Montte 12.04.2005 08:26:58 | |
|---|
Onko iso urakka vaihtaa straton orkkispotikka esim. telen pieneen kromiseen potikkaan? Eli kitara on keskitasoinen Squier Stratocaster Std ja haluisin vähän "customoida" sitä. Kuinka tuo tapahtuu? |
JuSu 12.04.2005 08:42:46 | |
|---|
Onko iso urakka vaihtaa straton orkkispotikka esim. telen pieneen kromiseen potikkaan? Hmm... Haluatko siis vaihtaa koko potikan, vai ainoastaan nupin? Straton nuppi irtoaa ihan nostamalla, varovasti voi reunasta avittaa vaikka plektralla. JuSu Minä olen myyrä. |
McNulty 12.04.2005 11:04:45 (muokattu 12.04.2005 11:06:41) | |
|---|
niin ja Telen krominen "flatdome" nuppi sopii kyllä, kunhan potikan tappi ei ole liian paksu ja/tai pitkä. Tuo kromattu "telen potikannuppi" tulee kiinni pienellä kiristinruuvilla siinä nupin kyljessä. Koko potikkaa ei siis tarvi vaihtaa jos se muuten toimii moitteettomasti... nuppi vain :) EDIT: itse olen nostanut stratoista potikannuppeja pois normaalilla ruokailuveitsellä... en sillä terävällä reunallaa vaan sillä "hamaralla"... sen ujuttaa potikan reunan alle ja varovasti nostaa aluksi toiselta reunalta, sitten vähän toiselta ja siinähän se sitten onkin. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Pnctocn 12.04.2005 12:25:17 (muokattu 12.04.2005 12:26:56) | |
|---|
EDIT: itse olen nostanut stratoista potikannuppeja pois normaalilla ruokailuveitsellä... en sillä terävällä reunallaa vaan sillä "hamaralla"... sen ujuttaa potikan reunan alle ja varovasti nostaa aluksi toiselta reunalta, sitten vähän toiselta ja siinähän se sitten onkin. Myös rikkinäinen haarukka (kaksi keskisakaraa pois) toimii. Mikäli nuppi heiluu, lisää vaikkapa erkkaria että saat tukevan tuntuman. Voit myös levittää potikan yläosassa olevaa lovea esim. ruuvimeisselillä. |
Montte 12.04.2005 14:41:54 | |
|---|
Hmm... Haluatko siis vaihtaa koko potikan, vai ainoastaan nupin? Straton nuppi irtoaa ihan nostamalla, varovasti voi reunasta avittaa vaikka plektralla. JuSu
No se olisi tarkoituksena, että nuppi menisi vaihtoon. Eihän siinä orkkiksessa mitään vikaa ole, mutta on kiva saada jotain vaihtelua ja tekemistä sormille (muutakin kuin soitto tai ps2) |
PoLFus 12.04.2005 15:05:24 | |
|---|
No se olisi tarkoituksena, että nuppi menisi vaihtoon. Eihän siinä orkkiksessa mitään vikaa ole, mutta on kiva saada jotain vaihtelua ja tekemistä sormille (muutakin kuin soitto tai ps2) Haha. Yhtä vaikeaa kuin käveleminen. Nostat vaan vanhan potikan irti ja isket uuden Tilalle. Sitten kiristät mahdollisen sivuruuvin, ellei siinä uudessa potikassa oo semmosia väkäsiä sisällä potikan vartta varten. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
Jormaz 12.04.2005 15:33:16 | |
|---|
Yks kikka on pyöräyttää joku kangaspala potikan reunojen ali ja sitten nostaa siitä kankaasta, jos haluaa oikein tasasesti sen ylös. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |