runrunrun 26.05.2017 15:04:12 (muokattu 26.05.2017 15:21:51) | |
---|
Moi, Ehdotuksia mahdollisimman avoimilta saundaavista ja hyvin od:n kanssa pelittävistä pörinäpedaaleista? Ei tartte olla kovin high gain, tärkeintä on että pelittää hyvin muiden säröjen kanssa. Käytän nyt Pharaoh:ia stäkättynä mun TS-henkisen overdriven jälkeen ja saundi on low gain-asetuksella, diodit pois päältä oikeen jees, mutta edelleen hieman liian tumma ja mun makuun turhan tukossa. Tämä siis tonepotikat kaakossa. Oiskohan tossa Paharaohin Supreme-versiossa lisää kaipaamaani säätövaraa, kokemuksia siitä? Lähtökohtaisesti Pharaohin saundi on tosi hyvä. Oiskohan EHX Graphic Fuzz hyvä tällaiseen anaaliseen fuzzin viilaamiseen? Muita pähkäilemiäni: - Earthquaker Hoof - Skreddyn Lunar Module tai muut Skreddyn fuzzit, kun niissä vaikuttais olevan tuota säätövaraa kovasti Testasin bändikaverin Algal Bloomia samaan tarkotukseen ja se ei pelittänyt sitten yhtään, vaikka muff-johdannainen onkin niin tuntui reagoivan muihin pedaaleihin aivan eri tavalla ku Faarao. "Play from your fucking heart!" - Bill Hicks |
runrunrun 26.05.2017 15:07:45 (muokattu 26.05.2017 15:10:12) | |
---|
Tarkennuksena vielä että räyhäkkä komppisaundi tässä on hakusessa. Noiserock/stoner/psyke -osastolla liikutaan. Vahvistimena brittihenkinen Carlsbro TOP 50. "Play from your fucking heart!" - Bill Hicks |
steelduck 26.05.2017 15:25:39 | |
---|
Itse kävin monet Big Muff ja Tone-bender johdannaiset Fuzzit läpi ja yllättäen vastaus löytyi FuzzFace osastolta. Fuzz Face Bonamassa Signature tai Fulltone 69 nostavat Plexi tyyppisen vahvistimeni tuonne Stoner/aavikko osastolle heittämällä. |
Laulava Kylätohtori 26.05.2017 18:46:28 | |
---|
Suosittelen kokeilemaan Skreddyn pedaaleja. Suoraan en osaa Pharaohiin verrata, mutta omaan makuun Lunar Module on paras fuzz, mitä on vastaan tullut. Ja monenlaista tonebenderiä ja fuzz facea on tullut testattua. Toinen loistava on Skreddyn Screw Driver. Se on jotenkin od:n ja fuzzin tyylinen samaan aikaan. Toki säädöt vaikuttavat paljon, kuinka paljon kumpaakin. Lunar Modulessa vähän sama juttu, että löytyy soundia tiukasta od:stä fuzziin. Itse vaan pistin napit asentoon, jossa kuulostaa hyvältä, joten 99% potentiaalista lienee käyttämättä. Mutta ehkä joku paremmin perillä oleva taho kertoo tarkemmin. Screwiä en ole kokeillut stäkätä, mutta toimii kuin tauti Bluetonen Dusty Roadin särökanavan kanssa. Lunarilla sama, mutta sen toiminta toisten säröspedujen kanssa on todistettu. On näissä ainakin se hyvä, että laajoista säädöistä huolimatta nämä toimii loistavasti siitä riippumatta, tykkäätkö säätää vai et. Itse en ole säätämisen ystävä ja yleensä vastaavat säädöt omaavat purkit menevät torille ennätysnopeasti, mutta Lunar Module on ollut mulla jo kauan ja samaa tulevaisuutta ennustan Screw Driverille... More is less. |
runrunrun 26.05.2017 21:23:06 | |
---|
Kiitos kommenteista tähän asti. Oon kuullut paljon hyvää tosta Lunar Modulesta ja lukemani perusteella voisi olla mun tarkoitukseen sopiva. Tämän suosituksen perusteella laitoin ostoilmoituksen torille, jos joltakulta löytys niin pääsis testaamaan. Muistelin että tosta Deluxesta oli laadukkaan olosia klooneja myös liikkeellä torilla joku aika sitten. Tota Fulltone 69:ä on kovasti kehuttu ja sitäkin ois kiva testata. Paljolti sen sopivuus mulle riippuu siitä miten toimii muiden säröjen kaverina. Aika moni fuzzi pelittäis yksinään simppelimmällä setupilla, mutta omissa soittohommissa tartten usemman gain stagen. "Play from your fucking heart!" - Bill Hicks |
RrRailo 26.05.2017 21:47:26 (muokattu 26.05.2017 21:49:53) | |
---|
DOD Carcosa. Toimii hyvin muiden pedaaleiden kanssa, soundi leikkaa ärhäkästi läpi ja pelittää niin pienillä kuin isoillakin gaineilla. Hinta on myöskin varsin kelpo (99$). Ei kannata hämääntyä Youtube-demoista, joissa monissa keskitytään suurimmaksi osaksi pedaalin rajusti kyykkäävään turina-osastoon. Carcosa osaa olla todella avoimen räyhäkäs loota. https://youtu.be/K-5dAPYUBIw?t=132https://www.youtube.com/watch?v=kdFt1O9GFjISahaa. |
runrunrun 26.05.2017 22:07:25 (muokattu 26.05.2017 22:15:06) | |
---|
RrRailo: DOD Carcosa. Toimii hyvin muiden pedaaleiden kanssa, soundi leikkaa ärhäkästi läpi ja pelittää niin pienillä kuin isoillakin gaineilla. Hinta on myöskin varsin kelpo (99$). Ei kannata hämääntyä Youtube-demoista, joissa monissa keskitytään suurimmaksi osaksi pedaalin rajusti kyykkäävään turina-osastoon. Carcosa osaa olla todella avoimen räyhäkäs loota. https://youtu.be/K-5dAPYUBIw?t=132 https://www.youtube.com/watch?v=kdFt1O9GFjI Kiitos vinkistä, vaikuttaa erittäin mielenkiintoselta jo virallisen kuvauksenki perusteella. "The DOD Carcosa Fuzz is a doorway into an alternate fuzz universe, where classic tones of legend coexist with splattered and shattered Pollock abstractions." :D Omaperäisen oloinen laitos. Tota vois tesettää. Edit: Luin lisää juttua foorumeilta, ja tuntuu saavan pelkkiä ylistäviä arvioita. Jos tuo bias-toiminto auttaa ton stäkkäämisen kanssa niin aika jeba. Kyselempä tätäki torilta. "Play from your fucking heart!" - Bill Hicks |
Laulava Kylätohtori 27.05.2017 10:52:22 | |
---|
runrunrun: Kiitos kommenteista tähän asti. Oon kuullut paljon hyvää tosta Lunar Modulesta ja lukemani perusteella voisi olla mun tarkoitukseen sopiva. Tämän suosituksen perusteella laitoin ostoilmoituksen torille, jos joltakulta löytys niin pääsis testaamaan. Muistelin että tosta Deluxesta oli laadukkaan olosia klooneja myös liikkeellä torilla joku aika sitten. Tota Fulltone 69:ä on kovasti kehuttu ja sitäkin ois kiva testata. Paljolti sen sopivuus mulle riippuu siitä miten toimii muiden säröjen kaverina. Aika moni fuzzi pelittäis yksinään simppelimmällä setupilla, mutta omissa soittohommissa tartten usemman gain stagen. Omakin Lunar Module on muuten klooni by Fya Custom. Unohtui mainita. Tosin mulla on Screw Driverista aito sekä saman tekijän klooni, eikä niissä pahemmin eroa ole. Vaikea sanoa, kumpi olisi parempi. '69 on varmasti myös hyvä, mutta mielestäni kovasti erilainen kuin Lunar Module. Itsellä ei '69 toiminut omassa käytössä, vaan meni myyntiin. Tosin en ole muutenkaan ylin fuzz facejen ystävä - varsinkaan ge trankullisten... More is less. |
sustain65 28.05.2017 08:49:35 | |
---|
