Gramer 12.04.2005 19:33:29 | |
---|
Tarkoitus olisi ostaa hyvä combo, jolla voisi reeneissä soitella. Hintahaarukka siinä 500€ ja combolla olisi lähinnä tarkoitus soitella heviä ja rokkia, mutta myös joskus vähän bluesiakin. Mitähän comboa suosittelisitte? Olen haaveillut Marshallin vahvistimesta, mutta ovatko ne maineensa veroisia? Marshallin vahvistimista olen katsellut mm. MG100DFX:ää. Onkohan tuo hintansa veroinen. Kokemuksia, mielipiteitä kiitos! Tuossapa noita marsun speksejä. http://www.marshallamps.com/images/products/mg/mg100dfx.html |
Keke Urlaub 12.04.2005 19:39:14 | |
---|
Tech 21 Trademark 60. Käytettynä rapiat neljäsataa. Mulla pitäs tehdä pikanäppäin tällaiseen kirjoitukseen. |
carlos 12.04.2005 19:42:29 (muokattu 12.04.2005 19:43:51) | |
---|
Ensin tosta marshallista. Mulla oli samaa sarjaa oleva, mutta pienempi combo. Olihan se alkuun ihan jees, mutta kun jotain rupesi tajuamaan saundin päälle, niin heti siitä eroon halusin. Olin melko tyhmä, kun en pahemmin eri vahvareita testannut silloin.. Nyt kuitenkin omistan Ashdownin putkipelin, ja en voi olla muuta kuin tyytyväinen ostokseeni. Vaikka hinta hieman kirpaisikin, oli tämä silti järkevä sijoitus. Eli rohkeasti vaan hyvien saundien kimppuun vaikka vähän liikaa maksaisikin. Myös Peaveyn classic 30 on ollut kohtalaisen suosittu vahvistin ainakin tämän foorumin käyttäjien keskuudessa, ja eihän se pöllömpi hintaansa nähden todellakaan ole. http://www.thomann.de/thoiw3_peavey_classic_30_prodinfo.html Kattele käytettyjä! I can't hide but I can run for miles |
Miikathebest 12.04.2005 19:52:26 (muokattu 12.04.2005 20:00:51) | |
---|
|
JuliusUK 12.04.2005 20:22:07 | |
---|
Plöö |
tommi_899 12.04.2005 20:36:28 | |
---|
http://www.guitarnuts.com/amps/myths.php tuo kannattaa lukea läpi ennen kuin menee vahvistinkauppaan. onko oikeasti muka niin että 500wattisesta vahvarista tulee vain tuplasti enemmän ääntä kun 50w. eli watti määrän pitäisi 10 kertaistua että saa tulemaan kaksikertaa enemmän ääntä? pastilli? Do not belive me!! |
carlos 12.04.2005 20:39:27 | |
---|
I can't hide but I can run for miles |
Gramer 12.04.2005 21:01:00 | |
---|
Kävin kuuntelemassa tuota Tech 21 - Trademark 60 valmistajan kotisivuilla ja kyllähän se hyvältä kuulosti. Täytynee käydä vielä liikkeessä kokeilemassa, mutta todella hyvä vaihtoehto. Kiitos muillekin neuvoja antaneille. |
AER 12.04.2005 21:08:52 | |
---|
Itse ostin tässä vajaa kuukausi sitten Marsun Valvestate 8080 ja on kyllä minun makuuni. Noh, tiesin kyllä kokoajan että mihin pistän rahat, ja että mitkä saundit saan ulos. Hevin ja rockin soittoon tuo on loistava vahvistin. Semmonen perus vahvistin, mutta mulle se on enemmän ku pelkkä perus :) Suosittelen kyseistä Marsua. |
Lauri M 12.04.2005 21:36:56 | |
---|
|
Explorer 12.04.2005 21:43:39 | |
---|
Kandee ainakin tsekata Behringerin V-Tone GMX212. Olen itse lähiaikoina tutkiskellut netissä noita V-Tone analogimallintavia laitteita ja hyviä arvosteluja ovat saaneet. Hinnatkin ovat ihan sikahalpoja. Samalla kandee käydä Virossa ostamassa musat, toreilla CD-hinnat ovat ihan sikahalpoja. Trust me, I know what I'm doing. |
