Aihe: Vaihtokaula stratoon
1
Tomtom
22.04.2005 13:43:12
Tässä pikkuhiljaa alkaa mielessä päätös muotoutumaan, että kiinanpoikien Squieriin pitäisi saada paksumpi, vaahteraotelautainen kaula.

Kun nuo eri stratomallit eivät ole ihan hanskassa, niin kysyisin viisaammilta, että mistä Fenderin malleista löytyisi mahdollisimman paksu C-profiilin kaula? Näitä sitten kokeilemaan kauppaan ja ehkä jenkkien Ebaystä sitten ostamaan.. esimerkiksi siellä ilmoitetaan aika harvoin millainen kaulan profiili on. Muut tiedot sarjanumeroista lähtien löytyy kyllä hienosti.

Nii ja ei sen tarvitse olla Fender, jos löytyy kokemuksia esim. Warmotheista tai jopa valmista kauppatavaraa, niin mielellään otetaan tarjouksia vastaan. Tarvikekaulat on kai aina nauhoittamattomia ja se ei oiken passaa, kun en ajatellut tuohon nauhoittamisrumbaan alkaa ainakaan vielä.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
JuniperThree
22.04.2005 13:46:48 (muokattu 22.04.2005 13:51:26)
Tässä pikkuhiljaa alkaa mielessä päätös muotoutumaan, että kiinanpoikien Squieriin pitäisi saada paksumpi, vaahteraotelautainen kaula.

Kun nuo eri stratomallit eivät ole ihan hanskassa, niin kysyisin viisaammilta, että mistä Fenderin malleista löytyisi mahdollisimman paksu C-profiilin kaula? Näitä sitten kokeilemaan kauppaan ja ehkä jenkkien Ebaystä sitten ostamaan.. esimerkiksi siellä ilmoitetaan aika harvoin millainen kaulan profiili on. Muut tiedot sarjanumeroista lähtien löytyy kyllä hienosti.

Nii ja ei sen tarvitse olla Fender, jos löytyy kokemuksia esim. Warmotheista tai jopa valmista kauppatavaraa, niin mielellään otetaan tarjouksia vastaan. Tarvikekaulat on kai aina nauhoittamattomia ja se ei oiken passaa, kun en ajatellut tuohon nauhoittamisrumbaan alkaa ainakaan vielä.

Ootko ajatellut tilata kaulaa soitinrakentajalta?

E: Meinaan, että ite tilasin omaan stratooni haluamanlaiseni kaulan paikalliselta osaajalta...
Tomtom
22.04.2005 14:47:41
Joo se olis kyllä hianoo. Homman nimi on vaan se, että vaikka skuikka on kuinka kelvollinen soittopeli, niin arvoltaan se on kuitenkin ritsakitaroiden kategoriassa. Eli ei viittis laittaa kaulaan 300-400€, kun ite koko kitara on ehkä jmax 300 arvoinen. Tietysti voisi ajatella teettävänsä nyt kaulan ja sitten loput rojut kaulan ympärille myöhemmin, mutta taitaa mennä vähän turhan monimutkaiseks.

Tuon summan vetäisin hihasta sillä tuntumalla, että jos nauharemonttikin maksaa 250€, niin kaulaa ei voi saada tuohonkaan hintaan? Ebayssä (.com)liikkuu paljon Fenderin kauloja alle 200 paikallista, kuljetus alle 30, eli veroineen kaikkineen noin 200€.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
weelie
22.04.2005 15:04:33 (muokattu 22.04.2005 16:04:22)
Itse ehdottaisin hankkimaan Allparts-kaulan. Ne on ihan kelpo pelejä. Itse olen ostanut tältä hepulta (PayPal-maksulla), joka kirjoittelee paljon amerikkalaisilla palstoilla: http://www.frettech.com . Antaa varmaan 20% listahinnasta myöten jne. Joko Allpartsin tai Robin viimeistelemänä.

Squiereissa on otelaudan leveys ongelmana. Kaulan ohuus ei yleensä mulle ole ongelma, mutta ei kyllä liika paksuuskaan. Itse testasin eilen F-Musiikissa SRV-mallia, Robert Cray-mallia, Jimmie Vaughan-mallia, ja sitten käytettyä 50-luvun USA-mallia. Ja selvästi suurin kaula oli viimeisimmässä. Se tuntui kuin pesäpallomailalta tai jotain. Mutta hyvältä! Mutta enpä usko että tuossa mallissa aina on noin tukeva.

Mutta mikset osta saman tien koko kitaraa uutta?

EDIT: 50-luvun malli oli tietenkin siis reissue (ja shadowsin punainen)!
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Tomtom
22.04.2005 15:08:38
No kun ei voi aina kaikkee ostaa. Ja mä oon tykästyny tuohon omaani, jonka sähkönsininen väri saa perinnestratomiehet kiroilemaan, mutta turakaiset taas tykkää.

Ei vaan, sitten joskus vaihdetaan siihen _kunnon_ stratoon, mutta nyt pitää vaan vähän päivittää. Ja pikku säätäminen ja virittely on aina mukavaa.

Pitääpäs tsekata nuo antamasi sivut.
JuniperThree
22.04.2005 18:55:59
Vielä tohon sun aikaisempaan viestiin, että eihän sitä kitaran merkkiin tai hintaan katota... Jos tuntuu hyvältä omaan käteen ja kuulostaa hyvältä omaan korvaan ni kyllä siihen kantsii vähän satsatakin...
weetube
22.04.2005 19:27:22
Vielä tohon sun aikaisempaan viestiin, että eihän sitä kitaran merkkiin tai hintaan katota... Jos tuntuu hyvältä omaan käteen ja kuulostaa hyvältä omaan korvaan ni kyllä siihen kantsii vähän satsatakin...

komppaan...jo tallan ja ylä satulan vaihto laadukkaampaan tekee skuikan soinnille ihmeitä,puhumattakaan jos kaulan vaihdat.warmothin osista on ainakin positiivisiä kokemuksia.
ja jos ei kiirettä oo,niin torilta käytettyä hakuun.
"Hätäkös tässä on,valmiissa maailmassa?"
Listen
23.04.2005 12:40:00
Minä heitin pari viikkoa sitten Harley Bentonin Straton roskiin... oikeestaan vaan sen vaneribodyn, koskapa ei soinut yhtään. Mutta sen ruusupuuotelautaisen kaulan säästin, koskapa on oikein leveä ja paksu, eli omaan kouraan sopiva. Eikä ole edes kierokaan. Juu, en suosittele Bentonin (€105) hommaamista...oon vaan itsekin miettinyt uuden kitaran kasaamista kyseisen kaulan ympärille. Voi jäädä suunnitteluksi.

Millbrook myy kitaran kauloja, tässä koneessa vaan eivät PDF-tiedostot aukene eli en osaa sanoa niistä nyt mitään. Olivatkohan ne samoja kauloja mitä WD Music Productionsin sivuilla on??

http://www.millbrook.fi/kielisoittimet_ja_tarvikkeet.htm

http://wdmusicproducts.com/Merchant … Y&Category_Code=NCKSRPLCMNTSTRT
Mies, joka tekee työtä, menettää kallisarvoista aikaa. -Cervantes
Tomtom
24.04.2005 21:28:48
komppaan...jo tallan ja ylä satulan vaihto laadukkaampaan tekee skuikan soinnille ihmeitä,puhumattakaan jos kaulan vaihdat.warmothin osista on ainakin positiivisiä kokemuksia.
ja jos ei kiirettä oo,niin torilta käytettyä hakuun.

Joo, siis mulla on satula jo vaihdettukin. Kysymys ei oo ollenkaan soundista vaan soittotuntumasta. Tallankin ajattelin vaihtaa sitten kun aika tulee. Kun tuo pysyy vireessäkin aika hyvin, niin ei ole vielä kiinostusta siihen.

Mutta tosiaan jos joku jaksaisi selittää hieman noista Fenderin kauloista, vai onko niiden paksuudessa olemassa minkäänlaista johdonmukaisuutta tyyliin, Highway1-ohut, Am.Std. vähän paksumpi- tai jotain tuollaista?
McNulty
24.04.2005 21:35:46
Kannattaa googlettaa Finlandia Instruments ja kysellä budjettiluokan kaulaa :) Voi olla että Teemulla on ruuhkaa mutta hänen stratokaulat ovat kelvanneet myös Pulliaiselle ja Kääriäiselle... Erittäin laadukasta jälkeä ja mielestäni sopivat hinnat.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Tomtom
25.04.2005 16:38:45
Katos katos.. kotimaista pitää tietty aina suosia, jos vaan on mahtollista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)