SkebaMan 24.04.2005 21:57:22 | |
---|
Elikkä minulla on Ibanezin DS7 ja CF7, jotka on kiinni muuntajassa (yleis muuntajassa jossa on 300mA ja saa laitettua 9 V). Pedaalit on toiminu mainiosti, kunnes kerran ei enää toiminukkaan!!?? Pattereilla kummatkin toimii, mutta muuntajan kanssa kumpikaan ei toimi. Missä vika? Onko mulla pedaalit rikki vai onko joku säätö vinksallaan. Ostin toisen muuntajan kun aattelin että se vanha on rikki, mut ei toiminu silläkään. Asialla on hieman kiire kun pitäis soittaa ens perjantaina koulun vappujuhlassa ja pedaalia tarvitaan. Tossa DS7 lukee että 11mA ja CH7 että 98mA. Voiko olla mahollisuus että muuntaja on antanu liikaa ampeereita ja spedujen joku muuntajan sisääntulo on kärähtäny. Ite en tiiä mitään sähkö opista joten antakaa anteeksi :) |
Da Make 24.04.2005 21:59:46 (muokattu 24.04.2005 22:01:42) | |
---|
Elikkä minulla on Ibanezin DS7 ja CF7, jotka on kiinni muuntajassa (yleis muuntajassa jossa on 300mA ja saa laitettua 9 V). Katso että ne liittimet ovat kunnossa, jos käytössä on joku haaroitus piuha niin tarkasta sen liittimet. Itselläni halvahko haaroituspiuha teke välillä tätä. Entä onko muuntajan polariteetti valittu oikein? Yleensä kitaralaitteisiin tarvitsee sellaisen missä on sisällä - ja ulkona +. |
Jucciz 24.04.2005 22:08:35 | |
---|
Muuntaja ei anna liikaa ampeereja. Pedaali ottaa niitä sen verran mitä se tarvitsee. Tarkista tosiaan polariteetti. Suurin osa pedaaleista on navoiltaan "miinus keskellä". |
Twinkle 24.04.2005 22:10:27 | |
---|
Asialla on hieman kiire kun pitäis soittaa ens perjantaina koulun vappujuhlassa ja pedaalia tarvitaan. Osta perjantaita varten paristot kumpaankin vehkeeseen? |
SkebaMan 24.04.2005 22:19:02 | |
---|
Joo mä katoin ton polariteetin niin se oli siinä uudessa väärinpäin ja laitoin sen niinku pitää niin nytte taas toimii :) Se vanha on sitte luultavasti rikki. Paljon kiitoksia vastauksista. Nyt on taas yks huoli vähemmän. :) |
Da Make 24.04.2005 22:19:53 | |
---|
Joo mä katoin ton polariteetin niin se oli siinä uudessa väärinpäin ja laitoin sen niinku pitää niin nytte taas toimii :) Se vanha on sitte luultavasti rikki. Paljon kiitoksia vastauksista. Nyt on taas yks huoli vähemmän. :) Hyvä että pelaa nyt! |
Sintti 25.04.2005 08:42:46 | |
---|
Keikallehan kannattaa AINA ottaa pedaaleita varten muutama UUSI paristo mukaan. Siinä tapauksessa siis, että pedaaleita on vain muutama. Monesti käy niin (tai yleensä aina :), että keikkapaikalla ei oikein tahdo riittää pistorasiat. Pedaaleita on helppo käyttää pelkästään pattereilla, niin pistorasiat saa käyttöön peleille jotka ei toimi pattereilla (esim. se 100W putkimarsu ;). Ja saattaahan se muuntajakin pimahtaa juuri ennen keikkaa, niin mitenkäs sitten suu pannaan.. AINA varapttereita keikalle! Onneksi ei ole itelle vielä sattunut mitään kamalaa. Kaverilla oli syksyllä vaan "hauskaa", kun oli keikalla ja huomasi että basson patteri lopussa. Siinä sitten patteria metsästämään. Ei niin kaikkein ihaninta puuhaa, kun kaikki alkoivat olla jo pienissä sievissä. ;) Les-Gas on persiestä! Sitten kun pitäis vielä stratokin hommata... Nyt männöö huonosti!
Saa muuten käydä kuuntelemassa: http://www.mikseri.net/plastik |
Fortune 25.04.2005 09:44:02 | |
---|
Keikallehan kannattaa AINA ottaa pedaaleita varten muutama UUSI paristo mukaan. Siinä tapauksessa siis, että pedaaleita on vain muutama. Monesti käy niin (tai yleensä aina :), että keikkapaikalla ei oikein tahdo riittää pistorasiat. Pedaaleita on helppo käyttää pelkästään pattereilla, niin pistorasiat saa käyttöön peleille jotka ei toimi pattereilla (esim. se 100W putkimarsu ;). Ja saattaahan se muuntajakin pimahtaa juuri ennen keikkaa, niin mitenkäs sitten suu pannaan.. AINA varapttereita keikalle! Totta, mutta virransaannin varmistamiseksi minä kyllä aina pyydän sähköä lavan eteen ETUKÄTEEN, en paikan päällä kitisemällä :) Tuo väärä polariteetti on voinut muuten aiheuttaa sen toisen pedaalin hajoamisen. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
hannlain 25.04.2005 12:18:17 | |
---|
Tuo väärä polariteetti on voinut muuten aiheuttaa sen toisen pedaalin hajoamisen. Mulla aikoinaan väärä polariteetti aiheutti muuntajasta sulakkeen palamisen. Itse efektille ei käynyt kuinkaan (BOSSin multiefekti). Joten, jos sen muuntajan saa avattua, tsekkaa löytyykö sieltä sulake (sellainen lasinen pari senttiä pitkä sylinteri), ja onko se kunnossa. |