Aihe: ghs boomers -kielisetit.
1 2 3 4
madstop
18.04.2005 23:57:16
soittaako kukaan kyseisellä kielisetillä tai millään nuista alle 4€ boomers-seteistä.. on kyllä niin halpoja että nuita vois tilata säkillisen, mutta pikkusen laatu epäilyttää.. kokemuksia?

http://www.thomann.de/thoiw3_ghs_gb … omers_egitarrensaiten_prodinfo.html
zzy
19.04.2005 00:15:47
Eiköhän nuo ihan kelvollisia ole, mutta paksuja (mikä nyt minua ei häiritse henk. koht.).
atimoc
19.04.2005 00:29:56

Kertakokeilun jälkeen voin sanoa, että maksan ilomielin sen euron lisää D'Addarioista. GHS:t olivat mielettömän nihkeän tuntuiset. Ei kyllä kannata luottaa muiden mielipiteisiin kielimerkkien suhteen, testaa itse erilaisia kunnes löytyy hyvät.
"Nyt meiltä meni kuva... toivottavasti kohta menee äänikin." -Vode Liukkonen
ravensoul
19.04.2005 01:05:41
Mulla oli viimemmäks 10-46 -setti Boomereita. Ihan OK kieliä. Ei sanottavampaa laatueroa D'addarioihin. Vähän tuntuivat kyllä paskoittuvan ja nihkeytyvän herkemmin. Nyt on menossa Dean Markleyt (Signature Series), jotka tuntuvat olevan ehkä hivenen Boomereita laadukkaammat. Testailu jatkuu..
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Jucciz
19.04.2005 01:22:41
Ei sanottavampaa laatueroa D'addarioihin.

Tämähän nyt on ensimmäinen merkki heikkolaatuisista kielistä.

Toisaalta, itselläni on ollut muutama setti GHS:n 11-53 -paksuisia kieliä ja siinä ne ovat pelanneet missä muutkin. Toisaalta kielimerkki ei olekaan olennaisin osa soundiani. :)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
StJerky
19.04.2005 09:14:16
lapio
19.04.2005 09:27:31

Kertakokeilun jälkeen voin sanoa, että maksan ilomielin sen euron lisää D'Addarioista.

Käytän ghs:n boomers kieliä. Hyvin ovat toimineet itselläni. Kestäviä ovat ja pysyvät hyvinä ihan riittävän pitkään. D'Adarrion kielistä itselläni on huonoja kokemuksia, katkeilevat pahalaiset paljon herkemmin ja useammin kuin nuo ghs:t.
"I refuse to play your Chinese food mind games!" . Pasin seikkailut.
Niq
19.04.2005 09:51:25 (muokattu 19.04.2005 09:52:57)

Käytän ghs:n boomers kieliä. Hyvin ovat toimineet itselläni. Kestäviä ovat ja pysyvät hyvinä ihan riittävän pitkään. D'Adarrion kielistä itselläni on huonoja kokemuksia, katkeilevat pahalaiset paljon herkemmin ja useammin kuin nuo ghs:t.

Komppaan tätä. Joka sanaa.. :)

GHS Boomerseja olen käyttänyt yli vuoden useassa kitarassa ja yhtään en ole vielä saanut poikki. Ei muutenkaan valittamista. Muistaakseni Jyväskyläläinen kitaranrakentaja/korjaaja A-P Paasonenkin käytti ainakin pari vuotta sitten GHS:siä myöskin, tuskin ko. mies ihan susikieliä asiakkaiden kitaroihin kehtaisi laittaa.

EDIT: vai oliko sittenkin niin että A-P käyttää DR:n kieliä. Menee ihan kirjainyhdistelmät sekaisin.. :)
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
riff
19.04.2005 09:58:33
GHS Boomers on hyvä kieli mutta lyhyt ikäinen. Likaantuu ja pinta menee hetkessä paskaksi, varsinkin kesä helteillä. Pikku vinkkinä, Mill Brookista Thomastikin Techno Brights- kieliä hakemaan, ja ei tarvii paljon lankoja vaihdella! Paras ja pitkäikäisin ikinä käyttämäni kieli! Hakkaa elixirit...
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
McNulty
19.04.2005 10:26:08
Itse kirjoittelin nuista GHS:stä jotain toiseen threadiin... ne on sellaset kielet että saa 2-4 kertaa kuukaudessa vaihtaa jos ahkerasti ja aktiivisesti soittelee. Se saundi jotenkin vain kuoli viikon parin aikana... samaa en ole huomannut DR:n kanssa vaikka nyt ollut jo kuukauden kiinni. Edelleen erittäin kirkas saundi...
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Mrezzye
19.04.2005 10:29:58

Noita kieliä olen Paulissani käyttänyt. Hyvät on. Ja näkyy olevan kyllä sikahalpoja toomannilla. Jos muuta tilausta on lähdössä, niin laita ihmeessä tilaukseen laatikollinen noita. Tai Deeärriä.
Jauza!
Sintti
19.04.2005 10:31:17 (muokattu 19.04.2005 10:32:52)
Kertakokeilun jälkeen voin sanoa, että maksan ilomielin sen euron lisää D'Addarioista. GHS:t olivat mielettömän nihkeän tuntuiset. Ei kyllä kannata luottaa muiden mielipiteisiin kielimerkkien suhteen, testaa itse erilaisia kunnes löytyy hyvät.

Minulla on juuri vastakkaiset mielipiteet kyllä näköjään sinun kanssa. Noita Boomerseja olen käyttänyt jo varmaan jotain 2 vuotta sähkiksessä. D'Addariot tuntuvat minulla ihan mielettömän nihkeiltä ja katkeilevat helposti. Akustisessa kylläkin on D'Addarion 12-53 setti paikallaan ja siinä ovat toimineet ihan kiitettävästi.

EDIT:

Itse kirjoittelin nuista GHS:stä jotain toiseen threadiin... ne on sellaset kielet että saa 2-4 kertaa kuukaudessa vaihtaa jos ahkerasti ja aktiivisesti soittelee. Se saundi jotenkin vain kuoli viikon parin aikana... samaa en ole huomannut DR:n kanssa vaikka nyt ollut jo kuukauden kiinni. Edelleen erittäin kirkas saundi...

Minä en oo kyllä huomannut mitään tällaista. :D Henk.koht. mieltymyksiähän nämä kielet taitaa hyvin pitkälti olla.. :)
Les-Gas on persiestä!
McNulty
19.04.2005 10:36:57
Minä en oo kyllä huomannut mitään tällaista. :D Henk.koht. mieltymyksiähän nämä kielet taitaa hyvin pitkälti olla.. :)

Juu... ja miulla on aina niin paskaset kädet :) Outoa kuitenkin ettei DR:t ota sitä kakkaa vastaan samalla tavalla... noh, makuasia sano koirakin :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Sintti
19.04.2005 10:38:52
Juu... ja miulla on aina niin paskaset kädet :) Outoa kuitenkin ettei DR:t ota sitä kakkaa vastaan samalla tavalla... noh, makuasia sano koirakin :)

No ei tuota mullakaan hirveemmin käsiä tuu pestyä ennen soitteloita. :D No enpä kyllä muutenkaan ole niin ranttu niiden kielien kunnon kanssa.
Les-Gas on persiestä!
Niskamies
19.04.2005 10:40:21
Mä käytin aika pitkään GHS:iä. Ihan jees saundi ja tuntuma, aika nopeasti meni vaan tukkoon. Nyt olen Ernie Ballin käyttäjä kun halvalla sain. Hyvältä tuntuvat nekin mutta taitavat likaantua hitaammin, ainakin mulla.
Meitsi on meshissä.
kivi
19.04.2005 10:40:34 (muokattu 19.04.2005 10:40:57)
GHS Boomers on ollut mun ehdoton lemppari-kielivalintani parikymmentä vuotta, eikä mulla ole pahaa sanaa niistä. Soivat ja käyttäytyvät just sillä tavalla kuin mä kitarankieliltä odotankin, ja vaikka se kirkkaus katoaa aika äkkiä, kelpaavat ne silti soittoon vaikka kuinka pitkään, kun muistaa pyyhkiä kielet käytön jälkeen.

Mä en myöskään voi sietää d'Addarion kieliä. Ne ovat mulle ihan hukkaan heitettyä rahaa, kun setistä katkeaa puolet ensimmäisen tunnin aikana - normaalisti katkon kieliä ehkä kerran vuodessa, ja silloinkin ne katkeavat vanhuuttaan. Ernie Ballin kielet taas ovat näpeissä kuin kuminauhaa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Juzzu
19.04.2005 11:09:55 (muokattu 19.04.2005 11:11:30)
Itse olen vuoden, kaksi käyttänyt GHS:n heavy-bottom -settejä, ihan kohtuu tyytyväinen olen ollut (varsinkin ku thomannilta nuokin ovat noin halpoja).

Kuitenkin, ykkösvalintani olisi DR:n tite-fitit jos lähikauppa niitä heavy-bottomina tarjoaisi, mieluusti vaikka samaan hintaa. Paras tätsi mun makuun ja soundikin on hyvä ja tasalaatuinen koko elinkaaren.

Kielien katkeaminen loppui vuosia sitten kun älysin lopettaa D'Addarioiden käytön.
"I love the smell of napalm in the morning" -Captain Kilgore
Tomtom
19.04.2005 11:10:01 (muokattu 19.04.2005 11:10:27)
Oma kielihistoriani alkoi D'Addarioista DR:ien kautta Boomerseihin. Tämä oli tilanne kunnes törmäsin sattumoisin kotimaisiin Finncorde- kieliin. Vaihtuipa samantien boomersit näihin. Normaali kaupan hinta setille taitaa olla 8€ ja kielistä näkee jo pällepäin että ne on hyvin tehty. No mistäkohtaa?- kuuluu tietysti kysymys.. Esim. kielen tallapäässä olevaa punosta kun katsoo, niin huomaa eron helposti.

Kestää kulutusta ainakin mulla hienosti ja tuota boomersien ominaistukkoisuutta ei esiinny ainakaan tuommoisen parin kuukauden suht. aktiivisen soiton jälkeen. Kerrankin voi sanoa että kotimainen on parempi. Mulle ainakin. Suosittelen kokeilemaan.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
novo
19.04.2005 11:13:51
itse tilasin juuri Thomannilta 5 settiä GHS:n 10-46 -settiä ja 5 settiä 10-52 -settiä juurikin siksi, että ne ovat halpoja ja etten ole saanut yhtäkään GHS:n kieltä poikki ja olen niitä muutamat setit ehtinyt käyttää...itse olen niin sanottu mähmänäppi eli kädet hikoaa aika urakalla joten on oikeastaan aika sama minkä merkkistä settiä käytän, kunhan kielet vain eivät katkea, sointi kyllä kulahtaa ennemmin tai myöhemmin.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Torniojaws
19.04.2005 11:14:56 (muokattu 19.04.2005 11:15:12)

Itse olen pitänyt noista GHS:n Zakk Wylde Lo -seteistä jo pari vuotta. Hieman pakon sanelemaa tosin, kun on ainoat riittävän paksut kielet 7-kieliseeni. Siihen lisäksi ostan vielä .028-kielen erikseen.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)