JuliusUK 18.04.2005 17:21:29 | |
---|
Eli siis, miksi lisenssi-Floyd Roset pitää Original Floyd Rosea huonommin vireen? Tarkemmin sanottuna, missä osissa on laadusta tingitty? Pystynkö mä jotenkin fiksaamaan mun lisenssifloikan vähän enemmän kampeamista kestävämmäksi? Kuulin puhetta floyd rosen teroittamisesta tjsp. Plussaa järkeville vastauksille! :) Plöö |
Hannu H. 18.04.2005 17:24:37 (muokattu 18.04.2005 17:24:46) | |
---|
Noissa lisenssivehkeissä ei ole varsinaisesti minkään yksittäisten osien laadussa tingitty, vaan se itse metalliseos, mistä ne osat ja runko on tehty, on usein pehmeämpää kuin OFR:ssä tai hyvissä kopioissa. Tästä johtuen se metalli "väsyy" ajanmyötä ja alkaa päästämään virettä. Myös knife edget kuluvat nopeammin noissa halvoissa juurikin tuosta metallin pehmeydestä johtuen. "Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page- |
JuliusUK 18.04.2005 17:29:09 | |
---|
Selvä. Myös knife edget kuluvat nopeammin noissa halvoissa juurikin tuosta metallin pehmeydestä johtuen. Niin, kuinka helposti noita knife edgejä voi teroitella? Näiden teroittamisesta joku taisi joskus mainita. Plöö |
Kimmo72 18.04.2005 17:57:01 | |
---|
Eeei ne nyt aina huonompia ole, jos ei sitten parempiakaan. Esim. Schaller ja Kahler(tekeekö vielä?) ja eräät Ibanezin lisenssi floikista pitää vireen ihan yhtä hyvin kuin orkinaali. Sitten on tietysti nämä huonot erikseen, niinkuin aiemmin mainittu metalliseos on sitä muovailuvahaa. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Mrezzye 18.04.2005 18:16:11 | |
---|
Joissakin halpiksissa kieliä ei edes puristeta molemmista päistä sinne palojen väliin, vaan työnnetään vaan samankaltaisesti, kuin esim. Stratossa tms. Sitten kun kampea käyttää ronskimmin, niin kielen kantapallero siellä pyörii ja vire on mennyttä. Jauza! |
talvihemuli 18.04.2005 19:15:28 | |
---|
Joissakin halpiksissa kieliä ei edes puristeta molemmista päistä sinne palojen väliin, vaan työnnetään vaan samankaltaisesti, kuin esim. Stratossa tms. Sitten kun kampea käyttää ronskimmin, niin kielen kantapallero siellä pyörii ja vire on mennyttä. ei se mikään floikka sillon oo |
Wolffie 18.04.2005 19:30:24 | |
---|
Kahler(tekeekö vielä?) Jostain luin, että Kahler alottaisi jälleen tekemisen. Eli vastaus Kyllä ((?)) Myy G-Major ja/tai FC-200 midilauta? Osta Line6 mm4, Procon Rat? |
Gypsy 18.04.2005 19:38:51 (muokattu 18.04.2005 19:39:30) | |
---|
Noissa lisenssivehkeissä ei ole varsinaisesti minkään yksittäisten osien laadussa tingitty, vaan se itse metalliseos, mistä ne osat ja runko on tehty, on usein pehmeämpää kuin OFR:ssä tai hyvissä kopioissa. No nää kopiot mitkä sä tässä lopussa mainitset, on just niitä lisenssivehkeitä (mikä ei tarkota huono). |
JuliusUK 18.04.2005 19:47:06 | |
---|
(mikä ei tarkota huono). Ok. Mutta pystynkö ite millään viilailla mun lisenssifloikkaa ja saada sen pitämään vireen hieman paremmin? Niin, tosta kielien kiinnittämisestä: mulla floyd rosessa kielten palloton pää puristetaan kahden metallipalan väliin. Plöö |
Hannu H. 18.04.2005 20:26:42 | |
---|
No nää kopiot mitkä sä tässä lopussa mainitset, on just niitä lisenssivehkeitä (mikä ei tarkota huono). Niinhän ne ovat. En vain jaksanut kirjoittaa "hyvissä lisenssi floyd rose -kopioissa". Lisenssillähän ne kaikki ovat, mitkä eivät ole floyd rosen tekemiä. (tai eivät ainakaan kauaa pysy markkinoilla sellaisinaan...) "Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page- |
Kimmo72 18.04.2005 20:32:59 | |
---|
Ok. Mutta pystynkö ite millään viilailla mun lisenssifloikkaa ja saada sen pitämään vireen hieman paremmin? Niin, tosta kielien kiinnittämisestä: mulla floyd rosessa kielten palloton pää puristetaan kahden metallipalan väliin. Jos se on semmosta "pehmeää metallia" niin ei sitä oikein kannata viilailla. Helpommalla (mutta kalliimmalla) pääsee kun ostaa uuden hieman paremman tallan, joka sopisi niihin tappeihin (jos mahdollista) Ja näin se juuri meneekin, että palloton, tai katkaistu pää puristetaan sinne väliin ja siellä pysyy. Ainaki pitäis pysyy :) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Gypsy 18.04.2005 21:37:21 | |
---|
Ok. Sillä lisäyksellä, että ei -automaattisesti- tarkota huonoo. Eikä kyllä hyvääkään. Vaikka useesti täällä näkeekin kirjotuksia jossa sanotaan, että lisenssillä valmistettu = huono. Niitä on kuitenkin erilaisia. Mutta, tohon alotusviestiin sen verran, että viilaamalla ei pehmeetä metallia saa kestäväks. Tarkotus olis viilata niistä "knife edgeistä" kuluneet/pyöristyneet kohdat pois niin, ettei niissä oo kohtia jotka estää tallan kunnollisen toiminnan/palautumisen oikeeseen kohtaan. Vireongelmat voi tietysti johtua muustakin, kuten esim kuluneista satulalukoista joitten alla kieli pääsee luistaan. Tai esim niistä pulteista joita vasten talla kelluu, eli siis niistä joita vasten ne knife edget on. Tossa olis linkki josta voi lukee enemmänkin tosta terottamisesta, jos englanti sujuu: http://www.ibanezrules.com/tech/setup/sharpening.htm |