Laulava Kylätohtori 01.06.2017 11:32:25 | |
---|
Nyt, kun GAS on tapettu, niin downshiftaus on alkanut kiinnostaa entistä enemmän. Romua ja kitaroita on reilusti yli oman tarpeen, joten pohdinnassa olisi, jos pistäisi kylmästi niitä "tämä on niin kiva" ja "tätä voin vielä tarvita" -kamaa kiertoon. Onkos kukaan toteuttanut tällaista radikaalia temppua? Ja jos on kokemusta, niin kaduttiko jälkeenpäin vai virtaako Fengshui nyt paremmin? More is less. |
Sarko 01.06.2017 11:41:24 | |
---|
Olen. Ei toimi loppuviimein, kun sävellys- ja sovitustyössä sitten haluuakin taas lisää värejä palettiin ja rumba pyörähtää taas ympäri. Parempi pitää ne kamat vaikka pöytälaatikossa tai kaapissa jemmassa, ellei tule akuutti tarve massille. Itteään on nihkeä huijata. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Tappajabanaani 01.06.2017 13:28:39 | |
---|
Mulla meni vähän niinkuin vahingossa tähän. Jäljellä on yksi strato, multiefekti ja combo ja kyllä näillä oikeasti soittaa kaiken mitä on soittaakseen. Tietty se eri kitaroiden hypistely ja kymmenen vähän erisoundisen säröpedaalin vaihtelu on ajoittain hauskaa, mutta kyllä tähän nykyiseen melko minimalistiseen suuntaan tottui. Tässä on nyt muutamia kuukausia pärjätty näillä, joten uskallan julistaa tilanteen melko vakaaksi. |
Jucciz 01.06.2017 13:29:56 | |
---|
Downshiftasin just nyt, tai ainakin yritän. Kävin varastossa ja pistin yheksän kaiutinta torille. Nopeimmat vie, herkkua on siinä monenlaista, moo-nen-lais-ta. |
Lepinkäinen 01.06.2017 13:31:58 | |
---|
Voihan sitä yrittää, mutta helposti vaan kostautuu. Myin iban seiskan pois vasta, ja nyt uusi projekti, jossa ois käyttöö. No nythän pitäis saada sitten edellistä "parempi" eli kalliimpi... |
pappasfin 01.06.2017 13:50:13 | |
---|
Lepinkäinen: Voihan sitä yrittää, mutta helposti vaan kostautuu. Myin iban seiskan pois vasta, ja nyt uusi projekti, jossa ois käyttöö. No nythän pitäis saada sitten edellistä "parempi" eli kalliimpi... En tiedä mikä on kalliimpi mutta jos Ibanez merki kelpaa ja mustalla värllä niin kannattanee harkita näitäkin https://www.levytukku.fi/ibanez-rg752fx-gk-sahkokitara Mulla on tuosta sellainen bling bling erikoisversio linnunvaahtera-otelaudalla ja erikoisemmalla viimeistelyllä. Jos ei muuta niin käy ihmettelemässä vaikka onkin skaalaltaan se 25.5. Ainakin omani on erittäin helpposoittoinen ja hyväsoundinen vehje ja soundltaan taipuva jos sitä haet kitaralta. PappaSFin |
Gary Enfield 01.06.2017 13:55:28 | |
---|
Kaikkia myytyjä soittoromppeita olen jossain vaiheessa katunut, mutta silti pärjännyt mainiosti ilmankin. |
JuSu 01.06.2017 14:27:12 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Nyt, kun GAS on tapettu, niin downshiftaus on alkanut kiinnostaa entistä enemmän. Romua ja kitaroita on reilusti yli oman tarpeen, joten pohdinnassa olisi, jos pistäisi kylmästi niitä "tämä on niin kiva" ja "tätä voin vielä tarvita" -kamaa kiertoon. Onkos kukaan toteuttanut tällaista radikaalia temppua? Ja jos on kokemusta, niin kaduttiko jälkeenpäin vai virtaako Fengshui nyt paremmin? Kyllä ja ei, tavallaan.... =) Joku vuosi takaperin oli mm. Bogneria ja teetetty strato sekä lisäksi pienempää sälää, ei nyt mitään ihan ihmeellistä, mutta vähän kalliimpaa vehjettä. No eihän se soitto siitä miksikään muuttunut. Myin kalliit vehkeet ja ostin edullisempaa tilalle (tosin se strato on edelleen). Eli tavallaan downshiftasin siinä pisteessä. Soitto ei ainakaan huonontunut. Sen jälkeen olen pitäytyny edullisemman pään vehkeissä. Kamaa kerääntyy nurkkiin tasaisesti, niistä valikoituvat pitopelit. Sitten välillä tulee reality check, ja rysäyksellä kamaa ovesta ulos, ja taas vähitellen uusia kokeiluun. Toki sitä kiertoa tapahtuu myös jatkuvalla syötöllä. Eli kama kiertää, ja joskus joku niistä jää asumaan pitemmäksi aikaakin. Kiva kokeilla kaikenlaista, ja löytää niitä (omaan käyttöön) hyviä, kohtuuhintaisia pelejä. Eli tavallaan jatkuvaa jojoilua. JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |
Arbitrator 01.06.2017 14:43:19 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Nyt, kun GAS on tapettu, niin downshiftaus on alkanut kiinnostaa entistä enemmän. Romua ja kitaroita on reilusti yli oman tarpeen, joten pohdinnassa olisi, jos pistäisi kylmästi niitä "tämä on niin kiva" ja "tätä voin vielä tarvita" -kamaa kiertoon. Onkos kukaan toteuttanut tällaista radikaalia temppua? Ja jos on kokemusta, niin kaduttiko jälkeenpäin vai virtaako Fengshui nyt paremmin? Laitoin parisen vuotta sitten kaikki vintage kitarat myyntiin. Välillä kaipailen eteenkin yhtä ES-335:sta mutta muuten ei ole juurikaan harmittanut. Kitaroiden määräkin on nykyään huomattavasti pienempi ja on itse asiassa aika mukavaa kun kaikki ovat samaan aikaan esillä. |
Kivijalka 01.06.2017 14:45:57 | |
---|
Kitaroita voi kyllä pitää rivin nurkissa, mutta vahvistuskalusto huvittaisi pistää lihoiksi kokonaan ja hankkia vain joku kevyt mallintava pömpeli käytettäväksi, esim. Amplifire tai Kemper. Tähän se varmasti pian omalta kohdalta meneekin. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
Lepinkäinen 01.06.2017 15:26:50 (muokattu 01.06.2017 15:37:20) | |
---|
pappasfin: Jos ei muuta niin käy ihmettelemässä vaikka onkin skaalaltaan se 25.5.
Vähän off-topiccia, sori siitä: Missä vireessä soitat ja minkälaisella kielisetillä? Taipuuko drop A kuinka hyvin tolla skaalalla? Edellinen mikä mulla oli: 26.5" prestige rgd, joka soi kyl hyvin ja laatukin oli korkea, että sikäli "parempi" ei tosiaankaan tule halvaksi itselle... |
Progorava 01.06.2017 16:51:32 | |
---|
Joskus oli 5-6 sähkistä, parit putkarit, bassovehkeet ja akkari. Nyt on 1 tele, yksi putkari, Boss Katana kotisoittoon, basso, midi-kiippari ja wanha Landola. Ei ole kamarallia ikävä. Biisejä voi tehdä ihan hyvin tällä kattauksella. Soundit haetaan joka tapauksessa siellä Cubasen/tms puolella. Muutenkin kaikki korkinhaistelu sustain-riitoineen ja puulajeineen, etusputkista puhumattakaan, ovat historiaa ja hyvä niin. Ihan hauskaa kattella vierestä kun täällä jengi suu vaahdossa huutaa jonkun taikametallitallalla varustetun pihlajatelen nimiin ja se Red Cable -ketju, voisko joku taas tehdä kulttuuriteon ja nostaa sen ylös? Hienoa viihdettä. Suomalalaista ei kiinnosta laihan miehen laulut |
Jukka Häikiö 01.06.2017 17:33:03 | |
---|
On NIIIIIN paljon helpompi hengittää, on oma kokemus. Kahteen juttuun oon retkahtanut päätöksen jälkeen, tai siis sen jälkeen kun ylimääräiset romut oli myyty. Toinen niistä on Torilla (Telemaster) ja toinen modattavana (vaffari). Jompikumpi vaffareista lähtee, jahka selviää, kumpi on kivempi, yksi keppi/vaffari riittää. Toi vaffari purjehti vähän salaa taloon ja Telemasteriin retkahdin ihan silkan itsekusetuksen kautta, kun oli niin makia. Vitsihän ei edes mun mielestä ole siinä ainoastaan, että kamaa on vähän, vaan myös siinä jatkuvassa vaihtamiskierteessä, joka myös on loputon suo. Niinkuin monasti aiemmin todettu, kamarungqvistin hommissa jää helposti itse varsinainen tekeminen herkästi hopialle. Noin yleissäännöksi en koita tätä kelleen markkinoida, vaan ihan oman itseni kohdalle. Paljon paremmin voi Jukka-setä, kun romua on vain oikeasti tarpeellinen. Toiset pärjää isomman materiamäärän kanssa hyvin, mä en. Eli summarummumhumppaa:Tele, Metropoulos, spedulauta, himassa UT JR. 3.0, 2 akkarii ja kotispedulauta, siinä ne. Tuon modattavana olevan vaffarin kohtalo selviää, jahka se valmistuu, jos se on parempi, Metro lähtee, jos ei, niin sitten se. Vois sanoa, et kokemuksen perusteella oma downshiftus on erittäinkin onnistunut, parhaimmillaan/pahimmillaan tota kampetta oli niin järjettömästi, ettei kehtaa edes luetella, kaikkee se holistinen ajatteluelin