Aihe: Tokai SG-70
1
AntiSankari
04.07.2005 19:16:35
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/sg_70.phtml

Kokemuksia?

Onko tossa millanen kaula?
Tokain korealaisia SG:eitä olen joskus testaillut ja niissä oli muistaakseni hyvän tuntuinen, aika ohut kaula.
Jannipaali
04.07.2005 19:20:34
"Jos Randy Rhoads eläisi vielä, ihmiset kysyisivät, Jimi kuka?" - Marty Friedman Bassosoolo
Ekku01
04.07.2005 21:28:42 (muokattu 04.07.2005 21:29:56)
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/sg_70.phtml

Kokemuksia?

Onko tossa millanen kaula?
Tokain korealaisia SG:eitä olen joskus testaillut ja niissä oli muistaakseni hyvän tuntuinen, aika ohut kaula.

Tuossa on kohtalaisen paksu kaula. Paksumpi kuin Epeissä ja korealaisissa Tokaissa. En ole koskaan kokeillut sähköjen kanssa soittaa, mutta akustisesti soi aivan tautisen hyvin. Sustainia on. Kitara on vieläpä mukavan kevytkin kun vertaa esim. Epin G400:aan.

Itsehän tuo pitää testata jos aikoo ostaa. Omaan makuuni kaula on liian paksu, mutta muuten vaikuttaa loistopeliltä. Kaipa tuohon kaulaankin tottuisi äkkiä, mene ja tiedä.
fox
04.07.2005 22:39:55

Itsehän tuo pitää testata jos aikoo ostaa. Omaan makuuni kaula on liian paksu,

Yhtä olen laitellu, ja kaulasta en kyllä pitänyt yhtään.. Paksu oli minunkin mielestäni kovin. Aika hintavakin vielä, jos katsoo sitte sellaisen "lopullisen hinnan" eli se, mitä laitoin, oli se klassinen "mikit ja virityskoneet vaihda, kitara säädä" juttu. Oletetaan, että tuon saa vaikka 700 euroon, mikit ja virikoneet, jos laittaa hyvät, tekee äkkiä sellasen 200 ja hyvä laukku satkun.. Eli tonnin kone. Samaan hintaan saa vaikka jotain muutakin.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Ekku01
04.07.2005 22:49:49
"mikit ja virityskoneet vaihda, kitara säädä"

En muistanut katsoa mitä kyseisen kitaran Kluson-kopio -virittimissä luki, mutta minusta ne olivat liian löysät jos vaikka Gotohin vastaaviin vertaa.

Myös talla jäi syynäämättä. Lieko se samaa "rimpula"-mallia kuin korealaisissa, vai onko joku jämäkämpi ratkaisu?
AntiSankari
04.07.2005 23:58:31 (muokattu 05.07.2005 00:01:42)
Joo... pelkäsinkin että se kaula on paksu. Kiitos vastanneille!
Ihme juttu, luulis kuitenkin että juuri tuossa '63 mallissa olisi se ohut kaula.
En todellakaan halua nyt paksukaulaista kitaraa, vaan helposti soitettavan ohutkaulaisen rokkikepin. Pitää kuitenkin vielä testata tota, jos saan jossain mahdollisuuden.

Toinen vaihtoehto olisi sitten Epin SG-400, johon paremmat mikit...

Onko muuten Tokain SG-60:llä ja SG-70:llä jotain eroa? Vai onko SG-60 vain vanhempi malli?
Explorer
05.07.2005 00:06:43
Onko muuten Tokain SG-60:llä ja SG-70:llä jotain eroa? Vai onko SG-60 vain vanhempi malli?

Sytkäritehtaan kepeissä numero tarkoittaa karkeasti hintaa tuhansissa jeneissä. Inflaatiokin vaikuttaa, joten hintatason noustessa muuttui mallinumerokin kepin pysyessä samana.
New Millennium Cyanide Christ.
Les Paul
06.07.2005 23:02:44
Moro!

Laitoin tänään tilaukseen kyseisen kepin. Väri tulee olemaan valkoinen!!! Elokuun lopulla pitäisi löytyä kädestä tuo kitara. Nyt kyselisin teidän kitaran omistajien mielipidettä tästä tokaista. Virityskoneisto/talla/satula eli pitääkö noita osia vaihtaa vai onko tämä jo ns. hyvistä osista tehty. Kaupassa tuntui todella hyvältä ja mikit tuntuivat soivan minun tarkoitukseen todella hyvin. Kaula on paksu, mutta kaulan pitää mielestäni olla paksu. Laitan tänne sitten kuvia ja vaikkapa arvostelun kunhan kitara tänne suomen puolelle japanista rantautuu.

T.kimi
"Fockin Aye" - Noel Gallagher
Explorer
06.07.2005 23:05:14 (muokattu 06.07.2005 23:33:51)
Laitoin tänään tilaukseen kyseisen kepin.

Kuulostaa hieman hauskalta tuolla nimimerkillä ja varsinkin avatarilla tilata sytkäri mutta eihän siinä mitään...

EDIT: Uuden avatarin myötä tilauksen asiallisuus parani huomattavasti.
New Millennium Cyanide Christ.
Ekku01
07.07.2005 03:30:41
Moro!

Laitoin tänään tilaukseen kyseisen kepin. Väri tulee olemaan valkoinen!!! Elokuun lopulla pitäisi löytyä kädestä tuo kitara. Nyt kyselisin teidän kitaran omistajien mielipidettä tästä tokaista. Virityskoneisto/talla/satula eli pitääkö noita osia vaihtaa vai onko tämä jo ns. hyvistä osista tehty.

Moro vaan sullekin!

Nämä ovat sitten VAIN minun mielipiteitäni, eli ei vedetä herneitä...

Itse teetätän nykyään aina uusiin kitaroihin satulan koska valmiiksi niissä on yleensä aina ne muovirimpulat, jotka kaipaavat aina vähintäänkin viilaamista ennen kuin ovat oikeassa kuosissa.

Virityskoneistot ovat olleet kaikissa Tokai-SG:issä (japseissa ja korealaisissa, mitä olen kokeillut tänä vuonna) liian löysät. Tahtoo sanoa että Gotohia tillalle IMHO.

Tallaa en ole huomannut tsekata, mutta jos se on sama kuin korea-versiossa, niin silloinkin olisi kyllä Gotoh paikallaan. Meinaan tallapalat tutisevat ruuveissa kuin hampaat satavuotiaalla siinä halpistallassa, ja a) resonoivat ikävästi b) eivät intonaatiota tietenkään pidä tarkkana.

Mutta, mutta:

Schallerin koneistot ovat suunnilleen yhtä "löysät" kuin noissa Tokaissa ja niitä kai G:n kitaroissakin joissain on joten tuskin ne vireelle ovat esteenä. Itse vaan vaadin koneistolta enemmän jämäkkyyttä.

Ja tuon tallankin, ja kuinka se sinulle soveltuu näkee vasta kun kitara on handussa, kuten myös satulan. Joten nou hätä ;o)
Ekku01
07.07.2005 03:36:42
Lisättäköön vielä että ainakin akustisesti (en ole näitä nykyisiä styrkkarin läpi ikinä testannut) nuo Japanissa valmistetut Tokai-SG:t ovat todella hyvin soivia pelejä. Varsinkin jos paksu kaula ei sinua haittaa. Ja kohtalaisen kevyitä myös.
Les Paul
07.07.2005 09:38:35
ok. täytyy sitten tarkemmin katsoa noiden osien laatu ja kyllähän sen pienen käytön jälkeen huomaa, että onko ne hyviä. paksu kaula ei todellakaan ole esteenä se on vaan plussaa :)
"Fockin Aye" - Noel Gallagher
p130
07.07.2005 09:39:29

Tallaa en ole huomannut tsekata, mutta jos se on sama kuin korea-versiossa, niin silloinkin olisi kyllä Gotoh paikallaan. Meinaan tallapalat tutisevat ruuveissa kuin hampaat satavuotiaalla siinä halpistallassa, ja a) resonoivat ikävästi b) eivät intonaatiota tietenkään pidä tarkkana.

Kyllä sen tallan japsitokaissa pitäisi olla Gotohin valmistama.

Schallerin koneistot ovat suunnilleen yhtä "löysät" kuin noissa Tokaissa ja niitä kai G:n kitaroissakin joissain on joten tuskin ne vireelle ovat esteenä. Itse vaan vaadin koneistolta enemmän jämäkkyyttä.

Jämäkkyyttähän saa kiristämällä koneistoa, tosin perinnemalleissahan "kannen" aukaiseminen vaatii hieman askartelua. Kyllä siinä kuitenkin tuntipalkalle pääsee jos vaihtoehtona on uusien ostaminen.

kuten myös satulan.

Muovisatula on ehdottomasti se heikoin lenkki. Sen minä vaihtaisin ensimmäisenä. Vaan senkin kanssa kyllä pärjää, ero laadukkaampaan ei kuitenkaan välttämättä ole järisyttävän suuri.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
kojones
07.07.2005 15:18:50
Kyllä sen tallan japsitokaissa pitäisi olla Gotohin valmistama.

On se.

Helvetin hyvä kitarahan se on, mikit muuten jees mutta tuppaa vähän kiertämään. Ja virittimetkin ajattelin vaihtaa, satulakin menis siinä samalla.. Hintaa tulis noilla laitoilla sellaiset 650€, minusta oikein hyvä vaihtoehto Gibsonille. Ja käytettynä kannattaa hakea, saa 400€. Kaulakin tuntui aluksi paksulta, mutta myöhemmin totesin sen sitten olevan juuri minulle sopiva. Oma on toistaiseksi kanissa, äkkiä pois se sieltä..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)