sticky fingers 20.05.2017 14:56:59 | |
---|
Otsikon mukaisen kapineen tarvitsisin. Käytössä on ollut Bossin EQ, jolla tuota hommaa pystyi jollain tavalla hoitamaan, mutta se ei toiminut ihan niin hyvin kuin toivoin ja pistin sen kiertoon. Mitä siis tilalle? En halua isoa "keinulautaa", vaan ihan simppelin kytkimen, jolla voin hetkellisesti nostaa volumea pikkuisen korkeammalle. Säröä on lähtökohtaisesti jo tarpeeksi, eli sellaiset gainboosterit ei tässä tapauksessa ole oikein vaihtoehto. Onko tällaisia ja jos on, mitkä on hinta-laatusuhteen huomioon ottaen parhaat? "'I've got, as they say, a well-develped talent for observation when it's already too late and some unpleasantness has happened" |
Laulava Kylätohtori 20.05.2017 15:39:43 | |
---|
Tässähän toimii, mikä vain clean booster, kunhan vahvarin headroom riittää. Jos ei, niin sitten effect looppiin (Jos ei sitäkään ole, niin sitten menee vaikeaksi). Näissähän on säädettävä boostin määrä ja on/off-kytkin, muuta ei sitten tarvitakaan. Vaikea sanoa, mikä on paras. Eiköhän ne kaikki asiansa aja, kunhan ei halvinta paskaa ole. Kuinka paljon sitten haluaa panostaa tähän. Itse ostaisin S0r0lta tai joltain muulta torin tunnetulta pedaalinikkarilta sopivan boosterin... More is less. |
sticky fingers 20.05.2017 15:59:59 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tässähän toimii, mikä vain clean booster, kunhan vahvarin headroom riittää. Jos ei, niin sitten effect looppiin (Jos ei sitäkään ole, niin sitten menee vaikeaksi). Näissähän on säädettävä boostin määrä ja on/off-kytkin, muuta ei sitten tarvitakaan. Vaikea sanoa, mikä on paras. Eiköhän ne kaikki asiansa aja, kunhan ei halvinta paskaa ole. Kuinka paljon sitten haluaa panostaa tähän. Itse ostaisin S0r0lta tai joltain muulta torin tunnetulta pedaalinikkarilta sopivan boosterin... Juu, sinällään simppeli tarvehan tämä on. Headroomia riittää, joten se ei tule ongelmaksi . Luuppikin toki löytyy, mutta sen kanssa operoiminen on taas oma asiansa ja kun muutenkin olen nyttemmin pyrkinyt pitämään kaiken ylimääräisen puljaamisen minimissään, niin ihan suoraan signaaliketjuun ajattelin tämän ympätä. S0r0a en tunne, mutta pidän tuonkin mielessä, jos ei sopivaa muuten löydy. Kiitos. "'I've got, as they say, a well-develped talent for observation when it's already too late and some unpleasantness has happened" |
Stone 20.05.2017 17:12:36 (muokattu 20.05.2017 17:16:52) | |
---|
Esimerkiksi Micro amp tai jokin vastaava. Itse olen käyttänyt kyseistä palikkaa (klooni) satunnaisiin boostauksiin. Yksinkertainen värkki, jossa on/off kytkimen lisäksi pelkkä gain säädin. Tämä ei ole itsessään mikään säröpurkki, mutta toki se tuuppaa lisää ruttua riippuen vahvistimen olemassa olevista säädöistä. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Laulava Kylätohtori 20.05.2017 17:43:53 (muokattu 20.05.2017 17:44:57) | |
---|
Stone: Esimerkiksi Micro amp tai jokin vastaava. Itse olen käyttänyt kyseistä palikkaa (klooni) satunnaisiin boostauksiin. Yksinkertainen värkki, jossa on/off kytkimen lisäksi pelkkä gain säädin. Tämä ei ole itsessään mikään säröpurkki, mutta toki se tuuppaa lisää ruttua riippuen vahvistimen olemassa olevista säädöistä. Tämä on saanut kehuja kyllä ja hintakin on kohtuullinen. Kuinkas paljon tähän on tarkoitus käyttää rahaa? Klassikoita on mm. Xoticin RC Booster ja EP Booster, Mad Professorin Ruby Red Booster Sekä halvempaa osastoa jo mainittu EHXn LPB Booster tai TC Electronicin Spark Booster. Sitten on Mooerilla Boostereita, niistä en tiedä sen enempää. Sitten putiikkiosasto kuten Keeley sekä Fulltonen Fullboostit, ym.. Tosin en tiedä, kannattaako pelkästä volaboostista maksaa satasia. Makuasia tietty... E. Henk koht suositus EHXlle tai Spark Boosterille, josta on myös mini versio ilman turhia krumeluureja... More is less. |
sticky fingers 20.05.2017 17:52:28 (muokattu 20.05.2017 17:52:42) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tämä on saanut kehuja kyllä ja hintakin on kohtuullinen. Kuinkas paljon tähän on tarkoitus käyttää rahaa? Klassikoita on mm. Xoticin RC Booster ja EP Booster, Mad Professorin Ruby Red Booster Sekä halvempaa osastoa jo mainittu EHXn LPB Booster tai TC Electronicin Spark Booster. Sitten on Mooerilla Boostereita, niistä en tiedä sen enempää. Sitten putiikkiosasto kuten Keeley sekä Fulltonen Fullboostit, ym.. Tosin en tiedä, kannattaako pelkästä volaboostista maksaa satasia. Makuasia tietty... E. Henk koht suositus EHXlle tai Spark Boosterille, josta on myös mini versio ilman turhia krumeluureja... No tämä asiahan ratkesi niin, että eräs micro ampistaan eroon haluava jäsen bongasi tämän ensimmäisen viestini ja tarjosi omaansa varsin sopuhintaan. Kaupat sovittiin sen kummemmin ihmettelemättä ja asia on tältä osin ainakin hetkeksi osaltani ratkennut. Simppeliin tarpeeseen simppeli ratkaisu. On tästä foorumista joskus hyötyä muutenkin kuin paskanjauhamistarpeeseen... "'I've got, as they say, a well-develped talent for observation when it's already too late and some unpleasantness has happened" |
Rämppy 21.05.2017 10:35:24 | |
---|
Micro Amp on hyvä boosteri. Ja vielä parempi on Micro Amp Plus, jossa on myös äänenvärisäädöt. In Finland we have this thing called "diu diu". |
velipekka 21.05.2017 11:06:44 | |
---|
Kun tuo Micro Amp on testattu niin laita vähän huomioita/kokemuksia, sama aihepiiri kiinnostaa... |
Guitarfreak 21.05.2017 21:05:18 | |
---|
velipekka: Kun tuo Micro Amp on testattu niin laita vähän huomioita/kokemuksia, sama aihepiiri kiinnostaa... Tai jos haluaa vähän toisen lähestymistavan nii toi EHX signal pad kannattaa kokeilla kans. Eli se passiivinen boksi joka vaimentaa ääntä ja sit sooloihin päästetään normivola käyttöön... dynamiikka pysyy sooloissakin mukana kun ei boostata ylimääräistä kompressoita mukaan. Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
Rämppy 21.05.2017 21:07:55 | |
---|
Mulla oli pitkäään käytössä tuo Micro ampin perusversio. Tekee minkä lupaa. Voin suositella. Kuitenkin plus-version treble- ja bassosäädöt ovat hyvät, jos jossain tilanteessa tuntuu että boostattu soundi on liian kirkas tai tumma. Molemmat Micro Ampit ovat simppeleitä ja erittäin toimivia purkkeja. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Jucciz 21.05.2017 22:13:54 | |
---|
RC Booster löytyy itteltä. Gain- ja volume-säätöjen lisäksi löytyy erittäin käyttökelpoinen kaksialueinen EQ. Enempää en voi kuvitella sooloboostilta toivovani. Kannattaa ainakin testata, jos on mahdollisuus. |
von spets 22.05.2017 04:58:16 | |
---|
www.facebook.com/badcaseband |
