keggo 16.04.2005 18:04:24 | |
---|
Onko samanlaiset hoito-ohjeet kuin rosewood-otelaudalla. Käykö ebonylle sitruunaöljy? |
Pnctocn 16.04.2005 20:54:05 | |
---|
Onko samanlaiset hoito-ohjeet kuin rosewood-otelaudalla. Käykö ebonylle sitruunaöljy? Käytän itse, käy hyvin. |
Skebaristi 16.04.2005 21:19:36 | |
---|
Käytän itse, käy hyvin. sama tiällä Aivan |
Ben_D 16.04.2005 22:16:04 | |
---|
Muistat vaan, että et uita otelautaa öljyssä eli kohtuudella. |
Ewereth 17.04.2005 21:19:34 | |
---|
Kuinka usein otelautaa kannattaa hoitaa? Neil Armstrong oli ensimmäinen joka kiersi avaruuden. |
Skebaristi 17.04.2005 21:21:57 | |
---|
Kuinka usein otelautaa kannattaa hoitaa? Se vähän riippuu. Mulla hikoilee kämmenet sen verran, että itse putsaan öljyllä aina kielien vaihdon yhteydessä. Aivan |
Pnctocn 17.04.2005 21:55:49 (muokattu 17.04.2005 21:58:28) | |
---|
Se vähän riippuu. Mulla hikoilee kämmenet sen verran, että itse putsaan öljyllä aina kielien vaihdon yhteydessä. Jep. Kun pesee kädet silloin tällöin ja pyyhkäisee suuremmat kikkareet kaulalta pois riittää kielten vaihdon yhteydessä itselläkin hyvin. Otelauatkin on paremman tuntuinen puhtaana. EDIT: rosewood otelaututaiset kerää ainakin itsellä enempi shaibaa sormista, johtuu ilmeisesti aiemmasta kuivumisesta ja pienistä halkeamista. |
Johnny99 17.04.2005 22:10:42 | |
---|
Voiko tuollaista rosewood-otelautaa hoitaa ihan tavallisella teak-öljyllä joka on tarkoitettu huonekalujen hoitoon? |
Ben_D 17.04.2005 22:12:56 | |
---|
Pitäisi riittää kun puolen vuoden välein käsittelee otelaudan öljyllä. |
Joees 17.04.2005 22:13:57 | |
---|
Jep. Kun pesee kädet silloin tällöin ja pyyhkäisee suuremmat kikkareet kaulalta pois riittää kielten vaihdon yhteydessä itselläkin hyvin. Otelauatkin on paremman tuntuinen puhtaana. EDIT: rosewood otelaututaiset kerää ainakin itsellä enempi shaibaa sormista, johtuu ilmeisesti aiemmasta kuivumisesta ja pienistä halkeamista. Mitä nuo sitruunaöljyt maksaa kotosuomessa? Mulla ei itseasiassa ole harmainta aavistustakaan suomen hinnoista. Eikä oikein muutenkaan, olen aina pöllinyt joltain tarpeen mukaan ;) Pitäis kyllä ostaa itellekin sitä. Mulla kerää eben paljon enemmän/näkyvämmin likaa kuin ruusupuu. Johtuu tietysti siitäkin että käytän sitä kitaraa enemmän kuin mitään muuta. Groooove is in heart! |
fox 17.04.2005 23:49:58 | |
---|
Pitäisi riittää kun puolen vuoden välein käsittelee otelaudan öljyllä. Eikä välttämättä silloinkaan, ellei oo aivan äly kuiva huoneilma.. Kerta vuoteen..jos kyseessä on ainakin silloin tällöin soiteltava kitara. Kyllä sitä nahkasta aina sen verran rasvoja lähtee.. =) Lähinnähän tuossa ylenmääräisessä öljynnässä on se vaara, että puu "pehmiää" siitä nauhauran kohdalta jolloin saattaa tulla ongelmia.. Eli tolkku mukana, ja ei öljyä holvaten! Öljyistä kyllä itse käytän just tuota sitruunaöljyä, mutta tiedän käytetyn myös muita "kun ne on halvempia".. Kuitenkaan se kustannus ei niin kovin iso oo, vaikka kävis sieltä huonoimmasta ja kalleimmasta soitinkaupasta sen purkillisen Dunloppia ostamassa, kauan kestää se. Ja on optimoitu soitinkäyttöön, eikä ruuanlaittoon tai öljyisten huonekalujen hoitoon.. |
