Aihe: Vanhoja pedaaleita (?) 1 | |
---|---|
![]() 02.07.2005 12:50:30 | |
Erinäisten yhteensattumien jälkeen kätösiini päätyi täysin ilmaiseksi (!) kolme kappaletta ajan hampaan jo hieman kolhineita efektipedaaleita. Netistä löytyy tietoa sangen suppeasti, ja mitään sarjanumeroa tms. valmistusvuoteen viittaavaa en niistä löydä, joten nyt olisi vanhemman sukupolven edustajille tai muuten vain kitaraviisaille kysymyksiä. Eli ensimmäinen spedu on MXR:n Phase 90, oranssi rotisko, josta löytyy ainoastaan päälle/pois-kytkin ja speed-potikka. Tämä vaikuttaa sangen iäkkäältä härpättimeltä -voin tietysti olla väärässäkin-, olisiko kellään tietoa vekottimen mahdollisesta iästä? Toinen kapine on Yamahan FL-01 eli melko vänkä flangeri on kyseessä. Potikkoja on peräti neljä, eli speed, depth, manual sekä feedback. Hauskoja muljutuksia saa kapineella aikaiseksi. Tätä pedaalia tosin epäilen kolmikon tuoreimmaksi, kasarikamaa on, luulisin. Silti tietoa kaivataan! Viimeisin on ehkäpä jo lemppariksi muodostunut DOD:n Minichorus 460. Speed ja depth taitaa siitä löytyä potikkasäätiminä, muuten vankasti pakattu ja pieni kokonaisuus. Hieman Small Clonen kaltainen pehmeähkö kooorus lähtee tällä, tyytyväinen olen kovin. Väri on vaaleansininen, mikäli värisokean värinäössä on rahtustakaan jäljellä. Kiitoksia jo etukäteen, mikäli jotain infoa näistä löytyy. So lord, I see you grinnin -
Must be grand always winning | |
![]() 02.07.2005 13:11:02 (muokattu 02.07.2005 13:11:38) | |
Eli ensimmäinen spedu on MXR:n Phase 90, oranssi rotisko, josta löytyy ainoastaan päälle/pois-kytkin ja speed-potikka. Tämä vaikuttaa sangen iäkkäältä härpättimeltä -voin tietysti olla väärässäkin-, olisiko kellään tietoa vekottimen mahdollisesta iästä? Onko logo kaunoa vai tikkukirjaimia? Onko laatikossa ledi? Jos se on leditön ja kaunoa kyseessä on vintage Mxr Phase 90, joka on kohtuu arvokas keräilijäiden piireissä. Muistaakseni hinnat pyörivät 200$ paikkeilla ulkomailla. Tarkempia ja varmoja tietoja kannattaa kysyä www.guitargeek.com ista siellä Phase 90 on varmaan virallinen se pedaali. Tämä siis on se Van Halen Phaser - eli kasaria. Toinen kapine on Yamahan FL-01 eli melko vänkä flangeri on kyseessä. Potikkoja on peräti neljä, eli speed, depth, manual sekä feedback. Hauskoja muljutuksia saa kapineella aikaiseksi. Tätä pedaalia tosin epäilen kolmikon tuoreimmaksi, kasarikamaa on, luulisin. Silti tietoa kaivataan! Tämä ei mielestäni ole niin harvinainen, mutta aika tuntematon. Suomessa olen nähnyt tuota mustakoppaista 01-sarjaa muutamalla tyypillä myynnissä torilla hinnat olivat alle 100€. Viimeisin on ehkäpä jo lemppariksi muodostunut DOD:n Minichorus 460. Speed ja depth taitaa siitä löytyä potikkasäätiminä, muuten vankasti pakattu ja pieni kokonaisuus. Hieman Small Clonen kaltainen pehmeähkö kooorus lähtee tällä, tyytyväinen olen kovin. Väri on vaaleansininen, mikäli värisokean värinäössä on rahtustakaan jäljellä. Tästä mulla ei oo tietoa. Suosittelen kysymään guitargeekistä ja katsomaan harmony-centralin arviot. Sieltä saattaa saada paremmin tietoa kuin täältä. Archetype H.D In Goth We Trust! The 666 Club #555 | |
![]() 02.07.2005 13:41:07 | |