Kiitos Kylätohtorin menin sitten Skreddy Pedalsin sivuille. Ja laitoin tilauksen sisään Lunar Module mini deluxe fuzzista. Ja just äskettäin olin sitä mieltä että kaikki purkit on turhia ja mitään en tarvitse. |
runrunrun 28.05.2017 11:57:08 | |
---|
sustain65: Kiitos Kylätohtorin menin sitten Skreddy Pedalsin sivuille. Ja laitoin tilauksen sisään Lunar Module mini deluxe fuzzista. Ja just äskettäin olin sitä mieltä että kaikki purkit on turhia ja mitään en tarvitse. Mua myös kiinnostelis kovasti mutta hinta toimituskuluineen + tullit hieman hirvittää. Olisin valmis kokeilemaan kloonia jos joku haluaa moisesta luopua... "Play from your fucking heart!" - Bill Hicks |
steelduck 28.05.2017 17:50:54 (muokattu 28.05.2017 17:55:18) | |
---|
runrunrun: Käytän nyt Pharaoh:ia stäkättynä mun TS-henkisen overdriven jälkeen... Oletko muuten kokeillut laittaa TS:n Pharaon jälkeen? Voi olla, että saavutat sillä juuri tuon mitä halusit. Minun mielestä ainakin toimii todella paljon paremmin noin päin. |
runrunrun 28.05.2017 22:35:51 | |
---|
steelduck: Oletko muuten kokeillut laittaa TS:n Pharaon jälkeen? Voi olla, että saavutat sillä juuri tuon mitä halusit. Minun mielestä ainakin toimii todella paljon paremmin noin päin. Juu olen käsittänyt että moni käyttää nimeomaan noin päin. On tullu kokeiltua useampaan otteeseen ja useammalla eri fuzzilla mutta lopputulos ei vaan toimi ton mun lemppari overdriven kanssa. "Play from your fucking heart!" - Bill Hicks |
runrunrun 31.05.2017 02:27:14 | |
---|
Mullekki ois nyt laadukas Lunar module deluxe -klooni tulossa ens viikolla. Katellaampa miten pelittää. Tota Carcosaa pitäs kyllä päästä myös testaamaan. "Play from your fucking heart!" - Bill Hicks |
jusu68 31.05.2017 09:44:15 | |
---|
|
Sarko 31.05.2017 19:45:26 | |
---|
Mojo Hand Colossus. "Civil War" Muff mids-säätimellä ja soundin sävyä muuttavalla kytkimellä. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
qak 04.06.2017 15:17:02 | |
---|
Sarko: Mojo Hand Colossus. "Civil War" Muff mids-säätimellä ja soundin sävyä muuttavalla kytkimellä. Tää ei toimi oman kokemuksen mukaan niin hyvin stäkättynä, vaikka onkin yks omista suosikkimuffeistani. Tosin omaan klooniini oon just vaihtamassa tonekytkimen tilalle Pharaoh-tyylisen diodikytkimen. Kakkosstagen diodien poistaminen voisi auttaa stäkkäämiseen. __
Ostetaan romua, myydään antiikkia. |
Shredator 04.06.2017 15:47:29 (muokattu 04.06.2017 15:50:47) | |
---|
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
runrunrun 06.06.2017 12:24:34 | |
---|
"Play from your fucking heart!" - Bill Hicks |
runrunrun 09.06.2017 11:15:28 (muokattu 09.06.2017 11:32:31) | |
---|
Nyt on FYA-klooni Lunar Module Deluxesta testattu reeneissä ja täytyy sanoa että tää on kyllä just se mitä olin hakemassa! Stäkkäyksessä toimii mulla säätövaransa ansiosta paremmin ku Pharaoh, tästä saa ruuvattua sitä middleä esiin mielin määrin siinä missä Pharaossa loppu säätövara kesken. Tuo Range-säätö on myös erittäin näppärä. Monipuolisten säätöjen ansioista tästä kyllä irtoaa myös sitte hyvin monemoista saundia. Oma suosikkiasetus taitaa olla kuitenki pelkkä Lunar Module päällä, fuzz ihan vaan täpöllä ja range jossain klo 10 tienoilla, mahtavaa surinaa. :D "Play from your fucking heart!" - Bill Hicks |