Gandalf 17.05.2005 02:21:18 | |
---|
Mitä eroa muuta kuin hinta? Saako Line6:sessa rahalle muutakin vastinetta kuin merkin? Kommentteja! PodiXT maksaa montaa sataa.. VAMPin saa saturaisella. |
Generic L 18.05.2005 11:47:41 | |
---|
Kokemusta ei ole mutta vampista oon kuullu et pitää hirveetä kohinaa ja muuta meteliä eli ei hyvä nauhotuksiin.... Podin taas pitäis olla niinku maailman johtava mallinushärveli... |
Tympee Huttunen 18.05.2005 12:01:32 | |
---|
Kokemusta ei ole mutta vampista oon kuullu et pitää hirveetä kohinaa ja muuta meteliä eli ei hyvä nauhotuksiin.... Podin taas pitäis olla niinku maailman johtava mallinushärveli... Tälläisiä kirjoituksia on aina ilo lukea. |
Robert 18.05.2005 12:06:33 | |
---|
Tälläisiä kirjoituksia on aina ilo lukea. Kyllä... "Kokemusta ei ole mutta", "oon kuullu et" ,"pitäis olla niinku" Ei ehkä kannata tällaista mutu-tietoa kauheasti viljellä. :)
kalamies#4 >-)))>
Punttisika #4 |
Dumb 18.05.2005 12:15:30 | |
---|
Mielestäni xt-POD ja V-Amp 2:nen ei oikein ole keskenään vertailtavia kun aika erilaisia vehkeitä kuitenkin ovat. POD 2:nen ja V-Amp 2:nen on selkeästi lähempänä toisiaan (aika yllättävää kun V-Amp on kuitenkin POD:in kopio...). |
bubi 18.05.2005 12:33:30 (muokattu 18.05.2005 12:36:07) | |
---|
Itsellä vain kokemusta PODXT:stä ja POdista n. 6 vuoden ajalta. Ja kyllä voin varauksetta suositella mikäli ostat 3 lisäpackiä mukaan, yhteensä 99$. Hyviä mallinnoksia mm. powerball, 5150, triple rectifier. Lisäpäkkien kanssa kotioloissa ylivoimainen laite tällähetkellä, vie laitteen aivan toiseen potenssiin. Ja vielä kun lisää tuohon hyvän tuotetuen.. sekä on www.customsound.com soundikirjasto mihin käyttäjät laittavat muokkaamiaan soundejaan. Tätä kannattaa käyttää hyväksi, koska se on niin helvetin monipuolinen noitten päkkien jälkeen, ettei jaksa/kerkeä ruuvata itse... Näitä "valmiita" soundeja vähän viilaa sitten omaan äänentoistoon (PC-kone) ja kitaraan sopivaksi niin päästään kiitettävään lopputulokseen.. Tosiaan ilman lisäpäkkejä mututuntumalta ja kuulopuheitten perusteella cleanit aika lailla tasoissa ja efektien osalta. Mutta miedon ja rankemman särön puolella tulee erot esiin.. ja lisäpäkeillä nämä kaikki osa-alueet nousevat vielä enemmän esille. |
-septimisti- 18.05.2005 12:47:20 (muokattu 18.05.2005 12:48:56) | |
---|
V-ampin omistajana en voi kehua kyseistä laitetta. Parin vuoden satunnaisen käytön jälkeen purkki on täysin hajoamispisteessä. Eivätkä nuo sounditkaan loppujenlopuksi ole miellyttäneet: sellaista zoom sirinää, hyvältä kuulostaa jos ei paremmasta tiedä. Tuohon hintaan kuitenkin kai parasta amppelimallinnusta/multiefektiä mitä löytyy. PODien kanssa en ole hirveästi soitellut, mutta yleinen mielipide lienee että hieman v-amppia paremmalta kuulostavat. Lyhyesti: Kumpikaan ei liene hintaluokassaan huono hankinta, mutta toisaalta parempaakin ehkä saisi. V-ampin hinnalla saat behkun gdi21:kkösen ja pari-kolme zipaletta behkun efektilootia, jahka nekin ilmestyvät. Lupaan että kuulostaa paremmalta. XT:n hintaluokasta löytyykin jo mm. voxin tonelabia ja varsinkin Hughes&Kettnerin tubemania, jota voin suositella varauksetta. |
booster 18.05.2005 13:06:26 (muokattu 18.05.2005 13:07:26) | |
---|
V-amp sopinee kotona soitteluun ja jos haluaa kokeilla, sopisiko mallinnusboxi omaan setuppiin. Jos keikkailee ahkerasti ja haluaa toimintavarmuutta, lienee PODi parempi. Tai sitten ostaa kaksi V-AMPia, toisen varalle. :) Vähän mutua kyllä tässäkin, minulla siis kokemusta vain V-AMPista. V-AMP soundeista: ihan mukavasti mä niillä pärjäisin, oma ääninäyte on ko. purkilla nauhoitettu ja pari keikkaa olen hiljattain soittanut kaverin V-AMPilla, kun ei ole jaksanut roudata. |
JLM 19.05.2005 17:28:25 | |
---|
Oon pari kertaa soitellut toisen kitaristin kanssa jolla on PodXt kiinni suoraan mikserissä. Itselläni siis oli V-amp2 kiinni suoraan mikserissä... Podista tuntui löytyvän enemmän käyttökelpoisia soundeja pienemmällä ruuvaamisella ja kaiken kaikkiaan soundit oli mielestäni terveemmät kuin V-ampissa. Kannattaa kuitenkin ottaa toi pienoinen hintaero huomioon myös. Maksoin V-ampistani 90e ja PodXT taitaa maksaa pari satasta käytettynäkin. V-ampille hyvä vaihtoehto vois tällä hetkellä olla se Behringerin Sansamp GT2 kopio... |
Pedro de la Helvetto 20.05.2005 11:01:54 | |
---|
Mun mielestä toi v-amp2 on aika hyvä. Vahvistinmallinukset toimivat hyvin kun kytken suoraan line outista päätevahvistimeen(tai normaaliin inputtiin), mikäli käytössä on jokin transistorivahvistin tai jokin muu ei niin hyväsoundinen styrkkari. Putkivehkeiden kanssa olen käyttänyt V-amp2:ia lähinnä kaikulaitteena efektisilmukassa(ilman vahvistinmallinuksia). Laitteen kaikki efektit ei oo kovinkaan käyttökelposia, mutta echo, delay, tremolo ja kompressori(tietyin varauksin - kohiseva) ovat ihan hyviä jos niitä osaa käyttää. Reverbitkin on jotkut ihan hyviä. Line6 ei oo juurikaan kokemusta, joskus oon vetänyt jollakin kyseisen firman kombolla - oli ihan jees. |
WinterMad 28.06.2005 18:10:28 | |
---|
Nuo edellämainitun kohinathan saa pois Noise Gatella. We are the champions! - Me olemme herkkusieniä! |
miredritr 28.06.2005 18:25:58 | |
---|
V-ampille hyvä vaihtoehto vois tällä hetkellä olla se Behringerin Sansamp GT2 kopio... Jos tarkoitus on nauhoitella suoraan linjasta, ei tuolla Behringerin GDI21:llä pärjää ilman kunno kaappimallinnusta. Senverran "keskeneräiseltä" kuulostaa tuosta lähtevä möly ilman. |
Fortune 28.06.2005 18:29:33 | |
---|
Nuo edellämainitun kohinathan saa pois Noise Gatella. Mutta kun se noise gate tappaa muutakin kuin kohinan. Parempi kai se olisi, jos laite toimisi sinällään hyvin ja suuremmin kohisematta. |
app 28.06.2005 18:29:35 | |
---|
Mitä eroa muuta kuin hinta? Saako Line6:sessa rahalle muutakin vastinetta kuin merkin? Kommentteja! PodiXT maksaa montaa sataa.. VAMPin saa saturaisella. Mulla on ollut Pod XT Pro ja siinä Model Packit muutaman kuukauden. POD:n hyväksi täytyy sanoa että niillä on aika toimiva tuotetuki, päivityksiä laitteeseen ja softiin ilmestyy tasaisesti sekä netissä on aktiivinen käyttäjäfoorumi. Soundit ovat riittävän hyvät ja säätömahdollisuuksia järjetön määrä jos säätäminen kiinnostaa. Itselläni paino sanoissa riittävän hyvä, kyllä sillä kaikki nauhoitukset pystyy kevyesti hoitamaan. Itse pistin mielummin rahat podiin. |
Juustonaksu 28.06.2005 18:42:54 | |
---|
Omistan V-Amp kakkosen ja voin sanoa että kaikki kohinat on paskapuhetta. Hyvä ja kirkas ääni, todella paljon erilaisia säätömahdollisuuksia. Varmasti saa rahalle vastinetta. Sanoisin että jopa "liian" halpa ominaisuuksiin ja laatuun nähden. Tietysti minulla ei sitten ole kokemusta Podista. Jos nyt ensiksi oppisi soittamaan... |
Joel Harald 28.06.2005 20:00:48 | |
---|
Itellä on tuo V-Amp 2 Marsun efekilenkissä ja ihan jees reverbit, delayt ja chorukset sieltä tulee. Tarvittaessa myös hyvin "huomaamaton" jos haluaa soittaa aivan puhtaasti pelkästään Marshallilla, eli kun volumet ruuvaa kohilleen ni ei huomaisi sen olevan efektilenkissä. Turpa kii tai tuun teille soittaa. |
Tympee Huttunen 28.06.2005 22:01:05 (muokattu 28.06.2005 22:05:07) | |
---|
Demottamiseen tosiaan riittää ihan v-amp2. Itselläni on v-amp pro, mutta en juuri ole päässyt sen digitaalisia ulostuloja hyödyntämään. Analog line outistakin saa kotitarpeisiin ihan tarpeeksi hyvää ääntä. Jos jotain kiinnostaa, niin voi tästä http://koti.mbnet.fi/plommi/Tuntematon%20albumi%20(4.6.2005%2016-56-02)/02%20Raita%202.wma kuunnella miltei miksaamatonta näytettä. |
Tympee Huttunen 28.06.2005 22:02:05 (muokattu 28.06.2005 22:04:24) | |
---|
nykii |
Krice 29.06.2005 01:03:45 (muokattu 29.06.2005 01:04:03) | |
---|
Oma kokemukseni vamp2:sta on kyllä aika katkera tähän mennessä. Laite oli hajalla ja nyt lähdössä takaisin T-kauppaan vaihtoon/korjattavaksi. Siis sillä tavalla hajalla, että ääntä kuuluu mutta (tähän kirosanojen tulva) huonosti. |
Billsner 29.06.2005 07:20:34 | |
---|
Mutta kun se noise gate tappaa muutakin kuin kohinan. Ei sitä yli 7:kan kärsi pitää. "Zzzzzup!". Muuten tuo v-amp on kyllä kiva vehje (soldano-mallinnus on parasta). Paljon soundia pienellä rahalla. Itsellä on ollut tuo noin pari vuotta ja nyt vasta alkaa patteri vetelemään viimeisiä. Muuta vikaa ei ole ollut. Nej till livet. |