Olin hakemassa 4x12 kaappia. Kaiuttimina piti olla greenbackit. Muistin, että marshallilla on sellainen malli. EN muistanut, että niitä malleja oli kolme: 1960AX, 1960BX sekä 1960TV. Kahdessa ensimmäisessä ei ole muuta eroa kuin se, että eka on slanted ja toinen straight. Tampereella kyseisiä kaappeja ei ole kaupoissa testattavana, joten suunnistin Helsinkiin, kun sinne oli muutakin asiaa. Soitin-Huttusella oli nettisivujen mukaan "marshall 1960 classic" kaappi, jossa siis greenbackit. Koska muistin, että tämähän on se malli justiinsa, mitä olen hakemassa, kävin kokeilemassa sitä. Hinnaksi oli ilmoitettu 895e, minkä oletin OVH:ksi. Aikaisemmin olin kysellyt noitten hintoja, ja saanut "greenbackeillä varustellulle" marshallille hintaa 895e, OVH. Kysyin Huttuselta päivän hintaa tosta kaapista, ja se yllätti minut: 760e käteisellä. Hyvä juttu, kaappi kuulosti hyvältä, ja tiesin, etten 895e OVH:ista kaappia halvemmalla saa, noita kun ei käytettynäkään liiku. Ostin sen. Myöhemmin huomasin, että kyseinen kaappi on itsesiassa 1960AX, jonka hinta maahantuojalla dlxmusiikissa on 790e. Kysymys kuuluukin, oliko Huttunen pihalla, vai ei? Minähän tässä olin pihalla joka tapauksessa. Ei nyt sillain harmita, sillä kaappi kuulosti hyvältä. Olisin vain tod. näk. saanut sen halvemmallakin. PS. Tsekatakaa muuten Monster -kaapit! OVH:at pyörivät samoissa. EDIT niin siis 1960TV:n hinta on 895e Maybe nothing matters anyway... |
Myöhemmin huomasin, että kyseinen kaappi on itsesiassa 1960AX, jonka hinta maahantuojalla dlxmusiikissa on 790e. Kysymys kuuluukin, oliko Huttunen pihalla, vai ei? Minähän tässä olin pihalla joka tapauksessa. Oliko tuo siis uusi kaappi huttusella vai jo sisäänajettu? Ajattelin vain että jos se oli joku vanhempi kaappi jossa hinnassa oli hieman "vintagelisää" :) PS. Ei nyt sillain harmita, sillä kaappi kuulosti hyvältä. Olisin vain tod. näk. saanut sen halvemmallakin. No, moni maksaa listahintojakin... joten eipä tuo nyt niin paha asia ole kerran tukea jonkun putiikin toimintaa. Ja ainahan sen kaapin voi myydä edelleen jos vaikka saundimieltymykset muuttuvat ja ottaa ns. omansa takaisin. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Oliko tuo siis uusi kaappi huttusella vai jo sisäänajettu? Ajattelin vain että jos se oli joku vanhempi kaappi jossa hinnassa oli hieman "vintagelisää" :) Uusi (no, varmaan ainakin vuoden sisäänajettu) No, moni maksaa listahintojakin... joten eipä tuo nyt niin paha asia ole kerran tukea jonkun putiikin toimintaa. Ja ainahan sen kaapin voi myydä edelleen jos vaikka saundimieltymykset muuttuvat ja ottaa ns. omansa takaisin. Ihan hyvä putiikki, ei siinä mitään, tuen mielelläni putiikkeja. Toisaalta olisin tukenut mieluummin Tampereen putiikkeja. Maybe nothing matters anyway... |
Semmosta vielä, että onhan sekin mahdollista, että Huttunen on ostanut sen aikoinaan sisään kalliimmalla, esim. tolla 895 -hinnalla. Sen jälkeen hinnat on voinut tippua. En tiedä, kuinka kauan toi oli siellä lojunut. Maybe nothing matters anyway... |
Semmosta vielä, että onhan sekin mahdollista, että Huttunen on ostanut sen aikoinaan sisään kalliimmalla. Tuon ei pitäisi vaikuttaa myyntihintaan. Maahantuojat yleensä hyvittävät liikkeille seuraavan tilauksen yhteydessä erotuksen, jos sisäänosto- ja ovh/myyntihinnat ovat laskeneet tavaran liikkeeseen saapumisen ja myyntihetken välillä. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |