QS-Nalle 13.04.2005 08:58:00 | |
---|
Hei kaikille. Nyt kun olen lukenut hieman tätä palstaa aina silloin tällöin, olen huomannut, että kiinnostus Framusta kohtaan on kasvanu erittäin voimakkaasti viime kuukausien ajan. Tiedoksi kaikille: Framuksia tuo maahan Tube Sound (eli minä) kotisivut löydät www.tubesound.fi osoitteesta. Minulle saa soittaa tai lähettää sähköpostia olen tavattavissa 24h, 7 päivää viikossa. Vahvistimista on olemassa erittäin hyviä ääninäytteitä osoitteessa www.rocksolidamps.com siellä niitä on runsaasti. Työn alla ovat myös omat ääninäytteet lähinnä cobra mallista kun sellainen nyt sattuu olemaan myös itselläni käytössä. Myöhemmin tulee myös ääninäyytteitä muista Framus vahvistinmalleista. Jos Framus kiinnostaa ja haluaisit päästäö sellaista kokeilemaan, niin soita 0440-566651 ja sovitaan "audienssi". Ja ei muuta kun nupit kaakkoon ja iloista kitarointi kevättä toivöö Björn Nyman Tube Sound P.S. There is no quiet rock'n'roll! |
Kimmo72 13.04.2005 10:05:13 | |
---|
Ei muuta ku mainosbanneria ylänurkkaan. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
juhsun 13.04.2005 12:30:27 | |
---|
Framuksia tuo maahan Tube Sound (eli minä) kotisivut löydät www.tubesound.fi osoitteesta. Minulle saa soittaa tai lähettää sähköpostia olen tavattavissa 24h, 7 päivää viikossa. Moi Nalle! Hyvä, etä ilmoittauduit! Jonkin verran on ilmeisesti ollut kyselyä aiheesta. Mun ei tarvi enää kysellä, koska silloin kun omistaa Framuksen, ni voi keskittyä soittamiseen.;) J |
Kossu 13.04.2005 12:51:51 (muokattu 13.04.2005 12:56:43) | |
---|
Onko Jan Akkermann tai siis nykyisin AK saatavissa vain sunburstinä - en ole koskaan muunvärisiä nähnyt -vai onko värikartta voimassa siinäkin. Ja mitä se maksaa? PS: ilahduttavaa nähdä maahantuojan tai kauppiaan kirjoitus. Joudun omassa päivätyössäni silloin tällöin vastaamaan omaa toimialaa, tuotteita ja työnantajaa sivuaviin nettikeskuteluihin ja olen ihmetellyt eikö kukaan kauppias lue tätä keskustelu palstaa. Mainontaa on turha pelätä silloin kun keskusteluun osallistuminen tehdään avoimesti ja omalla nimellä, tuleepahan pahat puheet ja huhut eroteltua faktoista. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Ekku01 15.04.2005 00:19:42 | |
---|
Minulla on ollut joku Framus jostain 80-luvun puolesta välistä eikä ole mitään tietoa mikä se on. Kaula vaahteraa(?) ja lapa samanlainen iso kuin 70-luvun stratoissa. Kaularaudan säätö on piilotettu metallilevyn alle. Mielenkiintoisena yksityiskohtana kepistä löytyy ns. nollanauha, eli heti satulan takana oleva nauha. Runko on sitten muodoltaa Jazzmaster/Jaguar jossa on kaksi humbuckeria (jotain PAF-kopioita kai?) ja LP/SG-tyylinen kytkin niille sekä yksi volume ja kaksi (? en muista kun laite on varastossa) tonea. Kaula on rungossa kiinni neljällä ruuvilla/pultilla, mutta kaulalevy on pienempi kuin stratoissa. Muistan että saundit ovat olleet hyvän kuuloiset, mutta kitara vaatisi täydellisen nauha-, elektroniikka- ja virityskoneistoremontin ennen kuin sen voisi ottaa käyttöön. Olisipahan vaan mukava kuulla mikä soitin on kyseessä. Lavassa kun lukee vain Framus. |
McNulty 15.04.2005 00:26:31 | |
---|
Minä soittelin joskus mustaa Framuksen LP-kopsua jossa oli myöskin tuo nollanauha. Näytti vekkulilta mutta hyvin se soi ja toimi. Harmi ettei silloin ollut rahaa =( Vahvistimista sen verran, että itselläni olisi tarvista sellaiselle Cobralle, mutta se pitäisi saada vain 50W-versiona ja mielellään vielä combona 2x12" elementein :) Noh, kaippa se pitää pistää rahaa jemmaan ja investoida jossain vaiheessa Cobraan. Se mitä kokeilin joskus oli meinaan sen verran kova vermes että... "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Keke Urlaub 15.04.2005 11:02:40 | |
---|
Moi Nalle! Hyvä, etä ilmoittauduit! Jonkin verran on ilmeisesti ollut kyselyä aiheesta. Mun ei tarvi enää kysellä, koska silloin kun omistaa Framuksen, ni voi keskittyä soittamiseen.;) J Sama vaiva Rahikaisella. |
-K- 15.04.2005 15:18:07 (muokattu 15.04.2005 15:36:39) | |
---|
omaa odotellessa ..Siis dragon + cs2x12" setti jos jotain kiinnostaa. Ei suotta elämys. |
McNulty 22.04.2005 00:23:59 | |
---|
omaa odotellessa ..Siis dragon + cs2x12" setti jos jotain kiinnostaa. Kiinnostaa... juurikin itselleni ajattelin samaa settiä, joko Cobra tai Dragon nupiksi ja alle CS 2x12"... mietin tässä vaan että miten tuo CS 2x12" (lähinnä ne V30:t sisällä) pelittää rankemmassa hevissä? Itse en niin kauheasti V30:stä perusta. Saako tuota CS 2x12":sta muilla elementeillä? Esim... G12H? Vaihdatko esim. sinä Björn noita elementtejä noihin CS 2x12"??? Eli onko mahdollista saada ns. hyvitystä V30:stä ja tilalle jotkut toiset? -K- muistaa sitten pistää parit samplet dragonista ja cs:stä kunhan kamat tulevat :) Haluan kuulla miten tuo setti toimii kun itselle olen samanlaista hässäkkää rakentelemassa. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Terry Pantheras 22.04.2005 05:46:45 | |
---|
Mahtavaa! Olenkin miettinyt tuota Cobraa pdemmän aikaa kun kävin muutama kk sitten kuuntelemassa ääninäytteitä rocksolidampin sivuilla ja pirun hyvältä kuulosti jo niiden perusteella. Just semmoselta miltä oon aina kuvitellut päässäni ideaalisen hyvän saundin kuulostavan... Harmony-centralissakin Cobra on saanut tosi ylistäviä arvosteluja, eikä ne ole mitään aivotonta suitsutusta, tai no melkein, mutta hyvällä tavalla... :D Se mikä myös Cobrassa kiehtoo, on se, että kaikilla kanavilla on omat EQ:t, eikä kuten Powerballissa (mikä oli myös harkinnassa, eikä huono vaihtoehto varmaan olekaan), jonka EQ-osasto menee jo vähän turhan sekavaks. Ja Cobra on ihan sairaan hienon näköinen! Thomanin sivuilta olen sitä myös kattellut, mutta nyt näköjään saa Suomesta 2 euroa halvemmalla! Heh... Pitänee ohjata monot Turkuun päin jahka teen vähän finanssipoliittisia kalkulointeja. Only a fool would die for the sins of humanity. |
Ben_D 22.04.2005 06:37:05 | |
---|
Se mikä myös Cobrassa kiehtoo, on se, että kaikilla kanavilla on omat EQ:t, eikä kuten Powerballissa (mikä oli myös harkinnassa, eikä huono vaihtoehto varmaan olekaan), jonka EQ-osasto menee jo vähän turhan sekavaks. Olen samaa mieltä; Powerballissa on aivan liikaa säätämistä ja sekava se EQ-systeemi. Tietysti kuka mistäkin tykkää, mutta mulle aivan liian monipuolinen vahvistin. Yksinkertaisuus on kaunista. |
Mikko Kankaanpää 22.04.2005 09:42:27 | |
---|
PS: ilahduttavaa nähdä maahantuojan tai kauppiaan kirjoitus. Joudun omassa päivätyössäni silloin tällöin vastaamaan omaa toimialaa, tuotteita ja työnantajaa sivuaviin nettikeskuteluihin ja olen ihmetellyt eikö kukaan kauppias lue tätä keskustelu palstaa. Mainontaa on turha pelätä silloin kun keskusteluun osallistuminen tehdään avoimesti ja omalla nimellä, tuleepahan pahat puheet ja huhut eroteltua faktoista. Valmistajat, kauppiaat ym varmasti seuraavat tätä palstaa (niinkuin minäkin;-) Joidenkin mielestä nettifoorumeissa mainostaminen on vastoin kaikkia hyviä tapoja, jonka vuoksi monet varamasti jättävät "mainostamatta". Keskusteluun yhtyminenhän on tietysti eri asia, mutta jo omista tuotteista mainitseminen joillakin palstoilla herättää kiivasta vastustusta, jonka kynsiin itsekkin kerran jouduin ja sen vuoksi olen ollut perin varovainen. Kuka nyt huonoa mainetta haluaa... Mielestäni valmistajat saavat kyllä kirjoitella ja ilmoitella palstoilla kunhan homma pysyy kohtuudessa. Eipä muusikoiden.net:n keskustelupalstan säännötkään tätä kiellä. Hieno homma että Framuksia saa taas nykyään! Vanhoista Framuksista löytyy todella upeita yksilöitä... Mikko http://www.uraltone.com |
-K- 22.04.2005 15:43:00 | |
---|
-K- muistaa sitten pistää parit samplet dragonista ja cs:stä kunhan kamat tulevat :) Haluan kuulla miten tuo setti toimii kun itselle olen samanlaista hässäkkää rakentelemassa. Joo jahka nyt tosiaan tulevat, menee ensviikon puoleenväliin/loppuun. Ja kamat ovat muuttuneet niiin että noita kaappeja tulee 2. Ei suotta elämys. |
Necromuru 22.04.2005 18:22:54 | |
---|
Sedällä on nurkissa pyörimässä kulunut jazzmasterin tapanen Framus. Oon aatellu että jos joskus kehtais yrittää kunnostusta. Tämä on mielipiteeni ja yhdyn siihen täysin. |
Terry Pantheras 22.04.2005 21:03:54 | |
---|
Tarvitseeko Cobran kanssa käyttää keinokuormaa parhaan soundin saamiseksi? Esim. THD Hot Platea? Mulla on himppu sellainen kuva, ettei modernien putkivahvistimien soundi/tone heikkene niin radikaalisti kuin vintage-vermeissä pienillä volyymeillä soitettaessa. Onko näin?! t:Putkinoviisi Only a fool would die for the sins of humanity. |