Puoskari 18.04.2005 18:10:53 | |
---|
miksi vahvarit ja kaapit ( kitarakaiuttimet ) kuulostaa säröllä niin hirveältä suoraan edestä ? kun taas puhtaalla soittaessa saundi on suoraan edestä hyvä ? hyviä kitaristeja mahtuu kymmenen tusinaan kun taas hyviä biisin tekijöitä yksi...
...sikäli harmi etten kuulu kumpiinkaan |
Mrezzye 18.04.2005 18:13:50 | |
---|
Höpötystä sanon minä. Jauza! |
wilo 18.04.2005 18:19:16 | |
---|
Kyllähän kitarakaiutin on aika suuntaava. Kohtisuoraan tulee kirkkaampi saundi kuin vähän viistosti. Ehkä tarttet kirkkaamman puhtaan saundin, että puhdas ja särö ovat tasapainossa? Tai tummempisaundisen särön... Mun mielestä tämä on säätökysymys. Mikitettäessä erityisen tärkeä asia, nimittäin mistä kohtaa sen äänen poimii. |
jussimus 18.04.2005 19:02:10 | |
---|
miksi vahvarit ja kaapit ( kitarakaiuttimet ) kuulostaa säröllä niin hirveältä suoraan edestä ? kun taas puhtaalla soittaessa saundi on suoraan edestä hyvä ? Mun vahvari kuulostaa hyvältä joka ilmansuunnasta, myös säröillä. Höö.. |
Jucciz 18.04.2005 19:02:46 (muokattu 18.04.2005 19:03:06) | |
---|
Olen kyllä havainnut täsmälleen saman: monta kertaa särösoundi on suoraan kartion keskeltä otettuna vähän turhankin yläpäävoittoinen (etenkin Shuren 57:lla, joka itsekin korostaa yläpäätä), mutta reunemmalle siirryttäessä löytyy paljon käyttökelpoista ja mielenkiintoista... riippuu toki älyttömästi siitäkin, millaiset kartiot ovat, ja mitä niitä ennen on: vahvistin, efektit, kitara, mikit, kielet... |
jussimus 18.04.2005 19:11:37 | |
---|
Olen kyllä havainnut täsmälleen saman: monta kertaa särösoundi on suoraan kartion keskeltä otettuna vähän turhankin yläpäävoittoinen (etenkin Shuren 57:lla, joka itsekin korostaa yläpäätä), mutta reunemmalle siirryttäessä löytyy paljon käyttökelpoista ja mielenkiintoista... riippuu toki älyttömästi siitäkin, millaiset kartiot ovat, ja mitä niitä ennen on: vahvistin, efektit, kitara, mikit, kielet... Kaikki on suhteellista. |
askomiko 18.04.2005 20:38:17 | |
---|
Ka, soundi on suoraan eteenpäin vain ylikirkas. |
Ben_D 18.04.2005 20:41:07 | |
---|
Olen kyllä havainnut täsmälleen saman: monta kertaa särösoundi on suoraan kartion keskeltä otettuna vähän turhankin yläpäävoittoinen (etenkin Shuren 57:lla, joka itsekin korostaa yläpäätä), mutta reunemmalle siirryttäessä löytyy paljon käyttökelpoista ja mielenkiintoista... riippuu toki älyttömästi siitäkin, millaiset kartiot ovat, ja mitä niitä ennen on: vahvistin, efektit, kitara, mikit, kielet... Tää muuten pitää paikkansa. Esim. kotona kun olen nauhotellut niinkin olemattomasta laitteesta kun Roland Microcube niin särö kuulostaa kammottavalta suoraan kartion keskeltä. Vähän sivulta viistosta kuulostaa jo niin siedettävältä kun 120 euron 2w kitaravahvistimesta voi kuulostaa. |
carlos 18.04.2005 20:51:07 | |
---|
Enpä minä kovin hyvällä mikillä nauhoitellut, mutta kyllähän ne aika kököiltä kuulosti suoraan edestä nauhoitettuna. Vahvarin takaa kuulosti paljon paremmalta :) I can't hide but I can run for miles |
Jackie 18.04.2005 21:05:34 | |
---|
Mulla on Orangen Ad30tc nuppi ja 2 kappaletta Orangen 4x12 kaappia, jos ne laittaa "stäkkiin" niin se kuulostaa aivan hirveältä. Mökää lähtee kyllä niin maan perkeleesti, mutta soundi on aivan hirveä. Jos ne laittaa vierekkäin maan tasolle niin soundi on jumalainen. Tämä ilmiö kyllä koskee kaikkia muitakin stäkkejä, minkä edessä olen saundia kuunnellut. Käsi ylös kuka tykkää rockmusiikista! |
Jormaz 18.04.2005 21:18:44 (muokattu 18.04.2005 21:18:54) | |
---|
Mulla on Marsun 2*12 jossa nyt on V30:t mutta se suuntaavuus on alkanut jo suorastaan vituttamaan. Siirryt 20 senttiä sivuun niin soundi muuttuu joka kerta. Jotakuinkin etuviistossa pitää soittaa että kuulostaa järkevältä. Brian May sanoi asiasta näin: "I, in common with most guitar payers I know, do not like the sound of an amp when my ear is in line with the speaker axes - it becomes so harsh that it actually stops you playing anything decent. So I prefer to have no amp at ear-level." In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Puoskari 18.04.2005 22:09:59 | |
---|
kiitti jortsu ! hyviä kitaristeja mahtuu kymmenen tusinaan kun taas hyviä biisin tekijöitä yksi...
