Aihe: Line 6 PODxt
1 2
Mutilator
27.05.2003 22:28:45
Kannattaisko kyseistä laitetta hankkia? Käyttötarkoitus olisi olisi jotakuinkin tietokoneella nauhotteluun ja jos soundit ovat todellakin niin hyvät kun kehutaan, niin vahvarin kanssa soitteluun. Mielipiteitä? Olisko tähän nauhotteluun sitten järkevämpi hankkia halvempi POD 2.0 Recording Amp?
"Only sick music makes money today", Friedrich Nietzsche
skinkarde
28.05.2003 12:45:22
nauhoittaminen podxt:llä on helppoa ja kuulostaa hyvältä.
siis ihan oikeasti hyvältä. ei särinöitä, ei kohinaa, vain
puhdas ja hyvä saundi. paitsi että riippuuhan se säädöistä
ja kitarasta ym. ym. mutta kyllä pitäisi saada hyvät äänet
lähtemään kun jaksaa värkätä. vahvistimeen laitettuna
sama homma. jos on hevonpaska vahvari niin kuulostaa aika köyhältä, mutta minä ainakin saan laneyn tf-200:stakin aika hyvän saundin. sooloihin saa potkua multihead-delayllä,
ihan vaan mainitakseni.
-skag!-
Mutilator
28.05.2003 14:12:54
Jaa, no sehän kuullostais sitten tosi hyvältä härveliltä. Mutta, mä oon saanu semmosesn käsityksen et mikrofoonien erot ei kuulu niin selvästi tämmösten multieffareitten kans kun esim pelkällä styrkkarilla. Pitääkö paikkaansa? Esim. kannattaiskohan mun vaihtaan RG:n orkkismikit (talla V8, keski S1 ja kaula V7) vaikka Seymour Duncanin mikkeihin pelkästään nauhottamisen takia? Tokihan se aina parempi on jos on kunnon mikit.
skinkarde
28.05.2003 14:24:45
mikit vaikuttaa aika paljon podxt:ssä. surkeilla mikeillä
ei irtoa kunnon jyystöä. mulla on evolutionit ja hyvältä
kuulostaa. käy testaamassa jossain ennenku ostat niin
saat tietää miten se pelittää.
-skag!-
axe
28.05.2003 14:58:38 (muokattu 28.05.2003 15:09:42)
PODxt on PALJON herkempi kitaran ja mikkien omalle soundille kuin POD 2.0, Behringer VAmp tai Rolandin laitteet. Soundi on varsin paljon oikean mikitetyn putkivahvistimen kuuloinen, sekä hyvässä että pahassa.

Hevisoundeja tavoitellessa huonohkoilla mikeillä POD 2.0:lla saattaa saada helpommin hyvän soundin kuin xt:llä, ainakin äänityskäytössä. Makuasia tietenkin, käy kokeilemassa.
Guitarfreak
28.05.2003 17:03:18 (muokattu 28.05.2003 17:07:43)
Tuo PODxtn toiminta nauhotuksessa on suorastaan loistavaa! Vielä jos on käyttis WinXP/W2k/W98SE, nii toimii suoralla digitaaliäänityksellä. Ei tarvii mitään paukkulankoja eikä mikityksiä väliin... suoraan USB väylään vaan ja Line6:ltä käy nuuskimassa ajuit... PODi toimii sen jälkeen niinku ulkoinen äänikortti...

Tuosta PODista löytyy laitearvostelukin täältä muusikoiden.net:stä...

Ja sitten sillä on todellakin merkitystä mitä mikkejä käyttää kitarassa...jos on kovin häiriöherkät mikit, nii sen huomaa!! Ja hyvillä mikeillä kuulostaakin paremmalta...

EDIT: ärrä ei toimi näppiksessä... puolet jäi puuttumaan ;)
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
Mutilator
29.05.2003 11:38:30
Onko siinä optista liitäntää, koska mulla on semmonen äänikortti josta se löytyy? Pitäis tulla takuuvarmasti häiriöttömät nauhotukset. Juu, hevisoundejahan tässä etsitään. Ei sen tartte olla mikään ns. sirkkelisärö, mutta aika munakas kuitenkin.
Guitarfreak
29.05.2003 19:41:10
Onko siinä optista liitäntää

Ei ole. Pelkästään USB. (joka myöskin on diitaalinen.)
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
Timesby
22.06.2005 18:21:52

