Aihe: Marsuni on sairas..
1 2
Von Blåmberg
19.07.2005 18:55:15
Mikähän tossa Marshall VS100 -combossani on vikana, kun se pitää jatkuvasti ikävää, KUULUVAA, hurinaa?

Säröt päällä, vaikka ottas kitarapiuhan irti, vahvistimesta kuuluu jatkuva tasainen hurina. Volumepotikan kääntäminen vaikuttaa hurinaan, samoin kaiku sekä efektivolume. Jos volumen laittaa puoleen väliin, niin hurina ylittää jo selvästi puheen.

Voisiko vika löytyä putkesta, mikä tuota särökanavaa ryydittää? Se on vaihdettu noin 6kk sitten. Vai vanhuuttaanko se horisee..
32788
19.07.2005 20:18:48
Kokeilepa kääntää sitä gainia pienemmälle...
Jucciz
19.07.2005 20:27:52
Ai, pitäisikö siitä irrota muunkinlaista soundia?
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Ukko
19.07.2005 20:30:43

Anna sille pelisilliiniä 8p
ReBeat
19.07.2005 21:22:11

Putki voi olla nuoresta iästään huolimatta viallinen. Onko pistorasia vaihtunut maadoittamattomaan? Toisaalta voit olla onnellinen ettei se hurina/sirinä tule stereona niinkuin VS265:ssa chorus kytkettynä päälle.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Boltsa
19.07.2005 21:23:19

Et vaan osaa.
Gary the pine
19.07.2005 21:56:41
Täällä pitäis vissiin olla eri palsta näille merkkijuppareille, joiden mielestä soittaminen ei mitenkään voi onnistua ilman kymmenien tuhansien eurojen laitepanostusta, kerpele, tulihan sanottua. Ottaa vaan pannuun, kun aina pitää kommentoida jotain aiheeseen liittymätöntä bull-kakkaa ja päästä briljeeraamaan omilla orankutangeilla...

Ja sitten aiheeseen, kokeile ilman fx-looppia ja sen taso nollalla, ilman kaikua ja sitten vielä kummassa hurina on pahempi, od1 vai od2. Ympäriltä ylimääräiset härpättimet pois, kuten kahvinkeitin ja muut aiheeseen liittyvät, oma VS100 nuppini on ainakin pirun herkkä ottamaan häiriötä ihan mistä vaan, tv, videot, kännykästä puhumattakaan. Ja sit jos ei muu auta ja se hurina on pahimmillaan juuri gainit tapissa ja od2:lla, niin käytä sitä etuasteen putkea putkitohtorilla.
Jackie
19.07.2005 22:04:29 (muokattu 19.07.2005 22:05:08)
bull-kakkaa ja päästä briljeeraamaan omilla orankutangeilla...

Minkäs sille mahtaa kun ne Oranget on niin törkeen hyviä..
Mulla oli joskus tollane marsu ja oli sama vika. Hyvin meni palasiksi kirveellä.
Jotkut osaa, jotkut ei. Hetfield on paras, Alexi on gay.
Von Blåmberg
19.07.2005 22:45:33
Kiitoksia vastauksista. Hurina näyttäs alkavan vasta kun putki on lämmennyt, joten sielläpä se ongelma taitaa piillä. Pistorasiat yms. on kyllä käyty läpi.

Kokeilepa kääntää sitä gainia pienemmälle...

Kuinka rakentavaa...
SS Ameba
19.07.2005 23:05:07 (muokattu 19.07.2005 23:06:12)
Mulla on sama vika mun marsussa, piti vaan ilmottaa....
Soita täysillä niin se ei kuulu se hurina....
Excuse me while I kill myself.Pastilli? THV-Klubi #16
ninos
19.07.2005 23:18:22 (muokattu 19.07.2005 23:20:35)

mites ku mun marsu oksentaa heti jos se syö jotain? peräruisketta oon testannu mut tuloksetta... pitää soittaa varmaan eläinlääkärille ja varaa aika.

edit:

OK HUONO VITSI
Kitaristi ei tunne sanaa MAHDOTON
jari22
20.07.2005 09:48:16
Kaksi valvestatea oon korjannut tälle vuodelle samantyyppisen vian takia, eli päätepuolen konkka irti. Tuota vikaa on ollut myös fenderin trankuissa. Hurina on melkoista, muista välillä se voi sopivassa asennossa / sopivan roudauksen takia lakata. Ei muuta kuin tarkastamaan juotokset joka tapauksessa, vaikka voi se vika olla siinä putkessakin. (Seuraako vika joka kanavalla?)
Jucciz
20.07.2005 09:58:14
Ja sit jos ei muu auta ja se hurina on pahimmillaan juuri gainit tapissa ja od2:lla, niin käytä sitä etuasteen putkea putkitohtorilla.

Melkein ensin kokeilisin vaan vaihtaa sen putken uuteen: käyttökelpoinen sellainen kun maksaa 7-10 euroa riippuen merkistä. Halvinkin putkitohtori, mikäli ammattimies on, veloittaa useita kymppejä eikä ongelma välttämättä väisty kuitenkaan.

Valvestatet nyt vaan oikeasti ovat laitteita, joita en suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni. Sen olen aina tiennyt, ettei niistä saa käyttökelpoista soundia, mutta jos ne vielä hurisevat ja hajoilevat niin on pakko uskoa, ettei niillä ole oikeiden Marshallien kanssa mitään muuta yhteistä kuin etuverkon valkoinen kaunokirjoituslogo. Valvestaten hinnalla vaan saa jo pienehköjä putkicomboja, monet pikkumallintavat ovat huomattavasti halvempiakin ja jopa niiden soundivalikoima tuntuu olevan paljon käyttökelpoisempi.

Varsinaisen ongelman kanssa painijan nykytilannetta tämä pohdiskelu ei auttane, mutta ihan siltä varalta että joku on nyt ostamassa ensimmäistä vahvistinta... tietävätpähän "mikä skipata kannattaa", kuten eräs P. Hanhiniemi toteaa kappaleessaan. :)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
rosberg
20.07.2005 11:07:38
veikkaan kans sen etuasteputken (sen ainoan) kulumista.
keep on truckin!
RG
20.07.2005 12:57:12
Valvestatet nyt vaan oikeasti ovat laitteita, joita en suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni. Sen olen aina tiennyt, ettei niistä saa käyttökelpoista soundia

Tämähän on sitten paskapuhetta.
paristo
20.07.2005 13:04:37
Tämähän on sitten paskapuhetta.

komppaan.!!
Selvästi pidemmälle..
janik
20.07.2005 13:10:36
Kokeile puhdistaa siitä power-nappi, mun marsu pörisi joskus kanssa perkeleesti ja jostain syystä sen pörinän aiheutti power-nappula.
-------------------------Fahrenheit
Von Blåmberg
20.07.2005 13:17:35 (muokattu 20.07.2005 13:20:03)
...eli päätepuolen konkka irti... Hurina on melkoista, muista välillä se voi sopivassa asennossa / sopivan roudauksen takia lakata. Ei muuta kuin tarkastamaan juotokset joka tapauksessa, vaikka voi se vika olla siinä putkessakin. (Seuraako vika joka kanavalla?)

Juotokset olen pintapuolisesti tarkastanut, mitään ei ainakaan kokonaan irti ole. Miltähän tuo konkka näyttää ja miten sen löytää? Kannattaako tuollaisia vikoja itse korjailla, jos kolvi pysyy kädessä?

Nythän tuo vika luultavasti korjautuu putkenvaihdolla, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen.

En viitsi romua korjaajalle raahata, vaan en raaskisi luopuakaan. Arvostelijoille tiedoksi, että VS100 -combosta irtoaa varsin mainioita soundeja, jos sitä osaa käsitellä oikein ja hellästi!
novo
20.07.2005 13:24:03
mie luulen kans, että se on joko se putki tai sitten haljenneita juotoksia ym löytyy ja jo edellä mainittu konkka taisi itsellänikin olla pohjalta irti kun marssuni päästi vaan karmiaa hurinaa ja pörinää ja särki kliininkin täysin ja lisäsi mukavan ring mode -efektin.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Juntunen
20.07.2005 13:24:34

Sen olen aina tiennyt, ettei niistä saa käyttökelpoista soundia..

Juu ei pidä paikkaansa. Varsin uniikkeja soundeja lähtee nimittäin ainakin vähemmällä särön määrällä. Niin monet kun ei vaan tajua kokeilla tuosta V:sta mitään muuta kun sen totaalituhodistortionin ja puhtaan, mitkä - myönnettäköön nyt - molemmat ovat aika huonoja.
Tsekkaa biisi. Tsekkaa toinen. | www.dianband.net
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)