Aihe: TC Electronic G-System
1
BuzBuz
07.04.2005 14:57:30

Eli jos joku ei ole vielä huomannut niin TC Electronic on julkaissut uuden multiefektin kitaralla. Laite kantaa nimeä G-System. Erikoisuuksia laitteessa on tuo jo G-majorista tuttu kanavanvaihto-ominaisuus sekä uutena 4-efektilenkkiä esimerkiksi bossin pedaaleille. Ja tietysti tuo Pedaali-Räkki ulkomuoto. Linkistä löytyy sitten enemmän tietoa:

http://www.tcelectronic.com/Files/Products/G-System/index.html

Mukavalta ainakin vaikuttaisi, en tiedä sitten kuinka korkealle hinta kohoaa.
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
otto_t
07.04.2005 15:03:49
Jeps, tuosta oli yhdellä toisella foorumilla jo juttua ja ei hirveän lupaavalta vaikuta. Hinta taisi olla aika huima ja taattua Thaimaalaista laatua. Ja mikäli AD/DA muuntimet on samaa tasoa kuin G-Majorissa niin tilanteessa ei todellakaan ole hurraamista...
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia!
Jormaz
07.04.2005 15:05:36
Eli sen voi irrottaa tosta hökötyksestä ja kiinnittää räkkiin, vau! Voisiko tolla käyttää useita etuasteita yhtä aikaa vai onko toi for pedals only? Jos ton luuppeihin vois pistää etuasteitakin niin G-majorhan lähtis vaihtoon piakkoin. Mielenkiintonen vehjes.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
tuluppa
07.04.2005 15:08:04

Minut tuo kyllä vakuutti ainaki suunnitelullaan. Jännä
madu
07.04.2005 15:08:57
Vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta vekottimelta kun g-major on käynyt mielessä. Tässä olisi sitten aika lähelle sama peli mutta lattiamallisena mikä taas miellyttää enemmän kuin räkki/midipoljin -yhdistelmä. Hinta kiinnostaisi tietää.
otto_t
07.04.2005 15:10:03
Eli sen voi irrottaa tosta hökötyksestä ja kiinnittää räkkiin, vau! Voisiko tolla käyttää useita etuasteita yhtä aikaa vai onko toi for pedals only? Jos ton luuppeihin vois pistää etuasteitakin niin G-majorhan lähtis vaihtoon piakkoin. Mielenkiintonen vehjes.

Laitoksella on hintaa 1395,00EUR. Mielummin lähtisin etsimään käytettyä G-Forcea ja DMC:n GCX:ää.
Jormaz
07.04.2005 15:11:51
Juu ei :) en mä tarttis oikeastaan muuta kuin jonkun Patchmaten tai Axessin GRX4:n.
In Goth We Trust!
Jormaz
07.04.2005 15:14:14
Axess Electronicsin GRX4 olis 174€ + tuontikulut..
In Goth We Trust!
madu
07.04.2005 15:17:00
Laitoksella on hintaa 1395,00EUR. Mielummin lähtisin etsimään käytettyä G-Forcea ja DMC:n GCX:ää.

Huh on suolainen hinta... Mielummin sitten kai hankkii g-majorin tai käytetyn G-forcen ja liimaa midilankun siihen päälle =)
BuzBuz
07.04.2005 15:22:30

Hui kamala
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
Groove Man
07.04.2005 15:31:49
Ja mikäli AD/DA muuntimet on samaa tasoa kuin G-Majorissa niin tilanteessa ei todellakaan ole hurraamista...

ihan mielenkiinnosta..mitäs näissä niin v..rallaan on?
Fortune
07.04.2005 16:29:18

Kultakorvat katsovat speksilistaa ja luulevat kuulevansa jotakin mätää soundissa. Normaali ihminen ei kyllä kuule mitään siinä, ihan tyytyväinen minä olin.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
otto_t
07.04.2005 17:06:13

Suunnitteluvaiheessa on ihmeisesti haluttu pitää laitteen hinta mahdollisimman alhaalla ja päädytty käyttämään halvempia muuntimia kuin esim. G-Forcessa. Lopputuloksena G-Major syö soundia aika paljon enemmän kuin isoveljensä.

Kultakorvat katsovat speksilistaa ja luulevat kuulevansa jotakin mätää soundissa.

