Aihe: Mistä erottaa onko kyseessä Marshallin 2203 vai 2204?
1
Velli
16.07.2005 17:24:53 (muokattu 16.07.2005 17:25:34)
Otsikko kertoo kaiken. Ostin vahvistimen, mutta en ole varma kumpi se on. Takana oleva mallimerkintä on haalistunut niin paljon että siitä ei erota että kumpi malli on kyseessä.

edit. Niin ja JCM 800 on siis kyseessä.
booster
16.07.2005 17:30:03 (muokattu 16.07.2005 17:31:16)
2204 on 50-wattinen, pääteputkia (isompia) on kaksi. 2203:ssa niitä, tai ainakin niiden paikkoja, on neljä. Jos siis 2203 on puolitettu, putkia on kaksi mutta tyhjiä paikkoja kaksi. Selitimpä hankalasti, no ymmärrät varmaan.
Velli
16.07.2005 17:34:35
2204 on 50-wattinen, pääteputkia (isompia) on kaksi. 2203:ssa niitä, tai ainakin niiden paikkoja, on neljä. Jos siis 2203 on puolitettu, putkia on kaksi mutta tyhjiä paikkoja kaksi. Selitimpä hankalasti, no ymmärrät varmaan.

Kiitoksia. Neljähän noita löytyy eli 2203 on sitten kyseessä.

Laitetaan vielä jatkokysymys: mikä on sen virtapiuhan virallinen nimi, joka antaa virtaa tuolle vahvistimelle pistorasiasta? Se näet puuttuu ja sellainen täytyy käydä hommaamassa. Paljonko sellainen muuten mahtaa maksaa?
svilo
16.07.2005 17:46:30

Laitetaan vielä jatkokysymys: mikä on sen virtapiuhan virallinen nimi, joka antaa virtaa tuolle vahvistimelle pistorasiasta? Se näet puuttuu ja sellainen täytyy käydä hommaamassa. Paljonko sellainen muuten mahtaa maksaa?

kysy vaikka ns "euro" virtapiuha, maksaa max 4e

-sv
- when I see a 100 watt amp on the stage of a 150 seat venue, I know
that I am in for trouble ... most of the time -

-One mans junk is another mans gold-
32788
16.07.2005 18:25:21

Eikös se ole samanlainen, mitä useimmissa näytöissä? Siis tällainen:

http://www.verkkokauppa.com/productimages/orig/219_01.jpg

Noita löytyy varmasti kaikista elektroniikkaa myyvistä liikkeistä.
tommiot
16.07.2005 18:31:17 (muokattu 16.07.2005 18:32:08)
Eikös se ole samanlainen, mitä useimmissa näytöissä? Siis tällainen:

http://www.verkkokauppa.com/productimages/orig/219_01.jpg

Noita löytyy varmasti kaikista elektroniikkaa myyvistä liikkeistä.

Mulla on 2203:ssa ainaki tommonen. Eli tavallinen tietokoneissakin oleva virtapiuha.

Tähän vielä kysymys: Mistähän johtuu että kun luukuttaa niin soundi on ihan tuhnu (kuuluu kuin viereisestä huoneesta tai kaivosta...)? Etuasteessa Sovtekit ja pääteasteessa Electro-Harmonixit. Siis 12AX7 ja EL34. Luin joskus Juccikzen tekemän vertailun eri etuasteputkista ja siinä taidettiin todeta noi Sovtekit aika surkeiksi, pitäiskö pistää vaihtoon, kun ei noi etusputket kalliita ole.
Pastilli?
mvirta
16.07.2005 22:59:49
http://www.legendarytones.com/marshall2c.htm

tuossa viitataan 2203:n myöhempien tuotantoversioiden kohdalla tehtyihin rakennemuutoksiin, joiden seurauksena kovalla soitettaessa saundista tulee "muddy".

tuskinpa sulla nyt tästä on kysymys, mutta ihan mielenkiintoinen juttu kuitenkin. tuon lukemisen jälkeen oli ihan pakko avata oma 2203 ja ruveta konkkia laskemaan :)

>Tähän vielä kysymys: Mistähän johtuu että kun luukuttaa niin soundi on ihan tuhnu (kuuluu kuin viereisestä >huoneesta tai kaivosta...)?
LaXu
16.07.2005 23:34:31
>Tähän vielä kysymys: Mistähän johtuu että kun luukuttaa niin soundi on ihan tuhnu (kuuluu kuin viereisestä >huoneesta tai kaivosta...)?

