Aihe: Jos Lespaan pistää Bigsbyn ja lukkovirittimet niin saanko..
1
Roitto
19.05.2005 21:13:46
...tavallaan floikan? Eli saa kammeta vähän reilummin. OLen vaan pyöritelly tuollasta päässä jonkun aikaa. Jos sitten kesän jälkeen.
Nyt pois maitosi selästä ja juo hevosesi!!
Ze Kink
19.05.2005 21:16:20
Bigsbyllä ei kyllä kauheesti voi divebombailla. Sillä saa jotain pieniä muutoksia kyllä tehtyä, muttei läheskään floikkatasoa.
Rölö
Safaweb
19.05.2005 21:17:06
Et saa. Bigsby on omasta mielestäni vähän turhan kömpelö, tarkoitettu enemmänkin hiuksenhienoon vibraan. Eikä sillä voi nostaa taakse, niin kuin floikalla.
m05h & g0, 7r00 h3v4r1
Roitto
19.05.2005 21:23:06
Kirjotinpas huonosti ylemmäs. Tarkoitin lähinnä sitä että saanko vibratallan jossa pysyy vire hyvin.
kivi
19.05.2005 21:29:50
Kirjotinpas huonosti ylemmäs. Tarkoitin lähinnä sitä että saanko vibratallan jossa pysyy vire hyvin.

Riippuu siitä, onko rissatallaa, ja onko satulan urat kunnossa, voiko Bigsbyä käyttää ollenkaan. Lukkovirittimet ovat melkolailla yhtä tyhjän kanssa - samaan tulokseen pääsee opettelemalla laittamaan kielet oikein (yksi yli, kolme alle), vireenpysymisen ongelma kun ei oikein laitetussa kitarassa oo koskaan virityskoneistossa.

Jos on rissatalla, ja satulan urat kunnossa, voi Bigsbyä käyttää turvallisin mielin sellaiseen Timo Rautiainen -tyyliin, jos muistaa ennen joka soittokertaa pistää pisaran ompelukoneöljyä niin tallaan kuin satulaan. Sillai vire pysyy.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Roitto
19.05.2005 21:38:07
rissatalla? Millanen se on? Oon aika alottelija tälläsis jutuis.
kivi
19.05.2005 21:51:32
Rissatalla? Millanen se on? Oon aika alottelija tälläsis jutuis.

Tavallisessa Tune-O-matic -tallassa on terävät tallapalat. Rissatallassa on ikäänkuin uurretut rullat, jotka pyörivät kielen alla eivätkä kinnaa kiinni.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Juzzu
19.05.2005 21:57:24
Tavallisessa Tune-O-matic -tallassa on terävät tallapalat. Rissatallassa on ikäänkuin uurretut rullat, jotka pyörivät kielen alla eivätkä kinnaa kiinni.

Schallerin näkemys aiheesta
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/1266_1lg.jpg
Tonttoroi
fox
20.05.2005 01:32:09

Et saa. Bigsby on omasta mielestäni vähän turhan kömpelö, tarkoitettu enemmänkin hiuksenhienoon vibraan. Eikä sillä voi nostaa taakse, niin kuin floikalla.

Kyllä sillä voi taaksekin hivenen vetää, tosin täytyy jousi olla hyvin kiinni ettei se pompahda pois.. Vireen pysymisen kannalta kannattaa nuo Kiven kikat käyttää kaikki, ja silti saattaa kärsiä se. Itse oon kyllä sillä kannalla, että Bigsby on enemmän sellanen "herrasmies-vibra" niinkuin Maestrokin. Jos haluaa kyytiä niin ehdottomasti ääneni saavat Kahler ja ZR, sitten vasta floikka.. Itse en kyllä juurikaan vibra-vatkuttimia tarvii enkä sillä tavalla suosi. :)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
LaXu
20.05.2005 01:44:52
Voihan sitä Bigsbyn sijasta asentaa sen Schallerin LP Tremolon, eli samanlaisen kuin noissa Flaxwoodin vibrakammellisissa kepukoissa. Pitäisi mennä melkein heittämällä paikallaan jos hyvin käy.
fox
20.05.2005 01:53:38

Voihan sitä Bigsbyn sijasta asentaa sen Schallerin LP Tremolon, eli samanlaisen kuin noissa Flaxwoodin vibrakammellisissa kepukoissa. Pitäisi mennä melkein heittämällä paikallaan jos hyvin käy.

Näinjust! Tai tosiaan Duesenbergin Les Trem on sitten se toinen vaihtoehto.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
rosberg
20.05.2005 09:15:06
http://www.floydrose.com/firstbridge.html

täähän on just niinku!
mutta täähän ylittää jo lievän raiskauksen.
keep on truckin!
Roksennus
20.05.2005 10:38:47

saiskohan jostain kielet jotka eivät veny?
Juzzu
20.05.2005 11:01:50
Tarkoitin lähinnä sitä että saanko vibratallan jossa pysyy vire hyvin.

PRS:n talla, grafiittisatula, PRS:n lapakulma ja lukkovirittimet ja vire pysyy.
Varmaan muillakin valmistajilla pysyy mutta tuosta on vain omakohtaisia kokemuksia.
Tonttoroi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)