Aihe: Mistä Mesa Boogie 4x12 Rectifier -kaappi halvimmalla?
1 2
Säätäjä
25.04.2005 21:36:38
Halvin, mitä olen itse löytänyt, on Guitarbargains.com: 950€ + "pienet" postikulut 150€ = 1100€.

Jenkeistä ei ilmeisesti Mesaa saa postimyynnistä? En tiedä, pitäiskö olla idiootti ja tilata toi kaappi uutena, kun niitä ei ainakaan Suomessa näytä liikkuvan kovin paljoa käyttettynä.
Osta Line6 Pod XT Pro 500€
askomiko
25.04.2005 22:41:21
1000e on kyllä todella jyrkkä hinta puulaatikosta.
"Gas ei katoa, se vain vaihtaa olomuotoa"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Miikathebest
25.04.2005 22:45:30

Mikä ihme niissä maksaa noin paljon??
merkin ohella...
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Niq
25.04.2005 22:51:06

1000e on kyllä todella jyrkkä hinta puulaatikosta.

Jep, samoilla linjoilla ollaan. :)

Aika paljon mesa-lisää taitaa olla hinnassa. Katsotaanpa vaihtoehtoja samoilla elementeillä(eikös noissa mesoissa Celestion V30:set ole?):

Pari tommosta niin voi roudata pikkukeikalle vaan toisen kaapin:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179559.html

Liekö noissa V60 ja V30 -elementeissä soundin puolesta hirveämmin eroa?:

http://www.thomann.de/thoiw3_engl_e … ss_gerade_gitarrenbox_prodinfo.html
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
tunkki
25.04.2005 22:55:47 (muokattu 25.04.2005 22:58:12)

Liekö noissa V60 ja V30 -elementeissä soundin puolesta hirveämmin eroa?:

Kyllä niissä on selkeä ero. V60:ssa on enemmän yläpäätä, muistuttavat enemmän G12t-75:sia kuin V30:siä.

E: Itelläni on tällä hetkellä kiinni kaksi kaappia:

http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA … NTID%253D2166%2526CTID%253D,00.html

ja sit tuo em. Engli. Hyvin kyllä jytisee.
-Strapping young lad-
Niq
25.04.2005 22:57:52

Kyllä niissä on selkeä ero. V60:ssa on enemmän yläpäätä, muistuttavat enemmän G12t-75:sia kuin V30:siä.

Jep. Framus kyllä vaikuttaa hyvältä, itse ainakin ottaisin roudattavuuden, kuljetettavuuden ja suunnattavuuden takia kaksi 2x12" kaappia kuin yhden 4x12":sen.
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
-K-
25.04.2005 22:59:38
Jep. Framus kyllä vaikuttaa hyvältä, itse ainakin ottaisin roudattavuuden, kuljetettavuuden ja suunnattavuuden takia kaksi 2x12" kaappia kuin yhden 4x12":sen.

Minulle pitäisi tällä viikolla tulla pari tommosta ja dragon nuppi, voin sitten heittää pika-arviota verrattuna 4x12"

Ei taas menny offtopiciksi, ei
Ei suotta elämys.
Säätäjä
25.04.2005 23:13:49
Onko kukaan oikeasti testannut noita framuksia? Kaapin ei todellakaan tarvitse olla Mesa, kunhan laatu on samaa. Ihan sama mitä kyljessä lukee.

Minulle pitäisi tällä viikolla tulla pari tommosta ja dragon nuppi, voin sitten heittää pika-arviota verrattuna 4x12"

Pistä ihmeessä vaikka tänne kommenttia, kun olet testannut. Odotan mielenkiinnolla. Helvetin edukkaita kaappeja! Olis siistiä, jos joku vielä pystyis vertaamaan noita muihin Vintage 30 -elementeillä varustettuihin kaappeihin.
McNulty
25.04.2005 23:16:00
Se Engl 2x12" kaappi on myös hyvä... sitä saa vertikaalisena tai horisontaalisena.

Pystyssä:
http://www.thomann.de/thoiw3_engl_e212v_gitarrenbox_prodinfo.html

Vaakatasossa:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-177520.html
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
-K-
25.04.2005 23:22:52
Onko kukaan oikeasti testannut noita framuksia? Kaapin ei todellakaan tarvitse olla Mesa, kunhan laatu on samaa. Ihan sama mitä kyljessä lukee.

