Aihe: Behringer V-amp 1 ja 2 - tekeekö mitn?
1 2 3
jakasepp
25.07.2005 23:22:11
Eli tämmöisiä vehkeitä näkyi olevan melko halvalla läheisen musakaupan ikkunassa. V-amp 1 maksoi 70e ja v-amp 2 maksoi 110e.

Kehtaako tuollaisia ostaa, eli onko jollain kokemuksia näistä vekottimista? V-amp ykkösessä olisi myös säröpedaali ilmeisesti mukana, joten erillistä pedaalia ei tarvitsisi. Kakkosessa nyt olisi enemmän vähän kaikkea, mutta siihen pitäisi ostaa sitten jonkinlainen pedaali.

Vanha on jo oppinut ettei köyhän paskaa kannata ostaa. Löytyykö näistä vehkeistä hinta/laatusuhteelta mitään sisältöä?
luopio
25.07.2005 23:29:28
Yleinen mielipide on ollut se että tuo Vamp2 on ainakin ihan näppärä peli kotisoitoissa ja joissain äänityksissä. Ja onhan tuossakin se kanavanvaihtopedaali mukana. Jossei pienet suhinat ja kohinat haittaa käyttää tuota myös hätäisesti bändisoitossa.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
Billsner
25.07.2005 23:30:10
Kehtaako tuollaisia ostaa, eli onko jollain kokemuksia näistä vekottimista? V-amp ykkösessä olisi myös säröpedaali ilmeisesti mukana, joten erillistä pedaalia ei tarvitsisi. Kakkosessa nyt olisi enemmän vähän kaikkea, mutta siihen pitäisi ostaa sitten jonkinlainen pedaali.

Ei ole kummassakaan säröpedaalia mukana. Ohjainpedaali on kylläkin. Kakkosessa on todellakin enemmän kaikkea kivaa kuin ykkösessä (ei juma ku kuulostaa pervolta). Kannatta kokeilla m.net:in haku-toimintoa ja käydä vaikka osoitteessa www.behringer.com

Vanha on jo oppinut ettei köyhän paskaa kannata ostaa. Löytyykö näistä vehkeistä hinta/laatusuhteelta mitään sisältöä?

Haukkujia on yhtäpaljon kuin kehujiakin. Minä olen omaan v-amp 2:seeni ollut ihan tyytyväinen. Tämä "vanha" on oppinut että älä usko kaikkea mitä netissä lukee vaan testaa itse :)
Carrier Of Wounds
jakasepp
25.07.2005 23:58:35
Näyttihän tuolla haku komennolla tosiaan löytyvän läjä Vamppi 2 keskusteluja: puolesta ja vastaan. Vaikuttaa hintansa väärtiltä vekottimelta.

Tuosta ohjainpedaalista vielä, koska olen melko noob efektilaitteiden suhteen, eli mitäs sillä pedaalilla tehdään? Nimestä päätellen sillä voi esimerkiksi siis vaihtaa cleanin soundin säröksi?
Vousku
26.07.2005 00:37:23

Kakkosessa on todellakin enemmän kaikkea kivaa kuin ykkösessä

You got that right (tähän ripakopallinen hymiöitä)

Ja anteex, on vaan väsy ja kaikki naurattaa.
Miksi kuunnella huonoa musiikkia kun sitä voi tehdä myös itse?
Billsner
26.07.2005 07:17:52
Tuosta ohjainpedaalista vielä, koska olen melko noob efektilaitteiden suhteen, eli mitäs sillä pedaalilla tehdään? Nimestä päätellen sillä voi esimerkiksi siis vaihtaa cleanin soundin säröksi?

Tuolla mukanatulevalla pedaalilla voit vaihtaa viiden eri muistipaikan väliä sekä laittaa virittimen päälle ja pois.
Carrier Of Wounds
qichi
26.07.2005 11:25:12
Testasin V-amp-kakkosta kaverilla Line 6 Spider II:sen läpi enkä pitänyt ollenkaan. Huononsi vain Spiderin huonoja saundeja entisestään. Pedaalikin oli syvältä.
Billsner
26.07.2005 11:40:35
Testasin V-amp-kakkosta kaverilla Line 6 Spider II:sen läpi enkä pitänyt ollenkaan. Huononsi vain Spiderin huonoja saundeja entisestään. Pedaalikin oli syvältä.

Kaksi mallintavaa yhtäaikaa ei yleensä kuulostakkaan kovin hyvältä.

Miten se pedaali voi olla syvältä? Eihän sen funktio ole kuin vaihtaa presettejä eteen- ja taaksepäin (+ viritin päälle jos pitää nappia pohjassa). Kyllä se mulla ainakin nuo hoitaa. Metallinen rakennekkin on vielä, ei pitäisi ihan heti hajota.
Carrier Of Wounds
jakasepp
26.07.2005 11:54:28
Pitänee tuota kakkosta käydä testaamassa jossain. Erillisiä pedaaleja en jaksaisi ostaa.

Line 6 Pod 2 olisi T-kaupassa kyllä 188e ja tuo digitechin RP300A 177e, joten ei tulisi kyllä paljoa lisää hintaan. Tuosta digitechistä nyt en sitten tiedä, kun eri foorumeilla sitä on pelkästään kehuttu. Taas kusetetaan duunaria.
Krice
26.07.2005 12:25:40

V-amp2:ssa ei tosiaankaan ole säröä, muuten varmaan ihan ok väline, jos haluaa jotain pahvista mallinnusroskaa parilla efektillä.
Miikathebest
26.07.2005 12:42:01

V-amp2:ssa ei tosiaankaan ole säröä, muuten varmaan ihan ok väline, jos haluaa jotain pahvista mallinnusroskaa parilla efektillä.

Mitä ihmettä???
Säröähän siinä vasta piisaa...
Siinä on useita vahvistinmallinnoksia, joista lähtee varsin runsaasti säröä.

Ei siitä kylläkään mitään säröpedaalimallinnoksia löydy, kuten joistain muista laitteista.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Krice
26.07.2005 12:51:08

Mitä ihmettä???
Säröähän siinä vasta piisaa...

Jotain latteaa kohinaa, kun pistää kaikki kaakkoon. Sen jälkeen noise on melkein kovempaa kuin itse soundi:)
superfly
26.07.2005 12:57:02

Tässä puhuu mies joka sanoi että Zoom 505:stä lähtee paremmat säröt.... :)
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Juntunen
26.07.2005 13:02:10

Testasin V-amp-kakkosta kaverilla Line 6 Spider II:sen läpi enkä pitänyt ollenkaan. Huononsi vain Spiderin huonoja saundeja entisestään.

Joo ei missään tapauksessa kahta vahvistinmallinnusta peräkkäin. Varmasti kuulostaa paskalta. Vamppia en muutenkaan missään tapauksessa suosittele efektipedaaliksi, enkä ylipäänsä vahvistimen kanssa käytettäväksi. Toimii ihan ok suoraan luureilla soitettuna tai sitten äänityskäytössä suoraan linjaan. Sitä varten siinä on ne vahvistinmallinnukset.

Jos meinaa tuota pelkästään efektinä käyttää, niin sitten kaikki em. mallinnukset pois päältä ja vamppi vahvarin efektilenkkiin. Siten saattaisi toimia. Tosin en suosittele niinkään. Ennemmin joku oikea multiefekti siihen tarkoitukseen.

Pedaalikin oli syvältä.

Toimii siinä missä mikä tahansa kahden kytkimen kanavanvaihtaja.

Jotain latteaa kohinaa, kun pistää kaikki kaakkoon. Sen jälkeen noise on melkein kovempaa kuin itse soundi:)

Enpä allekirjoittaisi. Esimerkiksi se (muistaakseni) modern higain on kyllä ihan kelpo särösoundi metallisempaankin mättöön. Ja muutamia muitakin ihanjees säröjä siitä saa.

Tuon kakkosen omistan, joskin se on mulla tarpeettomana kun nykyisin plugareita käytän mallinnuksiin. Mutta kiva sillä on luureihin soitella. Toimii muuten myös esim. rumpunauhoituksissa, kun pitää soittaa rumpalille demokitaraa korviin eikä saa vuotaa rumpumikkeihin.

