Aihe: Myymälöiden hyvitykset käytetyistä soittimista.
1 2
Migo
29.06.2005 15:12:11
Noniin. Ajattelin tälläistä alkaa kyselemään, että oletteko saaneet hyvin vaihdossa tai myymällä kitaran liikkeeseen? Pitäisi itse käydä hieman kyselemässä tuon ltd:n vaihtohyvitystä kunhan vain kerkiäisi. Kiinnostaa vaan tietää, että mimmosia hyvityksiä ylipäätänsä olette saaneet ja onko liikkeiden välillä ollut koviakin hintaeroja??
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
Lego
29.06.2005 15:44:49
Liikkeet hyvittävät huonosti, myy vaikka torilla ennemmin.
Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut.
Ibanez, probably the best guitar in the world!
Hannu H.
29.06.2005 15:50:14

Liikkeet hyvittävät huonosti, myy vaikka torilla ennemmin.

Eei välttämättä. Itse olen aina saanut itseäni tyydyttävän tai suuremman summan vaihdossa useimmiten. Ja torilta olen siis hintahaarukkaa usein kartoittanut vaihtohommiin mentäessä.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Lego
29.06.2005 15:52:57 (muokattu 29.06.2005 15:53:10)
Eei välttämättä. Itse olen aina saanut itseäni tyydyttävän tai suuremman summan vaihdossa useimmiten. Ja torilta olen siis hintahaarukkaa usein kartoittanut vaihtohommiin mentäessä.

Kyllä se useimmiten on niin että hyvin nihkeästi hyvittävät. Mutta samanlaista meininkiähän tuo on kuin tinkiminen.
Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut.
Ibanez, probably the best guitar in the world!
DaKiller
29.06.2005 15:54:37

Kyllä se useimmiten on niin että hyvin nihkeästi hyvittävät. Mutta samanlaista meininkiähän tuo on kuin tinkiminen.

Aivankin niin. Ja jos hyvittävät hyvin (heh) niin silloin se hinta on korkeampi, kuin suoraan ostolla. Eli mielestäni kannattaa, jos vain suinkin mahdollista, tingata hinta alas ja myydä vanhat vermeet jossain muualla.
atimoc
29.06.2005 16:04:27

Munkaan mielestä ei hirveesti kannata soittimia kauppaan kuskata. Vähän sama juttu kuin autokaupassa: "Hyvitämme vanhasta autostasi 2000e vaihdossa uuteen Corollaan!" ja kuitenkin olisit saanut tingittyä ovh:sta 2 kiloeuroa ilman vaihdokkiakin. Kaupassa tingitään, torilla myydään (jos on pakko myydä).
Tarvitko GMail-inviten? Laita mailia. "Saa olla viimeinen kerta kun soitan humppaa. Sen jälkeen tulee jotenkin väkivaltainen olo." -Strutsi
Migo
29.06.2005 16:06:22
Munkaan mielestä ei hirveesti kannata soittimia kauppaan kuskata. Vähän sama juttu kuin autokaupassa: "Hyvitämme vanhasta autostasi 2000e vaihdossa uuteen Corollaan!" ja kuitenkin olisit saanut tingittyä ovh:sta 2 kiloeuroa ilman vaihdokkiakin. Kaupassa tingitään, torilla myydään (jos on pakko myydä).
Tätä juuri mietinkin, että ei taida paljon soitinliikkeiden hyvitykset erota autokaupoista.. Kyllä nyt tällä hetkellä kokeillaan myydä, mutta ajatuksena kävi, että olisi käynyt kyselemässä vaihtotarjouksia. Saas nyt nähdä..
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
Hannu H.
29.06.2005 16:08:54

Tätäpä varten kysytään sekä suoraanostohinta että hinta vaihdokin kera. Näin minä sen hyvityksen olen aina laskenut...
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
DaKiller
29.06.2005 16:11:20

Tätäpä varten kysytään sekä suoraanostohinta että hinta vaihdokin kera. Näin minä sen hyvityksen olen aina laskenut...

Ehkäpä ensin kannattaa sitten tingata viimeiseen asti, jotta sen hyvityksen todella näkee.
Migo
29.06.2005 16:43:38
Kyllähän sekin vaikuttaa paljon, että minkälaista soitinta antaa vaihdossa ja kuntoa. Tuntuu vaan niin vaikealta myydä yksityiselle, kun kaikki pitäisi myydä tai siis antaa ilmaiseksi.
Myynnissä kitara ESP-LTD KH-203. Kysy lisää jos kiinnostaa.
booster
29.06.2005 16:47:36
Mä olen kans sitä mieltä, että kannattaa myydä käytetyt yksityisille ja ostaa vaan rahalla. Silleen saa parhaan diilin useimmiten, vaikka tietysti vaivaa voi joutua jonkin verran näkemään.
32788
29.06.2005 16:49:24
Ainakin Helsingin musafasulla sanoivat, että perusperiaate on heillä sellainen, että antavat noin puolet uuden hinnasta, kunnosta riippuen...
Onks teillä niitä Harley Bentonin moottoripyärii?
Migo
29.06.2005 16:51:01
Ainakin Helsingin musafasulla sanoivat, että perusperiaate on heillä sellainen, että antavat noin puolet uuden hinnasta, kunnosta riippuen...
Mukava periaate :). Kyllähän se taitaa noin olla aika monessa paikassa... No ostakaa joku multa toi kepukka pois niin saan hommattua uuden. ;)
Migo
29.06.2005 18:14:31
Joo no eipä ne hyvitykset mitään päätähuimaavia ole.. Yhdessä liikkeessä sanottiin, että 220-340e. Joten jään odottelemaan soittoja yksityisiltä :)
sihvoh
29.06.2005 18:34:02
Hinnoittelu menee kutakuinkin niin, että mietit paljonko itse maksaisit omasta soittimestasi tällä hetkellä. Sen jälkeen otat hinnasta 15-20 % pois ja saat sen hyvityshinnan. Liikkeillä on kate, jonka he haluavat ja se on tuota luokkaa.

Vaihdokeissa pätee aina kysynnän ja tarjonnan laki. Jos tarjoat sellaista soitinta, joka pystytään myymään nopeasti myös eteenpäin, voi hyvitys olla parempi. Joku vähemmän haluttu otetaan vaihdossa hampaita kiristellen vastaan...
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
pm
29.06.2005 18:40:45
Omalla kohdalla on joskus taas käynyt myös päinvastoin.
Kysyin liikkestä vahvistimen vaihtotarjousta ja sainkin ihan kohtalaisen tarjouksen, sen jälkeen kauppasin sitä suoraan samalla hinnalla jonka saisin vaihdossa.

Parin ensimmäisen yhteydenoton jälkeen oli aika outo tunne, kun hirveän tinkaamisen jälkeen muristiin hinnan olevan ko. laitteelle liki sama kun Saksassa uudet.
Pluto
29.06.2005 18:54:14
Riippuu soittopelistä tosiaan. Itse sain Yamahan DG:stäni yllättävän hyvän summan kun vaihdoin sen Englin Screameriin. Tosin Screamerkin vaihtui sitten myöhemmin Classiciin. =)
Dillon, you son of a bitch!
Ukko
29.06.2005 19:09:52

Kokeile joskus kysellä paljonko on uuden kitaran nettohinta ja sen jälkeen kyselet vaihtotarjousta. Siinä vaiheessa huomaat että bisnes on bisnes.
Migo
29.06.2005 19:11:59
Kokeile joskus kysellä paljonko on uuden kitaran nettohinta ja sen jälkeen kyselet vaihtotarjousta. Siinä vaiheessa huomaat että bisnes on bisnes.
Niin totta totta. Kuitenkin tällä hetkellä järkevintä on myydä tuo jollekkin yksityiselle.
Mutilator
29.06.2005 19:17:34 (muokattu 29.06.2005 19:18:44)
"Nyrkkisääntö: Soittimesta saa noin puolet alkuperäisestä hinnasta." Lähes sanantarkasti näin julistettiin Treellä kahdessa alan liikkeessä. Eräässä paikassa myös kerrottiin että sitä enemmän soittimella on vaihtoarvoa mitä kalliimpaan sen vaihtaa. Noh, melkein ymmärrettävää. Sanoivat että kitaraan kannattaa vaihtaa alkuperäisosat paikalleen, ettei noilla "paremmilla" osilla hinta nouse euroakaan. Pöh.

Onneksi sain myytyä kitaran hyvällä hinnalla kaverille.

E: Sanajärjestys.
"Matemaatikotkaan eivät kysele mitä numerot ovat, mutta heavy metal järkeistää käsitystämme kyseisestä asiakokonaisuudesta,
mihin tavallaan liittyy myös ilmiöiden liiallista nonfiguratiivisuutta."
- Puppulausegeneraattori
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)