Onko kukaan kokeillut GHS:n 11-53 - Low Tunes -kielisettiä? Ko. kielissä on ilmeisesti sellainen juju, että punottujen kielien core (mikähän mahtaa olla suomeksi, ydin?) on paksumpi kuin tavallisesti, ja siten kielet värähtelevät jotenkin eri tavalla. Mitenhän tämä vaikuttaa kielien soundiin/soitettavuuteen/kestävyyteen? Minua rupesi kiinnostamaan, kun tämän setin kielien paksuudet olisivat juuri sopivat, mutta vaihto vaatisi kitarani satulaan viilaustöitä, enkä viitsi ottaa riskiä. |
Vähän aiheen vierestä... mutta itselläni oli hetken GHS:n Boomersit kiinni skitassa ja ne olivat ekan viikon ihan ok... vähän ehkä löysähköt noin yleisesti (mitä nyt olen verrannut DR:n kieliin) ja sitten parin viikon päästä GHS:t olivat aika dead... ei vaan saundannu enää. Näillä DR:llä soittelee kuukauden ihan kepeästi saundin säilyessä hyvänä. No, menipäs mainospuheeksi, mutta jos vaihtelee kielisettiä 2vkon välein niin nuo ghs:t on vissiin ihan ok... "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Mitenhän tämä vaikuttaa kielien soundiin/soitettavuuteen/kestävyyteen? Minua rupesi kiinnostamaan, kun tämän setin kielien paksuudet olisivat juuri sopivat, mutta vaihto vaatisi kitarani satulaan viilaustöitä, enkä viitsi ottaa riskiä. Idea noissa low tunes kielissä on mainospuheiden mukaan se, että koska core on paksumpi, ne voi virittää matalammalle ilman että kielet ovat hirveän löysät. Eli en suosittele, jos virität kitarasi normaalisti eehen. Joskus olen tuollaisia kokeillut, mutten muista kokeilusta mitään. X |