Aihe: Aria metallikieliset akustiset
1
Neverest
01.07.2005 13:18:36
Moro kaikille!

Haulla ois voinu ehkä löytyä tietoa, mutta se ei toimi, enkä malttanut oottaa :)

Oon kiinnostunu ostaa jonkun "perushyvän" metallikielisen akustisen. Ehkä sellanen 300 € vois olla maksimi, mitä pystysin laittamaan. Törmäsin tälläseen Ariaan:

http://www.ariaguitars.com/int/03_products/pro_ag_fet_std.html
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … mp;pid=2465&mgid=6&sgid=49#

Spekseiltä ainkin vaikuttaa ihan hyvältä, kun on kuusikansi sekä mahonkiset sivut ja pohja. Punainen väri vielä olisi varmasti tyylikäs ainakin mun makuun. Ainoo vaan, että tuoko toi mahonki miten tumman soundin? Mites elektroniikka ja muut osat?

Onko kellään kokemusta tollasesta kitarasta, ja tietoo missä ois mahollisuus testata hki-alueella? Käytetty vois kans olla hyvä ratkaisu, mut aika harvoin itelle hyvänoloisia sattuu eteen.

Muitakin hyviä elektroakustisia tohon hintaan saa ehdottaa. Kiitos!
Tyhmä eläin!
Wahi
01.07.2005 13:32:06
Ei ole tuosta kokemusta. Mutta vaoin sanoa, että paljon parempi olisi kokopuukansinen. Paraneekin vielä ajan kanssa. Mahdollisena Yamahan ostajana, voin sanoa että kannattaa tarkistaa myös jammut.
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
Neverest
01.07.2005 13:46:53
No oon myös kyllä noi Yamahat kattonu kans läpi, mut tuntuu, et kaikki elektroalkustiset on 400 € pintaan. Pitäs kyllä lähtee myös noita liikkeitäkin kiertämään ni sais vähän enemmän kokemusta. Ja kokopuukansi, nyt en oo ihan perillä mitä tarkoitat, eikö ton Arian spruce top oo kokopuinen kansi? Vai tarkoitatko tota käsittelyä?
Tyhmä eläin!
Wahi
01.07.2005 13:49:38
No oon myös kyllä noi Yamahat kattonu kans läpi, mut tuntuu, et kaikki elektroalkustiset on 400 € pintaan. Pitäs kyllä lähtee myös noita liikkeitäkin kiertämään ni sais vähän enemmän kokemusta. Ja kokopuukansi, nyt en oo ihan perillä mitä tarkoitat, eikö ton Arian spruce top oo kokopuinen kansi? Vai tarkoitatko tota käsittelyä?

Joo, hyvä elektroakustinen maksaa vähän enemmän. Solid Spruce Top on kokopuukansi. Tai näin minä olen kuvitellut.
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
Neverest
01.07.2005 13:56:35
Solid Spruce Top on kokopuukansi. Tai näin minä olen kuvitellut.

Kuulostaa ihan järkevältä joo! :) Pitää nyt perehtyä vähän lisää, kun ei ole sitten lukioaikojen tullu soiteltua metallikielisillä akustisilla. Hyviä vaihtoehtoja saa silti edelleen pistää, jos on kokemuksia jaettavana.
Tyhmä eläin!
Turder
01.07.2005 14:53:36 (muokattu 01.07.2005 14:56:31)
Yamahan omistajana, voin sanoa että kannattaa tarkistaa myös jammut.

Mielestäni Yamahan teräskielisissä akustisissa hinta/laatu on kohdallaan. Kokemuksieni mukaan jammut ovat helppoja, luotettavia ja toimivia pelejä. Arian kitaroista ei ole kokemusta, joten paha mennä vertailemaan.
-Mainostilaa vuokrataan-
Tympee Huttunen
01.07.2005 18:29:57
Minua lähellä on nyt Arian teräskielinen ja soi kyllä hienosti ja ja on erittäin helpposoittoinen.
Neverest
02.07.2005 12:39:20
Minua lähellä on nyt Arian teräskielinen ja soi kyllä hienosti ja ja on erittäin helpposoittoinen.

No jos se on joku 70/80-lukulainen ni voi olla, että se on vähän eri asia, kun noi nykyiset?!
Tyhmä eläin!
Tympee Huttunen
02.07.2005 17:56:15
No jos se on joku 70/80-lukulainen ni voi olla, että se on vähän eri asia, kun noi nykyiset?!

Saattaa tosiaan olla jotakin varhaista 80-lukua. Ei tosiaan ole oma kitarani. Koreassa kitara on kyllä valmistettu. Sarjanumero on: 94050005 (jos jotakuta kiinnostaa)
wuchi
02.07.2005 21:19:01
Mulla oli joskus aikanaan (90 -luvulla) ARIA:n akustinen, piezomikillä ja soololovella. Väri oli joku käsittämätön sininen bursti?? :)

Soundiltaan se on ollut parhaita akustisia mitä mulla on ollu. Tosi rock/blues kitara, sellainen rouhea soundi tuli ihan,ööö, akustisestikin(?)

Tämän sekavan selostuksen jälkeen voin sanoa, että akustiset(kin) kitarat on yksilöitä ja kannattaa mennä kauppaan niitä rämpyttämään, jotta löytää sopivan yksilön. Mut ei Kannata sitä ARIA:a pelätä merkin takia. Siinä mun kitarassa oli kaikki kohdallaan, nauhanpäät ei törröttäny tervävinä tai mitään. Lakkaus tasainen ja hyvä jne..

Taisin siitä maksaa kovan laukun kanssa Soitinlaineelta n.2700mk. Ne oli ensimmäisiä niitä uusia sillä isolla ARIA -logolla tulleita akustisia. En mene tuosta vannomaan...
Marko! kuuma uuniperuna!
Neverest
04.07.2005 12:19:30
Toivottavasti joku nyt löytää tämän kirjoituksen, vaikkei otsikko oikeen enää täsmää. En vaan viitsi uutta aihetta laittaa.

Eli nyt löysin uuden vaihtoehdon, joka vaikuttaa ainakin specsien puolesta erinomasielta. Ibanez PF60SCE, löytyy kokopuinen kuusikansi, soololovi ja mikitys. Hinta pitäs olla Suomessakin alle 300 €. Tässäkin mallissa on mahonkiset muut rungon osat. Tosin löytyy myös malli (ainakin Thomannilta, en tiedä saako Suomesta) PF70S, jossa on vaahteraiset muut rungon osat. Tämä olisi varmasti kirkkaampi soundiltaan.

PF60SCE: http://www.ibanez.co.jp/world/products/ag/page/PF60SCE_NT.html
PF70SSCEAMS: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-173820.html

Ominaisuudet näissä aika samat, lukuunottamatta sitä mahonki/vaahterarunkoa.

Pitää mennä vaikka levytukkuun testailemaan, kun se näyttäisi myyvän Ibanezin akustisia. Mutta sattuuko kellään olemaan kokemuksia näistä kitaroista näin ennakkoon? Haulla en oikein löytänyt mitään.
Tyhmä eläin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)