Onko logo kaunoa vai tikkukirjaimia? Onko laatikossa ledi? Jos se on leditön ja kaunoa kyseessä on vintage Mxr Phase 90, joka on kohtuu arvokas keräilijäiden piireissä. Muistaakseni hinnat pyörivät 200$ paikkeilla ulkomailla. Kaunoa on kopassa, ja lediä ei näy missään. Huh, yllättävän arvokas pömpeli on kyseessä näköjään. Silti en tätä lootaa aio hyllyttää, ihan samaan käyttöön päätyy vähemmän arvokkaiden pedaalien kanssa. Mutta kiitos tiedosta, sekä linkistä. Plussaa napsahti. Tästä mulla ei oo tietoa. Suosittelen kysymään guitargeekistä ja katsomaan harmony-centralin arviot. Sieltä saattaa saada paremmin tietoa kuin täältä. Harmoniakeskuksessa oli muistaakseni tasan kaksi arviota laitteesta, ja vieläpä -yllätys yllätys- melko ylistävään sävyyn väsättyjä. Pitänee vielä penkoa nettiä lisää, kiinnostaa ihan periaatteessa tietää, että minkä pedaalien päällä sitä pomppii soittaessaan. Ja tuosta Yamahasta, en uskonutkaan sen olevan kovinkaan arvokas, mutta ikinä en ole itse moista nähnyt. No, onpahan jotain millä erottua joukosta, jos siltä kannalta ajatellaan. So lord, I see you grinnin -
![]() 02.07.2005 13:51:56 | |
Tässä kun mennään, vanhoja funtsaillaan niin minulta löytyy joku Solec -mallia oleva petaali. Kytkimellä valittava Distortion/Overdrive, potikat level, EQ ja Depth. Koko höskä on pakattu erehdyttävästi Bossin pedaaleja muistuttavaan keltaiseen metallikuoreen. Ostin joskus muinoin panttilainaamosta pikkurahalla. Kyselen ja ihmettelen kun kiinnostaa tietää maksaako vaivaa laittaa sinne patteria. Kerran olen kokeillut mutta sittemmin hukannut muuntajan jonnekin niin eipä ole leikitty tälläkään sittemmin. | |
![]() 02.07.2005 16:50:53 | |
Ostin joskus muinoin panttilainaamosta pikkurahalla. Kyselen ja ihmettelen kun kiinnostaa tietää maksaako vaivaa laittaa sinne patteria. Kerran olen kokeillut mutta sittemmin hukannut muuntajan jonnekin niin eipä ole leikitty tälläkään sittemmin. Halvimmat patterit ovat muistaakseni 1,19 euroa että kyllä kannattaa. | |
![]() 02.07.2005 21:33:54 | |
Jep, mutta sitten tarttis löytää jo ruuvimeisselikin että sen batterin saisi sinne sisään ja ottaa esiin ylimääräinen johto.. No jos sitä huomenna kokeilisi sovittaa Mesan eteen boosteriksi tai joksikin. Palohälyttimestä patteri lainaan jollei muualta löydy. | |
![]() 02.07.2005 22:35:30 | |
Jep, mutta sitten tarttis löytää jo ruuvimeisselikin että sen batterin saisi sinne sisään ja ottaa esiin ylimääräinen johto.. No jos sitä huomenna kokeilisi sovittaa Mesan eteen boosteriksi tai joksikin. Palohälyttimestä patteri lainaan jollei muualta löydy. No on hirvee vaiva... :-D THV-Klubi #21 | |
![]() 03.07.2005 21:30:37 | |
Argh. Vintage on vintagea, ja niinpä minichorus lakkasi toimimasta vain hetken käytön jälkeen. Uskon vian olevan kuitenkin todella pieni, patterinepparissa voi piillä ongelma. Kolvia etsimään, sano. Phase 90:a pääsin tänään kokeilemaan ensi kertaa ihan putkimarsun kaverina ja voi voi sitä autuasta, pehmeää ja lämmintä soundia, joka täytti treenikämpän. Pedaali on aivan uskomattoman hyvä kevyeen "maalailuun". Pienet kauniit melodiat saavat siivet tämän avulla. So lord, I see you grinnin -
![]() 03.07.2005 21:36:31 | |
Argh. Vintage on vintagea, ja niinpä minichorus lakkasi toimimasta vain hetken käytön jälkeen. Uskon vian olevan kuitenkin todella pieni, patterinepparissa voi piillä ongelma. Kolvia etsimään, sano. Phase 90:a pääsin tänään kokeilemaan ensi kertaa ihan putkimarsun kaverina ja voi voi sitä autuasta, pehmeää ja lämmintä soundia, joka täytti treenikämpän. Pedaali on aivan uskomattoman hyvä kevyeen "maalailuun". Pienet kauniit melodiat saavat siivet tämän avulla. Prkl...ilmaseks sait hyviä vintage-pedaaleita! *kateellinen* THV-Klubi #21 | |
![]() 03.07.2005 21:51:12 | |
Prkl...ilmaseks sait hyviä vintage-pedaaleita! *kateellinen* Kuten myös. Varsinkin tuolla MXR phase 90:llä (varsinkin tuolla alkuperäisellä) on mulla päässäni joku ihme statushypetysarvo. Haluaisin tuon milloin tahansa vaikken tarvitsisi :) Tähän asti olen onneksi pysynyt järjissäni tuon pedaalin suhteen. "kicking is hard" | |
![]() 03.07.2005 21:59:55 | |
