Aihe: Bad cat ja kumppanit
1 2
chromazone
30.06.2005 21:18:14
Nyt olisi kiva keskustella putiikkivahvistimista, eritoten kiinnostaa omakohtaiset kokemukset Bad catista, Buddasta, Matchlessista.. myös kotimainen Monster voisi osallistua. Olen siis ostamassa moista peliä ja kaipaan näkemyksiä, kuten esim. 15w A-sarjalainen bändikäytössä jne. Olen testannut näitä useampaan otteeseen ja siksi olisi kiva kuulla kommentteja niiltä jotka ovat laitteilla keikkailleet enemmänkin. Sana on vapaa!
Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä.
Jackie
30.06.2005 21:45:10
Minuakin kiinnostaa Bad Catit. Onhan noi ainakin kehuttuja vehkeitä. http://www.kitarapaja.com/pics/bcc2r1.jpg COOL!!
Käsi ylös kuka tykkää rockmusiikista!
chromazone
01.07.2005 20:37:51
Nostan tämän nyt kerran josko vaikka löytyisi jotain mielipiteitä...
Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä.
Jani The Rock
01.07.2005 20:42:38

Tossa aikoinaan alottamassani threadissa on asiaa aiheesta ja sen vierestä.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=57353

Minkä takia sen muuten pitää olla Bad Cat? Nice Pussy olis paljon kivampi nimi.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
Härski
01.07.2005 20:56:38
Nostan tämän nyt kerran josko vaikka löytyisi jotain mielipiteitä...

No tuossa linkissä olevaa Bad Cattia testasin ja hanurilta kuulosti.Ihme ritisevä, kulmikas ja ponneton särö oli siinä. Puhtaat oli ihan kivat, semmonen ripaus kompressointia oli pienelläkin volalla.
Hannu H.
01.07.2005 21:31:21

Bad Catin Hot Cattia testasin kitarapajalla kerran (tai oikeastaan testasin kitaraa, mutta kuitenkin). Jumalainen clean ja kevytroso! Jos ei olis pikkurahasta puutetta niin varmana ostaisin tuollaisen.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
M-Juhana
01.07.2005 22:21:57

Jos maailman coolein pimu, elis Bonnie Rait soittaa Bad Cat:lla on sen pakko olla paras !!!

No hymilö viä ..:-)
You know we ain’t too good looking, But we are satisfied -LEMMY-
chromazone
01.07.2005 23:13:33
Tossa aikoinaan alottamassani threadissa on asiaa aiheesta ja sen vierestä.

Jep, lueskelin sen läpi. Näyttäisi siltä että täällä ei juuri kaupassa testaamista kummempaa kokemusta näistä löydy. Kiitos linkistä!
karipee
05.07.2005 13:07:11
Onko kellään hallussaan tai päässyt kokeilemaan Matchless Lightning 15 W 2x12" comboa? Miten pelittää?
dfloreno
05.07.2005 23:43:02

Nyt olisi kiva keskustella putiikkivahvistimista, eritoten kiinnostaa omakohtaiset kokemukset Bad catista, Buddasta, Matchlessista.. myös kotimainen Monster voisi osallistua. Olen siis ostamassa moista peliä ja kaipaan näkemyksiä, kuten esim. 15w A-sarjalainen bändikäytössä jne. Olen testannut näitä useampaan otteeseen ja siksi olisi kiva kuulla kommentteja niiltä jotka ovat laitteilla keikkailleet enemmänkin. Sana on vapaa!

Mulla itselläni on Monsterin El Matador 15w A-luokan vahvari, joka on itseasiassa El Mariachin edeltäjä. Mulla on se 2 x 10" konfiguraatio. Mielestäni tää vahvistin on yksi parhaimpia vahvistimia millä olen soittanut, se oli heti rakkautta ensi soinnulla ;-).

Tätä ennen mulla oli noita Fenderin uusia pikkuputkivehkeitä (ja pari isompaa uutta reissueta), mutta nimenomaan bändikäytössä ne ei oikein palvelleet; dynamiikka oli Matadoriin verrattuna käytännössä nolla, botnea oli semmoinen mumiseva ja epämusikaalinen, sekä ihan puhdas clean soundi todella 'tylsän' kuuloinen. Tossa Matadorissa on dynamiikkaa vaikka muille jakaa, 'headroomia' todella hyvin, eli ton kokoiseksi vahvistimeksi todella voimakas-ääninen. Mutta tätä voimakas-äänisyyttä ei pidä sekoittaa esim. Fenderin Blues jr:n vastaavaan kova-äänisyyteen, joka on kyllä kieltämättä kova, mutta onko sillä oikeesti missään mitään käyttöä? Se on enemmän semmoista pauhaamista. Sitten tossa Matadorissa on se botne aivan uskomaton, en ikinä olisi uskonut saavani 15w vahvistimesta niin täyteläistä soundia; 65' Twin re-issuekin jäi tolle soundille kauas, vaikka se on nimenomaan pidetty täyteläisenä ja 'kolmi-uloitteisena' vahvarina.

Tossa vaikuttanee myös tuo 2x10" konfiguraatio, joka kyllä vakuutti ainakin mut, 2 kajaria tosiaan on enemmän kuin yksi :-). Mutta ylipäätään tässä vahvarissa on se ominaisuus, että se soi siten, miten sitä soittaa: jos vetää kovalla kädellä se menee kyykkyyn ja päinvastoin, seuraa siis todella hyvin soittotatsia, mikä ainakin bluesia/roots hommaa soittaessa on mielestäni erittäin tärkeä ominaisuus. Tossa on myös semmoinen uskomaton läsnäolo, joka johtunee tuosta A-luokan hommasta, eli vahvistin vastaa todella herkästi ja nopeasti soittoon... hankalaa selittää sanoin, mutta aluksi kun soitteli, tuntui että Ferrarilla olis vedellyt, sen verran ärhäkkää hommaa oli.

Noita muitakin olen kokeillut, paitsi en tuoda Bad Catia, ja nekin ovat hyviä, tosin Buddaa piti mielestäni vähän ruuvata että sai itselleni sopivaa soundia ulos. Mutta itse olin kyllä henk.koht. myyty tuolle Monsterin setille, ja kauhee himo ois ostaa tolle kaveriksi El Mariachi 30w, siinä on se dump-säätö joka mielestäni on tosi fiksu idea. Mutta ei kai noissa em. mainitsemissasi vahvistimilla kauheasti väärään voi mennä, otti minkä tahansa :).
God made me funky
Ocku
06.07.2005 11:47:58
Muutama toinen boutique vahvari jota kannattaa oikeasti harkita on:

Lehnert Rambler, http://www.lehnert-amps.com/

Tämä vahvistin on niin hyvänsoundinen että se saa miehen kyyneliin. Vahvistin on hävyttömän halpa. Ja kyllä, olen verrannut Bad Cattiin ja Buddaan. Matchlessia en ole itse testannut.

Jos haluat maailman parhaan Fender Tweed Deluxen sinun kannattaa harkita Edgar D-luxea, http://www.edgaraudio.se/tubes/D-lux.htm

Sitten tietenkin uskomaton, London Power Studio, jota nykyään saa myös kombona. http://www.londonpower.com/

Vielä yksi high-end boutique on Tubewonder, http://www.anacon-tech.com/.
Olli S.
06.07.2005 11:59:00

Löytyyköhän Monsterilta mallia, jossa olisi pehmeä jazz-puhdas ja toiselta kanavalta Hendersson-tyylinen fuusio-särö? Ei siis mahdottoman säröisä, mutta pyöreä. Onko joku testannut Matchless Clubmania mainitsemissani tyyleissä?
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
dfloreno
06.07.2005 12:25:09

Löytyyköhän Monsterilta mallia, jossa olisi pehmeä jazz-puhdas ja toiselta kanavalta Hendersson-tyylinen fuusio-särö? Ei siis mahdottoman säröisä, mutta pyöreä. Onko joku testannut Matchless Clubmania mainitsemissani tyyleissä?

Nyt tulee rankkaa offtopikkia. Ihmettelen vaan välillä näitä 'unelma-vahvareita', onko näitä oikeasti kenelläkään olemassa? Kyllä noi Hendersonitkin ja muut käyttää eri tarkoitukseen eri vahvistimia ja skeboja ym. Kandee mielestäni satsaa kamaan joka tekee sen oman jutun hyvin, ja sitten sen rinnalle toisen mikä tekee sen toisen homman hyvin :-). Noikin kaksi mainittua tyyliä on aikalailla toistensa vastakohtia, tohon jazzrimputteluun sopii paremmin combo, kun taas toi fuusio-särö homma mun mielestä melkein kaipaa jo sen 4x12" ja joku Custom Audion nupin ;). Eli lähinnä tulee mieleen, että onko se jo oikeastaan epärealistista hakea vahvistimelta tälläistä 'monipulisuutta'?
God made me funky
Jucciz
06.07.2005 12:27:05
onko se jo oikeastaan epärealistista hakea vahvistimelta tälläistä 'monipulisuutta'?

Kysy pojilta, jotka suunnittelivat ja rakensivat Mad Profesorin, millaista soundia siitä vehkeestä ei saa.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
dfloreno
06.07.2005 14:53:06

Kysy pojilta, jotka suunnittelivat ja rakensivat Mad Profesorin, millaista soundia siitä vehkeestä ei saa.

Oletko koskaan testannut vehjettä? Onhan se tosiaan uskomattoman hyvän kuuloinen ja monipulinen, mutta ei kauhean yksinkertainen säätää, plus se ongelma, että ei sitä voi keikalla olla koko ajan ruuvaamassa eri tyyleille eri asetuksia. Ja vaikka tolla onkin skaalaa laidasta laitaan, mutta on sillä kyllä hintaakin. Samaan hintaan voi sitten kasata pari erilaistakin rigiä, ja vetelee niillä. Makuasioita nämäkin tietty on, mutta tuntuu pahalta joskus noiden vahvistinrakentajien puolesta kun ihmiset halajaa semmoista ihmeellistä yleiskonetta vahvistimista :), kun kuitenkin lähtökohtana on usein joidenkin muiden soittajien soundit, jotka puolestaan harvemmin tulee pelkällä yksittäisellä vahvarilla. Tsiis, aika sepustus.. ;)..
God made me funky
Olli S.
06.07.2005 19:28:08

Makuasioita nämäkin tietty on, mutta tuntuu pahalta joskus noiden vahvistinrakentajien puolesta kun ihmiset halajaa semmoista ihmeellistä yleiskonetta vahvistimista :), kun kuitenkin lähtökohtana on usein joidenkin muiden soittajien soundit, jotka puolestaan harvemmin tulee pelkällä yksittäisellä vahvarilla. Tsiis, aika sepustus.. ;)..

Tämähän se on tietty ikuinen ongelma. Toisaalta noita yleiskoneitakin löytyy. Itse en ainakaan halua täsmälleen samaa soundia kuin muulla, vaan "jotain sinne päin". Sellainen, joka toimii sen tyyppisessä musiikissa. Tänään esimerkiksi löysin Kochista tarvitsemani sävyt.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
Puavali
06.07.2005 19:53:11

AX2 212 monipuolisuutta? Siinä on vahvistimien kuningas!
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
goose
18.07.2005 11:41:43
Buddan Twinmaster lähti ja Monsterin El Mariachi tulee tilalle. Juttuja voi lukea ja mielipiteitä punnita, mutta viimekädessä se omakohtainen kokeilu tuo tuloksen.
Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa..
Jani The Rock
18.07.2005 11:55:35

Juttuja voi lukea ja mielipiteitä punnita, mutta viimekädessä se omakohtainen kokeilu tuo tuloksen.

Ja näin pitääkin olla.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
dfloreno
18.07.2005 14:21:01

Buddan Twinmaster lähti ja Monsterin El Mariachi tulee tilalle. Juttuja voi lukea ja mielipiteitä punnita, mutta viimekädessä se omakohtainen kokeilu tuo tuloksen.

Jaahas, lisää monsterin uhreja. Ja totta puhut; olin kyllä noista monstereista tietoinen, mutta vasta sitten kun Tyykibluesissa soitin moisella värkillä (El Mariachilla), niin peli oli kyllä menetetty. Ja lisää pitää saada, La mesera tulee varmaan kalustoon tässä jossain vaiheessa. :). Se mikäö mua miellyttää eniten tälläisessä toiminnassa on se, että kun joku ei miellytä niin tekijä itse vaihtaa/säätää esim. vaikkapa EQ:t semmoisiksi että ne toimii just siihen omaan juttuun. Tässä valossa näiden koneiden hinnat rupee olee aika edulliset, suorastaan halvat :-). Otitko btw kauin erikseen, vai onko moiselle käyttöä?
God made me funky
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)