Testatkaa oikeasti itse näitä vehkeitä kunnolla ennenkun tyrmäätte ihan.
Tsekkaa biisi. Tsekkaa toinen. | www.dianband.net
jakasepp
26.07.2005 13:26:34
Vahvistimena mulla on Behringer Firebird Gx108 ja kitaran virkaa toimittaa Jackson JS30BK. Eli eipä mitään huippuvehkeitä nämäkään :)

Mutta ei taida löytyä kunnon multiefektiä alle 200euron, joka passaisi kotisoitteluun vahvarin kautta ja ehkäpä tuonne treenikämpällekin? Tuo digitechin 177e vehje vaikuttaa passelilta, mutta arvaan, että parantamisen varaa siinäkin on.
wilzhu
26.07.2005 17:43:33
Itse sanoisin näin: Todella passeli kerrostalohevarille. Siitä saa mielestäni aivan sairaan jykevät saundit KUULOKKEISIIN, mutten itse ainakaan ole sanut sitä toimimaan vahvistimen kanssa yhteen. Silloin tulee niin paljon kohinaa, ym, ettei oikein skulaa. En ole paljon muilla soitellut, kun särömallinnoksilla, jotka ovat mielestäni todella hyvät noin niinkun jos itsekseen soittaa. En suosittele bändikäyttöön, mutta suosittelen erittäin lämpimästi kotikäyttöön. Ja nauhoittaessa tuo on muuten myös ihan kelpo peli. En tosin mitään suurta ole nauhoitellut, mutta esim riffejä, ym.
Paljon se ottaa, vähän se antaa.
BenGlenton
26.07.2005 18:00:06
Bändikäyttöön V-ampit eivät mielestäni sovi. Mutta kotiin sitäkin paremmin. Laitteesta saa laajan kirjon eri soundeja, jos malttaa tutustua sen sielunelämään ja pyöritellä niitä potikoita.
Varsinkin nätit cleanit irtoaa laitteesta.
Käyttäisin V-amppia ihan levylle asti, mikäli parempia vehkeitä ei ole käytössä.
www.supremecourtband.fi
Krice
26.07.2005 18:52:09

Tässä puhuu mies joka sanoi että Zoom 505:stä lähtee paremmat säröt.... :)

Niin lähteekin.
wilzhu
26.07.2005 18:59:10
Bändikäyttöön V-ampit eivät mielestäni sovi. Mutta kotiin sitäkin paremmin. Laitteesta saa laajan kirjon eri soundeja, jos malttaa tutustua sen sielunelämään ja pyöritellä niitä potikoita.
Varsinkin nätit cleanit irtoaa laitteesta.
Käyttäisin V-amppia ihan levylle asti, mikäli parempia vehkeitä ei ole käytössä.

Eiköhän kuka tahansa käyttäisi, jos ei todellakaan parempia kamoja löydy ja levy pitäisi tehdä;)
Paljon se ottaa, vähän se antaa.
Parantava_Suru
27.07.2005 01:18:28

Oonko mä täällä edelleenki ainoa joka käyttää Vamppia (2) keikallakin ? Todellakin rahansa arvoinen vehje. Kotisoittoon ja kotinauhotuuksiin (on sillä tullu nauhooteltua studioskin) erittäin kätevä peli. Ittelle tuli aikoinaan tarve ostaa jonkulainen säröpedaali (marsun jackhammeria olin ajatellu) ja siinä sivussa kenties volyymipedaali, mutta halvemmaksihan tuli ostaa tuo vamppi. Mulla onkin 1. pankis A:ssa cleani, B:ssä komppisärö, C:ssä soolosärö, D:ssä soolo+autowah ja E:ssä soolo+delay. On huomannut todella toimivaksi keikalla. Jos sitä muutaman satasen ylimäärästä sais, niin vois hankkia LX1200H-nupin (vampin (2) ominaisuudet) ja behkun kaapin.
Lipsis läpsis lepakko, nouda mulle kepakko.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)