Arabian Lauri 21.04.2005 11:19:21 (muokattu 21.04.2005 11:35:26) | |
---|
Eilen lueskelin keskustelua Tokaiforumissa, jossa joku oli saanut uutukaisen LS90F:n (vasuri on 90) kouraansa ja manaili että rungon reunalista on feikki eli maalattu. Mitäs mieltä täkäläinen foorumi on japsiTokain reunalistoista? Ite kattelin himassa eilen ls:n listaa ja en tosiaankaan uskalla mennä sanomaan että lista olisi echt. Toisessa kitarassani, Als48:ssa (made in Korea) taas lista on aito, sillä yhdessä kohdassa reunaa näkyy pieni rako joka paljastaa että kyseessä on kuin onkin lista. Siis sitä en tiedä mihin tätä tietoa tarvitaan, mutta kaitpa sillä jotain merkitystä on. Ainakin saadaan taas Giba vastaan Tokai -vääntö päälle. (Tokaifoorumissa porukka tuli siihen tulokseen että lista on lista eikä maalia, mikä on sitten ilmeisesti hyvä juttu?) On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
Juzzu 21.04.2005 11:25:01 (muokattu 21.04.2005 11:25:57) | |
---|
Ei kannata ostaa Tokaita, Epiphoneissa kun on long-neck-tenon josta halppis-tokeiden omistajat (ja ison tehtaan Gibsoneiden omistajat) voi vain unelmoida. *provo off* En kyllä usko että lista olisi maalattu, melkein helepompi soon ihan listana tehdä :o) Tai no, väheneehän siinä työvaiheet. Olisihan se "aikamoista" jos vain maalia olisi. Toisaalta, mitä väliä jos sitä ei meinaa millään listasta erottaa. Eihän se lista mitään kultaa ole. "I love the smell of napalm in the morning" -Captain Kilgore |
Dr. Muff 21.04.2005 11:26:41 | |
---|
Ei kannata ostaa Tokaita, Epiphoneissa kun on long-neck-tenon josta halppis-tokeiden omistajat (ja ison tehtaan Gibsoneiden omistajat) voi vain unelmoida. Mun mielestä kannattaa ostaa Gibson. Siinä näkee huonosti asennetuista reunalistoista että niitä ei ainakaan ole maalattu. Mut brassit on paras. Tuumasta toiseen. |
Hannu H. 21.04.2005 11:27:32 | |
---|
Periaatteessahan listattomassa olis enempi puuta, joten se varmaan sitten soikin paremmin? =) "Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page- |
Juzzu 21.04.2005 11:28:02 | |
---|
Mun mielestä kannattaa ostaa Gibson. Siinä näkee huonosti asennetuista reunalistoista että niitä ei ainakaan ole maalattu. Mut brassit on paras. Buhaha! Mutta mikä o brassit? "I love the smell of napalm in the morning" -Captain Kilgore |
Dr. Muff 21.04.2005 11:31:47 (muokattu 21.04.2005 11:33:38) | |
---|
Buhaha! Mutta mikä o brassit? Brasilialaiset, jalkapallossa. =) Vaikka minä kyllä Englantia kannatan. EDIT: Elkää ottako tosissanne tota ekaa heittoa. :) Tuumasta toiseen. |
kulmahiomakone 21.04.2005 11:53:00 | |
---|
Brasilialaiset, jalkapallossa. =) Vaikka minä kyllä Englantia kannatan. Oot kuitenkin suomalainen? X |
Dr. Muff 21.04.2005 12:05:55 | |
---|
Oot kuitenkin suomalainen? Nimellisesti kyllä. Ei kai se ole sitovaa? Päivitettään sitten kun Suomi pääsee EM- tai MM-lopputurnaukseen. Tuumasta toiseen. |
Juzzu 21.04.2005 12:07:26 | |
---|
Mä kannatan ainakin korealaisia ja japanialaisia, kö ne tekee Tokain kitarat! Oot omo |
Dr. Muff 21.04.2005 12:09:23 | |
