Aihe: Elementit 2x10" comboon?
1
JuSu
20.04.2005 11:37:08
Moe.

Eli elementtien vaihtoa tuumasin.. Nykyiset (Celestion V10-60 Silver Series) ovat soundiltaan mun korvaan liian kirkkaat. Kyseessä on 80W, rakenteeltaan takaa avoin mallintava combo (Yamaha DG80-210a).

Ongelma on siis noitten elementtien presencekorostus. Moni voisi tykätäkin, mutta itse kaipaisin vähän tummempaa soundia.

Ehdotuksia? Ja jos nurkissasi lojuu pari kappaletta kymppituumaisia kitaraämyreitä (16 ohm), niin tarjoile..

Kiitos ja kumarrus,

JuSu
Minä olen myyrä.
JuSu
22.04.2005 09:56:24
Anteeksi nostaminen, mutta olisikos tuota elementtitietämystä jollakulla...?

JuSu
Minä olen myyrä.
kulmahiomakone
22.04.2005 13:49:52
Anteeksi nostaminen, mutta olisikos tuota elementtitietämystä jollakulla...?

Jaarittelen tähän jotain itsestäänselvyyksiä pitääkseni yllä "keskustelua". Itselle ei noista 10 tuumaisista hirvesti ole kokemusta kertynyt, kun niitä kuitenkin vähämmän käytetään. Joistain kombojen oem-ämyreistä on kokemusta, mutta ei juuri muuta...

Voisit tietysti ensiratkaisuna jotain diffuusorin tyylistä siihen ämyrin eteen, vaikka ihan reilusti vaahtomuovin palaa (tyyliin 6" pyörylä ämyrin eteen roikkumaan). Tietystikin siinä saattaa käydä niin, että kaikki ylä-äänet häviävät ja saundista tulee tunkkainen, mutta aika halpaa on kokeileminenkin. Ja ainahan sitä voi leikellä vaahtomuovipyörylää pienemmäksi. Sanoisin siis, ettei siinä paljoa häviä.

Itsellä on yhdessä kaapissa "vaahtomuovidiffuusorit" v30:ten edessä. Toimii ihan kelvollisesti.
X
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)