Aihe: Ongelmia Laneyn kanssa
1
Azrael
02.06.2005 22:23:09

Noniin, eli ostin tuossa eilen käytettynä tuollaisen Laneyn GH100TI nupin. Eilen vehjettä kokeillassani kaikki tuntui toimivan oikein mainiosti, mutta tänään kun pääsin bändikämpille vetämään treeneeihin, niin kesken biisin tuo yhtäkkiä hiljeni. Jonkun verran vielä ääntä lähti, mutta vaikka yritin pitää volaa täysille ei sieltä kuulunut kuin jotain säälittävää ininää.

Tuohon vehkeeseen on tehty joku Power Scaling modaus joka mahdollistaa päätesäröillä soittelun kotivolalla, eli periaatteessa ajaa keinokuorman virkaa. Ihmettelin vain kun nyt väänsin siitä yhtä nupeista, niin vehkeen mökä väheni, kun lisäsin siitä volaa. Eli voisiko sitten vika olla tuon modauksen juotoksissa tai jossain, jos olisi vaikka roudatessa menneet? Pääteputket kumminkin näyttivät ihan toimivan. Tai tiedä sitten..

Jos jollain olisi vinkkejä, apuja tai samantyyppisiä kokemuksia, niin ottaisin mielelläni niitä vastaan :)
Eemil
02.06.2005 22:49:44
Jospa olet sen "keinokuorman" vääntänyt päälle?
"Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä?" -Jaristoteles K100 #2 Ärlä #018
J.RA
02.06.2005 22:50:34
Itselle kävi viisikymppisen jälkeen lähes identtisesti kahden tunnin soitonjälkeen... En tiedä mikä oli kun sain uuden tilalle ja enkä jäänyt kyselemään... :)
-Sellasta se vaan on-
skebajaba
03.06.2005 01:09:51
itelläni tulee ekana mieleen että vika oisi putkissa jos volat noin katoavat...tosin en ole mikään tietäjä mutta veikkaisin näin
OSTAN WHAMMY PEDAALIN TARJOA JOS ON TYHJÄN PANTTINA!!!
Sintti
03.06.2005 09:35:05 (muokattu 03.06.2005 09:35:32)
itelläni tulee ekana mieleen että vika oisi putkissa jos volat noin katoavat...tosin en ole mikään tietäjä mutta veikkaisin näin

Etuaste putket kannattais tarkistaa. Voi olla vikaa myös tuossa mainitsemassasi modissa. Oisko mahdollisesti sulle kuljetuksen aikana kolahtanu johonkin / tärähtynyt jotenkin?

EDIT: Tuommonen hiljeneminen saatta johtua kyllä myös pääteputkista.
Jouni Antero
03.06.2005 10:06:45
Piuhathan tuli testattua? Samoin kitara? Itse olen joskus hakenut tuntikaupalla vikaa laitteesta, kun sitten vikapaikaksi ilmenikin hajoamassa oleva kolvaus kitarassa...nämä vanhojen laitteiden leviämiset vielä jonkin ylimaallisen lain mukaan yleensä tapahtuu juuri kun jokin uusi laite on hankittu ja kaikki vian hakeminen luonnollisesti kohdistuu viattomaan uuteen vermeeseen...
Sintti
03.06.2005 11:02:42
Piuhathan tuli testattua? Samoin kitara? Itse olen joskus hakenut tuntikaupalla vikaa laitteesta, kun sitten vikapaikaksi ilmenikin hajoamassa oleva kolvaus kitarassa...nämä vanhojen laitteiden leviämiset vielä jonkin ylimaallisen lain mukaan yleensä tapahtuu juuri kun jokin uusi laite on hankittu ja kaikki vian hakeminen luonnollisesti kohdistuu viattomaan uuteen vermeeseen...

Ja piuhojakin on muuten melko mukava ruveta tarkistamaan, jos on sellanen kiva efektiarsenaali siinä jalkojen juuressa! ;)
Sintti
03.06.2005 11:07:54
Niin tosiaan, meinasin unohtaa yhden jutun: Kannattaa ränklätä vähän myös vahvistimen input jackia! Kaverilla oli vahvistimessa mukava vika, että se pätkäsi äänen kokonaan, ja sitten piti minun käydä aina heilutteleen sitä piuhaa siinä input jackissa. Se ei ite osannu.. ;)
StJerky
03.06.2005 11:19:04
jos efektilenkissä ei ole mitään, niin kokeile laittaa piuha siihen.
Azrael
03.06.2005 20:37:39

Nyt olen kaikki piuhat sun muut kokeillut, ja todennut että itse vahvarissa sen vian täytyy olla. Lähtee varmaan ensi viikon alussa korjaukseen tuon modauksen tekijälle. Kiitoksia kaikille vinkeistä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)