Pistä ihmeessä vaikka tänne kommenttia, kun olet testannut. Odotan mielenkiinnolla. Helvetin edukkaita kaappeja! Olis siistiä, jos joku vielä pystyis vertaamaan noita muihin Vintage 30 -elementeillä varustettuihin kaappeihin.

No framushan on aika ns boutique kamaa, ja sama hintasuhde jenkeissä kun mesalla täällä. ..Dragonin 4x12" kaappi oli specseiltään muistaakseni melkein sama kuin carvin legacy, eli poppeli(vaneria) runko ja vintage 30:t tuvissa. cobrassa greenbackit.
Ei suotta elämys.
Säätäjä
26.04.2005 00:02:45
Se Engl 2x12" kaappi on myös hyvä... sitä saa vertikaalisena tai horisontaalisena.

Onko minkälaista soundieroa vertikaalilla ja horisontaalilla?

Ei noi Englitkään ihan mitään ilmaisia ole, mitä Thomannin hintoja nopeasti vilkaisin, niin 4x12 Vintage 30 -elementein menee yli 900€ ja XXL -malli yli 1100€. En tiedä sitten saako noita muualta halvemmalla?

Kumpi voittaa taistelun Mesa vs Engl 4x12 -kaapeissa (vintage 30), jos hintalapun tuijottaminen on kielletty? Vai tuleeko kulman takaa joku yllättäjä, joka pieksee molemmat?
slerbis
26.04.2005 00:41:09
osta 4kpl V30:sia á~100€ ja tee tai teetä kaappi loppurahalla. Eiköhän sillä 600 eurolla saa jo aika hyvät materiaalit kaappiin...
Trying is the first step towards failure
McNulty
26.04.2005 00:49:01 (muokattu 26.04.2005 00:50:37)
Onko minkälaista soundieroa vertikaalilla ja horisontaalilla?

No, pystysuuntaisessa on ainakin angled-etupaneeli, eli kyllä se varmaan hieman erilaiselta kuulostaa soittajalle. Muuta eroa en osaa oikein sanoa, kun en ole vierekkäin noita päässyt soittelemaan.

Ei noi Englitkään ihan mitään ilmaisia ole, mitä Thomannin hintoja nopeasti vilkaisin, niin 4x12 Vintage 30 -elementein menee yli 900€ ja XXL -malli yli 1100€. En tiedä sitten saako noita muualta halvemmalla?

Totta, mutta Thomann ei olekaan halpa kaikissa jutuissa. Itse olen ruvennut suosimaan tuota www.musik-produktiv.de

Kumpi voittaa taistelun Mesa vs Engl 4x12 -kaapeissa (vintage 30), jos hintalapun tuijottaminen on kielletty? Vai tuleeko kulman takaa joku yllättäjä, joka pieksee molemmat?

Minä sanon että mesan ja engl:n eroa tuskin huomaa jos sokkotestiin laitetaan täsmälleen saman nupin kanssa. Engl olisi minun valintani.

Onko tuon kaapin pakko olla 4x12"? Meinaan sen hinnalla tosiaan saisi pari noita Framus CS212:ia tai vaikka pari Englin 212:sta... Saisi kaapit rumpalin kummallekin puolelle, saundia laajemmalti :) Onko tuo 4x12" tarpeellinen ihan oikeasti, vai onko se joku ulkoasu/status-kysymys?
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
gator
26.04.2005 10:33:26
http://www.musik-produktiv.de/shop2 … p;sid=!18121995&quelle=volltext
Vielä halvemmalla. Minkä verran tuolla musik produktivissa on toimituskulut?
Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois!
askomiko
26.04.2005 11:10:18
Englin 4x12" on noista kaikista tukevin, siinä on paksuin seinämateriaali. Painoakin on sopivasti sen 50kg. :) Eli se ei ainakaan lähde resonoimaan vaikka soittaisi roimasti keskivertoa ilkeämpääkin möykkää.
"Gas ei katoa, se vain vaihtaa olomuotoa"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Säätäjä
26.04.2005 11:22:23
Onko tuon kaapin pakko olla 4x12"? Meinaan sen hinnalla tosiaan saisi pari noita Framus CS212:ia tai vaikka pari Englin 212:sta... Saisi kaapit rumpalin kummallekin puolelle, saundia laajemmalti :) Onko tuo 4x12" tarpeellinen ihan oikeasti, vai onko se joku ulkoasu/status-kysymys?

