Les Paul 08.05.2005 21:17:21 | |
---|
onko b-band AST 1470 ja A1 hyvä..toimiiko ihan noilla osilla ja onko vaikea asentaa itse.. hinta t-kaupassa on 99e eli se ei ainakaan ole päätähuimaava.. onko parempi kuin sellainen soundhole mikki..musiikkityyli on lähinnä oasis komppailu.. |
riff 08.05.2005 22:29:41 | |
---|
Mulla on B-Band A3 nylon kielisessä lankkuakustisessa ja soundi on kyllä erinomainen! Ainoa ongelma on ollut kielien välinen balanssi. se ei meinaa millään osua kohdalleen vaikka on monta kertaa ollut pajalla säädettävänä. Teräskielikitaroista ei ole kokemusta. Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee! |
Mikael 09.05.2005 09:38:51 (muokattu 09.05.2005 10:47:08) | |
---|
onko b-band AST 1470 ja A1 hyvä..toimiiko ihan noilla osilla ja onko vaikea asentaa itse.. hinta t-kaupassa on 99e eli se ei ainakaan ole päätähuimaava.. onko parempi kuin sellainen soundhole mikki..musiikkityyli on lähinnä oasis komppailu.. Mulla on toi setti Martinissa ja soundi on ihan kelpoisa, eli ihan vitusti parempi kuin missään pietsossa muttei kuitenkaan lähelläkään sitä, mitä hyvällä konkkamikillä kitaran ulkopuolelta. Livekäytössä toimiva ratkaisu. Asennus helppoa mikäli kitaran perseestä (hihnatapin kohdalta) löytyy valmiiksi sopivan kokoinen reikä - muuten joutuu porailuhommiin, joissa kannattaa olla huolellinen ja kysyä neuvoa mikäli ei itse varmasti osaa... EDIT: Mulla on ton bbandin kaverina L.R. Baggsin Para D.I. -etuaste/eq, jolla saa ton bbandin soundaamaan vieläkin paremmalta. Siis tällanen: http://www.lrbaggs.com/html/products/preamps_paradi.shtml Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
Wäiski 09.05.2005 10:25:20 | |
---|
onko b-band AST 1470 ja A1 hyvä..toimiiko ihan noilla osilla ja onko vaikea asentaa itse.. hinta t-kaupassa on 99e eli se ei ainakaan ole päätähuimaava.. onko parempi kuin sellainen soundhole mikki..musiikkityyli on lähinnä oasis komppailu.. Kitarapajalla myös asensivat minulle sellaisen sataseen. Toimii hienosti livesoitossa, äänityskäytössä on raaka niin kuin kaikki vastaavat. |
goose 10.05.2005 19:51:36 | |
---|
Suosittelen Highlanderin mikkejä, joita kitarapaja on siirtynyt myymään ja asennuttamaan. IP-2:sen asennutin Martiniini ja soundi toimii niin studiossa kuin lavallakin mainiosti. Toisen mikkiliitännän optiota en ole vielä käyttänyt, mutta sekin on loistava lisä olemassa, kun tulee mieli laajentaa soundipalettia. http://www.highlanderpickups.com/catalog/ip2.htm Pesee muuten mennen tullen Martinin valmiiksi asennetut elektroniikat. Aika vaihtelevaa laatua niissä ja halpoja osia. Ainakin 16 sarjan kitaroissa. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Mikael 12.05.2005 10:16:38 | |
---|
Mun kaverin Martinissa on tuollainen Highlander ja se on ihan jees, mutta rinnan vertailtuna mun (ja myös sen kaverini) mielestä b-band on parempi. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
starsailor 12.05.2005 13:08:19 (muokattu 12.05.2005 13:11:20) | |
---|
Itsellä on B-bandista ja Highlanderista IP1 kokemusta. Molemmissa on hyvä äänenlaatu, voittaa 10-0 pietzo ym. vinkuvat lelut. B-band soveltuu ehkä paremmin, jos akustinen halutaan laittaa suoraan päätevahvistimeen tai esim. laulukamoihin ja Highlander on parempi kitaravahvistin mikki. Asennus on molemmissa yhtä vaikeaa/helppoa. Itse en ryhtyisi asentamaan ainakaan kalliiseen kitaraan, vaan annan ammattilaisen tehtäväksi. Mulla on ollut Jumbo-koppainen Guild jossa B-band, toimi ihan hyvin, mutta ehkä sellaiseen suoraan komppaukseen on parempiakin mikkejä, kuten tuo Highlander. Sitten mulla on B-bandin UTS ja ATS mikrofonit A5 esivahvistimella Landolan pikkukoppaisessa kitarassa jossa ne toimii loistavasti. UTS tulee tallanalle ja ATS kannen alapuolelle. Esivahvistimesta saa säädettyä noiden tasoa ja hienosti huomaa mikä ero mikeillä on. Erittäin hyvä esim. sorminäppäilyssä. Niin joo kysyit onko parempi kuin kaikuaukkomikki. Lyhyt vastaus: on! Pidempi: monestakin syystä. 1. kaikuaukko mikki vaimentaa akustisen normaalia ääntä, kun toimii eräänlaisena demppaajana kaikuaukossa. 2. Laadukas kaikkuaukko mikrofoni voi olla hyvä, muttan niistä saa maksaa enemmän kuin B-bandista. 3. Asennettu mikki on aina mukana, kaikuaukkomikkiä saa olla aina laittamassa paikoileen. 4. Ei johto hässäköitä... |
deevee 03.07.2005 03:19:44 | |
---|
Nostanpa tämän ja laitan pienen lisäkysymyksen. Siis tarvitseeko akustisen mikittämiseen vain sellaisen preampin, johon johto kiinnitetään ja mikin, joka asennetaan vaikkapa tallaan? Eli onko asia niin, että EQ:ta ei välttämättä tarvitse kitaraan asentaa, vaikka noissa elektro-akustisissa kaikissa näyttää sellainen olevan? do it |
rattledad 03.07.2005 12:58:21 | |
---|
onko asia niin, että EQ:ta ei välttämättä tarvitse kitaraan asentaa, vaikka noissa elektro-akustisissa kaikissa näyttää sellainen olevan? On. Ei tarvitse. |
deevee 03.07.2005 15:03:22 | |
---|
On. Ei tarvitse. Kiitos. do it |
samueld 04.07.2005 13:27:37 (muokattu 04.07.2005 13:30:04) | |
---|
onko b-band AST 1470 ja A1 hyvä..toimiiko ihan noilla osilla ja onko vaikea asentaa itse.. hinta t-kaupassa on 99e eli se ei ainakaan ole päätähuimaava.. onko parempi kuin sellainen soundhole mikki..musiikkityyli on lähinnä oasis komppailu.. Mulla on yhdessä klasassa jälkiasennettuna toi ja hyvin pelaa. Siis suositus täältäkin. Asennuksen hoidin kuitenkin ammattilaisella, koska silloin se menee varmemmin laakista kuntoo ja nätin näköisesti. Eihän tuo asennus sinänsä vaadi kuin yhden reiän poraamisen perälautaan ja vähän sorminäppäryyttä. Ja tuossahan on se esivahvistin siinä plugissa. Ts. huutaa patskun sisälleen. Tosin ei ole eq:ta tms. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
p130 04.07.2005 13:40:53 | |
---|
Asiallista tavaraahan nuo ovat! Ja kotimaista laatuyötä kaiken lisäksi. Suuri osa B-Bandin tuotteista tehdään nimittäin Oulunsalossa Audelilla! Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |