Aihe: Mitä eroa akustisilla? 1 | |
---|---|
![]() 14.07.2005 15:13:48 | |
Eli tässä olisi muutama akustinen, jota olen harkinnut. Jos jollain on sisäpiirin tietoa/kokemusta vehkeistä, niin olisi hyvä jos voisi valoittaa. http://www.keminmusiikki.fi/hinnast … stin/teras_kit_uudet2.asp?VNRO=1847 Kutonen, erittäin hyväntuntoinen ja oloinen, kävin liikkeessä kokeilemassa. http://www.keminmusiikki.fi/hinnast … stin/teras_kit_uudet2.asp?VNRO=1016 Myös tätä olen harkinnut, ei ollut liikkeessä, onko tämä sen kummempi, entä tuo toinen? 12 kielessä parempi ääni, kumpi kannattaisi näistä kahdesta? Sitten vielä extempore, tämä on täsmälleen samanlainen soitin, paitsi halvempi satasen? http://www.keminmusiikki.fi/hinnast … stin/teras_kit_uudet2.asp?VNRO=1848 Mitä fataalia eroa tuossa luulisi olevan tuohon ensimmäiseen verrattuna? Ja yleensäkkin, kannattaisiko laittaa vielä tuohoon 380€ satku lisää ja ostaa toisenlainen? Tarkoitan siis laadultaan, että onko 380€ kitara paljon huonompi entä 480€? Luultavasti päädyn tuohon ensinmäisen linkin kitaraan.. Flyygelin kun sais...tai perkele akustisen kitaran...no sen nyt sainkin jo :) | |
![]() 14.07.2005 15:31:13 | |
No ensinnäkin jos on vähänkään aikomusta soitella bändin kera / keikoilla, niin parempi katella mikitettyjä malleja. Toisekseen kannattaa kokeilla muitakin merkkejä. Yamahan edulliset mallit kun ei ole niitä maailman miellyttävimpiä kitaroita. Tämä on siis oma mielipiteeni. Zzz... | |
![]() 14.07.2005 16:04:01 | |
No ensinnäkin jos on vähänkään aikomusta soitella bändin kera / keikoilla, niin parempi katella mikitettyjä malleja. Toisekseen kannattaa kokeilla muitakin merkkejä. Yamahan edulliset mallit kun ei ole niitä maailman miellyttävimpiä kitaroita. Tämä on siis oma mielipiteeni. Merkkejä voin ottaa vastaan, jos kertoo..... Flyygelin kun sais...tai perkele akustisen kitaran...no sen nyt sainkin jo :) | |
![]() 14.07.2005 16:11:15 | |
Mitä fataalia eroa tuossa luulisi olevan tuohon ensimmäiseen verrattuna? Oliko kalliimmassa kiiltävä lakka eikä mattapinta? Myös reunanauhoissa näyttää olevan eroa, mikä on vain kosmetiikkaa. Olen yhtä tuollaista 250e mallia kokeillut ja se oli yllättävän hyvä - hintaisekseen todella hyvä. 12-kielinen ei ole mielestäni vaihtoehto 6-kieliselle vaan oma juttunsa. | |
![]() 14.07.2005 16:30:36 | |
...12-kielinen ei ole mielestäni vaihtoehto 6-kieliselle vaan oma juttunsa. Olen samaa mieltä tuossa asiassa. Muuten näyttäisi tuo halvempi ja kalliimpi 6-kielinen olevan aikalailla samanlaisia paitsi tuo kosmetiikka mistä jo edellä mainittiin. Minulla on pelkästään hyviä kokemuksia Yamahan metallikielisistä. Tasaista laatua. Ei ehkä mitään huippukitaroita mutta tuskin mitään susiakaan. G strings are for strippers | |
![]() 14.07.2005 16:34:02 | |
Merkkejä voin ottaa vastaan, jos kertoo..... Seagull (tosin en tiedä uusien hintoja, saati maahantuojaa) Omani ostin käytettynä ja olen ollut tyytyväinen. http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 400e/En tingi. | |
![]() 14.07.2005 17:47:14 | |
12-kielinen ei ole mielestäni vaihtoehto 6-kieliselle vaan oma juttunsa. Mutta kun soittimessa on hienompi ääni, soittotyyli on sama, sillä soittaa samat asiat mukavammin, niin miksi se sitten on niin oma juttunsa? Lähinnä soittelen itsekseni, viime juhannuksena tuli soiteltua yleisesti kaverien keskuudessa kun grillattiin. Mitä parempi ääni, sen mukavampi luonnollisesti. Flyygelin kun sais...tai perkele akustisen kitaran...no sen nyt sainkin jo :) | |
![]() 14.07.2005 19:15:04 | |
hienompi ääni Erilainen. Enemmän tavaraa kun oktaavikieletkin ovat helisemässä. Sopii joihinkin juttuihin todella hyvin, joihinkin ei ihan niin hyvin. soittotyyli on sama Periaatteessa kyllä, näppäilykin onnistuu kunhan otelauta on tarpeeksi leveä. Erilainen sointi vain houkuttelee soittamaan hieman eri tavalla ja ehkä soittamaan eri biisejä. (Tämä pätee kyllä eri kitaroihin muutenkin.) sillä soittaa samat asiat mukavammin Hyvin säädetyn 12-kielisen ei pitäisi olla sen raskaampi soitettava kuin 6-kielisenkään. Yleensä - mitä olen kokeillut - se kuitenkin on työläämpi soittaa, leveämpi otelauta tekee homman vasemman käden kannalta vielä hankalammaksi. Myös virittäminen teettää enemmän töitä. GAS-listalla silti... | |
![]() 14.07.2005 19:27:50 | |
Voitaisiin tähän jatkaa vähän lisää, eli n. 500e budjetissa liikkuvia akustisia, teräskielistä haetaan (nyloneja löytyy jo). Eli mitäs suosituksia olisi? Millaisia nuo Washburnin ovat? Yamahat tosin pitäisivät olla aika perusvarmoja, samoin ibanezit? Mutta jos jollain olisi jotain merkkiä/mallia suositeltavissa :) Käytetyt käyvät aivan yhtälailla kuin uudet, ehkä jopa paremmin, jos jotain noita 80-luvun ei niin arvostettuja mutta loistavasaundisia helmiä löytyisi (näitä on sähkökitaroissa mutta mites akustisissa?). Mitäköhän tästäkin taas tulee... | |
![]() 14.07.2005 22:24:08 | |
Yamahan edulliset mallit kun ei ole niitä maailman miellyttävimpiä kitaroita. Tämä on siis oma mielipiteeni. Oma f-310 (hintalapussa 169€) taitaa kyllä olla sellanen maailman miellyttävin kitara. Kevyt tatsi, oli kielet sitte millaset vaijerit tahansa, soi omalle korvalle sopivasti, ei nyt mikään hummingbird mutta rokkikomppi toimii. Halvoissahan on siinä laaduntarkkailussa perinteisesti ollut vähän sanottavaa, mut testaamalla/kauhiala munkila saa taas penneilleen vastinetta ihan kaksin käsin. Tämä on taas enemmänkin kokemusta kuin mielipidettä... | |
![]() 14.07.2005 23:00:31 (muokattu 14.07.2005 23:05:28) | |
http://www.brycelayman.com/music.asp Tuolla levyllä näyttäisi olevan eka biisillä tuosta 12-kielisestä Jammusta vanhempi malli, joka minullakin on. Itse olen tyytyväinen tuohon kitaraan vaikkei se olekkaan sieltä kalleimmasta päästä. Ja levylle voi siis soittaa halvallakin ritsalla. Näköjään ääninäytekkin irtosi tuosta kun oikeasta paikasta klikkas. Ilman basisteja ei olisi basistivitsejä. | |
![]() 14.07.2005 23:29:59 (muokattu 14.07.2005 23:32:53) | |
Ostin vast'ikään tuota samaa sarjaa olevan hieman kalliimman Yamahan. (http://www.rockinn.co.jp/shopping/acoustic/ac/yamaha_fg730s.html) Ostin tuon lähinnä sen hienon soinnin takia, mutta pidän myös enemmän tuon ulkonäöstä. (Pienenä yksityiskohtana mainittakoon että tuossa on tuo kaikukopan ympäröivä rinkula tehty helmiäisestä, en sitten tiedä onko noissa toisissa malleissa sama juttu) Hitusen raskashan tuo on soittaa, mutta mikä teräskielinen ei olisi? :) Noista 12-kielisistä, testailin noita siinä samassa ja onhan noissa aivan upea "rämpyttelysaundi", mutta nuo oktaavikielet saavat näppäilybiisit kuulostamaan hieman oudolle joten otin kuitenkin 6-kielisen. Itse en tarvitse mikitystä, ostaa sitten mikin jos tulee joskus tarvetta, mutta tuskin tulee. Ja tuon hintaluokan mikitetyt vaikuttivat melko leluilta ja saundi oli paljon tunkkaisempi ja kolkompi, mitäänsanomaton. Puista mainittakoon vielä että tässä omassa on kuusikansi ja ruusupuuta sivut ja pohja, ja mielestäni saundi on rikkaampi kun noissa halvemmissa malleissa, liekkö sitten tuon ruusupuun ansiota. EDIT: Niin ja lisättäköön että hinta oli F-musiikissa 379e, että ei tuo kovin paljon kalliimpi ole. Sain tosin kovan laukun kanssa hintaan 420e, tosin en tainnut kauheesti alennusta saada kun tuo laukku on aika kamala, menin uskomaan myyjää että "halvin laukku on noin 100e". Ulkomailtahan tuon ois saanu vähän päälle kolmensadan. Noh, hyvästä (kitarasta) kannattaa maksaa. | |
![]() 20.07.2005 13:16:29 | |
Noin 50 kitaraa testanneena suosittelen tuohon hintaluokkaan seagulin perusmalleja (s6 muistaakseni). Hintalaatusuhde huippuluokkaa. Itselläni myös akkari hakusessa, budjetti tosin selkeästi isompi. Mutta kyllä tuollakin rahalla hienon kitaran löytää, kunhan jaksaa etsiä ja valita parhaan saatavilla olevan yksilön. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)