Mulla on stereopäättäri, joten joutuisin käyttämään noita 2x12 -kaappeja aina kahta kerrallaan. Jos ne olisi stereokaappeja, voisin ottaa välillä vaikka vain toisen mukaan, mut ne monoja (ENGL, Mesa, Framus ainakin), niin ei onnistu. Samaan vaivaan roudaan sitten 4x12 -kaapin, saa pyörätkin alle, ei tartte kantaa :)

Minä sanon että mesan ja engl:n eroa tuskin huomaa jos sokkotestiin laitetaan täsmälleen saman nupin kanssa. Engl olisi minun valintani.

Ootko testannut vierekkäin? Noita kahta merkkiä en ole ainakaan itse päässyt testaamaan vierekkäin, onkohan Suomessa mitään liikettä/vastavaa, jossa näin voisi tehdä?
McNulty
26.04.2005 11:35:30
Ootko testannut vierekkäin? Noita kahta merkkiä en ole ainakaan itse päässyt testaamaan vierekkäin, onkohan Suomessa mitään liikettä/vastavaa, jossa näin voisi tehdä?

Testasin kamoja Twin Obscenityn kämpillä kun olin Atlen luona käymässä. Päätteenä Engl E840/50 ja etusena E530. Englin kaapissa oli mielestäni enemmän alapäätä ja sellaista "potku kasseille"-meininkiä. Mesa ei ollut huono myöskään... oli ehkä jopa jossain määrin sellainen "default"... ei korostanut mitään mutta eipä se sitten erottunut edukseenkaan millään tavalla. Cleanit jäi jotenkin ohkaisemmiksi kuin Engl:ssä.

Suomessa ei taida olla oikein liikettä missä noita voisi vierekkäin testata... mutta Musamaailmassa pääsee ainakin testaamaan Engliä ja Orangea vierekkäin, Levytukussa Mesaa ja Laneytä... ja muistaakseni Cratea.

En ole käynyt taas hetkeen Musamaailmassa enkä osaa sanoa onko siellä Krankin 4x12" kaappia. Framuksen Cobra ja Dragon 4x12" ovat myös todella varteenotettavia vaihtoehtoja 4x12" osastolta. Toivottavasti oli jotain apua, ja toivotaan että metsästyksen saalis on miellyttävä! Happy hunting! :)
kulmahiomakone
26.04.2005 12:03:11
Mulla on stereopäättäri, joten joutuisin käyttämään noita 2x12 -kaappeja aina kahta kerrallaan. Jos ne olisi stereokaappeja, voisin ottaa välillä vaikka vain toisen mukaan, mut ne monoja (ENGL, Mesa, Framus ainakin), niin ei onnistu. Samaan vaivaan roudaan sitten 4x12 -kaapin, saa pyörätkin alle, ei tartte kantaa :)

No ei ole iso homma tuollaiseen kaappiin tuota stereokytkentää tehdä/teettää. 10 minuuttia.

Suosittelen kyllä vahvasti tuon laatikon teettämistä, jos olet valmis tuhat euroa kaappiin sijoittamaan. Paitsi jos jälleenmyyntiarvolla on jotain merkitystä...
X
Säätäjä
26.04.2005 12:05:00
Päätteenä Engl E840/50 ja etusena E530.

Mulla on taas Mesan pääte, vois kuvitella et Mesan kanssa toimii parhaiten Mesan kaappi ja Englin kanssa Engli. Tiedä sitten :p

Toivottavasti oli jotain apua, ja toivotaan että metsästyksen saalis on miellyttävä! Happy hunting! :)

Juu kiitoksia! Eiköhän sitä joku kaappi löydetä, ärsyttää vain kun ei ole mahdollisuutta testata kaikkia mahdollisia kombinaatioita (vierekkäin) ennen ostoa. Sama tilanne se toisaalta on kaikilla muillakin.

Jos joku on päässyt tekemään saman testin kuin Bonecrusher, mutta Mesan päätteellä, lukisin mielelläni kokemuksia.
Säätäjä
26.04.2005 12:09:57 (muokattu 26.04.2005 12:51:25)
Suosittelen kyllä vahvasti tuon laatikon teettämistä, jos olet valmis tuhat euroa kaappiin sijoittamaan. Paitsi jos jälleenmyyntiarvolla on jotain merkitystä...

En nyt tuosta tonnista tiedä, tarkoitus olisi vain löytää läjä, johon olisi sitten pidemmän aikaa tyytyväinen. Pitkäaikainen entinen Marshall Valvestate -pinon omistaja kun olen, ymmärrätte varmaan tuskani :p

Sitten vain listaamaan kuka/mikä niitä kaappeja tekee!

Edit: Korjasin epäselvän lauseen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)