ReBeat 12.04.2005 22:15:32 | |
---|
onko oikeasti muka niin että 500wattisesta vahvarista tulee vain tuplasti enemmän ääntä kun 50w. eli watti määrän pitäisi 10 kertaistua että saa tulemaan kaksikertaa enemmän ääntä? No sellaiset sanonnat kuin "tuplasti niin lujaa kuin" tai "tuplasti lujempaa" ovat todella leväperäisiä ilmauksia. Nehän ovat täysin kuulijasta kiinni, koska ne liittyvät kuuloaistimuksen arvioimiseen. Kuvitellaan että tehtäisiin testi. Laitettaisiin soimaan ensin hiljaisempi ääni. Sitten laitettaisiin soimaan hiukan voimakkaampi ääni. Kolmas ääni olisi edellistä aivan aavistuksen voimakkaampi. Kumpi noista kahdesta jälkimmäisestä äänestä tuli "tuplasti lujempaa" verrattuna ensimmäiseen? Vastaus: Kukaan ei ole valtias sanomaan totuutta. Tehot ja desibelit taisivat suhtautua toisiinsa näin: tehon kaksinkertaistuminen --> +3dB tehon kymmenkertaistuminen --> +10dB Ja 3dB ero on melkoisen pieni. Sen voi todeta esimerkiksi jollain digiefektillä, jossa volumen buustaustaso näkyy näytöllä desibeleinä tyyliin "+3". Jos ylempänä oleva meni väärin niin korjatkoon joku, please. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Gramer 12.04.2005 22:21:47 | |
---|
Itse ostin tässä vajaa kuukausi sitten Marsun Valvestate 8080 ja on kyllä minun makuuni. Noh, tiesin kyllä kokoajan että mihin pistän rahat, ja että mitkä saundit saan ulos. Hevin ja rockin soittoon tuo on loistava vahvistin. Semmonen perus vahvistin, mutta mulle se on enemmän ku pelkkä perus :) Suosittelen kyseistä Marsua. Mistäs ostit kyseisen vahvistimen kun ei sitä mistään tahdo löytyä? |
kimmokel 12.04.2005 22:37:26 | |
---|
|
PoLFus 12.04.2005 22:43:36 | |
---|
Mistäs ostit kyseisen vahvistimen kun ei sitä mistään tahdo löytyä? Itse en suosittele Marshalliin tuudittautumista. Ainakin kaikki marsun transistoricombot (joita tässä on tarkoiltu) mitä olen testaillut (MG-sarja, Valestateja, Joku vanhempia sarja vielä) on TÄYTTÄ kuraa. Putkipeleissä eri juttu. Tech 21 suosittelen minäkin. Perusluotettava vahvari ja vielä hyvillä soundeilla analogimallinnuksen ansiosta. Sillä on myös parempi jälleenmyyntiarvo, kuin transumarsuilla. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
paristo 13.04.2005 02:09:51 (muokattu 13.04.2005 14:37:29) | |
---|
Itse ostin tässä vajaa kuukausi sitten Marsun Valvestate 8080 ja on kyllä minun makuuni.. sitä mieltä kans että tuosta saa hyvät säröt ruuvattua, mutta puhdasta kanavaa en lähtis ylistämään! Selvästi pidemmälle.. |
AER 15.04.2005 20:04:14 | |
---|
Mistäs ostit kyseisen vahvistimen kun ei sitä mistään tahdo löytyä? Yhdeltä jätkältä täältä muusikoiden.netistä. Kannattaa tsekata täältä tämä Tori aina sillion tällöin, jos kiinnostaa laite vielä. sitä mieltä kans että tuosta saa hyvät säröt ruuvattua, mutta puhdasta kanavaa en lähtis ylistämään! Todellakin. Säröistä saan just ulos sen saundin ku haluan, mutta clean on aika huono. Clean kanavaa en pahemmin käytä, niin ei se niin pahasti haittaa. |
Dinorocker 15.04.2005 21:26:49 | |
---|
Outrider |