TeroPee 04.07.2005 23:02:40 | |
---|
|
Ekku01 04.07.2005 23:18:17 | |
---|
|
Billsner 04.07.2005 23:22:12 | |
---|
Muutama kymppi lisää niin saa liimakaulaisen Tokain. Tingatakkin kannattaa :) Nej till livet. |
fox 05.07.2005 00:42:15 | |
---|
Muutama kymppi lisää niin saa liimakaulaisen Tokain. Tingatakkin kannattaa :) Yli 500 euroo pulttikaulaisesta agathis-runkosesta kitarasta on melko hyvä hinta. Kyllä tuossa nimenomaisessa tapauksessa tulee ainakin valmistuskulut peitettyä. Toki onhan se Les Paulia ulkoisesti muistuttava hyvinkin.. Ja Suomessa erittäin tunnettua merkkiä! |
Explorer 05.07.2005 00:49:45 | |
---|
Ja Suomessa erittäin hypetettyä merkkiä! New Millennium Cyanide Christ. |
slerbis 05.07.2005 00:53:19 | |
---|
Ja Suomessa erittäin hypetettyä merkkiä! Nuo paremmat japsi-mallit ovat ainakin mielestäni ihan hintansa väärttejä. (Ja nyt joku tulee sanomaan että käytettynä saa samalla rahalla paremman...) Trying is the first step towards failure |
fox 05.07.2005 01:01:53 | |
---|
Nuo paremmat japsi-mallit ovat ainakin mielestäni ihan hintansa väärttejä. .) Ehkä, mutta nyt oli tuosta pulttikaulasta kyse. Kyllähän sitä voidaan monesta muustakin merkistä sanoa, että: "Juu, kyllä, mutta kuule, sieltä saa Custom-shopista sellasen kitaran että oksat pois.." Ne paremmat japsikopiot on jo hyvin likellä esikuviensa halvempien mallien hintoja, valitettavasti.. ;) |
LaXu 05.07.2005 01:12:20 (muokattu 05.07.2005 01:13:32) | |
---|
Yli 500 euroo pulttikaulaisesta agathis-runkosesta kitarasta on melko hyvä hinta. Kyllä tuossa nimenomaisessa tapauksessa tulee ainakin valmistuskulut peitettyä. Toki onhan se Les Paulia ulkoisesti muistuttava hyvinkin.. Ja Suomessa erittäin tunnettua merkkiä! Samaa mieltä. Minä en noita Koreassa tehtyjä Tokain LP-kopsuja suosittele kenellekään. Samaan hintaan saa paremman Epiluurin tai käytetyn Fenixin ym. Ja mitä Tokain esikuvien halvempien mallien hintoihin tulee, minä en sen erään G:lla alkavan merkin halvempia kitaroita erityisesti arvosta..mielestäni hinta-laatusuhde on aika kehno. |
TeroPee 05.07.2005 01:23:03 | |
---|
mikä ihme korealaisissa tokaissa kaikkia tökkii? ja tosiaan jos jollakulla olis vaikka omakohtaisia kokemuksia kyseisestä kitarasta niin kiitos. |
fox 05.07.2005 01:27:52 | |
---|
Ja mitä Tokain esikuvien halvempien mallien hintoihin tulee, minä en sen erään G:lla alkavan merkin halvempia kitaroita erityisesti arvosta..mielestäni hinta-laatusuhde on aika kehno. Kannattaa katsoo kyllä toki tarkoin, mutta hei, eräällä lähipiiriini kuuluvalla on usean mnettiläisen kehuma Studio, ja itte hommasin alta tonnin sen Standard DC:n..kova laukkukin mukana, joten eräät T-kitarat joutuu 100 euron takamatkalle.. =) Mielestäni ei välttämättä tuo hinta-laatu -väittämä pidä paikkaansa, toki niissä on ollut joitakin pre-sales hienovire-ja fiksausongelmia. Maahantuojaa kun oikeen ei oo Suomessa..Lurtmannilla ei oo asennus-ja huoltopalveluja, ja on myös joillain jälleenmyyjillä osaava henkilökunta sillä puolella hakusessa.. ;)
|
fox 05.07.2005 01:31:41 (muokattu 05.07.2005 01:33:20) | |
---|
