Aihe: Tunnetko: Shin-ei ja Carlsbro 70's phaserit?
1
Les Fender
07.07.2005 18:27:33
Kuva löytyy "Omakuvasta"
Joo, tuolaisia "aarteita" löysin nurkkia siivotessa. Kummatkin peräisin kaiketi 70-luvulta, jostain ne olen joskus 80-luvulla hommannut. Eipä niitä ole juuri tullut käytettyä joten varsin hyväkuntoisina säilyneet. Ajattelin samantien laittaa kiertoon, mutta kun kokeilin niin:
Varsinkin tuo Shin-ei (Japanin tekele) tuntui todella maukkaalta, en muista olenko sitä ennen edes kokeillut.. Siitä puuttui sulake ja sen ruuvattava hattu jotka nyt tuli sit hommattua. Efekti on mielestäni aika lesliemäinen johtuen siittäkin että nuo slow/medium/fast näpisköt muuttavat nopeuden sillen veikeästi kiihdyttäen/hidastaen ikäänkuin lesliessä. Laitoksessa on oma muuntaja.
Carlsbro Phase 1 (GB) jäi nyt kyllä jalkoihin miunmielestä. Ehkä sellainen perinteinen phase. Paljon ei tullut sitä testattua, innostuin enämpi tuosta Shingelingistä.
Kuvassa näkyvä humpuukkeri on merkiltään Shadow (Usa?) jostain 80-luvulta, kelan puolituksella ja 6-kulma tiirikalla säädettävillä mangneetin navoilla, liekö kokeilun arvoinen?

Jos jotain noista tiedät niin kerro mulle kans. Jooks?
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Puavali
07.07.2005 20:20:44
... Kuvassa näkyvä humpuukkeri on merkiltään Shadow (Usa?) jostain 80-luvulta, kelan puolituksella ja 6-kulma tiirikalla säädettävillä mangneetin navoilla, liekö kokeilun arvoinen?

Mulla on yks Shadow-mikki, saksalainen halpis, mutta toimiva. Johdot mikissä oli erilailla kuin saksankielisessä asennusohjeessa sanottiin, mutta hieman säätämällä ääni tuli ulos niinkuin suunnittelin, kytkimellä saa kelat sarjaan/rinnan.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Les Fender
07.07.2005 20:27:26
Mulla on yks Shadow-mikki, saksalainen halpis, mutta toimiva. Johdot mikissä oli erilailla kuin saksankielisessä asennusohjeessa sanottiin, mutta hieman säätämällä ääni tuli ulos niinkuin suunnittelin, kytkimellä saa kelat sarjaan/rinnan.

Ai että onkin sit niksmannien tekele.. Täsmää sikälikin et huomasin noitten napojen säätöruuvien olevan millikokoa.
jarpppa
07.07.2005 21:15:00
Hynysen Jounilla taitaa olla shin-ei.Ja bigmuff toisena.Siis keikkalla.
All in all is all we all are
Les Fender
08.07.2005 17:48:51
Ai phase? Vai joku muu härpätin? Itselleni tuli kyllä tarve kaivaa musta Strato esiin ja soittaa Pink Floydin Breathea, siinä on samanoloinen saundi. En kyllä saanut mielleyhtymää Kottareihin...
welociraptor
08.07.2005 18:27:01

Shin-ein fuzzi tietysti. Eihän se mies mistään efektimuljuttimista mitään tajua.
Soittotaidon puute kompensoidaan volyymillä - vireen puute säröllä.
jarpppa
09.07.2005 09:20:09
joo,mitä sitä muljuttimilla kikkailemaan

HYNYSEN LAITTEISTO:
KITARAT: Les Paul Studio, joku Yamahan hirvee ruisku ja Piiraisen Arton tekemä Heavymachinery (malli on vähän kuin Gibsonin X-plorer) ja kotona "sävellyskitarana" Takaminen akustinen.
VAHVISTIMET: Peavey 5150 (kavereiden kesken SISO) ja Music Manin 100W bassonuppi. Molemmat tietysti putkivehkeitä.
KAAPIT: Peaveyn kanssa ALT 4x12" (loistava kaappi!) ja Musarin kanssa sen oma kaappi, jossa on yksi 15" kaiutin.
PEDALIT: Musarissa jatkuvasti Shin-ei (Finnvoxin huoltomiehen tekemä, ei löydy kaupoista enää, ollut käytössä joka levyllä) ja Peaveyssä Venäjällä valmistettu Big Muff (kertosäkeissä ja useimmissa riffeissä). Bossin viritysmittaria mies käyttää jos muistaa.
All in all is all we all are
Dumb
09.07.2005 12:06:52

Pikkuisen on vaan vanhentunutta tietoa tuossa yllä. Music Manin tilalla on nykyään Mesan Dual Recto ja Mesan 4x12":n kaappi. Kitarakin on vaihtunut johonkin uudempaan Gibson Les Pauliin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)