Nirvana! 31.03.2005 23:58:59 | |
---|
Olen ettimäs nyt Fender merkkistä sähkökitaraa.. Saisiko 150-250eurolla minkaanlaista rockki fenkkuu?? Linkkii voi pistää |
Super-Jari 01.04.2005 00:01:16 | |
---|
Squieria varmaan saa tuohon hintaan aika kivuttomasti. Oikeaan Fenderiin saat säästää vähän enemmän. Katsele vaikka toria. Siellä pyörii. And there is only one guarantee: none of us will see heaven |
McNulty 01.04.2005 00:13:41 | |
---|
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Eqi 01.04.2005 09:01:25 | |
---|
Älä kysy miksi minulla on kitara vaikka en osaa soittaa, sillä onhan sinullakin munat ! |
32788 01.04.2005 12:28:26 | |
---|
Muista sitten, että tuo Squier ei ole mikään oikea Fenderi, vain Fenderin lisensoima hiukan halvempi versio... Vaikka tuskinpa Fenderillä on varaa myydä omalla nimellään mitään täyttä paskaa... Tuossa hintaluokassa suosittelisin Tokain stratoja... Avatar! |
Artist 01.04.2005 12:30:29 | |
---|
Muista sitten, että tuo Squier ei ole mikään oikea Fenderi, vain Fenderin lisensoima hiukan halvempi versio... Vaikka tuskinpa Fenderillä on varaa myydä omalla nimellään mitään täyttä paskaa... Tuossa hintaluokassa suosittelisin Tokain stratoja... On se enemmän oikea Fenderi kuin Tokai. Samalla tapaa kuin Epiphone on enemmän oikea Les Paul kuin Tokai. Se on sitten asia erikseen onko Tokain strato parempi kuin Squier. I'm a never ever gonna be nothin' but a reggae rocker! |
Pluto 01.04.2005 12:36:38 | |
---|
Se on sitten asia erikseen onko Tokain strato parempi kuin Squier. Ja tähän taas ei voi antaa yleispätevää ohjetta. Riippuu niin paljon yksittäisistä kitaroista. Melkeinpä paras strato millä olen koskaan soittanut, oli Squierin jenkkimalli. Mutta muuten olen kyllä tykännyt Tokaista enemmän. Space riding, hey ho! Dillon, you son of a bitch! |
LesPaul70 01.04.2005 13:09:28 (muokattu 01.04.2005 13:17:35) | |
---|
Samalla tapaa kuin Epiphone on enemmän oikea Les Paul kuin Tokai. Sarkasmia, aprillihuumoria, rollausta vai tietämättömyyttä? Olisipa kiva kuulla millä perusteella Epiphonen leppärunkoiset mallit ovat enemmän "oikeita" Lespoja kuin esim. Japanin mahonkirunkoiset Tokait. Mun mielestä mikään leppärunkoinen kitara ei ole Les Paul, vaikka siinä lukisi Gibson kaularaudan kannessa. Ne ovat enintään Les Paulin näköisiä soittimia. Sitten kun puhutaan mahonkirunkoisista, aletaan olla lähempänä oikeaa asiaa. Gibson/Epiphone on onnistunut kyllä hyvin mielikuvamarkkinoinnissa. Nuoret jannut ostaa Epiphoneja uskoen saavansa halvalla melkein-Gibsonin tai puoli-Gibsonin. Kuitenkin jotakuinkin samassa hintaluokassa voisi saada joltain toiselta kopiovalmistajalta soittimia, jotka ovat teknisiltä ominaisuuksiltaan lähempänä aitoa Gibsonia. Niin joo, paitsi että eiväthän ne voi olla, kun niissä ei lue "Gibson" kaularaudan kannessa eikä mikkien päällä ole Gibson-tarroja... "Lahjattomat harjoittelee" (sinfoniaorkassa kuultua) |
Artist 01.04.2005 13:40:18 | |
---|
Sarkasmia, aprillihuumoria, rollausta vai tietämättömyyttä? Olisipa kiva kuulla millä perusteella Epiphonen leppärunkoiset mallit ovat enemmän "oikeita" Lespoja kuin esim. Japanin mahonkirunkoiset Tokait. Hö, tässä mistään aprillihuumorista, trollauksesta tai tietämättömyydestä ollut kyse. Pientä sarkasmia ehkä. Täällä vaan hypetetään aina Tokaita ihan kuin kaikki Tokait olisivat mallliin, valmistusmaahan & yms. katsomatta helvetin hyviä ja halpoja. Epiphoneissa lukee lavassa Les Paul, koska Epi on Gibsonin omistuksessa. Siinä on jo enemmän Les Paulia. Ihan sama homma kuin tuon Squierin kanssa, jos sitä vertaa Tokaihin. Teknisiin ominaisuuksiin en niinkään ottanut kantaa. Gibson/Epiphone on onnistunut kyllä hyvin mielikuvamarkkinoinnissa. Nuoret jannut ostaa Epiphoneja uskoen saavansa halvalla melkein-Gibsonin tai puoli-Gibsonin. Niin. Ja samaan aikaan nuoret jannut ostaa Tokaita, kun se on kuulemma parempi kuin Gibson. I'm a never ever gonna be nothin' but a reggae rocker! |
32788 01.04.2005 13:59:25 (muokattu 01.04.2005 14:01:50) | |
---|
Sanoin kyllä tuon mielipiteen siksi, että olen muutamia halpastratokopioita testannut, ja Tokain strato (Älkää kysykö mikä!) tuntui kaikista parhaalta... Kitaratunneilla olen testaillut... EDIT: Squiereita en ole kokeillut, joten niistä en osaa sanoa yhtikäs mitään... Avatar! |
LesPaul70 01.04.2005 14:09:36 | |
---|
Epiphoneissa lukee lavassa Les Paul, koska Epi on Gibsonin omistuksessa. Siinä on jo enemmän Les Paulia. Ihan sama homma kuin tuon Squierin kanssa, jos sitä vertaa Tokaihin. Tosin Squiereissä on oman kokemukseni mukaan teknisestikin enemmän Stratoa kuin Epiphoneissa Les Paulia. (Pois lukien jotkin Japanin Elitistit, joita Luthmann ei taida edes tuoda Suomeen.) Ja samaan aikaan nuoret jannut ostaa Tokaita, kun se on kuulemma parempi kuin Gibson. Pikemminkin parempi kuin Epiphone. "Lahjattomat harjoittelee" (sinfoniaorkassa kuultua) |
Johnny99 05.04.2005 02:09:21 | |
---|
Epiphoneissa lukee lavassa Les Paul, koska Epi on Gibsonin omistuksessa. Siinä on jo enemmän Les Paulia. Ihan sama homma kuin tuon Squierin kanssa, jos sitä vertaa Tokaihin. Eihän Epiphone enää ole Gibsonin omistuksessa. Näin ainakin Porilaisen musiikkiliikkeen myyjä minua viime viikolla valaisi. |
lxi 05.04.2005 02:14:30 | |
---|
Eihän Epiphone enää ole Gibsonin omistuksessa. Näin ainakin Porilaisen musiikkiliikkeen myyjä minua viime viikolla valaisi. "© 2005, The Epiphone Company, A part of the Gibson family of brands." ( http://www.epiphone.com/) The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Vainhaalee 05.04.2005 10:25:23 | |
---|
Oon ollut havaitsevinani jonkinasteista asennevammaa Squiereita kohtaan täällä Suomenniemimaalla... Huonosti edustettuna noin niinkuin yleensä... Itsellä on vanha todella halpa Squier ja on yksi parhaista kitaroista joita olen koskaan soittanut. Tosin sen säätäminen oli yhtä hemmettiä, mutta oli vaivan arvoista... HOHo! Kuules tätä: Jouhisorsa luuli implanttia koruompeleeksi! |