Aihe: LTD Ex-50?
1
...And Justice For All
20.04.2005 18:38:00
Onko otsikossa mainittu keppi miknään tasoinen?
Siinä näyttää olevan tune-o-matic talla, ruusupuuotelauta ja ESP LH-100 humpparit. Onko kitaran ostamisen arvoinen?
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
hevimusamies
20.04.2005 19:16:14
Minulla on tuo kyseinen kepukka. Ensin omistin M-50 - mallisen, mutta talla tuotti päänsärkyä ja itkua sekä hampaidenkiristystä. joten päätin siirtyä kiinteätallaiseen.
Talla on EX:ssä mielestäni moninkerroin parempi. Tune-O-Matic on omiaan.
Mikit ovat samat kuin M-50 - mallisessa on, ja kaikissa muissakin 50 - sarjalaisissa. Yllättävän mukavat saundit niistä lähtee. Riippuu tietenkin millaista musiikkia soittaa ja millaisesta saundista tykkää. Itse soittelen raskaampaa musiikkia, ja minun korvaani mikkien saundi kuulosti mukavalta. Ex:ään asennutin EMG-aktiivisarjan, jotta sain ne nurkista pois lojumasta. Saundi parani ja paljon, mutta kyllä tehdasmikeilläkin pärjää.
Ainoa miinus kitaralle tulee virittimistä. Vireen pitää hieman heikosti. Mutta sekin paranee virittimiä vaihtamalla, eikä pitäis maksaa liikaa.
Kouluarvosana-asteikolta EX:lle pamauttaisin vahvan 9:n.
...And Justice For All
20.04.2005 19:30:38 (muokattu 20.04.2005 19:30:47)
Hevimusamies.
Kiitän hyvästä vastauksesta, ilman vittuilua sain nopeasti hyvän vastauksen.

Vielä lisää: miltä tuntuu soittaa yleisesti?
saha
20.04.2005 20:21:53 (muokattu 20.04.2005 20:26:49)
liikkeessä kerran varsin lähellä ostopäätöstä kyseistä tikkua hivelin. kyllähän sillä revittelee, kaula tuntuu perhanan hyvältä. ilmeisesti soittelet metallicaa, ja kyllä tällä riu'ulla se irtoaa. nauhat taisivat olla jotain extraturbojumboja, eli paksut ja kestävät. ja niillähän on hyvä yläpäästä lirutella

edit. mutta se toinen, olisikohan ollut ex-260, oli vain pari satasta kalliimpi. siinä on jo liimakaula ja ihan pätevät aktiivimikit. tuntui kädessä hieman paremmalta kuin ex-50, koska kaulaliitos on hyvin muotoiltu.
Toisinaan sitä öisin herää uskomattomaan paskahätään, muttei siltikään jaksa nousta. Siinä sitä ihmettelee että miksen tajunnut käydä illalla pyyttonilla.
kalamies#2 >-)))>
Punttisika #5.
...And Justice For All
20.04.2005 20:37:39
liikkeessä kerran varsin lähellä ostopäätöstä kyseistä tikkua hivelin. kyllähän sillä revittelee, kaula tuntuu perhanan hyvältä. ilmeisesti soittelet metallicaa, ja kyllä tällä riu'ulla se irtoaa. nauhat taisivat olla jotain extraturbojumboja, eli paksut ja kestävät. ja niillähän on hyvä yläpäästä lirutella

edit. mutta se toinen, olisikohan ollut ex-260, oli vain pari satasta kalliimpi. siinä on jo liimakaula ja ihan pätevät aktiivimikit. tuntui kädessä hieman paremmalta kuin ex-50, koska kaulaliitos on hyvin muotoiltu.