McNulty 18.04.2005 00:55:36 | |
---|
itse öljyän otelaudan kevyesti kerran tai pari kahden kuukauden aikana... riippuen tietysti määrästä kuinka paljon kitaraa soitteleepi. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Sintti 18.04.2005 11:18:04 | |
---|
Mitä nuo sitruunaöljyt maksaa kotosuomessa? Mulla ei itseasiassa ole harmainta aavistustakaan suomen hinnoista. Eikä oikein muutenkaan, olen aina pöllinyt joltain tarpeen mukaan ;) Pitäis kyllä ostaa itellekin sitä. Mulla kerää eben paljon enemmän/näkyvämmin likaa kuin ruusupuu. Johtuu tietysti siitäkin että käytän sitä kitaraa enemmän kuin mitään muuta. Ei siinä kovin montaa euroa varmasti köyhdy, jos ihan tavallista sitruunaöljyä ostaa vaikka puutarvike liikkeestä tms. Itellä taitaa olla jotain Dunlopin sitruunaöljyä, muka vartavasten otelaudalle tehty (eli on saatu lisättyä "Dunlop-lisä" hintaan :). Don't be stoopid now! |
Antti90 18.04.2005 13:39:58 | |
---|
Se vähän riippuu. Mulla hikoilee kämmenet sen verran, että itse putsaan öljyllä aina kielien vaihdon yhteydessä. Hehheh, oliskos kellään mitään niksiä tuohon käsien hikoamiseen, se alkaa olla jopa ongelma. Mitään muuta kuin hikirauhasten tuhoaminen? Saatiin muuten keikalla juomat ilmatteeks ja ei tarvinnu maksaa mitään!
Pastilli? |
Pnctocn 18.04.2005 14:21:41 | |
---|
Hehheh, oliskos kellään mitään niksiä tuohon käsien hikoamiseen, se alkaa olla jopa ongelma. Mitään muuta kuin hikirauhasten tuhoaminen? absolute tor, apteekista. |
Explorer 18.04.2005 16:10:16 | |
---|
Öljyän otelaudan yleensä kieltenvaihdon yhteydessä, mikä tapahtuu siinä 1-3kk välein. Käytän sellaista kalusteöljyä, muistaakseni Johnson-merkkistä. Kuitenkin käytännössä samaa tavaraa kuin ne skebakauppojen öljyt. Trust me, I know what I'm doing. |
tunkki 18.04.2005 16:30:44 | |
---|
absolute tor, apteekista. Toimii, mutta jos on herkkäihoinen niin pientä pykimää saattaa ilmetä. -Strapping young lad- |
paristo 18.04.2005 16:41:12 | |
---|
Hehheh, oliskos kellään mitään niksiä tuohon käsien hikoamiseen, se alkaa olla jopa ongelma. Mitään muuta kuin hikirauhasten tuhoaminen? ennen soittoa kun pesee kädet fairyllä.. tämä toimii ainakin minulla.! Selvästi pidemmälle.. |
Les Fender 18.04.2005 17:33:24 | |
---|
Kannattaa vilkaista ettei öljy sisällä silikoonia, pätee kaikkiin aineisiin mitä kitaraan käyttää. |
Kimmo72 18.04.2005 17:43:38 | |
---|
Mitenhän toi sopis toi Pledge, joka ennen tunnettiin nimellä Pled. Siis toi pölyjen pyyhkimis aine jolla saa lattian kivasti liukkaaksi. Tossa kun se jostain syystä nyt vierellä on ni siinä kyllä sanotaan lakatuille pinnoille... Olen mä sillä bodyjä kiillotellukkin, mut jos kaulaa.. hmm.. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |