Aihe: Räkkimultiefekti
1 2
re infecta
30.06.2005 14:21:16 (muokattu 30.06.2005 23:22:54)
Tarkoitus olisi luopua lattiamallisesta RP1:ni (ks. tori) ja siirtyä räkkivehkeeseen. Haluan siis multiefektin, jonka hinta kork. 400 €. Vaatimukset:

- täysin midi-ohjattava
- seuraavat efektit _laadukkaina_: delay, reverb, chorus, flanger, whammy, wah
- seuraavat efektit kivaa plussaa, mutteivät pakolliset: phaser, rotary
- EQ
- väh. 2 kpl relay-switchejä vahvistimen kanavien ohjailuun

G-majoria olen katsonut, mutta ilmeisesti wah-vaatimus ei toteudu? Minkätasoinen on G-majorin kromaattinen viritin (tällöin voisin luopua Korg DT-10:ni ja säästää vähän rahaa). Mitä muita multiefektivaihtoehtoja olisi?
[Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus]
Kapane
30.06.2005 14:24:37

Wah vaatimus taitaa toteutua aika harvassa laitteessa, ellen ole ihan väärässä.
Archetype H.D
In Goth We Trust! The 666 Club #555
re infecta
30.06.2005 14:25:32
Wah vaatimus taitaa toteutua aika harvassa laitteessa, ellen ole ihan väärässä.

Saattaapi olla. Leikitellään myös ajatuksella, että wah vapautettaisiin pakolliset-listalta. Mitä vaihtoehtoja silloin olisi tuossa hintaluokassa 0-400?
[Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus]
Niskamies
30.06.2005 15:10:21
G-majorin viritin oli aika onneton.
Virallisesti semi-pro!
Eemil
30.06.2005 15:42:31
Minkätasoinen on G-majorin kromaattinen viritin (tällöin voisin luopua Korg DT-10:ni ja säästää vähän rahaa). Mitä muita multiefektivaihtoehtoja olisi?

Kannattaa pitää DT-10. Mulla on molemmat käytössä.
Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös. K100 #2
janik
30.06.2005 15:58:57
G-majorin viritin oli aika onneton.

Mikä siitä tekee onnettoman? Eikös G-majorissa kuitenkin ole joku wahin tapainen efekti, filtteri jotain?
-------------------------Fahrenheit
Niskamies
30.06.2005 16:07:04
Mikä siitä tekee onnettoman? Eikös G-majorissa kuitenkin ole joku wahin tapainen efekti, filtteri jotain?

Se oli epätarkka ja se ei oikein liikkunut kunnolla kun kitaraa viritti. Tuli mieleen 20 euron halpisiviritin.

G-majorissa on yksi filtteriefekti, mutta se on aika kaukana wahista.
Virallisesti semi-pro!
janik
30.06.2005 16:09:30
Se oli epätarkka ja se ei oikein liikkunut kunnolla kun kitaraa viritti. Tuli mieleen 20 euron halpisiviritin.

Eikös siinä ole kaksi viritys vaihtoehtoa tai jotain? Tarvis itsekin tuo G-Majori joku päivä ostaa.
-------------------------Fahrenheit
Eemil
30.06.2005 16:13:43
Mikä siitä tekee onnettoman?

Ei toimi äänettömänä eikä ole ainakaan mulle tarpeeksi tarkka kuin treeneihin.
Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös. K100 #2
JR
30.06.2005 16:25:36

Toimii se g-major viritin äänettömänä.
Mulla se toimii parhaiten Coarse asennossa ja 7-kielisen skepan virittämis asennossa, vaikka ihan normaali keppiä viritän. Kannattaa tehdä vaikka yksi patchi joka on pelkkä tuner jossa output muted. Tuossa patchissa on hyvä ajaa signaalia tarpeeksi kuumana sisään g-majoriin jotta se viritin toimii tarkasti. Jos signaali liian heikko niin silloin viritin ei saa kiinni nuotista tai heittelee laidasta laitaan.

Ei se mikään maailman paras viritin ole, mutta kyllä sillä nyt vehkeet vireeseen saa ihan varmasti, niin keikalla kun reeneissäkin.
Milk can hurt you
ReBeat
30.06.2005 17:48:47

G-Majorin manuaalista:

Tuner Mute
It is often a good idea to mute the Output of your G•Major
when tuning your guitar. You can setup either a MIDI pedal
sending a MIDI CC or a momentary or alternating switch or
even an Expression pedal to control the mute function.
This is set up in the Mod section.
Example
Setting up the G•Major to mute for tuning when receiving a
MIDI Control Change from your MIDI pedal.
• Connect your MIDI pedal to the G•Major.
• Press MOD and select the Tuner Mute parameter using
the PARAMETER wheel in the Control section.
• Press ENTER to set the G•Major in “Learn” mode.
• Press the Control Change button on the MIDI pedal you
would like to react as “Tuner Mute”.
That’s it - whenever you press this button in the future you
will be able to tune without disturbing your fellow musicians.
TIP: It is a common choice to use an Expression pedal
to control the Input volume. If you do this, the tuner
will still be active when you turn down the volume
entirely.

Aika harvassa laitteessa taitaa olla relay-switchejä. Ei tuu äkkiseltään muita mieleen kuin Rocktron Multivalve, mutta sitä ei saa uutena. Lisäks sen midi-ohjattavuus on G-Majoriin verrattuna vanhanaikainen. Muuten siinä on kyllä kaikenlaista. Taitaa olla jopa kaikista eniten efektejä mitä Rocktronin räkkiefekteistä löytyy. Konvertterit eivät ole yhtä hyvät kuin TC:n laitteissa. Reverb ei ole kovin hyvä (delayt ok), mutta sille korvauksena Multivalvesta saa mielestäni helvetin hienot rotary speaker -väpätykset, jotka saa jännästi loimutettua laitteesta löytyvällä 12AX7 -putkella.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Fortune
30.06.2005 18:10:37
Ei toimi äänettömänä eikä ole ainakaan mulle tarpeeksi tarkka kuin treeneihin.

Minulla toimi loistavasti ihan kaikkeen käyttöön, niitä moodejakin saa vaihtaa.
Päivitin kotisivuni.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Eemil
30.06.2005 18:40:17
Minulla toimi loistavasti ihan kaikkeen käyttöön, niitä moodejakin saa vaihtaa.

Ai? Onko siellä joku "tarkempi viritys"-moodi? Ei se huono viritin ole mutta en minä ainakaan myisi DT-10:ä pois. Et varmaan sinäkään?
McNulty
30.06.2005 18:43:25
Bossilla on ilmeisen hyvä tuo räkkiefekti-härveli... siis Boss GT-PRO.

http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=146

Pitäisi löytyä kaikki mahdollinen ja jos tuo on tosiaan GT-6 ja GT-8 pohjilta lyöty kasaan niin uskoisin efektienkin olevan laadukkaita.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
ReBeat
30.06.2005 18:49:51

Ai? Onko siellä joku "tarkempi viritys"-moodi?

Manuaalin osiosta nimeltä "Basic Operation":
The following parameters are set in the Utility.
• Press MIDI/UTIL to access the menu.
• Use the CONTROL PARAMETER wheel to select
parameter.
• Use the EDIT wheel to set values.
Tuner Mode
Sets the mode of the Tuner. Choose between two modes:
Fine Tune
Maximum accuracy. Use this mode when fine-tuning your
guitar.
Coarse
Slightly less accurate mode, allowing for fast results in a
live situation.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Eemil
30.06.2005 18:53:13
Sets the mode of the Tuner. Choose between two modes:
Fine Tune
Maximum accuracy. Use this mode when fine-tuning your
guitar.
Coarse
Slightly less accurate mode, allowing for fast results in a
live situation.

Hoho! Heitin vitsillä tuon edellisen, mutta siellä siis on semmoinen. Täytyykin testata. :)
J_Mantyla
30.06.2005 22:58:57
Aiheeseen palatakseni ...

;)

Olen myös kiinnostunut härpättimistä etenkin tuon 5150:en luupissa.
Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön
Crackis
01.07.2005 13:37:30
Tuo EQ on hieman ongelma noissa räkissä olevissa multiefekteissä. Et tahdo löytyä muista kuin erityisesti kitaralle suunnitelluista vermeistä. Tosin niistä kyllä sitten saakin kaiken hyödyn irti, koska ne on helppo ohjelmoida ja saa vaikkapa EQ:n ajamaan etuasteelle sopivasti middleä ennen säröä ja sit särön jälkeen kaivaa niitä middlejä hieman montulle jos siltä tuntuu. Tämä edellyttää sitä että multiefektiin voi kytkeä suoraan kitaran. Edellä mainittu BOSS-GT PRO, Rolandin vanhemmat GP-100 ja GX-700. Esim. G-major on varmasti todella hyvä ja monipuolinen laite, mutta ei sillä saa flangeria tai EQa ennen säröä.

Sainpas hämmennettyä hieman lisää :)
Fortune
01.07.2005 15:41:05
Ai? Onko siellä joku "tarkempi viritys"-moodi? Ei se huono viritin ole mutta en minä ainakaan myisi DT-10:ä pois. Et varmaan sinäkään?

No jos minulla G-major olisi, niin en minä DT-10:iä tarvitsisi :)
Päivitin kotisivuni.
Fortune
01.07.2005 15:41:44
Tuo EQ on hieman ongelma noissa räkissä olevissa multiefekteissä. Et tahdo löytyä muista kuin erityisesti kitaralle suunnitelluista vermeistä. Tosin niistä kyllä sitten saakin kaiken hyödyn irti, koska ne on helppo ohjelmoida ja saa vaikkapa EQ:n ajamaan etuasteelle sopivasti middleä ennen säröä ja sit särön jälkeen kaivaa niitä middlejä hieman montulle jos siltä tuntuu. Tämä edellyttää sitä että multiefektiin voi kytkeä suoraan kitaran. Edellä mainittu BOSS-GT PRO, Rolandin vanhemmat GP-100 ja GX-700. Esim. G-major on varmasti todella hyvä ja monipuolinen laite, mutta ei sillä saa flangeria tai EQa ennen säröä.

Sainpas hämmennettyä hieman lisää :)

Pitää ostaa kaksi G-majoria :)
Päivitin kotisivuni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)