mikä ihme korealaisissa tokaissa kaikkia tökkii? ja tosiaan jos jollakulla olis vaikka omakohtaisia kokemuksia kyseisestä kitarasta niin kiitos. Ole hyvä vaan. Kyllä kokemusta on korealaisista, japanilaisista, jenkkiläisistä, italialaisista, kiinalaisista, hollantilaisista, ruotsalaisista ja muutaman muunkin maalaisista kitaroista, luulisin ainakin. oisko kellään kokemuksia kyseisestä kitarasta? mielipiteitä ja mielellään jonkunlaisia perustelujakin jopa :D Siinä oli tuo avaus-kyssäris ja kun tuli mielipidettä ja perustelua niin miks hermostut? |
TeroPee 05.07.2005 01:35:57 | |
---|
niin hyvät perustelut löyty että eipä taida kitarassa muuta vikaa olla kuin valmistusmaa. suuuuurkiitokset asennevammaisesta avusta :) |
Explorer 05.07.2005 01:37:36 | |
---|
niin hyvät perustelut löyty että eipä taida kitarassa muuta vikaa olla kuin valmistusmaa. suuuuurkiitokset asennevammaisesta avusta :) Meinasin kertoa kokemukseni korealaisista kitaroista mutten viitti. Tolla meiningillä ei paljoa kannata odottaa vastauksia. New Millennium Cyanide Christ. |
McNulty 05.07.2005 01:39:53 (muokattu 05.07.2005 01:42:24) | |
---|
mikä ihme korealaisissa tokaissa kaikkia tökkii? ja tosiaan jos jollakulla olis vaikka omakohtaisia kokemuksia kyseisestä kitarasta niin kiitos. Valehtelematta olen varmaan kahtatoista eri Korea-Tokaita soitellut ja kaikissa on ollut enemän ja vähemmän sanottavaa. Mielestäni Epiphone on samassa hintaluokassa (jollei jopa halvempi), huomattavasti laadukkaammin viimeistelty merkki. Viimeksi testasin paikallisessa liikkeessä neljää Epin Les Paulia jotka otettiin suoraan pakasta siinä nenän edessä. Yhdessä oli pientä fiksaamista (pari nauhaa oli vähän tökerösti viimeistelty... pienellä teräsvillalla homma kuitenkin korjaantui kädenkäänteessä) ALC45:n runko on Agathista... pahimmassa tapauksessa jotain laminaattia (plywood). Vaahterakaula ja Tokain (Gotohin???) MK-4 mikit jotka ovat niitä kaikista halvimpia humbuckereita Tokain skeboissa. Testasin tuosta sitä ALC53:sta ja siinä ei ollut mitään mistä olisin digannut. Se soi huonosti, saundi oli jotain muuta kuin se mitä Les Paul-tyyppiseltä kitaralta odotin, kitara oli huonosti viimeistelty vaikka Musamaailmassa väittivät että sitä oli trimmattu ja että oli vielä koht. uudet kieletkin. Omistin pitkään Japsi-Tokain... LC80 ja se olikin jo ihan eri luokan vehje. Tosin oli siinä ihan eri luokan hintakin. Korea-Tokai on kaukana korea/kiina Epiphoneista... ei mahda mitään. Itseasiassa nuo uudet Epiphonet eivät juurikaan häpeä esim. noita Tokain japseja. niin hyvät perustelut löyty että eipä taida kitarassa muuta vikaa olla kuin valmistusmaa. suuuuurkiitokset asennevammaisesta avusta :) Jep... hyvä tuomita kun et itse varmaan asiasta sen enempää tiedä. Kuulostaa lähinnä teiniangstilta kun joku nyt sattui antamaan huonoa palautetta "omasta suosikista". Jos niin kovasti Tokain korealaista pulttikaula-loverockia ihailet, niin miksi torilla haet Gibsonin LP Studiota? "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
LaXu 05.07.2005 01:41:57 | |
---|