Kuten myös. Varsinkin tuolla MXR phase 90:llä (varsinkin tuolla alkuperäisellä) on mulla päässäni joku ihme statushypetysarvo. Haluaisin tuon milloin tahansa vaikken tarvitsisi :) Tähän asti olen onneksi pysynyt järjissäni tuon pedaalin suhteen. Sama! Meinasin oikeen ruveta itkemään kun kuulin että joku sai Phase90:n ilmaseks!! THV-Klubi #21 | |
![]() 04.07.2005 00:09:02 | |
Sama! Meinasin oikeen ruveta itkemään kun kuulin että joku sai Phase90:n ilmaseks!! Heh, kerrankin se nalli napsahti meikäläiselle. Ilman muutamia hauskoja sattumia olisi nämä pedaalit jäänyt saamatta. Osasin oikeaan aikaan kompastua oikeaan muovikassiin etsiessäni jatkoroikkaa alakerran pimeästä puuliiteristä. Nyt aion kyllä pitää varsinkin tuota MXR:ää kuin kukkasta kädellä, itsekin ystävystyin heti sen kanssa. Hyvät soundit kerrassaan, ei voi muuta sanoa. Nyt kun vielä saisi tuon choruksen pelaamaan, niin voisi hyvillä mielin luopua muutamasta uudemmasta kapistuksesta. Mieluummin sitä kuitenkin iäkkäämpiä käyttää, jostain syystä. So lord, I see you grinnin -
![]() 04.07.2005 01:57:50 (muokattu 04.07.2005 02:03:13) | |
Kuten myös. Varsinkin tuolla MXR phase 90:llä (varsinkin tuolla alkuperäisellä) on mulla päässäni joku ihme statushypetysarvo. Haluaisin tuon milloin tahansa vaikken tarvitsisi :) Tähän asti olen onneksi pysynyt järjissäni tuon pedaalin suhteen. Jeps, tämä statushypetysarvo sai aika kolauksen kun tuollaisen hommasin n.3 viikkoa sitten. Ostin tosiaan ton phase90:en kun halvalla sain ja päätin tutustua lootaan kunnolla. Itselläni on phaserin virkaa hoitanut viimeiset 5 vuotta Sanoxin Super Phase ja kyllä pitää todeta rehellisten testien jälkeen että Phase90 jäi aika pahasti Sanoxin jalkoihin. No, MXR löysi sitten uuden kodin seuraavalla viikolla. Edit: Niijoo, kyseessä oli muuten reissue. E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia! | www.clayskin.com | www.mikseri.net/clayskin | |
![]() 04.07.2005 02:01:46 | |
syökö tuo vintage MXR Phaser signaalia? Ainakin tuo uudempi härveli jonkun verran haukkaa kuivasta signaalista. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott | |
![]() 04.07.2005 10:37:22 | |
syökö tuo vintage MXR Phaser signaalia? Ainakin tuo uudempi härveli jonkun verran haukkaa kuivasta signaalista. Itse en ainakaan kovinkaan suurta eroa huomannut, mutta aivan perusteellisesti en ole vielä tuota asiaa ehtinyt tarkkailemaan. Pitäisi kai rakentaa A/B-boksin avulla kaksi erillistä looppia ja kuunnella sitä kautta. Mutta eihän minulta sellaista laatikkoa löydy. Ensi treeneissä höristän korviani tarkemmin, vastaan sitten. So lord, I see you grinnin -
![]() 04.07.2005 10:42:06 | |
Ensi treeneissä höristän korviani tarkemmin, vastaan sitten. Oolrait... mietin vain kun tuollainen vanhis-phase 90 olis tuossa kohtuu huokeasti kaverin isäukolla tarjolla. Voisi sen ostaa pois mikäli se ei ole signaaliketjun tappaja :) Pääsis eroon tuosta multipöntöstä... "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott | |
![]() 04.07.2005 10:45:20 | |
Oolrait... mietin vain kun tuollainen vanhis-phase 90 olis tuossa kohtuu huokeasti kaverin isäukolla tarjolla. Voisi sen ostaa pois mikäli se ei ole signaaliketjun tappaja :) Pääsis eroon tuosta multipöntöstä... No sen verran sanoisin jo nyt, että en tuosta kyllä tappaja-nimitystä käyttäisi, ainakaan negatiivisessa mielessä;). Mulla oli samassa ketjussa SD-1, Phase90 ja muistaakseni aiemmin mainitsemani Yamaha-vanhus ja Jubilee-marsun puhtoiseen kanavaan soitettuna soundi oli ehkä paras ikinä. Uskoisin, että olisin havainnut puutteen, mikäli Phase yhtään enemmän söisi signaalia. Osta pois vaan, kelpo laite on kyseessä;). So lord, I see you grinnin -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)