joskus teettää, vielä kun sais kanavoitua kaiken pöhköytensä oikeisiin asioihin, tulivuori vaan harvoin kysyy paikkaa johon purkautua, mut toivoa voi aina focuksen löytävän otollisen osoitteen... Laulava Kylätohtori: Nyt, kun GAS on tapettu, niin downshiftaus on alkanut kiinnostaa entistä enemmän. Romua ja kitaroita on reilusti yli oman tarpeen, joten pohdinnassa olisi, jos pistäisi kylmästi niitä "tämä on niin kiva" ja "tätä voin vielä tarvita" -kamaa kiertoon. Onkos kukaan toteuttanut tällaista radikaalia temppua? Ja jos on kokemusta, niin kaduttiko jälkeenpäin vai virtaako Fengshui nyt paremmin? Pelimanni pizzerian nurkasta päivää... |
peltsi451 01.06.2017 20:28:41 | |
---|
Oliko isompi operaatio realisoida ne, kauanko meni aikaa JA vaivaa. Kävikö paljon porukkaa oven takana ja kuinka usein tuli juostua K-kaupan posti-lähetyspisteessä=kaupan tiski. Tai sitten matka-huollon asiamiehellä eli Siwalla. Asian kääntöpuoli.... |
LaXu 01.06.2017 22:39:54 | |
---|
Kivijalka: Kitaroita voi kyllä pitää rivin nurkissa, mutta vahvistuskalusto huvittaisi pistää lihoiksi kokonaan ja hankkia vain joku kevyt mallintava pömpeli käytettäväksi, esim. Amplifire tai Kemper. Tähän se varmasti pian omalta kohdalta meneekin. Mä tein just näin, ei ole vahvistimet ja efektit kaasuttanu sen jälkeen ja tilaakin säästyi ihan kivasti. Ehkä rahaakin, jos kelaa siltä kantilta ettei ole Axe-Fx 2:n jälkeen tarvinnut ostaa yhtään vahvistinta. Alkaa olla paikat täynnä soittimia ja yksi lisää tulossa, joten pitääkin pistää tästä muutama Torille. Muuten noita olisi kiva pitää, mutta jossain vaiheessa ei vaan ehdi soittamaan tarpeeksi eikä myöskään pitämään tip-top kunnossa. Myydään Yamaha BB414 basso: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1265102 |
askomiko 02.06.2017 00:30:05 | |
---|
Kivijalka: Kitaroita voi kyllä pitää rivin nurkissa, mutta vahvistuskalusto huvittaisi pistää lihoiksi kokonaan ja hankkia vain joku kevyt mallintava pömpeli käytettäväksi, esim. Amplifire tai Kemper. Tähän se varmasti pian omalta kohdalta meneekin. Miulla ois Amplifire täällä aika joutavana... :) On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
pappasfin 02.06.2017 15:12:43 (muokattu 02.06.2017 15:14:29) | |
---|
Lepinkäinen: Vähän off-topiccia, sori siitä: Missä vireessä soitat ja minkälaisella kielisetillä? Taipuuko drop A kuinka hyvin tolla skaalalla? Edellinen mikä mulla oli: 26.5" prestige rgd, joka soi kyl hyvin ja laatukin oli korkea, että sikäli "parempi" ei tosiaankaan tule halvaksi itselle... Off-topicci vastaukseni ;D Mulla on ihan normaali vire E ja ohkaista 009 alkavaa settiä, muistaakseni paksuin on 056. Kyllä tolla paksummillakin varmaan soittais, mulla on vaan tuo 009 se mun juttu. Harmi etten voi kuvata kokemukseen perustuen miten taipuisi drop A tällä skaalalla. Heitin tuon lonkalta jos kyseinen kitara soundillisesti kiinnostaisi 7-kitaroiden suhteen. Levytukun Janne osaisi vastaa sulle paremmin tohon miten taipuu A-dropit tuolla jne. Pääasia tietysti, että saisit sellaisen mikä sulla toimii soundillisesti ja tuntumaltaan hyvä etc. PappaSFin |
Guitarfreak 02.06.2017 17:04:33 | |
---|
Vähemmän on enemmän! Roadsterin kun osti nii ei tartte ulkoisia speduja... Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
TTV 02.06.2017 21:01:04 | |
---|
Itellä ei toimi vielä kitarakamoissa, mutta toivoa on; entisenä kännykkä-GASilaisena päädyin just vaihtamaan älypuhelimen Retroon 3310 Noksuun ja just nyt tuntuu hyvältä, ei piippaa meilit eikä kalenterit :-) Ehkä joskus luovun kaikista kitaroistani paitsi siitä ensimmäisestä puhkinussitusta Sledgehammerin raadosta... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
LaMotta 02.06.2017 21:16:53 | |
---|
Tarkoittaako tämä jotain 'pienemmälle vaihtamista' vai mitä tai jotain? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |