Squierrel 20.04.2005 11:02:39 | |
---|
Olen tullut siihen tulokseen, että Skuikkani vintage-tyyppinen talla saa mennä ja uutta tulla tilalle. Vireongelmia ei ole ollut, mutta g-kieli pitää ihmeellistä sitarpörinää, jonka alkulähteen olen paikantanut tallaan, ja kampi hölskyy huolimatta itsetekemistäni korjauksista (tai oikeastaan juuri niistä johtuen). Nyt kyselenkin sitten, että minkälainen talla pitäisi olla ja mistä sellaisia saa Hesasta. 1. Alkuperäinen Fender vaiko joku Gotoh, Schaller ja mitä niitä onkaan? Onko jossain näistä kammen kiinnitys jollain puristusliitoksella perinteisten jenkojen sijasta? 2. Vintage-tyylinen kuusiruuvinen vanhoihin reikiin vai menisikö uuden aallon kaksitappinen heittämällä ja jäisikö ylimääräiset reiät piiloon? Onko kaikissa kuusiruuvisissa sama ruuvijako vai vaihteleeko se? Onko kaksiruuvinen parempi? 3. Teräsblokki vai perinteinen matchbox-autometallista valettu? Onko niitä messinkisinäkin? 4. Entäs tallapalat, perinteiset peltiset vai modernit koneistetut vaiko peräti jotkin GraphTech-nappulat? Rautalangan vääntöön tulee, Floikkaa en tarvitse. "Squier is the Epiphone of guitars." |
Ekku01 20.04.2005 14:17:42 (muokattu 20.04.2005 14:20:04) | |
---|
Olen tullut siihen tulokseen, että Skuikkani vintage-tyyppinen talla saa mennä ja uutta tulla tilalle. Vireongelmia ei ole ollut, mutta g-kieli pitää ihmeellistä sitarpörinää, jonka alkulähteen olen paikantanut tallaan, ja kampi hölskyy huolimatta itsetekemistäni korjauksista (tai oikeastaan juuri niistä johtuen). Nyt kyselenkin sitten, että minkälainen talla pitäisi olla ja mistä sellaisia saa Hesasta. 1. Alkuperäinen Fender vaiko joku Gotoh, Schaller ja mitä niitä onkaan? Onko jossain näistä kammen kiinnitys jollain puristusliitoksella perinteisten jenkojen sijasta? 2. Vintage-tyylinen kuusiruuvinen vanhoihin reikiin vai menisikö uuden aallon kaksitappinen heittämällä ja jäisikö ylimääräiset reiät piiloon? Onko kaikissa kuusiruuvisissa sama ruuvijako vai vaihteleeko se? Onko kaksiruuvinen parempi? 3. Teräsblokki vai perinteinen matchbox-autometallista valettu? Onko niitä messinkisinäkin? 4. Entäs tallapalat, perinteiset peltiset vai modernit koneistetut vaiko peräti jotkin GraphTech-nappulat? Rautalangan vääntöön tulee, Floikkaa en tarvitse. Aluksi vastaus siihen minkälainen pitäisi olla. Ehdottomasti se vintage! ;o) No ei, mutta jos et mitään floikkasysteemiä etsi, niin minä kyllä pysyttelisin vintagemallissa. 1. Gotohin valitsisin. Ne ovat hyvää tavaraa etkä joudu maksamaan siitä että valmistaja on juuri Fender. En tiedä onko jotain erikoismalleja tehty, mutta normaalisti kammet ovat jengoilla kiinni. 2. Kaksitappisen kanssa voi ruuvien reijät tosiaan jäädä kummittelemaan esille. Kuusiruuvisia on eri ruuvijaoilla, joten kannattaa ottaa vaikka vanha talla mukaan kun uutta menee ostamaan. Ainakin Mehikon Stratoissa on ruuvit tiheämmillä väleillä kuin siinä ihan vintage-vintagessa. Ja samoin tallapalat ovat Mehikossa snadisti kapeammat. Joten tämä tulee ottaa huomioon jos tallapaloja jälkeen päin haluaa vaihdella. 3. Gotoheissa, ainakin mitä minä olen ostanut, on ollut automaattisesti teräsblokki, joten se tulee tallan mukana. 4. Tallapalat on aika pitkälti makuasia. Jotkut aivät tykkää Graph Techin ulkonäöstä tai saundista. Itselläni on vaaleat GT:n palat tallassa ja ainakin kielten katkeilu on loppunut sen jälkeen. Mutta jos haluaa vintaget, niin nehän tulevat siinä samalla kun ostaa Gotohin tallan. Tosin jos Haluaa välttämärrä sen Fender-tekstin niihin, on ostettava erikseen Fenkun tallapalat tai otettava vanhasta tallasta. |
Ekku01 20.04.2005 14:29:34 | |
---|
Sori, se oleellisin: www.millbrook.fi Se on siellä neljäntoista(?) päättärin lähellä. Onkin sellainen "karkkikauppa" että ;o) Eräänkin kerran on tullut ostettua Straton osia sieltä. Kaikkea löytyy, niin kromattuna, mustana kuin kullattunakin. Tosin kullatut ovat hurjissa hinnoissa. Mutta onpa tullut joskus tehtyä SRV-customointia jolloin joka ruuvi ja nippeli piti saada kullattuna ;o)))) |
Squierrel 20.04.2005 14:32:42 | |
---|
etsi, niin minä kyllä pysyttelisin vintagemallissa Eli onko se parempi kuin moderni? Vai onko kyse vain tyhjiksi jääneistä ruuvinrei'istä? onko jotain erikoismalleja tehty, mutta normaalisti kammet ovat jengoilla kiinni. Tähän juuri haluaisin parannusta. Jos kierittää kammen kireelle, niin, jengat oikenee ja alkaa tulla klappia. Jos jättää löysälle, niin klappia on jo ennestään. Auttako sellainen jenkareikään laitettava jousi? jos haluaa vintaget, niin nehän tulevat siinä samalla kun ostaa Gotohin tallan. Ei mitään väliä, miltä näyttää, kunhan soi kauniisti. Kielten katkeilukaan ei ole ollut ongelma. "Squier is the Epiphone of guitars." |
Shaft 20.04.2005 14:40:26 | |
---|
Poikkeavatkohan Wilkinsonin VSV-tallan routtaukset tuosta perinnemallista? |
Ekku01 20.04.2005 14:48:28 (muokattu 20.04.2005 14:54:03) | |
---|
Eli onko se parempi kuin moderni? Vai onko kyse vain tyhjiksi jääneistä ruuvinrei'istä? No ainakin se on helpoin asentaa itse valmiisiin reikiin. Tiedän kyllä tapauksia joissa vireongelma on saatu pois vaihtamalla talla kuustappisesta kakstappiseen. Mutta sinullahan ei tuntunut olevan ongelmaa vireen kanssa. Tähän juuri haluaisin parannusta. Jos kierittää kammen kireelle, niin, jengat oikenee ja alkaa tulla klappia. Jos jättää löysälle, niin klappia on jo ennestään. Auttako sellainen jenkareikään laitettava jousi? Jousen tehtävä on kai vain estää kampea hölskymästä. Noita vaihtoehtoja kannattaisi kysellä vaikka ihan paikan päällä, jos Millbrook Musiciin menet käymään. |
Ekku01 20.04.2005 14:49:28 (muokattu 20.04.2005 14:56:33) | |
---|
Tulikin vahingossa kahteen kertaan viesti. Saakos täältä jotenkin deletoitua omia viestejään pois? |
Dr. Muff 20.04.2005 14:56:11 | |
---|
Tähän juuri haluaisin parannusta. Jos kierittää kammen kireelle, niin, jengat oikenee ja alkaa tulla klappia. Jos jättää löysälle, niin klappia on jo ennestään. Auttako sellainen jenkareikään laitettava jousi? Auttaahan se juuri tuohon. Kunnes se sitten ekojen treenien jälkeen menee häveksiin. Itse pistän sellaista teippiä kampeen jota käytetään vesiputkissa kierteiden tiivistämiseen, toimii. Polytetrafluorieteeniähän se on, kauppanimeltään joskus myös teflonina tunnettua. Tuumasta toiseen. |
weelie 20.04.2005 15:22:17 | |
---|
Sopiiko Squieriin vai Fender-malliset tallat? Oletko mitannut? Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Ekku01 20.04.2005 15:38:49 (muokattu 20.04.2005 15:40:11) | |
---|
Sopiiko Squieriin vai Fender-malliset tallat? Oletko mitannut? Nykyisistä Squiereista minulla ei ole mitään tietoa. Omistin viimeksi Japsi-Squierin joskus 90-luvun alussa ja siinä ainakin oli ihan vintage talla. Onhan noita Squiereita ja Fendereitä niin montaa mallia että koskaan ei voi olla ihan varma mikä mihinkäkin sopii. Siksi voisikin olla hyvä ottaa vanha talla mukaan kun menee uutta ostamaan, niin voi sitten varmistaa että mittasuhteet ovat samat. |
Ze Kink 20.04.2005 16:02:42 | |
---|
Sori, se oleellisin: www.millbrook.fi Se on siellä neljäntoista(?) päättärin lähellä. Onkin sellainen "karkkikauppa" että ;o) Jos bussia tarkoitat, ni 18 on oikea. Kiva liike tuo, ja vielä ihan koulun vieressäkin. Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä |
Dacatch 20.04.2005 16:21:51 | |
---|
Vähän aiheeseen liittyen. Minulla on Yamahan Pasificassa nuo tallan jouset (siis bodyn takana/sisällä olevat) aivan kuolleet. Talla liikkuu todella herkästi vaikka vain liikuttaa kampea sivusuunnassa. Saakohan noita jousia irrallaan ja paljonko maksavat? Pääsis jo kotia... |
Ze Kink 20.04.2005 16:22:48 | |
---|
Vähän aiheeseen liittyen. Minulla on Yamahan Pasificassa nuo tallan jouset (siis bodyn takana/sisällä olevat) aivan kuolleet. Talla liikkuu todella herkästi vaikka vain liikuttaa kampea sivusuunnassa. Saakohan noita jousia irrallaan ja paljonko maksavat? Saa. Pari euroa maksavat vain. Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä |
Ekku01 20.04.2005 16:37:35 | |
---|
Jos bussia tarkoitat, ni 18 on oikea. Kiva liike tuo, ja vielä ihan koulun vieressäkin. Kiitos korjauksesta! Ei ole tullut käytyä lähiaikoina ja kun en 14:sta ja 18:sta muuten tarvitse niin on päässyt muistista häviämään. |
Squierrel 22.04.2005 10:19:08 | |
---|
Poikkeavatkohan Wilkinsonin VSV-tallan routtaukset tuosta perinnemallista? No, kävin juuri Millbrookista ja ostin Gotohin tekemän Wilkinson VSV lisenssitallan. Siinä oli kaikki, minkä perään haikailin: - Mitoitukseltaan menee heittämällä kuusitappisen vintagen reikiin. - Tallapalat on kiinniruuvattavia, eivät rämise ainakaan ne. - Intonaatio on otettu tallan suunnittelussa huomioon: D- ja ylä-E -kielet menevät eri tavalla kuin muut. - Blokki on terästä. - Kampi on kiinni puristusholkilla, ei jenkoja. Soundipuoli selviää sitten myöhemmin. "Squier is the Epiphone of guitars." |