Wolffie 18.04.2005 16:29:22 | |
---|
Tiedän että aiheesta on ollut juttua, mutta haku on poissa käytöstä ja juuri tähän kysymykseen en ole vastausta löytänyt. Olen nyt päättänyt pistää lattian tyhjäksi ja hankkia g-majorin, seuraksi FC-200 midilaudan. Tai midilaudasta en ole vielä ihan varma, tuohon Rolandiin taitaa olla varaa vain käytettynä, mutta ties vaikka sattuisi löytymään. Jos ei, niin sitten Behringerin FCB1010 taitaa olla hyvä vaihtoehto, kun lisäksi hankkii jostain vain tap-tempoon erillisen painikkeen. Mutta mistäs nyt G-Majoria pitäisi lähteä etsimään? Käytettynä ei taida hirveästi liikkua? Thomann myy hintaan 399e, mutta mieluummin ostaisin Suomesta jos löytyy yhtään kilpailukykyistä kauppaa. Eli onko kyseisen laitteen kohdalla Suomen hintataso huomattavasti korkeampi, kuin T-kaupan vai jotain toivoa löytää tämä kotimaasta? Jos joku tätä lukeva on harkinnut omastaan luopumista niin pistäs pikaviestiä. Kiitoksia Liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia |
Jormaz 18.04.2005 16:31:20 (muokattu 18.04.2005 16:33:52) | |
---|
Osta vaan Thomannilta, et pääse Suomessa lähellekään (luulisin). Mä ostin omani (ja sen G minorin joka tuli väkisin mukaan, en oo avannutkaan vielä sen poksia) 500:lla Suomesta jonkinnäkösillä suhteilla joskus tossa talvella. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Wolffie 18.04.2005 16:34:12 | |
---|
Osta vaan Thomannilta, et pääse Suomessa lähellekään (luulisin). Voipi sitten näin olla, katsoin Oulun soitinkaupan sivuilta, että he myyvät sitä hintaan 595e tms. Ovh Suomessa näytti olevan 695e. Entäs onkos noita näkynyt käytettynä liikkuvan lähes ollenkaan? Samaa voisi kysyä tuosta FC-200 midilaudasta.. Liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia |
Niskamies 18.04.2005 16:41:14 | |
---|
Kyllä sitä käytettynä liikkuu suht. usein. Ainakin kun omaani myin, oli jopa hankalaa saada myytyä se. Sain siitä lopulta 300 euroa. Meitsi on meshissä. |
Jormaz 18.04.2005 16:44:32 | |
---|
300 on aika hyvä hinta tosta. Ja eipä ole perusteltua enempää nykyään pyytääkään jos uuden saa neljällä huntilla. Riippumatta siitä paljon se maksaa Suomessa. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Wolffie 18.04.2005 16:49:52 | |
---|
No siinä tapauksessa taidankin viettää seuraavan kuukauden katselemalla myynti-ilmoituksia läpi jos vaikka tärppäisi... :) Myy G-Major ja/tai FC-200 midilauta? Osta Line6 mm4, Procon Rat? |
Kimmo72 18.04.2005 18:16:21 | |
---|
Mä ostin omani (ja sen G minorin joka tuli väkisin mukaan, en oo avannutkaan vielä sen poksia) 500:lla Suomesta jonkinnäkösillä suhteilla joskus tossa talvella. Mä ostin kanssa joskus viimevuonna 595 hintaan ja tuli se Minori siihe messiin. Tuolla se nyt lattialla laatikossaan lojuu. Eipä ole ollu käyttöä sille. Kerran avasin ja katoin millanen se oli ja siinäpä se sitte. Kai sitä voi jossain midivermeessä joskus jotenkin ehkä kai en tiiä, hyödyntää :p Niinno. Syniin kiinni ja vaihtelee sillä presettejä ni ei tartte käsin.. höh. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Tami 18.04.2005 19:17:34 | |
---|
Olen nyt päättänyt pistää lattian tyhjäksi ja hankkia g-majorin, seuraksi FC-200 midilaudan. Tai midilaudasta en ole vielä ihan varma, tuohon Rolandiin taitaa olla varaa vain käytettynä, mutta ties vaikka sattuisi löytymään. Jos ei, niin sitten Behringerin FCB1010 taitaa olla hyvä vaihtoehto, kun lisäksi hankkii jostain vain tap-tempoon erillisen painikkeen. Suosittelen ehdottomasti ennemmin tuon fc-200:n ostamista, varsinkin jos semmonen käytettynä eteen tulee. Siinä on 1010:aan verrattuna ylivertaisia ominaisuuksia. Tuo 1010 on enempi semmonen presettien vaihtoon sopiva laitos, kuntaas fc200:lla pääset ctl change ominaisuudella ohjaamaan lähes kaikkea mahdollista oman mielen mukaan. Lisäksi tuo fc200 on laajennettavissa muistaakseni 6:lla erillisellä controllereilla jos ei omat riitä( itellä on 1 kpl exp.pedaaleja volmyymipedaalina. Ohessa lyhyt kuvaus siitä miten mä tuota käytän tällä hetkellä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=15&t=88395&o=0&co=240 Töissä intissä - vikaa vintissä!! |
Wolffie 18.04.2005 19:24:15 | |
---|
Kyllä taitaa pää aika vahvasti tuohon fc-200:seen kääntyä, pitää vain jaksaa toria seurailla kärsivällisesti. Nyt kun aloin ajattelemaan asiaa vielä vähän tarkemmin niin tuli mieleen vielä eräs kysymys: Missä te pidätte G-Majorianne? No tietysti varmaan monella on räkki, mutta mulla g-majori olisi ainut räkkiin tuleva efekti, eli olisikohan joku tyylikäs boksi pehmusteineen hyvä ratkaisu sen roudaamiseen ja säilömiseen? ehkä myös soittelun aikana siellä niin, että jonkun tyylikkään pedalboard tyylisen ratkaisun keksisi missä se sopivasti aina kulkisi midilaudan ja kanavanvaihtajan mukana... ? Räkkiä nyt ei varmaan kannata alkaa yhtä laitetta varten kasaamaan :) Tuhoontuomittu ajatus? Myy G-Major ja/tai FC-200 midilauta? Osta Line6 mm4, Procon Rat? |
Kimmo72 18.04.2005 19:27:12 | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Wolffie 18.04.2005 21:03:45 | |
---|
No kaepa sitä sitten jotain tuollaista viritystä :) Tuleekos muuten Thomannilta muuntaja mukaan? en saanut oikein selkoa tuosta... Varastossa ei näytä olevan yhtään eli sieltäkin taitaa tulla mukava odottelu, noh, pistän mailia :) Myy G-Major ja/tai FC-200 midilauta? Osta Line6 mm4, Procon Rat? |
Jormaz 18.04.2005 21:04:43 | |
---|
In Goth We Trust! The 666 Club #4
Kimmo72 18.04.2005 21:23:05 | |
---|
No kaepa sitä sitten jotain tuollaista viritystä :) Tuleekos muuten Thomannilta muuntaja mukaan? en saanut oikein selkoa tuosta... Varastossa ei näytä olevan yhtään eli sieltäkin taitaa tulla mukava odottelu, noh, pistän mailia :) Jos nyt oikein muistan niin siinä ei ole muuntajaa vaan piuha suoran seinään?? Muistankohan mä nyt ihan väärin... saattaa olla. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
kohozga 18.04.2005 21:24:11 | |
---|
Mullakin ois huikka samantapanen värkki haussa ja kun olen ihan märkäkorva näissä midi control hommissa, niin apu olis enemmän kun tervetullutta. Eli etsisin sellasta ihan perus midiohjainta missä olis n. 4 kpl jalkakytkimiä kitarasoftan presettien valintaan + 1 kytkin wah/volume -säätöön. Halpa hinta olis lähinnä se suurin kriteeri, koska värkki ois tulossa ihan kotikäyttöön eikä mistään pro-meiningistä todellakaan ole kyse. |
Jormaz 18.04.2005 21:24:58 | |
---|
Kyllä tommosissa laitteissa tulee aina tarvittavat virtalähteet ka piuhat mukana. Ja tosiaan, G-majorissa on sisäinen virtalähde ja normaali virtajohto. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Kimmo72 18.04.2005 21:33:53 | |
---|
Kyllä tommosissa laitteissa tulee aina tarvittavat virtalähteet ka piuhat mukana. Ja tosiaan, G-majorissa on sisäinen virtalähde ja normaali virtajohto. No sitä mäkin vähän muistelin.. Joo. Eli sellanen perusjohto, niinku esim. vahvareissa on (useissa ainakin) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Wolffie 18.04.2005 21:40:36 | |
---|
Aalright, kiitoksia paljon kaikkille vastanneille :) Taitaapi olla nyt aika selvä tämä ostos, jos ei käytettynä löydy niin siinä tapauksessa Thomannilta odottelemaan.. Midilautaa etsimään käytettynä.. eiköhän sieltä joskus ilmesty.. :) Myy G-Major ja/tai FC-200 midilauta? Osta Line6 mm4, Procon Rat? |
JuSu 18.04.2005 22:41:48 | |
---|
Minä olen myyrä. |
LaXu 18.04.2005 23:42:01 | |
---|
Mikäs kauppa noita TC Electronicin vempeleitä yleensäkään myy pääkaupunkiseudulla? |
Nikke 18.04.2005 23:42:40 | |
---|
Kertokaas mullekki mitä toi kyseinen vekotin tekee? No voihan peijoona ja perin erinomasta, niinpä onkin |