Aihe: Kitara "hajalla" korvaako takuu?
1 2
raaq
14.07.2005 22:15:41 (muokattu 14.07.2005 22:19:13)
Eli ostin eilen 13.7.2005 Oulun Musiikkikullakselta Esp/Ltd m-50 kitaran, maksoi 195 euroa ja kuitissa lukee, että 6kk takuu.

Itse vika:

Keppi on varustettu vintage tremololla (uudempi malli):

http://www.linusz.de/Grafik/IMG_1094.jpg

Kuvassa on näköjään se vanhempi tremolo.

Huomasin, että D kielen hienosäätöruuvi (se joka on siellä jousen sisällä) jolla liikutellaan noita "palasia", niin puuttui.
Jousi kyllä oli paikalla.

Huomasin myös kun vähän tiirailin sitä, niin sieltä oli menny kierteetkin aika pahasti persiilleen.

Huomioitavaa oli myös se, että kyseinen keppi oli ns. näytemalli mikä on hyllyssä, eli kaikenmaailman räpeltäjät on sitä sorkkinu.

Eli, korvaako takuu tuollaisen vai pitääkö ostaa uusi talla (rahatilanne ei salli).

Vika ei kyllä vaikuta soittamiseen mitenkään ja vire pysyy hyvin.

(saattaa olla kirjotusvirheitä)

Kiitoksia etukäteen!

- Jannibal -
GG Shit
svilo
14.07.2005 22:33:12
Jos myyjäliikkellä on vähänkään asiakaspalvelua, niin korjaavat sen tai saat hinnaltaan vastaavan tahi rahat takaisin, pysy tiukkana.......
- when I see a 100 watt amp on the stage of a 150 seat venue, I know
that I am in for trouble ... most of the time -

-One mans junk is another mans gold-
saha
14.07.2005 22:42:12
Niimpä. Nyrkki pöytään vaan, ja kyllä ne nöyrästi sen fiksaa. Itelläni ilmeni ongelmia iban ensimmäisen nauhan kanssa, ja Oulun S ja T:hen kun vein ja pistin nyrkkiä pöytään, niin kyllä hioivat kuntoon.
>-)))> #2
irc-kanava röydetty!
#kalapersoonat@IRCnet
Punttisika #5
raaq
14.07.2005 22:44:49
Jos mä vien sen sinne vaikka huomenna tahi ens viikolla niin kerronpa miten kävi.
GG Shit
LaeLea
14.07.2005 22:56:47
Kyllä tuollaisesta kannattaa käydä sanomassa. Jos siitä viasta ei ostohetkellä mitään mainittu, myyjä taitaa olla jonkinlaisessa vastuussa ihan lainkin silmissä.
Taidat olla vähän nuorempi kitaristi? Otappa isukki mukaan, sillä saa yleensä vähän paremman kohtelun. Vaikka ihan vaan seisomaan takana, jos haluat itse hoitaa puhumiset, mutta mukaan kuitenkin.
Sir Härö
15.07.2005 07:58:11
Ota velipoika mukaan seisomaan selän taakse. Käske veljesi murista ja pullistella hauiksiaan kaupassa. Jos myyjä kysyy niin sano että toi gorilla on vaan kuskina.
Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin.
oiva tumpeloinen
15.07.2005 09:52:25
Kyllähän takuu on semmonen jännä juttu, että se on olemassa juuri tuollaisia ongelmia varten. Eli et sä tartte sinne mukaan yhtään gorillaa, etkä apinalaumaakaan ulvomaan oikeuksiasi. Tämä ei tietenkään toimi, jos ostaessa myyjä on maininnut kyseisistä vioista, ja olet sen ostanut tietoisena vioista.
Kokeilemalla tyhmäkin oppii.....
Montte
15.07.2005 10:18:43
Otappa isukki mukaan, sillä saa yleensä vähän paremman kohtelun. Vaikka ihan vaan seisomaan takana, jos haluat itse hoitaa puhumiset, mutta mukaan kuitenkin.

Heh, mä otin ja hyvin toimi :D

(isä on aikoinaan vähän enemmänkin tota punttisalia harrastanut)
Musiikki on elämys, joka ei koskaan katoa, koska muistot elävät niiden mukana. Cisse Häkkinen
Trebla
15.07.2005 11:46:10
Kyllähän takuu on semmonen jännä juttu, että se on olemassa juuri tuollaisia ongelmia varten. Eli et sä tartte sinne mukaan yhtään gorillaa, etkä apinalaumaakaan ulvomaan oikeuksiasi. Tämä ei tietenkään toimi, jos ostaessa myyjä on maininnut kyseisistä vioista, ja olet sen ostanut tietoisena vioista.

Näin tietysti normaalisti. Mutta kun tuommoinen vähän nuorempi kaveri menee asiallisestikin valittamaan moisesta asiasta ja vastassa onkin komitea "maailman-paras-kitaramyyjä-ja-olen-aina-oikeassa-ja-tunnen-kaikki-starat"-tyyppejä. "komitea" toteaa olevansa oikeassa ja asiakas väärässä, niin siinähän sitten olet. Toteavat ykskantaan, että olet itse rikkonut ja hukannut, eli eivät korvaa. Onneksi tälläiset liikkeet ovat harvassa.
Threadin aloittajalla olikin kunnollinen "bodyguard" omasta takaa ja homma näyttäisi olevan hoidossa eli hyvin kävi.
DAM: Mothers Against Dyslexia.
saha
15.07.2005 12:04:58
"komitea" toteaa olevansa oikeassa ja asiakas väärässä, niin siinähän sitten olet. Toteavat ykskantaan, että olet itse rikkonut ja hukannut, eli eivät korvaa. Onneksi tälläiset liikkeet ovat harvassa.

Tässä kohtaa voi parkaista "Ei hevonvittu tehän korjaatte!!1" ja alkaa uhkailemaan kuluttaja-asiamiehellä, joka kyllä vie käräjille varsin innokkaasti. Tosin voi mennä välit huonoksi liikkeen kanssa, jos ei osaa valita oikeita sanoja mielipiteensä ilmaisuun.
>-)))> #2
irc-kanava röydetty!
#kalapersoonat@IRCnet
Punttisika #5
raaq
15.07.2005 12:48:41
No, sain korjattua sen itse kun olen tällainen tee-se-itse tyyppi :)

Etsin vain sopivan ruuvin ja voila! Kierteetkin alkoi pelaamaan ja nyt asia on kunnossa.

En tiedä, että olenko kovin nuori/nuoren näköinen, ikä on 16v ja pituutta semmoset 183cm ja kaljamaha (amisviikset ja parran pirulainen) löytyy ja monesti ihmiset luulee mua täysikäiseksi.

Olen kyseissestä kaupasta ostanu basson ja kitaran hihnan ja kieliä ja pitäis vielä tässä käydä ostamassa Duncanin Dimebucker jos saan jostakin rahaa. Eli olen niinkuin vakioasiakas :)

Muistutan myös siitä, että tämä tunnus, millä tämä viesti on kirjoitettu on mun kaverin. Oma tunnus on jäähyllä prkl.

Oma tunnus on Jannibal: http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=33126&

Kuva ehkä vähän wanha, mutta kyllähän se kelpaa toistaiseksi :)

- Jannibal -
GG Shit
Trebla
15.07.2005 12:54:52 (muokattu 15.07.2005 12:55:33)
Tässä kohtaa voi parkaista "Ei hevonvittu tehän korjaatte!!1" ja alkaa uhkailemaan kuluttaja-asiamiehellä, joka kyllä vie käräjille varsin innokkaasti. Tosin voi mennä välit huonoksi liikkeen kanssa, jos ei osaa valita oikeita sanoja mielipiteensä ilmaisuun.