---|
Mä kannatan ainakin korealaisia ja japanialaisia, kö ne tekee Tokain kitarat! No ei huono peruste toikaan. Mä kannatan Englantia siksi kun ne on niin kovia että pystyvät juomaan kamalaa bitteriä. Tuumasta toiseen. |
Kimmo72 21.04.2005 12:14:57 | |
---|
Meniköhän tää nyt vähä oftopikiks? No mä kannatan suomalaisia ku ne juo kalajaa ihan huvikseen. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
LaXu 21.04.2005 13:02:29 (muokattu 21.04.2005 13:30:20) | |
---|
Kyllä ne ainakin minun silmiini ihan aidoilta reunalistoilta näyttävät. EDIT: kävin lukaisemassa Tokai Forumista tuon threadin ja kyllä se lopulta ihan aidoksi reunalistaksi paljastui. Omistajan silmissä vikaa. ;) |
Guitaristi 21.04.2005 13:16:22 | |
---|
Mulla on tuo Ls-85q ja ihan aidoilta näyttävät, ei miltään maalatulta. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Puoskari 21.04.2005 14:07:57 | |
---|
reunalistat on perseestä koska ne on rumia (ostakaa stratocaster) hyviä kitaristeja mahtuu kymmenen tusinaan kun taas hyviä biisin tekijöitä yksi...
...sikäli harmi etten kuulu kumpiinkaan |
Kimmo72 21.04.2005 14:19:45 | |
---|
reunalistat on perseestä koska ne on rumia (ostakaa stratocaster) On jo. Taidan vetästä listat siihen. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Juzzu 21.04.2005 14:33:15 | |
---|
On jo. Taidan vetästä listat siihen. strato näyttää jotenkin aika tukevalta listojen kanssa - siis kun ei ole reunat pyöristetty. Jotenkin se ei vaan oikein toimi, muuten kyllä hotsittais tehdä moinen. Oot omo |
fox 21.04.2005 14:54:51 | |
---|
reunalistat on perseestä koska ne on rumia (ostakaa stratocaster) Loistelias kannanotto jälleen..=) Oli tosin kyllä perusteltukin jotenkin. Reunalistat on katsottu tarpeellisiksi alkujaan, koska vaahtera ja mahonki käyttäytyy vuosien mittaan eri tavalla mm. kutistumisen suhteen. Toki tuommoinen lättäkantinen yhdestä puusta halvemmalla tehty kitara ei sellaisia tarvitse..;) Eikä ne itseasiassa ole edes perseestä, selluloidia tai vastaavaa materiaalia yleensä ovat, että nyt on puoskaria koijattu big time. |
McNulty 21.04.2005 15:00:05 | |
---|
haha... joo'o. Itse taas tykkään kovasti reunalistoista... tuo jotenkin arvokkuutta soittimen ulkonäköön. Eipä niistä kauheasti kostu mutta silmää sentään miellyttää. Ja mitä topikkiin tulee niin mielestäni tuo maalatut/lakatutkin voivat olla ihan tyylikkäät. Jossain PRS:ssä näin sellaiset "reunalistat" missä oli jätetty maalaamatta se reuna ja pistetty vaan lakat päälle. Hienosti näkyi puu (quilted maple) siitä lakan alta ja oli nätti! "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Kimmo72 21.04.2005 15:01:44 | |
---|
strato näyttää jotenkin aika tukevalta listojen kanssa - siis kun ei ole reunat pyöristetty. Jotenkin se ei vaan oikein toimi, muuten kyllä hotsittais tehdä moinen. Nii mut sit siitä tulee "hevikepin" näkönen jos ei ole pyöreyttä :) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
J.Hollström 21.04.2005 15:08:16 | |
---|
Älkää ampuko laulajaa toistaitoista. |