niin hyvät perustelut löyty että eipä taida kitarassa muuta vikaa olla kuin valmistusmaa. suuuuurkiitokset asennevammaisesta avusta :) Noh noh. Itse en muita nykyään omistakaan kuin Aasiassa valmistettuja kepukoita - Japanista, Koreasta ja Taiwanista. Noissa Korean Tokaissa mättää se, että kitaroihin käytetyt materiaalit ovat ensinnäkin kaukana LP:n perinteisesti mahonki-vaahtera-ruusupuu/eebenpuu yhdistelmästä eli ulkomuodon lisäksi muuta yhteistä ei olekaan. Toisekseen työn jälki tuntuu olevan lähinnä ok luokkaa eikä muutaman mallin photoflame-kansistakaan tule todellakaan lisäpisteitä. Kokeilemani ALS/ALC-mallit ovat olleet painavia ja huonosti soivia. |
Ekku01 05.07.2005 01:43:58 | |
---|
mikä ihme korealaisissa tokaissa kaikkia tökkii? ja tosiaan jos jollakulla olis vaikka omakohtaisia kokemuksia kyseisestä kitarasta niin kiitos. Jos käyt Musamaailmassa niin siellä on hyvä mahdollisuus verrata korealaista ja japanilaista soittopeliä keskenään. Jotenkin hengetön ja kuollut sointi noissa minun testaamissani korealaissoittimissa on ollut. Tuntuu että "nythän on ihan oikea soitin kädessä" kun sen perään nappaa telineestä japsikepin. Samaa mieltä oli myös entisen bändini basisti kun halusi Thunderbird-bassoa itselleen, mutta sitä ei ollut kuin korealaisena versiona. Verrokkina oli Japanissa valmistettu Precision bass:n kopio. |
fox 05.07.2005 01:51:01 | |
---|
niin hyvät perustelut löyty että eipä taida kitarassa muuta vikaa olla kuin valmistusmaa. suuuuurkiitokset asennevammaisesta avusta :) Ole hyvä vaan. Jatkossa kannattaa sitte olla hieman...hmm?? Mulla ei ole asennevammaa, mutta kattele peiliin, sanoisin! |
TeroPee 05.07.2005 01:55:51 | |
---|
anteeksi koko olemassaoloni, olen typerä teini joka ei tiedä mistään mitään, ja koreassa ei osata tehdä kitaroita ensinkään. hävettää nyt että edes tulin kyselemään, taidanpa tässä teiniangstissani mennä vetäisemään pään täyteen pilsneriä ja ventit ranteisiin. |
McNulty 05.07.2005 01:58:36 | |
---|
anteeksi koko olemassaoloni, olen typerä teini joka ei tiedä mistään mitään, ja koreassa ei osata tehdä kitaroita ensinkään. Ensinnäkin... me puhuimme nyt vain korealaisista Tokai-merkkisistä skitoista. Ei korealaisista yleensä. Opettele lukemaan. hävettää nyt että edes tulin kyselemään, taidanpa tässä teiniangstissani mennä vetäisemään pään täyteen pilsneriä ja ventit ranteisiin. Syytä onkin... ainakin käydä koulunsa ja oppia sisälukutaito. Turhaa meille keuhkoat jos saamasi mielipiteet eivät käyneet yksiin omiesi kanssa. Itse pyysit, sait mitä tilasit ja nyt pillität täällä ja yrität esittää kovinkin "aikuista"? Not quite! "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
fox 05.07.2005 01:59:14 | |
---|
anteeksi koko olemassaoloni, olen typerä teini joka ei tiedä mistään mitään, ja koreassa ei osata tehdä kitaroita ensinkään. hävettää nyt että edes tulin kyselemään, taidanpa tässä teiniangstissani mennä vetäisemään pään täyteen pilsneriä ja ventit ranteisiin. Vetäse sitte, ei poikittain, vaan rannetta pitkin, vaikeempi paikata. Perseilyllä et täältä tuu saamaan ystävii.. Mulla on korealainen Epi ittellä, että ei ole siitä kysymys. Joko lopetat nillityksen tähän, tahi... |