Juuri näin, mutta ei se kuluttaja-asiamies siinä kaupan nurkan takana paperit valmiina ole. Eli aikaa ja tupakkia palaa ja välillisiä kuluja tulee. Kitara makaa rikkinäisenä eikä pääse soittamaan. Pahin tilanne jos kyseessä ainoa soitin. Mahdollisesti palaa välit liikkeen kanssa. Ilkeä tilanne, jos kyseessä kylän ainoa liike.
DAM: Mothers Against Dyslexia.
raaq
15.07.2005 13:00:09 (muokattu 15.07.2005 13:00:35)
Juuri näin, mutta ei se kuluttaja-asiamies siinä kaupan nurkan takana paperit valmiina ole. Eli aikaa ja tupakkia palaa ja välillisiä kuluja tulee. Kitara makaa rikkinäisenä eikä pääse soittamaan. Pahin tilanne jos kyseessä ainoa soitin. Mahdollisesti palaa välit liikkeen kanssa. Ilkeä tilanne, jos kyseessä kylän ainoa liike.

Kylän ainoa liike jossa myydään Esp:iä, Ltd:tä ja Jacksonia.

Onhan täällä Oulussa peräti kolme 3 musaliikettä, jokainen liike on erikoistunut johonkin tiettyyn merkkiin, eli yksi myy Gibsoneita, Epiphoneja ja Ibanezeja. Ja sitten se yks myy vissiin vain Samickeja ja (ehkä) Washburneja.

- Jannibal -
GG Shit
saha
15.07.2005 13:15:53
Kylän ainoa liike jossa myydään Esp:iä, Ltd:tä ja Jacksonia.

Onhan täällä Oulussa peräti kolme 3 musaliikettä, jokainen liike on erikoistunut johonkin tiettyyn merkkiin, eli yksi myy Gibsoneita, Epiphoneja ja Ibanezeja. Ja sitten se yks myy vissiin vain Samickeja ja (ehkä) Washburneja.

- Jannibal -

Mikä se kolmas on? Soitin ja tarvike, Kullas ja ?????.

Itse olen kitarani soittimesta ja tarvikkeesta ostanut, mutta koska Jaskat on alkanu vetää, alkaa Kullas olla se ykköskohde liikkeissä visitoidessa.
>-)))> #2
irc-kanava röydetty!
#kalapersoonat@IRCnet
Punttisika #5
raaq
15.07.2005 13:21:01
Mikä se kolmas on? Soitin ja tarvike, Kullas ja ?????.

Itse olen kitarani soittimesta ja tarvikkeesta ostanut, mutta koska Jaskat on alkanu vetää, alkaa Kullas olla se ykköskohde liikkeissä visitoidessa.

Oulun Musiikkitalo, jos oikein muistan.
GG Shit
saha
15.07.2005 13:57:31
Oulun Musiikkitalo, jos oikein muistan.

Mitenköhän silläkin menee? Yksi päivä ajattelin mennä tsekkaamaan, mutta sen oven edestä oli revitty maa pois ja pantu 4m kuilu tilalle.
>-)))> #2
irc-kanava röydetty!
#kalapersoonat@IRCnet
Punttisika #5
DaKiller
15.07.2005 17:38:00

Mitenköhän silläkin menee? Yksi päivä ajattelin mennä tsekkaamaan, mutta sen oven edestä oli revitty maa pois ja pantu 4m kuilu tilalle.

Selvästikin tiesivät sinun tulevan visiitille ja olivat varautuneet kaivamalla vallihaudan =) =)
raaq
15.07.2005 17:41:31
Selvästikin tiesivät sinun tulevan visiitille ja olivat varautuneet kaivamalla vallihaudan =) =)

Hoh0!!1 +
Tilapäisesti tunnusta käyttää Jannibal 20.7.2005 asti
projekti
15.07.2005 20:49:44 (muokattu 15.07.2005 20:51:45)
Erikoisesti tuntuu asiat menevän.
http://www.oulunmusiikkitalo.fi
Musakaupan henkilökunnasta näyttäisi löytyvän Tirronen. Eli onkohan lappu luukulla...
Ilman basisteja ei olisi basistivitsejä.
sunder
17.07.2005 22:23:51
Ei taida olla koko pulju pystyssä, viime talvena bassoa katsellessani tuolla oli menossa loppuunmyynti...
"Try, fail, live, learn - and die happy trying" -Dimebag Darrell
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)