Noniin nyt on PODxt kotiutunut tännekin kiitos Swanin, jolta sen käytettynä ostin :)
Pätevä peli. Paljon säätömahdollisuuksia eli paljon erilaisia soundeja. Pitäisi tuo versio 2 päivitys hakea, niin tallennuspaikkojen määrä tuplaantuisi.
Uskaaltaakohan tuota PODia soitella ihan tavallisilla cd-soitinta varten ostetuilla kuullokkeilla, vai vaatiiko se jotkut überhifistikuulokkeet.
"Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään."
Invader
22.06.2005 18:56:04
Pitäisi tuo versio 2 päivitys hakea, niin tallennuspaikkojen määrä tuplaantuisi.

v.2 -päivityksessä muuttuu myös kaappimallinnukset ja tätä kautta myös laitteen soundit aika havaittasti. Parempisoundinen tuo Pod XT (ainakin omasta mielestäni) on tuolla kakkosversiolla. Kakkosversiossa tuohon tuli lisäksi myös tuollainen "puoliparametrinen" EQ, jolla soundeja pystyy muokkaamaan entistä radikaalimmin.

Uskaaltaakohan tuota PODia soitella ihan tavallisilla cd-soitinta varten ostetuilla kuullokkeilla, vai vaatiiko se jotkut überhifistikuulokkeet.

Uskaltaahan toki. Itsekin soittelen ihan peruskuulokkeilla. Kotistereoidenkin kautta kannattaa kokeilla, saattaa nimittäin kuulostaa aika loistavalta ;)
Tai sitten ei..
Timesby
22.06.2005 19:00:05

Uskaltaahan toki. Itsekin soittelen ihan peruskuulokkeilla. Kotistereoidenkin kautta kannattaa kokeilla, saattaa nimittäin kuulostaa aika loistavalta ;)

Okei no hyvä :) Mihinköhän ja minkälainen piuha pitäisi tökätä, jotta stereoiden kautta haluaisi soitella?
...And Justice For All
22.06.2005 19:07:36
Noihin sun tarkotuksiin sopii loistavasti, hanki ihmeessä.
Et vaan osaa.
Explorer
22.06.2005 19:09:23
Noihin sun tarkotuksiin sopii loistavasti, hanki ihmeessä.

Ei se varmaan enää tartte mielipiteitä jos se 2 vuotta sitten kysyi, varmaan on päätöksensä jo tehnyt...
Alive, multicolored, twitching in their dead monochrome world.
...And Justice For All
22.06.2005 19:13:28
Ei se varmaan enää tartte mielipiteitä jos se 2 vuotta sitten kysyi, varmaan on päätöksensä jo tehnyt...

Hoho, niinpä taitaa olla.
Kun ketju oli nostettu niin vastasin enkä huomannut katsoa vuosilukua.
"Hohhoijaahan kuuntelee Bob Marleyta, sehän on siis joku vitun jazz-mies!" - Nimim. Ktulu
Invader
22.06.2005 19:19:23
Okei no hyvä :) Mihinköhän ja minkälainen piuha pitäisi tökätä, jotta stereoiden kautta haluaisi soitella?

Kuulokeliitännästä vaan piuha stereoihin linjasisääntuloihin (RCA). Piuhassa on siis toisessa päässä tavallinen kuulokeplugi ja toisessa päässä kaksi RCA-liitintä ("no shit?" :D)
Tai sitten ei..
Timesby
22.06.2005 19:33:15 (muokattu 22.06.2005 20:56:37)

Kuulokeliitännästä vaan piuha stereoihin linjasisääntuloihin (RCA). Piuhassa on siis toisessa päässä tavallinen kuulokeplugi ja toisessa päässä kaksi RCA-liitintä ("no shit?" :D)

Okei. Eli uusi piuha pitäisi ostaa :( No ehkä minulle riittä että soittelen tietsikalle. Kunhan saisin vain senkin toimimaan.

Vitsit kun päivitin tuon kojeen äsken tuohon 2.14:aan, niin ekalla kerralla update failed ihan kalkkiviivoilla. No updatetin uudestaan ja sitten se onnistui. Toivottavasti POD ei mennyt sekaisin näistä häsläämisistä.

E: Kuumenee aikalailla tuo POD soiteltaessa. Toivottavasti on ihan normaalia.
Invader
22.06.2005 21:29:46
Okei. Eli uusi piuha pitäisi ostaa :( No ehkä minulle riittä että soittelen tietsikalle. Kunhan saisin vain senkin toimimaan.

