Aihe: Engl E530
1
Slinky
06.07.2005 15:32:10
Millaisia kokemuksia omaatte otsikon osoittavasta etuasteesta?

Putkipeli olisi tarkoitus siis saada, joko nuppi tahi räkkimuodossa. Ajattelin olla uranuurtaja "mnetin seuraavan trendituotteen" Framus FR212 CS CB:n hommaamisessa elikä moinen olisi tulossa kaapiksi :)

Nyt vain pähkäilen kuumeisesti, notta lähteekö vahvistimeksi Framus Dragon, Engl Powerball vaiko Engl E530+VHT two-fifty-two.

Framustahan on kehuttu kovinkin monipuoliseksi peliksi, aina lämpimistä bluessaundeista siantappoon. Sama pätee Engliin. Tosin aivan erilaisilta kuulostavat, kumpainenkin loistavalta omalla tavallaan.

En hae nyt apua kommenteista "osta engl/framus. potkii perseelle". Toivoisin että joku osaisi kertoa, miten tuo E-530+two-fifty two skulaisi powerballiin ja dragoniin nähden.

VHT:han on tunnetusti kova päättärinikkari, eikä epäilykset varsinaisesti päättäriin kohdistu, vaan enemmänkin tuohon suhteellisen edulliseen E530-etuseen (509e t-kaupassa). Mitenkä ko. peli pärjää Engl-nuppien etuasteille? 4 kanavaa näkyisi olevan jne. Hyvältä näyttää näin bittiavaruudessa tarkisteltuna, mutta kuinkas todellisuudessa?

Kiitokset etukäteen ja hyvää kesää!
-Slinkster
Vacation, procreation, sterilization, Disneyland.
McNulty
06.07.2005 15:42:21
Millaisia kokemuksia omaatte otsikon osoittavasta etuasteesta?

Sen mitä olen kaverin etusta kiusannut... on se vallan hyvä laite. Yleisarvosanaksi antaisin 8. Hyvät cleanit, ok drivet ja hyvät hi-gainit.

Putkipeli olisi tarkoitus siis saada, joko nuppi tahi räkkimuodossa. Ajattelin olla uranuurtaja "mnetin seuraavan trendituotteen" Framus FR212 CS CB:n hommaamisessa elikä moinen olisi tulossa kaapiksi :)

Olet myöhässä. K omistaa jo vissiin parikin tuollaista kaappia :)

Nyt vain pähkäilen kuumeisesti, notta lähteekö vahvistimeksi Framus Dragon, Engl Powerball vaiko Engl E530+VHT two-fifty-two.

Itse asiassa tuolla kaverillani on juuri tuo VHT:n 2/50/2 pääte ja Engl toimii sen kanssa ainakin loistavasti. Tosin, Framus Dragon ja Engl Powerball ovat hyviä pelejä etenkin jos etsii hi-gain osastoa.

En hae nyt apua kommenteista "osta engl/framus. potkii perseelle". Toivoisin että joku osaisi kertoa, miten tuo E-530+two-fifty two skulaisi powerballiin ja dragoniin nähden.

No sitä on vaikea sanoin selittää. Engl + VHT:ssä oli ainakin riittävästi alapäätä kunnon kaapilla varustettuna. Saundi pysyi selkeänä ja headroom oli aikas jees :) Tuo kamu soittelee 7-kielisellä ja yllättävän hyvin tuosta setistä löytyy potkua vaikka kitara onkin A-vireessä. Säröt eivät ole kertaakaan loppuneet kesken. Hän ei paljoa mitään crunchia käytä, mutta cleaneja kyllä. Sanoisinko että selkeät, heleät mutta silti lämpimät.

VHT:han on tunnetusti kova päättärinikkari, eikä epäilykset varsinaisesti päättäriin kohdistu, vaan enemmänkin tuohon suhteellisen edulliseen E530-etuseen (509e t-kaupassa). Mitenkä ko. peli pärjää Engl-nuppien etuasteille? 4 kanavaa näkyisi olevan jne. Hyvältä näyttää näin bittiavaruudessa tarkisteltuna, mutta kuinkas todellisuudessa?

Hyvin se on pärjännyt... tuohon hintaan mielestäni parasta etusta :) Pieksee mennen tullen puolet kalliimman Marsun etusen, niin saundillisesti kuin säätämisensä ansiosta.

En siis itse tuota yhdistelmää niin kauheasti ole reistannut, mitä nyt silloin kun olen heidän reeniksellään käynyt. Joka kerta olen poistunut paikalta sellaisella "kyllä on helkkarin kova vehje"-meiningillä :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Jormaz
06.07.2005 15:43:17 (muokattu 06.07.2005 15:54:44)
Mulla on E530 + Carvin TS100 päätteenä. Kaappi vaikuttaa paljon. Oma Marsun pikkukaappi on vähän niin ja näin, Marsun iso taas tosi hyvä, Line6-kaappi ihan perseestä. Pitäs päästä kunnon kaapeilla testailemaan. Etusessa vituttaa ettei se ole midiohjattava ja se Low mid/High mid -säätö on jotenkin hankala mulle.

Sinuna lähtisin varmaan tolle räkkilinjalle. Jos etunen kyllästyttää niin ainakin on taatusti laadukas pääte hallussa, siihen vaan koittamaan uusia etusia.

Tässon joku pätkä jonka oon joskus äänitellyt: http://koti.mbnet.fi/horst/dada/Testikkeli_mp3.mp3
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
januszian
06.07.2005 15:59:19 (muokattu 06.07.2005 16:05:16)

Kokemuksia ENGL 530:sestä Mesan 2:50 päättärillä ja 4x12 rectifier yli-isolla kaapilla.

TOIMII. :) Joo, oli kyllä nasta vehje hintasekseen. Se ylä/ala middle toiminto on kertakaikkisen konfiguroitava! Kyllä saat monenmonta erilaista. VHT:han on vissiin paras päättäri hinnaltaan ja kai muutenkin. Btw. tossa ENGL Powerballissa on 6L6GC päättäriputket kun tossa VHT:ssa on EL34:set. (jos et vaikka oo sitä kelannu...) :)

Kukahan muuten tietäis että mitkä päättäripuikot Framuksessa on?

Jostain syystä mä silti myin setin pois. Kaappia lukuunottamatta ja tilallehan tuli ENGL Powerball nuppi. Nyt olin tyytyväinen. Toi 530 on kuitenkin ehkä hitusen vajaa säätöjen puolesta. (ja saundinkin...) Powerballissa on erilliset volat kanaville ja niiden kanssa voi pelata jo hienosti. Päättäristä saa deep alapäätä potikalla jolla päästään ihan mielettömän massiivisiin saundeihin. En tiedä onko VHT:ssa. Framus Dragonissa on.

Nykysaundeina mulla on Fenderimäinen kliini, (jota ei muuten yhtä hyvänä ollut 530:ssä. ei paska sekään mutta Powerballissa paljon parempi) Mahtava blues/ränttärock kevyt särö, mahtava särö joka kuitenkin voisi hieman löysempi olla omaan makuuni ja aivan järjetön hevi kanava jota en paljon mihinkään käytä.

Mä vertailin klippejä noista Framus Dragonista ja Powerballista ja MULLE toi Framus vois toimia paremmin. Se kuulostaa tosiaan high gain säröltään löysemmältä kuin tuo ENGL. Muusta en sitten tiedäkään. Puhtaat on valtava kriteeri omassa soitossani. Vaikken ehkä täydellisen tyytyväinen ole tuohon nuppiin niin se tekee kuitenki kaiken oikein mahtavasti ja on monipuolisin putkinuppi jonka olen tavannut. Yksissä kuorissa Marsua, Mesaa, Fenderiä ja ENGLiä. :)
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
-K-
06.07.2005 17:35:32
Dragoni tai powerball, dragoneita on mnetissä jo pari ( mulla ja pofonyn pekolla). Puhdas on mielestäni paras higain peleissä. Säröpuolella dragon ei ole niin tyly kuin powerball. Säätövaraa kummassakin on riittäviin.

Nuo rocksoldimapin clipit tuovat hyvin esille dragonin perussoundin. Eli enemmän marshalliin kallellaan kuin mesaan. Aika yläkireä mutta pehmeämpi kuin powerball, ehdottomasti. Tuoho vaikuttavat lähinnä putket. Sovtekki on tuommoinen kolkko, EH taas aikas lämpöisen oloinen hi gain touhuissa. Itse vaihdoin dragonin signaaliketjuun sovtekkia ja säröstä tuli vähän tylymmän kuuloinen. Ehdottomasti dragonin eduksi lasken midiohjauksen. Iso plussa verrattuna englin ylikalliisiin polkimiin..

Ja hajoo tuohon mun trendikuvaan. =)
Ei suotta elämys.
nakedzen
06.07.2005 17:44:00
Kukahan muuten tietäis että mitkä päättäripuikot Framuksessa on?

Cobrassa ainakin on EL-34:set. Taisi Dragonissakin olla.
"Pyrkimys rationaalisuuteen on rehellisyyden puutetta" Metallia
-K-
06.07.2005 17:45:08
Cobrassa ainakin on EL-34:set. Taisi Dragonissakin olla.

On, EH:n tottakai
Ei suotta elämys.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)