Liikaa säröä (pedaalista tms.) tai sitten putket alkaa olla elämäänsä kyllästyneet ja hautovat itsemurhaa. :)
tommiot
17.07.2005 17:37:28
Liikaa säröä (pedaalista tms.) tai sitten putket alkaa olla elämäänsä kyllästyneet ja hautovat itsemurhaa. :)

Ei ainakaan pedaalista... LTD EX-351 ---> marsu pelkästään. Putket on uudet (ainakin liikkeessä sanoivat niin). Volat täysillä kyllä (preamp ja master).
Pastilli?
tuluppa
17.07.2005 17:49:47

Volat täysillä kyllä (preamp ja master).

Oho. :) Kuvittelisin et noilla säädöillä en itse saisi mitään järkevän kuuloista ulos.

Mulla on putkitettu 2203 samoilla putkilla, ja kun preamp vola menee yli 5:n niin koko ajan tuhnummaksihan se menee. Laskisin siis preamp volaa alemmas ja ärsyttäisin etuastetta esim. jollain boostaavalla säröpedaalilla. Tube screamer on oma suosikkini tuohon tehtävään.
tommiot
17.07.2005 18:10:46 (muokattu 17.07.2005 18:15:50)
Oho. :) Kuvittelisin et noilla säädöillä en itse saisi mitään järkevän kuuloista ulos.

Mulla on putkitettu 2203 samoilla putkilla, ja kun preamp vola menee yli 5:n niin koko ajan tuhnummaksihan se menee. Laskisin siis preamp volaa alemmas ja ärsyttäisin etuastetta esim. jollain boostaavalla säröpedaalilla. Tube screamer on oma suosikkini tuohon tehtävään.

Selvä, kokeilen jossain vaiheessa, kun saan jostain boosterin. DS-1:llä tai kitara suoraan vahvariin oon soitellut tähän asti. Eikö tuo kaikki nupit kaakossa ollut ainakin jossain vaiheessa aika yleinen juttu? :)

Onko sulla muuten pysty- vai vaakainputtinen marsu?

ADD: Tuo konkkien määräkö siis on erona noissa vanhemmissa ja uudemmissa JCM800? Mulla näyttäis olevan 5kpl niitä, vaikka liikkeessä sanottiin tän olevan vuosimallia 89.
Pastilli?
mvirta
17.07.2005 20:57:22
>Volat täysillä kyllä (preamp ja master).

auts.. jos sä pystyt olemaan samassa huoneessa potikat kaakossa olevan 2203:n kanssa niin tulee kyllä mieleen että jossain on nyt jotain vikaa, joko korvissa tai vahvarissa. pääteputket loppu tai ainakin vituralleen biasoitu?
mulla ainakin putoilee tavarat hyllyiltä jos volat on yli nelosen.

mullakin löytyi 5 konkkaa. konkkien määrä on kai merkittävin ero vanhempien ja uudempien versioiden välillä. sillä, onko potikat ja jakit kiinni suoraan piirilevyssä vai piuhoilla ei tuon artikkelin mukaan ole vaikutusta laitteen toimintaan. tiedä näistä sitten.

jakkien kiinnityksen näkee niiden sijoittelusta etupaneeliin. jos sisäänmenot ovat vaakatasossa, jakit ja potikat ovat kiinni piirilevyssä ja jos pystytasossa niin ne ovat piuhoilla.
LaXu
17.07.2005 21:07:47
Selvä, kokeilen jossain vaiheessa, kun saan jostain boosterin. DS-1:llä tai kitara suoraan vahvariin oon soitellut tähän asti. Eikö tuo kaikki nupit kaakossa ollut ainakin jossain vaiheessa aika yleinen juttu? :)

DS-1 käy ihan hyvin boostaukseen. Gain pienelle, level isolle. Nupit kaakossa oli lähinnä perua pleksi-Marsujen ajoilta, niissähän ei tuota etuastesäröä hirveästi ole ja master volumesta ei tietoakaan.
tommiot
17.07.2005 21:10:16 (muokattu 17.07.2005 21:12:02)
>Volat täysillä kyllä (preamp ja master).

auts.. jos sä pystyt olemaan samassa huoneessa potikat kaakossa olevan 2203:n kanssa niin tulee kyllä mieleen että jossain on nyt jotain vikaa, joko korvissa tai vahvarissa....

No okei... mulla oli kuulosuojaimet päässä :P

Jakit tuossa ovat vaakatasossa ja Musikantissa sanottiin nupin olevan vuodelta 1989. Tuolla antamasi sivulla taas sanottiin että vuodesta 86 eteenpäin jätettiin yksi konkkapari pois... Outoa.
Pastilli?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)