No tuota, se johto nyt ei montaa euroa maksa :)

Ja Podin mukana tulee muistaakseni aika selkeät ohjeet tuohon koneelle asentamiseen. Taisi mennä aikalailla plug and play-tyyliin kiinni.
Kannattaa muuten huomioida se, että oman soiton monitorointi ei onnistu tietokoneen kautta tuolla USB-liitännällä. Se usbi siirtää vaan sen digitaalisen datan sinne koneelle sekvensseriin/mitä ohjelmaa käytetäänkään, ja lopputulosta voi sitten kuunnella vasta jälkikäteen. Pod kun toimii ulkoisena äänikorttina ollessaan USB:ssä kiinni.
Itse olen tuon ratkaissut niin että vedän kuulokeliitännästä johdon koneen Line In-liitäntään, kuulokeliitännän kauttahan monitorointi onnistuu toki aina.

Vitsit kun päivitin tuon kojeen äsken tuohon 2.14:aan, niin ekalla kerralla update failed ihan kalkkiviivoilla. No updatetin uudestaan ja sitten se onnistui. Toivottavasti POD ei mennyt sekaisin näistä häsläämisistä.

Jos se kerran toisella kerralla meni ihan kunnolla se päivitys sisään niin eiköhän se kunnossa ole.

E: Kuumenee aikalailla tuo POD soiteltaessa. Toivottavasti on ihan normaalia.

Juu, normaaliahan tuo. Saattaa kärytä palaneelle muovillekin, ei tarvitse huolestua :)

Kantsii muuten selata silloin tällöin Line6 keskusteluforumilta POD-osiota. Sinne postaillaan aina tasaiseen tahtiin toinen toistaan loistavampia patcheja. Parhaat patchit ainakin itse olen löytänyt sieltä, enkä suinkaan www.customtone.com :sta.
Tai sitten ei..
Mutilator
22.06.2005 22:01:58

Totta, hehheh... Lainasin serkultani tota punaista riemurasiaa ja muutamankaan viikon nappivääntelyn jälkeen en saanut mieluista saundia siittä. Tai sitten en vain osaa. Siinä se sitten, muutenkin napsunut noihin digitaalivehkeisiin...
"Matemaatikotkaan eivät kysele mitä numerot ovat, mutta heavy metal järkeistää käsitystämme kyseisestä asiakokonaisuudesta,
mihin tavallaan liittyy myös ilmiöiden liiallista nonfiguratiivisuutta."
- Puppulausegeneraattori
Explorer
22.06.2005 22:09:56
Totta, hehheh... Lainasin serkultani tota punaista riemurasiaa ja muutamankaan viikon nappivääntelyn jälkeen en saanut mieluista saundia siittä. Tai sitten en vain osaa. Siinä se sitten, muutenkin napsunut noihin digitaalivehkeisiin...

Heh. Mulle kävi päinvastoin. Hommasin podxt:n, ja samantien tech21:n vahvistin ja pedaalilauta sai väistyä digitaalivimpaimen tieltä...
Destroy yourself, see who gives a fuck.
Timesby
22.06.2005 22:40:27 (muokattu 22.06.2005 22:40:46)

Itse olen tuon ratkaissut niin että vedän kuulokeliitännästä johdon koneen Line In-liitäntään, kuulokeliitännän kauttahan monitorointi onnistuu toki aina.

Pitääkin käydä ostamassa tavan audiopiuha ja tehdä tuo patentti :) Ja myös lukea nuo midijutut siitä ohjekirjasta, kun sain myös midipiuhan samaan hintaan.

Jos se kerran toisella kerralla meni ihan kunnolla se päivitys sisään niin eiköhän se kunnossa ole.

Vielä en ole havainnut ongelmia. Säröillä ihmettelin semmosita jälkokohahdusta, mutta sen sai eliminoitua, kun nosti noise gaten tasoa.

Juu, normaaliahan tuo. Saattaa kärytä palaneelle muovillekin, ei tarvitse huolestua :)

Hyvä hyvä :)

Kantsii muuten selata silloin tällöin Line6 keskusteluforumilta POD-osiota. Sinne postaillaan aina tasaiseen tahtiin toinen toistaan loistavampia patcheja. Parhaat patchit ainakin itse olen löytänyt sieltä, enkä suinkaan www.customtone.com :sta.

Täytyypä käydä tsiikaamassa. Aika tuskallista tuo soundien ruuvailu on välillä, kun on niin monta nappulaa ja toimintoa. Ja varsinkin kun tuon v2:n mukana tuli lisää säätöominaisuuksia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)