Ja mikään "kultakorva" ei tarvitse olla että tämän huomaa. Suosittelen joskus kokeilemaan laitteita A/B boxin kautta rinnakkain. Eron kyllä kuulee suhteellisen hyvin.

Mutta kumminkaan en lähde G-Majoria huonoksi haukkumaan. Hoitaa omassa räkissänikin reverbin ja delayn virkaa moitteettomasti. Hintaisekseen hyvä peli.
Fortune
08.04.2005 13:56:48

Ja mikään "kultakorva" ei tarvitse olla että tämän huomaa. Suosittelen joskus kokeilemaan laitteita A/B boxin kautta rinnakkain. Eron kyllä kuulee suhteellisen hyvin.

Mutta kumminkaan en lähde G-Majoria huonoksi haukkumaan. Hoitaa omassa räkissänikin reverbin ja delayn virkaa moitteettomasti. Hintaisekseen hyvä peli.

Jaa, en minä huomannut mitään, vaikka testailin aikanaan ilman ja sen kanssa. Ainakaan mitään, millä olisi käytännön soitossa merkitystä.
grynost
08.04.2005 15:10:17
Suunnitteluvaiheessa on ihmeisesti haluttu pitää laitteen hinta mahdollisimman alhaalla ja päädytty käyttämään halvempia muuntimia kuin esim. G-Forcessa. Lopputuloksena G-Major syö soundia aika paljon enemmän kuin isoveljensä.

Mä komppaan kyllä kans sitä, että G-Major vie jotain saundista. Jos joku ei eroa huomaa, niin ei siinä mitään, elämä helpottuu suuresti. Käytin ko. laitetta noin puoli vuotta ja olin onnellinen. Kun sitten kerran jätin G-majorin kotiin, tajusin kuinka paljon härveli oli paskentanut saundia. Oli kuin tämä legendaarinen viltti olisi otettu pois skoben päältä. Myin vehkeen heti pois. G-Majoria voisi tosin käyttää paralleelisesti dry kill päällä. Silloin kuiva osuus signaalista säästyisi A/D D/A muuntimien käsittelyltä. Tosin kaikki efektit ei vörki paralleelisesti.
januszian
08.04.2005 16:48:50

Mä lähen nyt sotajalalle G-Majorin puolesta.

Mä oon ihan hillitön jalometallikorva ja mulle kaikki mikä vie ees kirpunvitunverran mun saundista lähtee samantien vaihtoon ja ku oon tota G-Majoriani käyttänyt kohta vuoden päivät niin en vaan saa siitä yksinkertasesti paskaa tai alkuperäsestä poikkeavaa saundia! (tottahan efektit muuttavat saundini mutta eipä nyt tyhmäillä kuitenkaan...)

Salaisuuteni: Planet Waves 30 cm kullatut, hapettomat patch piuhat joka välissä. Vehje on kiinni serial asennossa ENGL Powerball nupissa ja ei perkele vie yhtään korkeeta tai matalaa hertsiä alkuperäsestä saundista. Ihan varmasti saundi muuttuu jos jollain on 12 metriä jotain vanhaa hengaria efektin ja etusen välissä tai päättärin ja efektin tai missä ikinä välissä onkaan! :)

Ja mä oon ihan oikeesti istunu siinä 4x12 kaapin edessä useemman kerran ja vetäny piuhan efektistä irti ja kiinni uudestaan ihan vaan senkin takia ettei se syö sitä saundia yhtään! Ei pysty uskoa sitä. :)
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Fortune
09.04.2005 15:30:58

Salaisuuteni: Planet Waves 30 cm kullatut, hapettomat patch piuhat joka välissä. Vehje on kiinni serial asennossa ENGL Powerball nupissa ja ei perkele vie yhtään korkeeta tai matalaa hertsiä alkuperäsestä saundista. Ihan varmasti saundi muuttuu jos jollain on 12 metriä jotain vanhaa hengaria efektin ja etusen välissä tai päättärin ja efektin tai missä ikinä välissä onkaan! :)

Minulla oli ihan normaalia itsekolvattua Neutrikia ja Cordialia siellä välissä, kultaukset yms. jätin niille, joille psykoakustiikka ja mielikuvat ovat tärkeitä :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)