pekurides 18.04.2005 22:38:23 | |
---|
hmm... himassa soitan aina kaapin eessä ja saundit on siin parhaat, tosin olen säätänytkin ne kaaapin eessä... |
Sintti 19.04.2005 12:33:47 | |
---|
Kyllähän sen saundi muuttuu yllättävän paljon varsinkin suljetulla kaapilla, kun ensin soittaa suoraan kaiuttimen edessä ja sitten siirtyy muutaman kymmenen senttiä sivuun. Sivussa saundi paljon tunkkasemman kuulonen jne.. Helpottaisi varmaan jos tekisi aukon kaapin etuosaan. Sillä ainakin ääni leviäisi paremmin, eikä olisi niin suuntaava. Les-Gas on persiestä! |
Vapour 19.04.2005 12:46:39 (muokattu 19.04.2005 12:48:03) | |
---|
Kyllähän sen saundi muuttuu yllättävän paljon varsinkin suljetulla kaapilla, kun ensin soittaa suoraan kaiuttimen edessä ja sitten siirtyy muutaman kymmenen senttiä sivuun. Sivussa saundi paljon tunkkasemman kuulonen jne.. Helpottaisi varmaan jos tekisi aukon kaapin etuosaan. Sillä ainakin ääni leviäisi paremmin, eikä olisi niin suuntaava. Muistaakseni joku oli tuolla soitinrakennuspuolella rakentanut kaapin, jossa kartion edessä oli jonkinlainen levy blokkaamassa säteilyä suoraan eteenpäin. Ratkaisulla saadaan ilmeisesti aikaan diskanttien tasaisempi leviäminen , ts. soundi saadaan kirkkaammaksi myös keskilinjan ulkopuolella. Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja mitä menettää. -Allekirjoittanut |
Puoskari 19.04.2005 13:12:35 | |
---|
sais joku suunnitella semmosen kitarakajarin mikä ei suuntais näin helvetisti. hyviä kitaristeja mahtuu kymmenen tusinaan kun taas hyviä biisin tekijöitä yksi...
goose 19.04.2005 13:17:22 | |
---|
Muistaakseni joku oli tuolla soitinrakennuspuolella rakentanut kaapin, jossa kartion edessä oli jonkinlainen levy blokkaamassa säteilyä suoraan eteenpäin. Ratkaisulla saadaan ilmeisesti aikaan diskanttien tasaisempi leviäminen , ts. soundi saadaan kirkkaammaksi myös keskilinjan ulkopuolella. Juuri näin. Treblepiikki se on mikä sieltä tulee suoraan ja saa soundin kuullostamaan kartion edessä suhteellisen diskanttivoittoiselta. Stevie Ray käytti teipattua ristiä hajottamaan ylä-äänet. Vastaavaan tulokseen päästään myös operoimalla kartion puhekelaan joku blokki, mutta minä en tiedä siitä sen enempää. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
kulmahiomakone 19.04.2005 13:50:57 | |
---|
Muistaakseni joku oli tuolla soitinrakennuspuolella rakentanut kaapin, jossa kartion edessä oli jonkinlainen levy blokkaamassa säteilyä suoraan eteenpäin. Ratkaisulla saadaan ilmeisesti aikaan diskanttien tasaisempi leviäminen , ts. soundi saadaan kirkkaammaksi myös keskilinjan ulkopuolella. Ainakin nimim. "ocku" on tuollaisen kaapin kyhännyt. Haun kanssa saattaa löytää jonkun säikeen, jossa on linkkejä ockun kyhäämien kaappien kuviin. Kauniita ovat ne. Tuota härpäkkää ämyrin edessä kutsutaan diffuusoriksi. Siksi riittää ämyrin pölykupin kokoinen pyöreä palikka, joka sitten viritetään ämyrin eteen keskelle. X |
Vapour 19.04.2005 18:25:16 | |
---|
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja mitä menettää. -Allekirjoittanut |
Dr. Muff 19.04.2005 19:07:34 | |
---|
Juuri näin. Treblepiikki se on mikä sieltä tulee suoraan ja saa soundin kuullostamaan kartion edessä suhteellisen diskanttivoittoiselta. Stevie Ray käytti teipattua ristiä hajottamaan ylä-äänet. Vastaavaan tulokseen päästään myös operoimalla kartion puhekelaan joku blokki, mutta minä en tiedä siitä sen enempää. Teipit on käytössä myös minulla. Tekee V30stä jotenkin siedettävän. Tuumasta toiseen. |