Aihe: Tokai Goldstar Sound tunnistus 1 | |
---|---|
![]() 13.06.2017 17:55:44 (muokattu 14.06.2017 10:58:14) | |
Kaverillani on tuollainen kitara. Tunnistaako kukaan tuon mallin? Ilmeisesti jostain 80-luvun puolelta? Tarkempaa tietoa ei ole. Sarjanumero löytyy kaulan liitoksesta, jos se nyt tunnistusta auttaa? Omissa kuvissa on pari kuvaa tuosta kitarasta. | |
![]() 13.06.2017 19:13:45 | |
Goldstar Soundia on tehty pitkällä ajanjaksolla, 1980-luvun alusta jonnekin 2000-luvun alkuun, ja Japanissa sekä Koreassa - ainakin. ;) Noiden kuvien perusteella en veikkaile mitään. Se sarjanumero voi paljastella lisää, ja on noista ollut juttua mnetissäkin - googlehaulla löytyy paremmin kuin mnetin haulla. Mutta peruslinkki Tokai-kopsujen tunnistukseen ja ajoitukseen on tämä: http://www.tokairegistry.com/tokai-info/tokai-fender.html | |
![]() 13.06.2017 19:54:33 | |
Sarjanumero tuossa on 041189. | |
![]() 14.06.2017 01:31:42 | |
Tolla uudemmalla logolla olevien Tokaiden ikä on kyl pirullinen selvittää. Ameriikan vientimalleissa toi lapa tuli '85. Toi sarjanumero ei mun tietääkseni kerro muuta kuin sen, että minkä vuoden stratosta tuo on kopioitu(jos siis 80-luvun alkupuolen peleistä puhutaan). | |
![]() 14.06.2017 10:20:22 | |
Yksityiskohtiin pitää mennä että edes karkeaa arviota saa. Jenkkilavalla olevat ovat hankalia ajoitettavia. Onko routtaus HSS vai SSS ja onko kaularaudan säätö ristipää vai kuusiokolo? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. | |
![]() 14.06.2017 10:55:59 | |
Kaverini oli tuota aikanaan selvitellyt ja ei tietoa silloin löytänyt. Ei muuten mitään, hyvä kitara, mutta haluaisi tuon nyt laittaa myyntiin. Jos saisi vähän tarkempaa tietoa tuosta niin voisi keksiä tuolle jonkun myyntihinnan. Japanin tekele tuo kuitenkin on. Laitoin kaverilleni kyselyn tuosta routtauksesta ja kaulan säädöstä. | |
![]() 14.06.2017 10:57:49 | |
Routtaus on SSS ja kaularaudan säätö ristipää. | |
![]() 14.06.2017 11:30:23 (muokattu 14.06.2017 11:36:07) | |
jusu68: Routtaus on SSS ja kaularaudan säätö ristipää. Osuu välille 85-86, SSS routtaus muuttui (ilmeisesti tuotantoteknisistä syistä) kaikissa HSS:ksi kun tallahumbuckeri tuli valikoimaan -86 ja on ollut sen jälkeen kaikissa japanilaisissa lukuun ottamatta muutamaa tämän vuosituhannen erikoismallia. Ristipää vahvistaa 80-lukuisuutta. Edit: 85 on aikaisin vuosi jenkkilavan perustella. Edit2: 80-lukuisetkaan jenkkilapaiset eivät ole erityisen haluttuja. Jos haluaa saada kohtuuajassa kaupaksi niin mun mielestä hinnaksi 400-500 euroa ja jopa jotain luokkaa 700+ voi pyytää koska 80-lukuinen mutta sillä saa roikuttaa torilla pitkään. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. | |
![]() 14.06.2017 11:57:31 | |
p130: Osuu välille 85-86, SSS routtaus muuttui (ilmeisesti tuotantoteknisistä syistä) kaikissa HSS:ksi kun tallahumbuckeri tuli valikoimaan -86 ja on ollut sen jälkeen kaikissa japanilaisissa lukuun ottamatta muutamaa tämän vuosituhannen erikoismallia. Ristipää vahvistaa 80-lukuisuutta. Edit: 85 on aikaisin vuosi jenkkilavan perustella. Edit2: 80-lukuisetkaan jenkkilapaiset eivät ole erityisen haluttuja. Jos haluaa saada kohtuuajassa kaupaksi niin mun mielestä hinnaksi 400-500 euroa ja jopa jotain luokkaa 700+ voi pyytää koska 80-lukuinen mutta sillä saa roikuttaa torilla pitkään. Aivan mahtavaa tietoutta. Plussan arvoista. 500€ oli kaverilla mielessä. Kokeillaan sillä. Kiitos kaikille. | |
![]() 14.06.2017 13:14:54 | |
p130: Yksityiskohtiin pitää mennä että edes karkeaa arviota saa. Jenkkilavalla olevat ovat hankalia ajoitettavia. Onko routtaus HSS vai SSS ja onko kaularaudan säätö ristipää vai kuusiokolo? Minkä ikäisissä Fender kopioissa toi kaularaudan säätö muuttuu kuusiokoloksi? Ihan vaan kiinnostaa, kun mulla oli jenkkilapainen Breezy jostain 2000-luvulta ja siinä oli ristipäällä tuo kaularaudan säätö. Soittimen iän selvittäminen on kyllä Tokai harrastuksen suola, tai kirous, miten sen nyt ottaa ;) Just sain oman 80's Hard puncherin iän "varmistettua" Tokaiforumin porukan avustuksella vuosiin '84-85. | |
![]() 14.06.2017 19:35:44 | |
Teme.H: Minkä ikäisissä Fender kopioissa toi kaularaudan säätö muuttuu kuusiokoloksi? Ihan vaan kiinnostaa, kun mulla oli jenkkilapainen Breezy jostain 2000-luvulta ja siinä oli ristipäällä tuo kaularaudan säätö. Soittimen iän selvittäminen on kyllä Tokai harrastuksen suola, tai kirous, miten sen nyt ottaa ;) Just sain oman 80's Hard puncherin iän "varmistettua" Tokaiforumin porukan avustuksella vuosiin '84-85. Jos se on tuo omissa kuvissasi näkyvä basso, niin tarkempi haarukka olis kaiketi 83-85. Sanoisin näin siksi, että vaikka uusi logo tuli virallisesti markkinoille '84, niin sillä varustettuja keihäitä on saattanut lähteä tehtaalta jo edellisen vuoden lopulla. Tätä mieltä oli muuten myös maahantuojan (jo eläköitynyt) soitinkorjaaja Rislakki, kun aikoinaan häneltä aiheesta kyselin. Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä. | |
![]() 16.06.2017 13:11:46 | |
2randpo: Jos se on tuo omissa kuvissasi näkyvä basso, niin tarkempi haarukka olis kaiketi 83-85. Sanoisin näin siksi, että vaikka uusi logo tuli virallisesti markkinoille '84, niin sillä varustettuja keihäitä on saattanut lähteä tehtaalta jo edellisen vuoden lopulla. Tätä mieltä oli muuten myös maahantuojan (jo eläköitynyt) soitinkorjaaja Rislakki, kun aikoinaan häneltä aiheesta kyselin. Joo on se tuo omissa kuvissa oleva basso. Niin kyllähän niitä uudella logolla olevia varmaan on siellä '83 lopulla jo lähtenyt, tai ainakin niin vois kuvitella. Tokain katalogeja katsellessa, just samanlainen basso löytyi early 80's ja 84 vuoden katalogeista. | |
![]() 16.06.2017 14:47:18 | |
Teme.H: Minkä ikäisissä Fender kopioissa toi kaularaudan säätö muuttuu kuusiokoloksi? Ihan vaan kiinnostaa, kun mulla oli jenkkilapainen Breezy jostain 2000-luvulta ja siinä oli ristipäällä tuo kaularaudan säätö. 90-luvun alussa muuttui. Vuosituhannen vaihteen jälkeisiä japseja ei mulla ole ollut eli omakohtaista tietoa ei ole myöhemmistä muutoksista. Onko tuo sun laite mahdollisesti joku Musamaailman erikoismalli? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. | |
![]() 16.06.2017 18:06:05 | |
p130: 90-luvun alussa muuttui. Vuosituhannen vaihteen jälkeisiä japseja ei mulla ole ollut eli omakohtaista tietoa ei ole myöhemmistä muutoksista. Onko tuo sun laite mahdollisesti joku Musamaailman erikoismalli? Niin siis mulla ei enää sitä Breezyä ole, myin sen pois kun piti straton ostoa rahoittaa. Siitä ei oo kyllä mitään hajua, että oliko se erikoismalli. Sarjanumeroa siinä ei ollut lainkaan, vain made in japan luki kaulan alaosassa. Lapa oli jenkkimallia, vaahteraotelauta, GS väri ja musta pleksi viidellä ruuvilla. Ostin sen Helsingistä käytettynä 2015, edellisellä omistajalla se oli ollut 7-8 vuotta, mutta en nyt muista, oliko se ostanut sen uutena vai käytettynä. Se täytyy kyl sanoa, että vieläkin harmittaa sen myynti, oli kyllä pirun hyvä kitara. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)