Aihe: "truss rod covers"
1
Sir Härö
17.07.2005 07:55:21 (muokattu 17.07.2005 10:18:31)
Eli kyseessä on sellaiset oisko sitten kaularaudan suojat jotka tulevat lapaan. Mistä näitä saa tilattua? Mielellään erikoiseksi muotoiltuja. (esim. www.jacksonguitars.com customshop photogallery)

Googlella en löytänyt yhtään suomalaisia jälleenmyyjiä.
Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin.
Campylobacter
17.07.2005 11:04:54
Osta muovia ja tee itse. Voikait sen puustakin tehdä.
"Uusissa on sama fiilis, kun uudessa talossa. Ei tartte heti ensimmäiseksi alkaa pesemään vessanpönttöä tärpätillä kun lauteet on ihan kusessa....." -Rumpf
Mrezzye
17.07.2005 11:59:57

Miksi sellainen pitää ylipäänsä olla?
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
Sir Härö
17.07.2005 12:16:55
Miksi sellainen pitää ylipäänsä olla?

Siis miksi pitää olla erikoinen?

Miksi kitarassa pitää olla ylipäänsä sitten mitään?
Inleitä?
Maalia?
Maalauksia?
Potikoita?
Takapleksiä?
Plektrasuojaa?

Tietenkin siksi että se olisi hieno.
Tyytyisitkö itse kitaraan jota ei ole maalattu ja siitä on otettu kaikki koreus pois?

Tietenkin jos ruma kitara kelpaa, niin eikai siinä mitään.
Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin.
Explorer
17.07.2005 12:20:03
Tyytyisitkö itse kitaraan jota ei ole maalattu ja siitä on otettu kaikki koreus pois?

Hoho! Vai että maali ja koreilu tekee kitarasta hienon...
New Millennium Cyanide Christ.
Sir Härö
17.07.2005 12:43:48 (muokattu 17.07.2005 12:46:57)
Hoho! Vai että maali ja koreilu tekee kitarasta hienon...

Ehei. Ne tekevät siitä omanlaisen. Yksityiskohdat kaunistavat hienoa soitinta entisestään.

Sehän nyt on aivan sama jos kitara on paska mutta hieno ulkonäöltään.
Tottakai kitaran pitää olla myös oikeasti hyvä.

Mutta voiko jumalauta ihminen oikeasti provosoitua jos joku haluaa kitaraansa uuden kaularaudan suojuksen?

Poistakaa koko topic. Tänne on ilmestynyt vain yksi järkevä vastaus. Loput ovat vaikuttaneet pätemisentarpeen purkamiselta.

EDIT. Mietein uudestaan explorerin kommenttia ja mietein että jos hän saa itselleen kitaran joka toimii, mutta josta puuttuu kaikki yksityiskohdat kuten potikat, plekusuoja, maali, lakka ja kaikki muu joka ei ole välttämätöntä, pitäisikö hän sen sellaisena vai hankkisiko hän siihen puuttuvat yksityiskohdat?

MuTu
Explorer
17.07.2005 13:03:52
EDIT. Mietein uudestaan explorerin kommenttia ja mietein että jos hän saa itselleen kitaran joka toimii, mutta josta puuttuu kaikki yksityiskohdat kuten potikat, plekusuoja, maali, lakka ja kaikki muu joka ei ole välttämätöntä, pitäisikö hän sen sellaisena vai hankkisiko hän siihen puuttuvat yksityiskohdat?

Itse asiassa tein sellaisen itse. Pidän tosin potikoita ja lakkaa välttämättöminä, koska täytyyhän volaa ym. voida säätää, ja lakka suojaa kolhuilta. Vastaus kysymykseesi: kyllä. Heh.

http://personal.inet.fi/koti/mtt/rgt7/images/edesta2.jpg
Sir Härö
17.07.2005 13:33:49
Itse asiassa tein sellaisen itse. Pidän tosin potikoita ja lakkaa välttämättöminä, koska täytyyhän volaa ym. voida säätää, ja lakka suojaa kolhuilta. Vastaus kysymykseesi: kyllä. Heh.

Juu mä olen nähnyt jo aiemmin kitarasi joka mielestäni on oikein hieno.

Mutta pointtini oli vähän eri. Eiköhän lopeteta kinaaminen ja ruveta innolla odottamaan jos joku vaikka vastaisi tuohon alkup. kysymykseen :)
Explorer
17.07.2005 13:41:50
Mutta pointtini oli vähän eri. Eiköhän lopeteta kinaaminen ja ruveta innolla odottamaan jos joku vaikka vastaisi tuohon alkup. kysymykseen :)

http://spelektroniikka.fi/

-> kitaraosat -> peitelevyt, pleksilevyt ym. On valmiita standardeja pleksejä sekä aihioita joista voi väsätä itse. Näyttäisi olevan hintavia.

http://www.millbrook.fi/kielisoittimet_ja_tarvikkeet.htm

-> tuoltakin varmaan löytyy kaikkea.
fox
17.07.2005 14:00:23

Eli kyseessä on sellaiset oisko sitten kaularaudan suojat jotka tulevat lapaan. Mistä näitä saa tilattua? Mielellään erikoiseksi muotoiltuja. (esim. www.jacksonguitars.com customshop photogallery)

Googlella en löytänyt yhtään suomalaisia jälleenmyyjiä.

Vähemmänkin erikoisia ei varmasti oo Suomessa jälleenmyyjillä. Markkinat on kovin pienet täällä, ja nuo pikkuhilkkeet on niin merkityksettömiä myynnin kannalta, ettei liikkeet innostu. Tilaamalla toki saa, mutta hintaa tulee. WD jenkeissä tekee vakio-pleksejä ja covereita erikoispanatuksilla (liput, kuvat) mutta erikoisia muodoltaan vaan tilauksesta piirroksen mukaan. Sama tahtoo olla muillakin, nuo muodot on yleensä olemassa olevien kaltaisia, esim. Gibsonin bell cover..
Itse tekemällä toki, tai teettää jollain kaverilla, hakee Etolasta tms. muovia. Tai leikkaa/leikkauttaa messinkilevystä. Puisilla tahtoo olla sellanen ikävä ominaisuus että halkeilevat ja vetävät käyrään. Mulla on upotuskoristeisia plekusuojia parissa kitarassa jotka on muuttuneet lievästi kuperiks aikojen myötä.

Asiaan itsessään.. Jenkkilästä VOI löytyä joltain spesiaalitoimittajalta tms. Mutta katso ny ainakin WD, tai kysäse www.millbrook.fi jotka edustaa WD:n kamppeita Suomessa.. www.stewmac.com voi kanssa tsekata. Hintaa tulee vaan Jenkeistä, viiden dollarin (hatusta ravistettu hinta) truss-rod coveriin kympin kulut.. :)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
lurkki87
17.07.2005 14:14:27

Näin asiaan mitenkään liittymättä, niin on kyllä pakko kehua tuota kitaraasi, on meinaan helvetin hieno.
Liiterin takana on vielä halkoja
Ziggy Bubba
17.07.2005 16:40:24

Millbrookilla Helsingissä on aika kattava valikoima kitaran osia moneen lähtöön. Sieltä kannattaa zekata.

Luthmannin kuvastoa selaillessa huomasin muuten noiden Gibson-varaosien älyttömät hinnat. Kaularaudan pleksi oli esim. reilut 20€.. Pitäisiköhän ostaa Studioon "standard"-tekstillä varustettu laatta, samalla hinnalla kun sais :D
www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet!
projekti
17.07.2005 16:54:43
Komea on keppi. Tuollaiseen en laittaisi mitään muovihärpättimiä, joku mahonkinen vaikka ja potikannupit kans puusta. Ne olis piste i:n päällä.
Ilman basisteja ei olisi basistivitsejä.
fox
17.07.2005 17:01:00

Luthmannin kuvastoa selaillessa huomasin muuten noiden Gibson-varaosien älyttömät hinnat. Kaularaudan pleksi oli esim. reilut 20€.. Pitäisiköhän ostaa Studioon "standard"-tekstillä varustettu laatta, samalla hinnalla kun sais :D

Varaosahinnoittelu on melki kaikilla merkeillä kovahko. Varasto-kustannukset toki maahantuojilla..(vaikkei niitä juur ole ees varastossa, jos kysyy)
Opiskeluaikoina meille opetettiin varaosahinnoittelua tuolla konepuolella, ja se pätee tosi hyvin noihin orkkis-varaosiin, kyllä. Toki pysyyhän Ison G:n tuote sitte "alkuperäiskunnossa" 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Mrezzye
18.07.2005 09:40:26

Siis miksi pitää olla erikoinen?

Miksi kitarassa pitää olla ylipäänsä sitten mitään?
Inleitä?
Maalia?
Maalauksia?
Potikoita?
Takapleksiä?
Plektrasuojaa?

Miksi pitää viisastella?

Pointti oli se, että niin pientä muoviosaa, tai sen puuttumista tuskin huomaa kukaan, paitsi ehkä omistaja. Itse yleensä soitan sitä kitaraa, enkä katsele pikku yksityiskohtia. Toki ymmärrän, että mieluummin kitaran tulee olla myös kaunis, mutta moisella pikkulätkällä ei ole sen kanssa tekemistä. Tiedän kokemuksesta!

T. Hemmetin kauniin kitaran omistaja
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
Vousku
18.07.2005 10:09:12

No itse ostaisin pienen palan vastaavaa plexilevyä tai mitä muovia nyt ikinä onkaan. Leikkaisin mieleiseni muodon. Poraisin ruuvireiät ja mahdollisesti tiedustelisin esim. ammattioppilaitokselta kaiverrus hintoja. Ei varmaankaan paljoa pyytelisi jos siihen jonkun simppelin kaiverruksen tahtoo.
Tämä tietysti edellyttää että on joko 2- tai 3 kerroksinen plexi (esim. musta/valkoinen/musta).
Miksi kuunnella huonoa musiikkia kun sitä voi tehdä myös itse?
rosberg
18.07.2005 10:27:04
kaveri teki niin, että vei suutarille (joku tollanen avainpaja siis) ja siellä ne kaiversi sille tekstin (sen se vei vektori-tiedostona mukanaan).

tuli siisti!

mutta se aihio pitää tietenkin olla olemassa. oisko spelektroniikka.fi:llä?
keep on truckin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)