32788 02.06.2005 13:22:38 | |
---|
Eli kun yritän soittaa Viperillä suoraan vahvistimeen, kuuluu vain hurinaa, joka kaksinkertaistuu, kun kosken esim. potikannuppiin. Kun soitan stratolla suoraan vahvistimeen, kaikki toimii aivan loistavasti. Kummalisinta kuitenkin on, että kun soitan RP50: n läpi vahvistimeen tai kuulokkeisiin, ei ole mitään ongelmaa.. Huomenna olisi koululla eräs tilaisuus, missä pitäisi soittaa. Voin ottaa joko oman kitaran tai soittaa koulun ei_niin_kovin_hyvällä stratolla.. Mietin vain, että kuuluukohan koulun vahvistimestä samanlainen hurina/pörinä. Missä vika? Tiluman |
toxic 02.06.2005 13:27:03 (muokattu 02.06.2005 13:27:25) | |
---|
Eli kun yritän soittaa Viperillä suoraan vahvistimeen, kuuluu vain hurinaa, joka kaksinkertaistuu, kun kosken esim. potikannuppiin. Missä vika? Epäilisin että vika on kitaran sisällä johdoissa. Tai mistä minä tietäisin, ei ole ollut tuollaista vikaa. Edit: Kurkkaa siitä kitaran takaa, että onko kaikki paikoillaan. |
-K- 02.06.2005 13:32:34 | |
---|
Vika kuulostaa siltä kuin maa olisi irti, toisaalta se että ääni kuuluu normaalisti efektimuljutteen läpi kumoaisi sen. Mutta kurkkaa skitan sähköpuolelle. Voi toki myös olla niin että maa on vahigossa koskenut johonkin kun olet sitä dikitekin vehkeen läpi soitellut. Ei suotta elämys. |
oiva tumpeloinen 02.06.2005 13:40:19 (muokattu 02.06.2005 13:47:40) | |
---|
Eli kun yritän soittaa Viperillä suoraan vahvistimeen, kuuluu vain hurinaa, joka kaksinkertaistuu, kun kosken esim. potikannuppiin. Tuollaiset ongelmat yleensä viittaavat maadoitusongelmiin, eli tarkasta elektroniikan maadoitus. Vika kuulostaa siltä kuin maa olisi irti, toisaalta se että ääni kuuluu normaalisti efektimuljutteen läpi kumoaisi sen. Mutta kurkkaa skitan sähköpuolelle. Voi toki myös olla niin että maa on vahigossa koskenut johonkin kun olet sitä dikitekin vehkeen läpi soitellut. Tähän voi taas vaikuttaa paavon ääniportti, mikä syö sen kohinan, jos se on hiljaisempi, kuin itse signaali mikä tulee soittaessa(?).......kokeile poistaa ääniportti siitä mulinexista, ja kerro alkaako kohisemaan Kokeilemalla tyhmäkin oppii..... |
32788 02.06.2005 13:50:10 | |
---|
Niin siis kun soittaa suoraan vahvistimeen, soittoa ei kuulu ollenkaan, pelkkä kova hurina... Tsekkaanpa tästä kitaran luukun taakse... Ja tuossa multiefektissä on myös noisegate, joka jonkin verran syö hurinaa... Tiluman |
oiva tumpeloinen 02.06.2005 13:53:20 | |
---|
Käytätkö aina samaa kaapelia soittaessa? Kokeilemalla tyhmäkin oppii..... |
32788 02.06.2005 13:56:08 | |
---|
Käytätkö aina samaa kaapelia soittaessa? On mulla kaksi, mutta kokeilin viperiä ja stratoa samalla kaapelilla... Tiluman |
32788 02.06.2005 14:06:43 | |
---|
Avasin kitaran takakannen, ja huomasin, että siellä oli yksi kaapelinippu, joka ei ole missään kiinni... Noitten kaapelien päät ovat kiinni toisissaan jokin sortin teipillä... Kuuluisiko noiden olla jossain kiinni? http://www.freewebs.com/villenkotisivut/kuvat/Kuva005.JPG Ja vielä semmoinen juttu, että voisiko tuo hurina johtua siitä, että aktiivimikkien patteri on tyhjä? Olen aika paljon soitellut tuolla... Tiluman |
LassiÖ 02.06.2005 14:40:53 | |
---|
Koitappa uutta patteria, nuo piuhat voi olla jotain puolitusjuttuja tai jotain, en tiedä. |
rosberg 02.06.2005 14:42:17 | |
---|
ettei sen viperin jakin "kieli" ole löysä? eli se ei ottaisi kunnolla kontaktia? keep on truckin! |
janik 02.06.2005 14:54:13 (muokattu 02.06.2005 14:55:00) | |
---|
ettei sen viperin jakin "kieli" ole löysä? eli se ei ottaisi kunnolla kontaktia? tai jakki jostain toisesta kohdasta viallinen |
McNulty 02.06.2005 14:57:41 | |
---|
Ei ole ensimmäinen vastaantuleva LTD missä on ongelmia sähköjen kanssa. Parilla kaverilla oli kummallakin häikkää kolvausrykmentissä. Pitää vaan käydä nuo kolvaukset, johdot (maadoitukset ja muut) lävitse, sekä jakki, potikat ja kytkimet. Omituisen paljon kyllä ollut häikkää noissa että pitää oikein ihmetellä. Jos kymmenestä kitarasta 6 on jouduttu uudestaan kolvaileen niin onhan tuo merkillistä :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
32788 02.06.2005 15:25:28 | |
---|
No niin, ongelma taisi ratketa... Löysin yhden mustan piuhan, joka ei ollut missään kiinni. Päättelin, että tuo on maadoitusjohto... Laitoin piuhan teipillä kiinni volapotikan runkoon, ja hurinat loppuivat... Kolvia en omista, joten pitänee lainata jostain... Tai sitten laitan sen jollain muulla konstilla paremmin... Tiluman |
McNulty 02.06.2005 15:28:56 | |
---|
Välillä tosiaan ottaa tina huonosti kiinni potikan kantaan... samaan hommaan törmäsin aikanaan itsekin kun mikkejä vaihtelin ja noita fuzzeja kolvailin. Ei meinannu millään jämähtää siihen potikan kylkeen kiinni, perskules! "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
janik 02.06.2005 15:31:17 | |
---|
Välillä tosiaan ottaa tina huonosti kiinni potikan kantaan... samaan hommaan törmäsin aikanaan itsekin kun mikkejä vaihtelin ja noita fuzzeja kolvailin. Ei meinannu millään jämähtää siihen potikan kylkeen kiinni, perskules! vähän näyttää hiekkapaperia tai jotain muuta, kyllä ottaa kiinni! |
McNulty 02.06.2005 15:33:18 | |
---|
vähän näyttää hiekkapaperia tai jotain muuta, kyllä ottaa kiinni! juu, mutta eihän sitä ekalla kerralla tajunnut... mälläs vaan kauhean klöntin tinaa siihen ja toivoi että pysyi :)) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
trih 02.06.2005 15:39:24 | |
---|
No niin, ongelma taisi ratketa... Löysin yhden mustan piuhan, joka ei ollut missään kiinni. Päättelin, että tuo on maadoitusjohto... Laitoin piuhan teipillä kiinni volapotikan runkoon, ja hurinat loppuivat... Kolvia en omista, joten pitänee lainata jostain... Tai sitten laitan sen jollain muulla konstilla paremmin... EMG:n aktiivit eivät tarvitse maadoitusta (valinnainen). Mulla on tuossa vieressä yksi keppi missä on maadoittamaton 81 kiinni eikä hurise. Olen kyllä törmännyt vastaavanlaiseen ongelmaan yhden 81:n kanssa enkä onnistunut selvittämään mikä sen aiheutti. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
janik 02.06.2005 15:40:52 | |
---|
juu, mutta eihän sitä ekalla kerralla tajunnut... mälläs vaan kauhean klöntin tinaa siihen ja toivoi että pysyi :)) Aivan:) |
McNulty 02.06.2005 15:43:16 | |
---|
EMG:n aktiivit eivät tarvitse maadoitusta (valinnainen). Mulla on tuossa vieressä yksi keppi missä on maadoittamaton 81 kiinni eikä hurise. Olen kyllä törmännyt vastaavanlaiseen ongelmaan yhden 81:n kanssa enkä onnistunut selvittämään mikä sen aiheutti. Eikös noissa ole preamp rakennettuna sisään? Ajattelin vain että onko mahdollista että siinä preampissa olisi jotain häikkää? En usko että EMG pystyy kaikkia tuotteitaan testaamaan 100%:sti joten voi kai niissäkin esiintyä virheitä samoin kuin kaikessa muussakin... Korjatkaa jos olen ihan pöpelikössä tämän pohdinnan kanssa :) nimim. Tuen Passiivisia! "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
janik 02.06.2005 15:45:42 | |
---|
EMG:n aktiivit eivät tarvitse maadoitusta (valinnainen). Mulla on tuossa vieressä yksi keppi missä on maadoittamaton 81 kiinni eikä hurise. Olen kyllä törmännyt vastaavanlaiseen ongelmaan yhden 81:n kanssa enkä onnistunut selvittämään mikä sen aiheutti. Siis eihän se maadoittaminen hyödytä siinä mitään, ei se kyllä varmaan haittaakkaan, tai kait siitä jotain surinoita voi tulla |