tbw 27.01.2004 16:37:14 | |
---|
Kellään kokemusta kyseisestä helmestä? Saanut kehuja niin maan p*rkeleesti että voisin kyseistä soitinta harkita, mutta vähän tarkempaa tietoa ja näppituntumaa omaavia pyydän kertomaan kokemuksistaan. "Polttohautaus ei sytytä suomalaisia." |
Ze Kink 27.01.2004 17:40:52 | |
---|
No kaipa tuo ihan hyvä on, ja eikös Laihokin soittele sillä 7 kielisellä petruccimallilla jazzittelunsa? Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
W4R 27.01.2004 18:09:43 | |
---|
Joskus kokeilin tovin DLX musiikissa ja oli kyllä mahtava. Vahvistimeen en kokeillut, mutta DiMarzion mikit pitäisi olla aika jees. Soitettavuus mitä mukavin ja soi niin pirun hyvin jo ilman vahvistinta. Potikat oli mielestäni hieman "ränkän" oloiset, mutta ihan ok. Jos vaan rahaa löytyy niin varmaan hieno peli... :P |
skebajaba 27.01.2004 18:21:23 | |
---|
itse kans dlx kaupassa kokeilin tota...oli erittäin hyvän tuntunen kitara ja soundas hyvältä akustisena...en kokeillut vahvarin kanssa...kampi oli aika jäykän oloinen mutta piti vireen kuitenkin... -hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!- |
tbw 28.01.2004 21:56:12 | |
---|
Ilmeisesti hintansa arvoinen keppi. Kirkkaat soudit ja pirun hyvä soitettavuus houkuttelee ostamaan. Kiitos tiedoista. "Polttohautaus ei sytytä suomalaisia." |
Keppi 29.01.2004 08:19:08 | |
---|
Ei oo kokemusta tosta Petrucci mallista, mutt VanHalenin mallista on...ja jostain muusta Musarista, minkä mallia en nyt tiedä. Musarit on mun mielestä soitettavuudeltaan ihan poikkeuksellisen hyviä. Kaula on vaan jotenkin niin hyvän tuntuinen ja balanssi oli ainaki tossa VanHalenin kitarassa just kohdallaan. ...no ei vaineskaan;) |
p130 29.01.2004 09:05:50 | |
---|
Herkullinen keppihän se on... Mitään syvällistä en osaa sanoa kymmenen minuutin soittelun jäljitä, mutta todella helpposoittoinen ja soundiltaankin asiallinen (joo, makuasioita...). Lähin vertailukohta olisi mielestäni Peaveyn tai Music Manin Van Halen -mallit niin tuntuman kuin soundinkin puolesta. Sellainen taitaa löytyä helpommin kokeiltavaksi. Jos ei pidä yhtään VH:sta niin silloin tuskin Petruccikaan miellyttää. Ja jos VH miellyttää niin... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
skebajaba 29.01.2004 09:18:00 | |
---|
ootan kyl kunhan julkaisevat sen olp version tosta petruccista, sit kokeilemaan musaria ja olptä vierekkäin..=) ei kyl ollu huono toi olp axiskaan, jotenkin aika kalliin tuntunen ja sit kattoo hinta lappuun ja naamalle tulee hymy... -hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!- |
Fortune 29.01.2004 10:38:19 | |
---|
Axis (eli entinen VH-malli) ei kyllä mielestäni oikein ole kovin hyvä vertailupohja Petrucci-malliin, koskapa kaulaprofiilit sekä otelautamateriaalit poikkeavat aika radikaalisti toisistaan. Mielestäni lähempänä olisi Silhouette-malli, mutta tämä vain näin näppituntumalta. Mukavan pienikokoisia ja kevyitä kitaroita nuo ovat, tykkään kyllä kovasti. Luke-mallin ottaisin heti, jos olisi passiivimikeillä saatavana (ja rahaa). "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Keppi 29.01.2004 11:49:50 | |
---|
Luke-mallin ottaisin heti, jos olisi passiivimikeillä saatavana (ja rahaa). No hyvänenaika?! Ostat sen ja vaihdat...tai vaihdatat siihen passiivimikit?! Jos kitaran soitettavuus ja sointi miellyttää, ni ehdottomastihan sellainen on uhrauksen arvoinen...vaikkakin joutuis vaihtamaan mikit. Mitä tulee vielä tohon Peaveyn VanHalen malliin vertaamiseen, ni täytyy sanoo, ett ainaskin tää halpis versio Peaveystä jäi kyllä kilometrien päähän tästä Musarin VanHalenista. Ei siinä ollu läheskään samaa tuntua. Oli omasta mielestäni aika kehno hintaluokassaankin. Sitä kalliinpaa "oikeeta" Peaveyn VanHalen -mallia en oo taas ikinä kokeillu, joten en osaa sanoo siitä mitää... ...no ei vaineskaan;) |
Fortune 29.01.2004 12:45:12 | |
---|
No hyvänenaika?! Ostat sen ja vaihdat...tai vaihdatat siihen passiivimikit?! Jos kitaran soitettavuus ja sointi miellyttää, ni ehdottomastihan sellainen on uhrauksen arvoinen...vaikkakin joutuis vaihtamaan mikit.
Ei mitään järkeä, jää kaikki patteriluukut yms. rumentamaan hyvää kitaraa. Ja ylihintaisia ovat, kyllä. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
mikkojii 29.01.2004 12:50:17 | |
---|
Kuka tietää mistä näitä music maneja oikeasti suomessa saa / pääsee testaamaan? Todennäköisesti ainoastaan jossain Hesassa, mutta jos joku tietää että Tampesterissa on nähty niin kertoa saa. Saman kysymyksen voisi oikeastaan esittää kalliimmista Peavey kitaroistakin. Juu eli se EVH malli kiinnostaapi molemmista ja aikaa säästämiseen on vielä... |
Pyronius 29.01.2004 12:55:11 | |
---|
Turussa Soitin Laineella oli ainakin vähänaikaa sitten Steve Morse:n signature ja Silhouette |
kimple87 29.01.2004 13:49:34 | |
---|
top-sound nurmo kuolema kuittaa univelat myös kahvi |
Keppi 29.01.2004 14:24:31 | |
---|
Ei mitään järkeä, jää kaikki patteriluukut yms. rumentamaan hyvää kitaraa. Ja ylihintaisia ovat, kyllä. Eikös se luukku oo siellä takana?! No joo...kyllä mä pidän kitaran sointia ja soitettavuutta ihan selkeesti tärkeimpänä ominaisuutena. Voisin ostaa vaikka maailman rumimman kitaran, jos siinä vaan ois maailman paras soitettavuus ja soundi. Ulkonäkö on nykyään toissijainen tekijä. Tottakai hintakin merkitsee. Itseasiassa etsinkin yleensä sellasta käytetyn näköistä kitaraa mieluummin, kun tuliterää ja uutta. Siinä saa sitt mahdollisesti hintaa vähän alemmas...eikä tarvii huolehtii siitä, ettei kitaraan tuu naarmuja ym. ...no ei vaineskaan;) |
Fortune 29.01.2004 14:25:43 | |
---|
Käytetyn näköisistä minäkin tykkään, mutta patina on eri asia kuin ruma. Olen visuaalinen ihminen ja kitaran valintakriteerit ovat lähes tasavertaisesti soundi, soitettavuus, ulkonäkö ja viba. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
p130 29.01.2004 14:44:41 | |
---|
Axis (eli entinen VH-malli) ei kyllä mielestäni oikein ole kovin hyvä vertailupohja Petrucci-malliin, koskapa kaulaprofiilit sekä otelautamateriaalit poikkeavat aika radikaalisti toisistaan.
Axisin testaamisesta on aikaa... Mutta minun mielestäni samalta se tuntui kuin Peavey Wolfgangin jenkkiversio (jollaista pääsen hypistelemään säännöllisesti). Ja Petrucci-mallista tuli ainakin minulle ensimmäisenä mieleen Wolf niin soundeiltaan kuin tuntumaltaankin. Yksi yhteen en niiden kuitenkaan väittänyt olevan. Silhouettekin on kyllä tuntumaltaan sinnepäin. Vähemmän kuitenkin minun mielestäni. Kumma juttu... Mutta kai se vain kertoo siitä että eri ihmiset kokevat jutut eri tavoilla... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Snowblind 29.01.2004 16:39:15 | |
---|
Juu, tuo Petrucci MM on varmaan parhaan tuntuinen kitara mitä olen ikinä testannut, ja olisi lähtenyt heti liikkeestä silloin mukaan jos olisi 2000e ollut... "Vierivä sammal ei sämpylöity ja pierevä noiri ei mummioidu."
- Suuria elämänviisauksia |
tbw 30.01.2004 23:45:05 | |
---|
Tulipa tässä vielä mieleen, että oliko ko. soittimessa piezoa ollenkaan? Siis onko kenelläkään kokemusta siitä? "Polttohautaus ei sytytä suomalaisia." |
skebajaba 23.02.2004 14:44:25 | |
---|
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitys?- |