Aihe: Musakauppoja Prahassa?
1 2
tlevis
22.03.2004 21:23:53
Olisin kohta lähdössä tsekinmaalle käymään. Mitään hyviä kauppoja siellä? Ja onko hintataso kohdallaan?
kivi
23.03.2004 02:08:51 (muokattu 23.03.2004 02:09:25)
Olisin kohta lähdössä tsekinmaalle käymään. Mitään hyviä kauppoja siellä? Ja onko hintataso kohdallaan?

Riippuu mitä etsit. Jos olet kiinnostunut uusista hevikitaroista tms, niin kaupungin keskustan kolme soitinkauppaa ovat suunnilleen samanhintaisia kuin suomessa, ja valikoima tavallista japaninvermettä. Silloin tsekinmaa ei oo sun ostospaikkas.

Sen sijaan vintage/USSR-orientoituneelle löytyy helmiä kaupungin osto-ja myyntiliikkeissä, onpa jossain Mala Stranan länsipuolella kuulemma soitindivarikin. Itse en kyllä löytänyt sitä, mutta nyrkkisääntönä: mitä kauemmas turisteista kaupungin laidalle meet, sitä järkevämpiä ovat hinnat. Ero saattaa olla satakertainen.

Puhelinluetteloa suosittelen apuvälineeksi kauppojen löytämiseen.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
helinkopteri
23.03.2004 11:16:49

Itse olen keväällä tsekkiin lähdössä ja ainakin Praha ja Ostrava tulee käytyä.
Hakusessa olisi mahdollisesti 1*12 tuumainen putkicombo,
tyyliltään H&K edition tube tahi Peaveyn Classic 30.
Jos joku on kolunnut em. kaupunkien musiikkikauppoja niin onfoa kiitos tännepäin.
Suolataikinaa ei voi syödä, mutta se soveltuu hyvin askartelun raaka-aineeksi.
Tinmo
23.03.2004 11:46:05
Pirkele kun en itse löytänyt sieltä kuin yhden ainoan puodin keskustasta.
tlevis
23.03.2004 12:39:01
Onko se niin että Tsekeistä joutuu maksamaan tullin yms. Eihän se vielä ole EU maa?
Kjukka
23.03.2004 12:48:23

Eihän se vielä ole EU maa?

Ei ole ei.
Wings broken and I'm falling down / but not afraid to hit the ground / Like phoenix I will rise again
Hanok
23.03.2004 13:34:39
Ei ole ei.

No ei vielä, mutta samaan aikaanhan se liittyy Eestin ja kumppaneiden kanssa, eli toukokuun alussa.
helinkopteri
23.03.2004 13:54:38

Onko kellään kokemuksia esim. vahvarin tuonnista Suomeen EUn ulkopuolelta?
Lykkääkö ne ALVit sun muut päälle vai mitä?
Tullin nettisivuilta ei oikein löytynyt tietoa.

Itse kun tonne Tsekkiin olen menossa huhtikuun lopulla.
Jykki
23.03.2004 14:19:17

Sen sijaan vintage/USSR-orientoituneelle löytyy helmiä kaupungin osto-ja myyntiliikkeissä, onpa jossain Mala Stranan länsipuolella kuulemma soitindivarikin. Itse en kyllä löytänyt sitä, mutta nyrkkisääntönä: mitä kauemmas turisteista kaupungin laidalle meet, sitä järkevämpiä ovat hinnat. Ero saattaa olla satakertainen.

Puhelinluetteloa suosittelen apuvälineeksi kauppojen löytämiseen.

Ja nettiä. Itse löysin tuollaisen käytettyjen, akustisia soittimia myyvän liikkeen netin kautta, lähellä tuota Kaarlen siltaa. Muutama mukavan tuntuinen kitarakin oli.

Ihan siinä keskustassa, yhdessä porttikongissa on Blues-niminen kauppa, josta sitten ostin Furch Durangon ja lentolaukun, yhteishintaan 360 euroa. Pelkän laukun arvo suomessa battarallaa 150, siis listahinta.

Olen edelleenkin kitaraan tyytyväinen.

Paikalliset valmisteet ovat edullisia, mutta maahantuodut eivät tuntuneet edullisilta.

Paluulento oli Frankfurtin kautta, eikä kukaan kysellyt tulleista yms. mitään. SAS otti kitaran erikoiskuljetukseen, eivät heittäneen laukkumurskaamon hihnalle, kuten muut matkatavarat.

Seutulassa odottelin sitten hihnalla milloin kitara tulee, ja rupesin jo hermostumaan kun sitä ei kuulu, kunnes huomasin sen saapuvien osastolla tuolilla odottamassa.

Hyvää huolenpitoa.

Jykki

ps. Myös olut on siellä hieman keskustaa sivummalla sairaan halpaa. Joissakin paikoissa ymmärtävät myös elämän realiteetteja, miehelle tuodaan litran tuoppi, kun vaimo sai tyytyä puolikkaaseen.
balzary
23.03.2004 14:55:25

Itse olen keväällä tsekkiin lähdössä ja ainakin Praha ja Ostrava tulee käytyä.
Hakusessa olisi mahdollisesti 1*12 tuumainen putkicombo,
tyyliltään H&K edition tube tahi Peaveyn Classic 30.
Jos joku on kolunnut em. kaupunkien musiikkikauppoja niin onfoa kiitos tännepäin.

jos saan kysyä, mitä hittoa sä Ostravaan menet?
helinkopteri
23.03.2004 15:11:02

jos saan kysyä, mitä hittoa sä Ostravaan menet?

Saat kysyä, porukalla lähdetään katsomaan vähän mm-kisoja.
Why?
balzary
23.03.2004 15:14:52

Saat kysyä, porukalla lähdetään katsomaan vähän mm-kisoja.
Why?

ah, no sitte. unohdin, että siellä pelataan mömmönkisat. on vaan about rumin kaupunki, missä oon tsekeissä käynyt. vanha hiilikaivoskaupunki. että pelkkänä kaupunkiintutustumisreissuna olis aika huono.
helinkopteri
23.03.2004 15:17:27

että pelkkänä kaupunkiintutustumisreissuna olis aika huono.

Sieltä on siis turha etsiä musiikkivermeitä?
balzary
23.03.2004 15:21:08

Sieltä on siis turha etsiä musiikkivermeitä?

siitä en osaa sanoa yhtään mitään, ku pikaseen vaan vetäsin siitä läpi.

alkuperänen pointti oli siis, että luulin matkan olevan pelkkää turismia kaupunkilomailuna, jollaseen Ostrava ei nyt _ihan_ se ykkösveto olis...

käykää siellä neuserin bassotehtaalla slovakian rajalla :) pienet maat, pienet etäisyydet..
helinkopteri
23.03.2004 15:24:26

alkuperänen pointti oli siis, että luulin matkan olevan pelkkää turismia kaupunkilomailuna, jollaseen Ostrava ei nyt _ihan_ se ykkösveto olis...

Ookoo, reissuun kuuluu toki "turistimatka" Prahaan.
Satuttiin vaan saamaan majoitus halvalla tuolta Ostravan liepeiltä,
syykin taisi selvitä ;)
balzary
23.03.2004 15:27:24

Ookoo, reissuun kuuluu toki "turistimatka" Prahaan.
Satuttiin vaan saamaan majoitus halvalla tuolta Ostravan liepeiltä,
syykin taisi selvitä ;)

käykääpä matkalla olomoucissa jos on aikaa. sellanen 100 000 asukkaan kaupunki. ei turisteja, hieno keskusta.

ylipäätänsä prahan ulkopuolella majoittuminen on paljon halvempaa, esim joku pikkukaupunki siitä vierestä, junalla keskustassa n. 20-30min, mikä menee jo metrossa helposti.
tlevis
23.03.2004 16:23:11
Palataampa asiaan...eli kun tulen reissusta toukokuun puolella, ei tarvitse maksaa tulleja/alveja?
(Paitsi tietty jos ylittää painorajat lentokoneelle)
Hanok
23.03.2004 16:47:17
Palataampa asiaan...eli kun tulen reissusta toukokuun puolella, ei tarvitse maksaa tulleja/alveja?
(Paitsi tietty jos ylittää painorajat lentokoneelle)

Näin se asia minun käsittääkseni on. Kannattaa varmistaa asia vielä tullista etukäteen.
charvette
24.03.2004 08:36:15
Muistaakseni Amistar resonaattoreita valmistetaan Prahassa -
en itse kyllä ole ehtinyt poiketa.
tlevis
22.04.2004 18:00:34
...palataanpa nyt aiheeseen kun on reissu niin lähellä. Eli onko mitään vinkkejä Prahan musakaupoista ja onko se hintataso yhtään suomea halvempi?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)