T.R.N. 06.07.2005 12:41:23 | |
---|
Käyttö kokemuksia nupista? Risuja ja ruusuja? |
Miikathebest 06.07.2005 14:22:17 | |
---|
Käyttö kokemuksia nupista? Risuja ja ruusuja? Kokeile haulla klo 18 jälkeen. |
LaXu 06.07.2005 15:11:17 | |
---|
Marshall muuten päätti suuressa viisaudessaan tehdä reissue mallin tuosta. http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=4100 Mielestäni aika outo veto, noita JCM900 vahvareita on Marshallin malleista varmaan eniten myynnissä käytettynä ja ovat jo "se ei-niin-mahtava putki-Marsu" vahvistimien maineessa. |
J.Hollström 06.07.2005 15:19:26 | |
---|
No vaikka haulla illemmalla löytyisikin juttua, niin heitän tässä oman kommenttini. Mulla on Marshall JCM 900 100 W Lead High Gain Master Volume MKIII- nuppi 90-luvun alkupuolelta. Maksoin siitä muistaakseni 500 eur. Tässä mallissa ei ole kaikua, mutta periaatteessa kaksi eri kanavaa, joiden erona on omat master volumet. Näin esim. saat soolot nostettua jalkakytkimellä kovemmalle. Minun nuppi on malli 2100 ja on siis 100W, mutta takana on kytkin jolla tehon saa puolitettua. Se ei varsinaisesti pudota neljästä pääteputkesta kahta pois, vaan muuttaa putkille menevää jännitettä tai jotain muuta(?). Joku putkimies korjatkoon asian oikean laidan mitä tällöin tapahtuu. Näin kuitenkin putkien käyttöikää voi pidentää, varsinaisesti soundiin en ole tämän tempun huomannut suuremmalti yhdellä 4x12" kaapilla vaikuttavan. Nupissa on kaksi esiastetta säätävää volumea, pre-amp ja gain, joilla nupista saa ihan törkeitäkin säröjä ulos. Itse pitelen rankemmassa särössä molempia 5:lla. Puhtaat soundit vaatii masterin täysille ja esiasteet minimiin. Tässä vielä linkki sivulle josta löytyy ko. nupista tietoja: http://www.blamepro.com/br01210.htm Mallisäätöjä eri soundeille: http://www.blamepro.com/br01210a.htm Niin, ja vielä loppukaneettina se, että jos Marshallin perinteinen soundi miellyttää, niin tällä nupilla sen kyllä saa ulos. Aika paljon tätä on dissailtu tälläkin foorumilla, mutta luulenpa että haukkujilla ei ole oikeasti omaa kokemusta laitteesta. |
käsi 06.07.2005 16:18:49 | |
---|
löytyykö jostain tollasta säätölinkkiä jcm900 50w dual reverb nupille? en itse löytänyt tuolta sellasta kohtaa. olisin todella kiitollinen jos joku löytäis sellasia valmiita säätöjuttuja ja antais linkin mulle. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
Torniojaws 06.07.2005 16:23:02 (muokattu 06.07.2005 16:23:33) | |
---|
Jos on yhtään samanlainen kuin mitä saa tuolla GuitarSuitella (JCM900 + Boss SD-1), niin ei se nyt välttämättä niin paha ole. Tiedä sitten mitä tarkkaa JCM900:n mallia tuon mallinnukseen käytettiin tuossa. http://www.relativity1.com [Grindcore]
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute. |
Dr. Muff 06.07.2005 16:29:13 | |
---|
löytyykö jostain tollasta säätölinkkiä jcm900 50w dual reverb nupille? en itse löytänyt tuolta sellasta kohtaa. olisin todella kiitollinen jos joku löytäis sellasia valmiita säätöjuttuja ja antais linkin mulle. Voi niitä ihan ominpäinkin väännellä. Ei yleimaailmallisesti voi mitään hyvä soundiTM-säätöjä antaa kun kitara, käytetyt putket, käytettävä kaappi/elementit, huoneen akustiikka ym seikat vaikuttavat lopputulokseen. Luulisin. Tuumasta toiseen. |
alphamale 06.07.2005 16:35:25 | |
---|
Azagthothin Trey soitteleepi moisella nupilla ja sillä on siinä eessä Proco Rat, jos tää nyt kenellekään mitään merkkaa. Henk koht diggailen kyseisen kuakenpelaajan soundista kyllä. Lahtelaista, totta kai |
Kassu 06.07.2005 17:42:29 (muokattu 06.07.2005 17:43:07) | |
---|
Eräs Mnettiläinen kerran sanoi minulle aamuyöstä näin, kun puhuimme kitarakamoista. "Kyllä mä tykkään sen soundista. Ehkä se nyt on huonoin, jos otetaan rinnalle JCM800 ja JCM2000, mut ei se silti missään nimessä paska oo" Olen aika samalla linjalla. Varsin rouheat ja mureat hevisaundit siitä saa, vaikka ehkä 800- ja 2000-sarjoille häviää. EDIT: Ja JCM900-sarjaan kuuluu monta eri mallia. Ne ovat myös aivan eri vahvistimia. |
LaXu 06.07.2005 18:13:46 | |
---|
Eräs Mnettiläinen kerran sanoi minulle aamuyöstä näin, kun puhuimme kitarakamoista. "Kyllä mä tykkään sen soundista. Ehkä se nyt on huonoin, jos otetaan rinnalle JCM800 ja JCM2000, mut ei se silti missään nimessä paska oo" Hyvä kuvaus. Toisaalta, miksi ostaa JCM900 kun samalla rahalla tai hieman enemmällä saanee JCM800 tai JCM2000 nupin? Itse en kokeilemiini JCM900-nuppeihin ole pahemmin tykästynyt, JCM900 SL-X oli paras niistä. Toisaalta en kyllä noista kaksikanavaisista JCM800 vahvareista välitä. Tai JCM2000 komboista (nupit on rok). No, kai ne Marshallin jannut ovat jostain laskeneet, että JCM900:lle olisi tilausta. |
käsi 06.07.2005 18:22:24 (muokattu 06.07.2005 18:27:24) | |
---|
Voi niitä ihan ominpäinkin väännellä. Ei yleimaailmallisesti voi mitään hyvä soundiTM-säätöjä antaa kun kitara, käytetyt putket, käytettävä kaappi/elementit, huoneen akustiikka ym seikat vaikuttavat lopputulokseen. Luulisin. oon kyl aika paljon ite säädellyt mutta tossa oli joku laittanut linkin sivustolle jossa oli ton jcm900 100wattisen nupin jotain säätöjä. ajattelin vaan että jos olisi samanlaista sivustoa tolle nupill emikä mulla on niin voisi ottaa ylös ne niin säästyis aikaa ja vaivaa:) edit:löysin jo:) tosin oli aikas suppeat säätöehdotukset jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
Kassu 06.07.2005 19:04:56 | |
---|
Hyvä kuvaus. Toisaalta, miksi ostaa JCM900 kun samalla rahalla tai hieman enemmällä saanee JCM800 tai JCM2000 nupin? Itse en kokeilemiini JCM900-nuppeihin ole pahemmin tykästynyt, JCM900 SL-X oli paras niistä. Toisaalta en kyllä noista kaksikanavaisista JCM800 vahvareista välitä. Tai JCM2000 komboista (nupit on rok). No, kai ne Marshallin jannut ovat jostain laskeneet, että JCM900:lle olisi tilausta. No, itse päädyin 900-malliin mm. seuraavista syistä: -saatavuus on hyvä ja hinnat ei ole pilvissä (JCM800 hintapyynnöt ovat monesti jo 700 tai jopa ylikin eikä niitä löydä kohtuuhintaan paljoa), ja kuitenkin halvempi kuin uusi 2000-sarjalainen -ei ole mikään kovin vanha, saattaa toimiakkin muutaman vuoden ilman remontteja -särökanavasta jo kovat hevisoundit ilman erillisiä rimputtimia (JCM800 vaatii jonkun boostaamaan) |
Velli 06.07.2005 20:59:20 | |
---|
JCM800 vaatii jonkun boostaamaan Ei mallit 2205 ja 2210 (ne 2-kanavaiset). |
wuchi 06.07.2005 21:21:08 | |
---|
Oma kokemukseni hi gain dual reverbistä on kyllä varsin positiivinen. Itselläni on ollut myös jc800 kaksikanavainen ja minun mielestäni tuo jcm900:n on paremman kuuloinen. Ehkä soundin kuvaava sana on "moderni", ei niinkään säröjen määrässä vaan tone-stackin tyylissä. Olen soitellut myös DSL -nupilla joka ei ollut oikeastaan mitenkään ihmeellinen. Tietysti nämä asiat on mielipide asioita, mutta turhaan jcm900 dual reverbiä on haukuttu. Siis minun mielestäni. Itse soitan 50w dual reverbillä greenbackeilla varustetun kaapin läpi ja kyllä ne soundit toimii. Ne taitaa olla ne puolijohteet särökanavalla joita useat kammoksuu, mutta jostain kumman syystä ne samat puolijohteet "on aika hieno juttu" jubilee sarjan vahvareissa :) Marko! kuuma uuniperuna! |
Vemmy 07.07.2005 00:28:06 | |
---|
Kyllä minulle on kelvannut 900-sarjan Marsu jo vuosikausia, eli tuo 2100 Master Volume MkIII-malli. Kuten Wuchi ruossa mainitsikin, niin se on kyllä kumma että Jubilee-sarjaa niin kovasti kehutaan, ja kaksikanavaisia kasisatasia ja kaikkia ysisatasia haukutaan, vaikka oman kokemuksen perusteella niillä on hyvinkin paljon yhteistä soundillisesti. Monta vuotta kyllä mietin tuon ysisatasen vaihtamista master volume-JMP:hen, koska ei tuolle ysisatasen gain-reserville ole minulla juurikaan käyttöä, mutta kun noitten vanhojen hinnat ovat jo nousseet lähes pilviin, niin mitä sitä vanhasta toimivasta vehkeestä sitten luopumaan tappiokseen. Helpommalla pääsi kun hommasi toisen nupin ja kaapin tuohon rinnalle. =) Noista Dual Reverbeistä on vähän vähempi kokemuksia, mutta kyllä ne ihan kelpo pelejä ovat, mitä olen niillä soittanut ja mitä niitä on keikoilla kuullut. Olisivat kyllä melkein silti ennemmin saaneet tehdä re-issuen SL-X:stä tai tuosta sen edeltäjästä eli juurikin MkIII:sta. Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin. |
J.Hollström 07.07.2005 01:30:32 (muokattu 07.07.2005 01:31:07) | |
---|
Toisaalta, miksi ostaa JCM900 kun samalla rahalla tai hieman enemmällä saanee JCM800 tai JCM2000 nupin? Tota JCM2000:sta olen kuullut moitittavan puhtaiden soundien osalta "piuku pauku" -vehkeeksi. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta luotettavat lähteet ovat antaneet minulle tämän noinkin lennokkain sanakääntein kertoa. |