tesar 06.07.2005 11:51:58 | |
---|
Tarvitsisin teidän kokemuksianne kyseisestä nupista..minkälaisen kaapin kanssa toimii, onko soundit kohdallaan vai saako vahvistimesta pelkkää trankkusirkkeliä? Kaikkea tietoa maan ja taivaan väliltä. Ja minkä arvoinen nuppi on? Kiitoksia jo etukäteen. Ei ole tyhmiä kysymyksiä...on vain tyhmiä ihmisiä.;) |
tesar 08.07.2005 23:50:51 | |
---|
Tarvitsisin teidän kokemuksianne kyseisestä nupista..minkälaisen kaapin kanssa toimii, onko soundit kohdallaan vai saako vahvistimesta pelkkää trankkusirkkeliä? Kaikkea tietoa maan ja taivaan väliltä. Ja minkä arvoinen nuppi on? Kiitoksia jo etukäteen. AUTTAKAA NY PERKELE! Ei ole tyhmiä kysymyksiä...on vain tyhmiä ihmisiä.;) |
askomiko 09.07.2005 00:08:30 (muokattu 09.07.2005 13:28:33) | |
---|
No, autetaan sit. Mielestäni se on huonoimpia vermeitä mitä maa päällään kantaa. Ikään kuin aikustuimisriitti. Sirinää, sirkkeliä, yläasteelaista teinisurinaheviä, new sound-rummut ja repaleiset pellit, nuorisotalon "bändi-ilta", kiljupönttö (kiliu pönttö), alkava heviletin kasvatus ja amisviikset. Semmoista tulee minulle mieleen. Mielenkiintoista assosiaatiota? :) Eli siis paluu menneisyyteen, klassik. E: ainii, halpa Jackson myös. |
Boltsa 09.07.2005 00:49:42 | |
---|
Sanokaa mitä sanotte, mutta kaveri on saanut Englin 2x12 kaapin kautte mielestäni hyvät soundit siitä. Eikä ole sirkkeliä tai sirinää. Vaan ihan mukavat rokkikomppisoundit. Kaappi vaikuttaa enemmän kuin uskoisikaan. No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki! |
Sir Härö 09.07.2005 01:16:18 | |
---|
Omistan kyseisen nupin. Kiitos askomikolle mojovista nauruista. Kaappina mulla on 4x12" marsu. Käytän särönä bossin metal zonea. Saundit eivät ole sirkkeliä nähneetkään vaikka yhdistelmä onkin se jota kaikki haukkuvat, syystä etteivät osaa käyttää kyseistä yhdistelmää oikein. Vekottimen omat säröt ovat pyllystä, mutta hyvällä särkijällä clean-kanavasta saa soundit irti. Itse asiassa tämän hetkiset soundini ovat ehkä hieman liian "rosoiset" eli tarttisi säätää uusiksi niin, että kuulostaisi edes hieman sirkkeliltä. Nuppi käytettynä n. 300€ Kaappi uutena 320€ Metal zone uutena 100€ Ps. Huom. Metal zonen Dist. potikkaa ei kannata säätää yli 45 asteen. Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin. |
Exhausted 09.07.2005 12:09:09 | |
---|
No, autetaan sit. Mielestäni se on huonoimpia vermeitä mitä maa päällään kantaa. Ikään kuin aikustuimisriitti. Sirinää, sirkkeliä, yläasteelaista teinisurinaheviä, new sound-rummut ja repaleiset pellit, nuorisotalon "bändi-ilta", kiljupönttö (kiliu pönttö) ja amisviikset. Semmoista tulee minulle mieleen. Mielenkiintoista assosiaatiota? E: ainii, halpa Jackson myös. ja jokin halpa multiefekti. korg, zoom, jne myös bossin metal zone tai vastaava hyväksytään. |
askomiko 09.07.2005 12:23:30 (muokattu 09.07.2005 13:27:31) | |
---|
ja jokin halpa multiefekti. korg, zoom, jne myös bossin metal zone tai vastaava hyväksytään. Kyllä, ja nimenomaan Metal Zone. :) |
DaKiller 09.07.2005 13:03:01 | |
---|
Miksi sitten kysyt?
Mitä kysyi hän? Meni ohi. |
askomiko 09.07.2005 13:26:56 (muokattu 09.07.2005 13:27:16) | |
---|
Oho, se oliki eri. |
jhakwe 09.07.2005 17:25:18 | |
---|
Autetaan, autetaan. Pysy kaukana siitä. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että ne soundit on niin Valvestatea kuin vain voi olla. Makuasioitahan nämä tietysti ovat, joku saattaa hyvinkin tykätä munattomasta surinasta. Kevyttä rokkiruttuahan siitä toki irtoaa, mutta eipä sekään korvia hivele. Mitä arvoon tulee, niin sen kolmisensataa tuosta voi saada, jos on hyvässä kuosissa. Apinaa koijaamalla ehkä enemmänkin, mutta eihän me niihin touhuihin lähdetä :) |
Sir Härö 09.07.2005 18:31:33 | |
---|
Maku asia. Monet on kehuneet kun ovat soittoani kuulleet. Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin. |
Gary the pine 09.07.2005 18:37:28 | |
---|
Tämäkin saatta olla yksilökysymys ja tietenkin myös mitä on hakemassa. Itselläni nurkassa kököttää myös tuollainen Valvestate 2 sarjan nuppi ja 8412 kaappi, eikä tuo setti mitenkään huonolta kuulosta, päinvastoin hintaansa nähden parempaa saa kyllä hakea. 2-sarjan VS-kaapit on kyllä peräsimestä, mutta kun tilalle vaihtaa 1-sarjan 8412 kaapin/kaapit, niin saundi paranee huomattavasti. VS:llä on taipumus honottaa ja kumista, mitä taasen 8412 ei tee. tukevampia JCM kaappeja taas on suht turha perään kytkeä, kun ei tuo potku ihan riitä tukevammille Celeille. Sirkkelithrashia saa kyllä OD2:lla kun pitää presenceä vähän yli puoli välin, gaini kaakkoon ja perinteinen bass 7-10, mid 2-3 ja treb 10, se on taas eri asia kuka siitä tykkää, ainakin RR:n kanssa, johon on vaihdettu EMG HZ:t, tuntuu särö riittävän. (täyttää muuten melkein tuon askomikon määritelmän näköjään, olkoonkin ettei RR:ni niin kovin halpa olekaan :-) ) OD ykkönenkin on ihan käyttökelpoinen, olkoonkin että yhteinen equ hiukan saattaa häiritä, pitää vaan löytää sopiva kompromissi. Itse olen löytänyt aika murean rouheat middlesäröt kakkosesta, presence puolessa välissä, gain n.8, Bas n.6-7 Mid vähän päälle 5 ja Treb max 7, pari pykälää kaikua ja aikas muikea räime on siinä, ainakin tosiaan tuon 8412 kaapin kanssa toimii, ei kumise, on riittävästi alarekisteriä ja ennenkaikkea erottelee. Tällä hetkellä ei ulkoisia murolaatikoita. Kokeilin jonkin aikaa full stackina VS412 yläkaapin kanssa ja saundi oli hanurista. Eli jos olet hankkimassa, niin älä tuhlaa rahojasi VS-kaappiin. Etsi jostain vanhempaa sarjaa tai käy jossain testaamassa nupin kanssa muita kaappeja. Itse nupissa ei ole valittamista, nätti saundi löytyy kunhan vähän etsiskelee. Paljon parempi kuin monet uudemmat transut. Sen kummempia vikoja ei mulla ainakaan ole ollut, huriseehan se jonkin verran, mutta se on lähinnä ikävä ominaisuus, kaikkeen tottuu, mutta se accutronicsin kaikukammio on herkkä ottamaan kipeää, että tarkista että toimii kunnolla. Maksaa kuitenkin jonkin verran sen vaihto. |
tesar 12.07.2005 11:32:20 | |
---|
Kiitoksia avusta...Testasin tosiaan tuon sarjan comboa ja ei tosiaan mitään suuria elämyksiä tuonut minulle. Olisiko Laney tf 700 kenties parempi vaihtoehto? Tärkeintä olisi saada munakkaat soundit. Tällä hetkellä minulta löytyy bossin gt6 joten sen ajattelin tuohon aluksi kytkeä. Ei ole tyhmiä kysymyksiä...on vain tyhmiä ihmisiä.;) |
JuSu 12.07.2005 12:18:13 | |
---|
Sanokaa mitä sanotte, mutta kaveri on saanut Englin 2x12 kaapin kautte mielestäni hyvät soundit siitä. Eikä ole sirkkeliä tai sirinää. Vaan ihan mukavat rokkikomppisoundit. Kaappi vaikuttaa enemmän kuin uskoisikaan. Niinpä. Mullakin tuttu oli vaihtamassa Flextonea pois, nuppi-kaappi -tzydeemiä etsi tilalle. Ja etsikin hartaasti, läpi käytiin Mesaa, Engliä, Marshallia... Raha ei ollut ensimmäinen asia, mistä homma olisi kiikastanut. Ja mitä löytyi? 100 W Valvestate -nuppi ja (muistaakseni) 4x10" kaappi. Kerran olen kuullut ko. pinon myös livenä keikalla, eikä siihen kitarasoundiin ollut mitään sanomista. Eli korvia kehiin, soundi on niin monesta asiasta kiinni. JuSu Minä olen myyrä. |
Exhausted 13.07.2005 19:44:03 | |
---|
Kiitoksia avusta...Testasin tosiaan tuon sarjan comboa ja ei tosiaan mitään suuria elämyksiä tuonut minulle. Olisiko Laney tf 700 kenties parempi vaihtoehto? Tärkeintä olisi saada munakkaat soundit. Tällä hetkellä minulta löytyy bossin gt6 joten sen ajattelin tuohon aluksi kytkeä. aikalaillahan tuo tf on kopio valvestatesta, tosin mielestäni vähän orgaanisimmilla saundeilla |