velipekka 22.05.2017 07:51:05 | |
---|
Itse kaipaisin mahdollisuutta gainin lisäämiseen boosterissa. Xoticin RC booster varmaan hyvä vaihtoehto, mites TC Electronic Spark ? Nyt löytyy Spark Mini, mutta gainin puuttuminen vaivaa, ääntä kyllä saa lisää. |
s8na 22.05.2017 18:24:53 | |
---|
Mulla oli normi microamp ja plussaversio rinnakkain. Yllättäen ne ei ollukkaan ihan samanlaisia. Normimalli jotenkin värittää soundia (parantaa). Plussa on neutraalimpi. |
Rämppy 23.05.2017 08:40:55 | |
---|
s8na: Mulla oli normi microamp ja plussaversio rinnakkain. Yllättäen ne ei ollukkaan ihan samanlaisia. Normimalli jotenkin värittää soundia (parantaa). Plussa on neutraalimpi. Mulla taas kävi joissain tilanteissa niin, että perusversiolla boostattu soundi oli liian kirkas. Siksi vaihdoin plussaan. Saa säädettyä kivasti boostatun soudin sävyä. In Finland we have this thing called "diu diu". |
varakeef 23.05.2017 11:17:24 | |
---|
velipekka: Itse kaipaisin mahdollisuutta gainin lisäämiseen boosterissa. Xoticin RC booster varmaan hyvä vaihtoehto, mites TC Electronic Spark ? Nyt löytyy Spark Mini, mutta gainin puuttuminen vaivaa, ääntä kyllä saa lisää. Mitä tarkoitat gainin lisäämisellä, särönkö? Käytä siinä tapauksessa boosterina säröpedaalia. Toisaalta jos vahvistin on jo säröytymisen partaalla, ns. puhdas boosti lisää tietysti myös säröytymistä. Niin tekee myös käyttämäsi Spark. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Stone 23.05.2017 12:56:01 | |
---|
s8na: Mulla oli normi microamp ja plussaversio rinnakkain. Yllättäen ne ei ollukkaan ihan samanlaisia. Normimalli jotenkin värittää soundia (parantaa). Plussa on neutraalimpi. Tästä olen tykännyt normimallissa myös, että se aavistuksen kirkastaa tonea. Olen joskus käyttänyt micro ampia eq:n asemassa kirkastmaan esim. tummempia cleaneja. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
janpeko 23.05.2017 13:35:45 | |
---|
Jos haluat hyvä soundisen ja laadukkaasti tehdyn boosterin, niin jäsen villej1:n tekemä mxr micro amp klooni. Tällä hetkellä myytävänä torilla (Villej1). Hinta todella edullinen mielestäni. |
Stone 23.05.2017 17:43:13 | |
---|
janpeko: Jos haluat hyvä soundisen ja laadukkaasti tehdyn boosterin, niin jäsen villej1:n tekemä mxr micro amp klooni. Tällä hetkellä myytävänä torilla (Villej1). Hinta todella edullinen mielestäni. Minun micro amp klooni myös kyseisen herran tekemä. Aivan loistavuutta. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Juzpe 24.05.2017 14:38:14 | |
---|
Jucciz: RC Booster löytyy itteltä. Gain- ja volume-säätöjen lisäksi löytyy erittäin käyttökelpoinen kaksialueinen EQ. Enempää en voi kuvitella sooloboostilta toivovani. Kannattaa ainakin testata, jos on mahdollisuus. Suhrin Koko-boost reloadedin laitoin itte ihan koemielessä. Helvetin kova peli ku on middleboostikin, jossa kolme eri taajuusaluevaihtoehtoa ja melko lailla laajaa Q-arvon säätö. Saa yhdellä spedulla vielä lisää keskialuetta soundiin, pehmennettyä yläpäitä ja lisäks särön päälle ajettuna vielä pikkusen lisää sustainia ja säröä. Suurehkona miinuksena mainittakoon ihan vitun suolanen hinta. Töissä "Minusta kitaristilla ei tarvitse olla rytmitajua, sehän on koko kitaran soittamisen tarkoituskin. Mutta ei siitä haittaakaan ole." - Krice |