Aihe: Lo-Pro ja vireongelma.
1
Ze Kink
21.04.2005 21:28:36 (muokattu 21.04.2005 21:28:55)
Eli, olen pikkuhiljaa huomannut, että Ibanezini vire heittää hieman. Eli kun kampean alas, vire jää hieman alas, ja kun kampean ylös, se palautuu. Jemsiteltä luin että se johtuu siitä että tremolo posteissa (tukipaaluissa?) on se tallan kohta kulunut, ja talla ei pääse palaamaan neutraaliin asentoon. Tähän olisi ratkaisuna, että vaihdetaan nuo paalut. Kuulemma kovassa käytössä olevissa kitaroissa pitäisi vaihtaa ihan vuosittain, ja tämä on jo 8v vanha, joten eiköhän pitäisi muutenkin vaihtaa jo. Mutta, on eräs pieni ongelma. Mistä noita saa? Levytukusta?
Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä
-K-
21.04.2005 21:30:36
pitäisi muutenkin vaihtaa jo. Mutta, on eräs pieni ongelma. Mistä noita saa? Levytukusta?

Näin sen näkisin että levytukusta löytyy, ainakin jälleenmyyjille lähettävät varaosahinnastonkin, jossa muuten oli jemin kauloja yms mielenkiintoista.
Ei suotta elämys.
Ze Kink
21.04.2005 21:32:11 (muokattu 21.04.2005 21:32:24)
Näin sen näkisin että levytukusta löytyy, ainakin jälleenmyyjille lähettävät varaosahinnastonkin, jossa muuten oli jemin kauloja yms mielenkiintoista.

Jahas. Huomenna käymään siis. Paljonkohan veloittaisivat jos jättäisin kitaran sinne säädettäväksi, saisivat intonaation heittää kohdilleen samalla.
Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä
Niskamies
21.04.2005 21:34:39
Jahas. Huomenna käymään siis. Paljonkohan veloittaisivat jos jättäisin kitaran sinne säädettäväksi, saisivat intonaation heittää kohdilleen samalla.

Kyselin säätöä mun Schecteriin, sanoivat muistaakseni 25 euroa. Floikalliseen kitaraan ehkä hitusen enemmän, plus sitten tukipaalujen hinta.
Meitsi on meshissä.
Kimmo72
22.04.2005 03:08:00 (muokattu 22.04.2005 03:08:12)
Eli, olen pikkuhiljaa huomannut, että Ibanezini vire heittää hieman. Eli kun kampean alas, vire jää hieman alas, ja kun kampean ylös, se palautuu.

Mulla on vähä sama juttu P2:n kanssa, jolla soitan eniten. Alas kun vääntää niin saa vähän nostaa takasin että palautuu.
No nyt selvis sekin sitte. Eiku paaluttamaan :)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
sarkjan
22.04.2005 07:27:13
Mulla on vähä sama juttu P2:n kanssa, jolla soitan eniten. Alas kun vääntää niin saa vähän nostaa takasin että palautuu.
No nyt selvis sekin sitte. Eiku paaluttamaan :)

Sama täällä, paitsi että koko tallakoneiston vaihto tukipaaluineen ei poistanut ongelmaa kohdaltani täysin. Olenkin nyt tottunut virittämaan kitaran siten, että juurikin alaspäin tönäisy palauttaa vireen.

Ei vanhassa RG 760:ssä moista ongelmaa ollut, vaikka tallan ns. veitsilaakerit olivat enemmän tai vähemmän rutussa.
Minne kaikki plekut kadonneet - Where have all the plectrums gone
Velli
22.04.2005 09:41:35
Täältä kannattaa tarkastaa huolella joka kohta:

http://www.ibanezrules.com/tech/setup/tuning_stability.htm
LassiÖ
22.04.2005 13:02:53
Niin sitä ei huomaa niin paljoa kun aluksi kampeaa alas, virittää, kampeaa alas ja virittää niin sitten ei muutu enää vire kammetessa alaspäin. Ylöspäin sitten vire muuttuu hieman mutta ylhäältä on helppo painaa pikkusen alaspäin niin ei huomaa mitään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)