Budjetin takia päädyn halvempaan. Jos tarve vaatii niin säätelen sitten sitä. Hyvältä kuulostaa. Kun porukka on haukkunut halpoja LTD:itä niin on vähän ollu epäilystä pinnassa.
Ilmeisesti huonohkoja ovat vain floikka-tallalliset halpis-ltd:t.
So, on the whole, exploreria olen halunnut, joten explorerin tapasen myös ostan. Kiitos informaatiosta.
enema
20.04.2005 21:11:09
Mielestäni kyseinen kitara oli suht koht kamala. Soittotuntuma oli kehno, mikit kauheat ja yleinen fiilis kitarasta haiskahti mädälle. En suosittele.
Leijonan tunnistaa usein sitä ympäröivästä savannista.
BuzBuz
20.04.2005 21:16:47

Musamaailman mukaan tuossa olisi EMG HZ mikit jotka ovat ymmärtääkseni ihan passiivit. Mutta silti varmaan jytäävät hyvin.
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
Wasbesp
20.04.2005 21:17:14 (muokattu 20.04.2005 21:18:35)

Suosittelen nyt kaikella kunnioituksella sitä, että säästät rahaa siihen EX-260 malliin. Ja kyllä; olen soittanut sekä EX-50, EX-260 sekä EX-400 mallia (viimeksi mainittu löytyy tuosta vierestäni). Soittotuntuma EX-50:n ja 260:n on aika huomattava 260:n eduksi, liimakaulakin löytyy.

"Köyhän ei kannata ostaa halpaa"

siinä on jo liimakaula ja ihan pätevät aktiivimikit

Niinkuin ylemmässäkin postauksessa jo mainittiin, aktiivimikkejä ei ole, ne tulevat vasta EX-400:ssa.
Onks kaikki Alexit laihoja?
...And Justice For All
20.04.2005 21:37:42
No, teenpä sillain että testailen niitä eri exploja ja kattelen sitten mikä olisi paras. Kumminkin ajattelin alle 500€ saada semmosen, elämä vaatii rahaa ja sitä pitää syytää muuhunkin kuin yhteen keppiin.
Explorer
20.04.2005 21:43:14
No, teenpä sillain että testailen niitä eri exploja ja kattelen sitten mikä olisi paras. Kumminkin ajattelin alle 500€ saada semmosen, elämä vaatii rahaa ja sitä pitää syytää muuhunkin kuin yhteen keppiin.

Eihän tuo LTD-räpellys ole lähelläkään explorerin muotoja, ja muutenkin melkoinen viritys. Saat kyllä explorerin alle viiteensataan jos katsot epiluurin suuntaan.

T-kauppa:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-165182.html
Trust me, I know what I'm doing.
...And Justice For All
20.04.2005 21:44:33
Eihän tuo LTD-räpellys ole lähelläkään explorerin muotoja, ja muutenkin melkoinen viritys. Saat kyllä explorerin alle viiteensataan jos katsot epiluurin suuntaan.

T-kauppa:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-165182.html

Joo, epiluuri on kanssa yksi vaihtoehto.
Body vaan on kuulemma aika iso pienikokoiselle soitettavaks.
Explorer
20.04.2005 21:45:49
Body vaan on kuulemma aika iso pienikokoiselle soitettavaks.

Se saattaa näyttää isolta, mutta sitä on mukava soittaa seisaaltaan sekä istualtaan. Kannattaa kokeilla miten se sopii näppiin ja vertailla.
Trust me, I know what I'm doing.
atimoc
20.04.2005 21:46:19

Siinä olis varmaan mun valinta budjetti-Exploreriksi, floikalla tahi ilman:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/volltext.asp?wort=kramer+imperial
"Nyt meiltä meni kuva... toivottavasti kohta menee äänikin." -Vode Liukkonen
saha
21.04.2005 10:32:35
Niinkuin ylemmässäkin postauksessa jo mainittiin, aktiivimikkejä ei ole, ne tulevat vasta EX-400:ssa.

jep. meni sekaisin.
Toisinaan sitä öisin herää uskomattomaan paskahätään, muttei siltikään jaksa nousta. Siinä sitä ihmettelee että miksen tajunnut käydä illalla pyyttonilla.
kalamies#2 >-)))>
Punttisika #5.
JOO100
21.04.2005 12:46:58
Liikkeessä olen kokeillut muutaman kerran ja oli ihan ok soittaa. Kohtuu hyvät soundit jne. Ainaki se oli kevyt...
Olen Skitsofreeninen - Ja niin olen minäkin.
LassiÖ
21.04.2005 15:15:10
Deania kannattaa myös harkita, testasin pikaisesti soitinkaupassa semmosta ja ai että kun tuntu hyvälle. Tääläkin olen niistä pelkkää hyvää kuullut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)