Dr. Muff 07.04.2005 22:21:22 | |
---|
Terve, Haluaisin kuulla käyttäjien kommetteja Fenkun Custom Shop mikeistä. Lähinnä '54, Fat 50's ja '69 kiinnostavat, sekä myös 57/62 vaikkeivat "Custom Shoppia" olekaan. Texas Speciaalit mulla oli jonkun vuoden kunnes kyllästyin niihin. Hyvää/huonoa/anything. Acmeguitarsin klippejä olen kuunnellut niin paljon että pää räjähtää :) Jos vielä vertailu muihin mikkeihin onnistuu niin even better. Thanks a bunch. Tuumasta toiseen. |
Lilli 08.04.2005 06:49:34 (muokattu 08.04.2005 09:59:11) | |
---|
Terve, Haluaisin kuulla käyttäjien kommetteja Fenkun Custom Shop mikeistä. Lähinnä '54, Fat 50's ja '69 kiinnostavat, sekä myös 57/62 vaikkeivat "Custom Shoppia" olekaan. Texas Speciaalit mulla oli jonkun vuoden kunnes kyllästyin niihin. Hyvää/huonoa/anything. Acmeguitarsin klippejä olen kuunnellut niin paljon että pää räjähtää :) Jos vielä vertailu muihin mikkeihin onnistuu niin even better. Thanks a bunch. Juuri asensin mex. stratoon Custom Shop '50 Fat-mikit. Kertakokeilun perusteella olen Fateihin täysin tyytyväinen: soundi hieman alkuperäisiä am.straton mikkejä tiukempi mutta silti ominainen klangi mukana. Paremmat kuin Texas Specialit. 'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'. |
Rämppy 08.04.2005 09:56:01 | |
---|
Mä taasen en tykännyt noista '50 Fateista aivan niin paljoa kuin texas specialeista. Toki hyvät mikit nekin ovat. Mikkiasiat vaan ovat harvinaisen pitkälle mieltymyskysymyksiä. Vintage 57/62 -mikit ovat texas specialeihin verrattuna hieman kirkkaammat ja bassopuoleltaan hennommat. Mutta hyvät nekin ovat. Kaikissa edellä mainituissa kyse on loppujen lopuksi aika pienistä eroista, joten jos texas specialit tympii, kannattaa ehkä katsella vähän erilaisempia mikkejä. Miten olisi Kinmanit? Hyvän kuuloisia mikkejä ja hurinattomuus kaupanpäälle. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Tompsi 08.04.2005 10:38:08 (muokattu 08.04.2005 10:38:19) | |
---|
Terve, Acmeguitarsin klippejä olen kuunnellut niin paljon että pää räjähtää Jaa mitä klippejä? Mikä acme? Tämä: http://www.acmeguitars.com/ ? Missä klippejä? Vaadin klippejä!! |
weelie 08.04.2005 13:07:41 | |
---|
57/62 on kyllä hyvät, muistikuvieni mukaan, vaikka tallamikki ehkä liian vintage. CS54:t myöskin, ja niissä tallamikkit kait aivan hituisen tuhdimpi. CS69:t kuulemma nekin melko lähellä 57/62-saundia. SMark FDP:ssä ( http://marksmitchell.home.mindspring.com/ ) on soitellut kaikenmaailman stratomikeillä ja sillä oli ainakin aiemmin sivusto josta sai ladata klippejä. Etsi fenderforumista josko yhä löytyisi, tai kysäise vaikka hepulta itseltään meilillä. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
dfloreno 08.04.2005 15:00:43 | |
---|
Mulla on ollut Texasit ja noita FAT 50's, mutta noissa fiftareissa ei mielestäni ollut mitään fättiä, siksi vaihoin texasit tilalle. Texaseissa on kyllä se ongelma, että niissä ei oo sitä kuulasta vintage-strato soundia, eli ne on tuhdit ja aika tummat. Kyllä se käytännössä on pakko vaan kokeilla. Ehkäpä ne klipit antaa jotain osviittaa kuitenkin? joo, ei lähe. |
Dr. Muff 08.04.2005 15:52:05 | |
---|
Kiitos tähän mennessä vastanneille! Texaseissa on kyllä se ongelma, että niissä ei oo sitä kuulasta vintage-strato soundia, eli ne on tuhdit ja aika tummat. Kyllä se käytännössä on pakko vaan kokeilla. Ehkäpä ne klipit antaa jotain osviittaa kuitenkin? Kyllä se näin on että itse ne pitää kokeilla omassa kitarassa, omilla vahvistimilla. Pointtina kyselylle oli lähinna kartoittaa mahdollisia hyviä kokemuksia tai välttääsudenkuoppia tyyliin "ne x-mikit ei sopineet lesmusbodiseen vaahteraotelautaiseen y-kitaraan koska yläpää korostui liikaa" tms. Texas Speciaaleihin kyllästyin kun se soundi on periaatteessa vähän semmonen epädynaaminen plönk eikä väliasentosoundit ole mitään klassista kvaak-osastoa. Olisikohan se tuhti keskialue mikä siinä minulla mätti, avonaisempisoundiset haluaisin. Syynä mikkien vaihtoon tässä kitarassa on lähinnä kierto-ongelmat. Jos ketä kiinnostaa niin klippejä on osoitteessa http://www.acmeguitarworks.com/index.aspx ja ihan hyviä klippejä ovatkin. Tuumasta toiseen. |
Sammo 08.04.2005 16:07:02 | |
---|
Lähinnä '54, Fat 50's ja '69 kiinnostavat, sekä Mulla on kitarassa Custom Shopin '50:t (ei enää tosin tallassa ) jotka on kai samat kuin nuo jälkiasennus '54:t. Niissä varmaan pitää huomioda se että keskimikki ei ole RWRP (reverse wound - reverse polarity?) joten väliasennoissa ei hurina vähene. Ja väliasentojen soundi on muutenkin, ainakin mun mielestä, erillainen kuin RWRP-keskimikillä (tosin eri kitaralla, eri mikeillä, eri vahvistimella...) |